FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

MTSW 2019

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Targi Boot Duesseldorf 2014
Autor Wiadomość
<|lukasz
Rainmaker

Pomógł: 16 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 1327
Wysłany: 2014-01-20, 18:38    [Cytuj]

I jeszcze. Mi się bardzo spodobał rumpel i te luki czarne - nie metaliczne. Super.

DSC02433.JPG
Plik ściągnięto 257 raz(y) 4,31 MB

DSC02432.JPG
Plik ściągnięto 284 raz(y) 3,75 MB

 
 
Klark

Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 379
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2014-01-20, 18:39    [Cytuj]

Faktycznie ten Elan 21 wygląda interesująco.
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 194 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9142
Wysłany: 2014-01-20, 19:31    [Cytuj]

Elanowi 210 przyglądam się od roku.
Ciekawe rozwiązanie demontowalnego silnika przyczepnego chyba nie sprawdziło się w praktyce. W każdym razie użytkownicy narzekają, a firma przestała to promować (jacht targowy już tego nie miał).

Łódka wygląda dziarsko. Nie ma tam żadnego kompromisu turystycznego. Z jednej strony - to fajne. Z drugiej - wiem, że elan 210 potrafi w słabym wietrze pływać wolniej od wielu znanych nam konstrukcji z polskiego podwórka. Przyczyną tego pewnie jest bulb, który dyskwalifikuje też możliwość skutecznego użycia tego jachtu w naszych śródlądowych realiach regatowych.
Oczywiście na pełnych kursach przeżaglowany jacht na dużym genakerze leci w ślizgu na mocnym wietrze. To jego zaleta, ale znam polskie konstrukcje które tak potrafią.
Jednocześnie kompromis: turystyka/regatowość tutaj jest na poziomie 1/100 w stosunku choćby do znanego nam dobrze Maxusa 22, nawet w wersji wydmuszkowej (rozmiar wnętrza).
Podobno (nie pływałem, ale widziałem wyniki regat i rozmawiałem z osobami testującymi Elana) - pływa dobrze, ale "szału nie ma" - nie bałbym się walczyć z Elanem prowadząc szkółkowego Maxusa, Phobosika albo inne znane polskie jachty. W słabych wiatrach swoje szanse oceniałbym wyżej niż w silnych. Na jeziorach oceniałbym swoje szanse jeszcze wyżej. A w lipcu-sierpniu (kiedy pływa zielsko) - wygrana Elana z bulbem może być uzależniona od farta polegającego na nie złapaniu zielska.

Cena - oczywiście dużo wyższa od tych do których jesteśmy przyzwyczajeni.

Czarne luki wyglądają fajnie. Miecz dość smukły. Sylwetka - całkiem fajna moim zdaniem.
Mam ogromne wątpliwości czy Elan 210 spełni warunki formuły pomiarowej PZŻ, ale nie mierzyłem.

Fajne kosze.

Jedyna rzecz która dla mnie osobiście jest średnio wygodna: grot może obsłużyć WYŁĄCZNIE sternik. Ja czasem oddaję grota (w niektórych sytuacjach) załodze. Uważam, że dobrze jest mieć taką możliwość.
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13752
Wysłany: 2014-01-21, 09:52    [Cytuj]

Ekipa Dalpolu i Phobos 22 na Targach w Dusseldorfie.

IMG_6091.JPG
Plik ściągnięto 244 raz(y) 424,98 KB

IMG_6092.JPG
Plik ściągnięto 235 raz(y) 422,2 KB

Ostatnio zmieniony przez zenek 2014-01-21, 16:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Klark

Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 379
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2014-01-21, 10:05    [Cytuj]

plitkin napisał/a:
Elanowi 210 przyglądam się od roku. Ciekawe rozwiązanie demontowalnego silnika przyczepnego chyba nie sprawdziło się w praktyce. W każdym razie użytkownicy narzekają, a firma przestała to promować (jacht targowy już tego nie miał). Łódka wygląda dziarsko. Nie ma tam żadnego kompromisu turystycznego. Z jednej strony - to fajne. Z drugiej - wiem, że elan 210 potrafi w słabym wietrze pływać wolniej od wielu znanych nam konstrukcji z polskiego podwórka. Przyczyną tego pewnie jest bulb, który dyskwalifikuje też możliwość skutecznego użycia tego jachtu w naszych śródlądowych realiach regatowych. Oczywiście na pełnych kursach przeżaglowany jacht na dużym genakerze leci w ślizgu na mocnym wietrze. To jego zaleta, ale znam polskie konstrukcje które tak potrafią.


Elany mi się zawsze podobały.
Wiktorze,które polskie jachty kabinowe masz na myśli,mówiąc,że wchodzą w ślizg?


ModEdit: Znaczniki cytowania. Do cytowania proszę korzystać z przycisku "Cytuj", a nie z funkcji "Kopiuj - wklej". :-D
Ostatnio zmieniony przez pough 2014-01-21, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Klark

Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 379
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2014-01-21, 10:19    [Cytuj]

Ok,Pough. :-)
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-01-21, 10:24    [Cytuj]

Klark napisał/a:
... które polskie jachty kabinowe masz na myśli,mówiąc,że wchodzą w ślizg?


np. Gin 730 Adama Gintera pływa w ślizgu pod genakerem... i nie pisz, że nie jest kabinowy. ;-) :-D
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 194 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9142
Wysłany: 2014-01-21, 10:42    [Cytuj]

Klark napisał/a:
plitkin napisał/a:
Elanowi 210 przyglądam się od roku. Ciekawe rozwiązanie demontowalnego silnika przyczepnego chyba nie sprawdziło się w praktyce. W każdym razie użytkownicy narzekają, a firma przestała to promować (jacht targowy już tego nie miał). Łódka wygląda dziarsko. Nie ma tam żadnego kompromisu turystycznego. Z jednej strony - to fajne. Z drugiej - wiem, że elan 210 potrafi w słabym wietrze pływać wolniej od wielu znanych nam konstrukcji z polskiego podwórka. Przyczyną tego pewnie jest bulb, który dyskwalifikuje też możliwość skutecznego użycia tego jachtu w naszych śródlądowych realiach regatowych. Oczywiście na pełnych kursach przeżaglowany jacht na dużym genakerze leci w ślizgu na mocnym wietrze. To jego zaleta, ale znam polskie konstrukcje które tak potrafią.


Elany mi się zawsze podobały.
Wiktorze,które polskie jachty kabinowe masz na myśli,mówiąc,że wchodzą w ślizg?


ModEdit: Znaczniki cytowania. Do cytowania proszę korzystać z przycisku "Cytuj", a nie z funkcji "Kopiuj - wklej". :-D


Cors T2.
Ale nie tylko. To jedynie kwestia pednika i balastu. Zakladam, ze na duzym genakerze porzadnej bulbie na sionym wietrze kilka nowoczesnych konstrukcji oderwie sie od fali. Ten Elan zadną magia nie jest.

Do wspomnianego Gina dodac nalezy inne 730ki (nie kastrowane), sympatie 600, zagle 500, J boats robione w Delphii. Nowe gp30 Gintera tez pewnie da rade.
Ostatnio zmieniony przez plitkin 2014-01-21, 10:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Klark

Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 379
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2014-01-21, 12:15    [Cytuj]

Piszesz,że Elan 210 żadną magią nie jest,ale cena pewnie jest magiczna. ;-)
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 194 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9142
Wysłany: 2014-01-21, 13:04    [Cytuj]

Klark napisał/a:
Piszesz,że Elan 210 żadną magią nie jest,ale cena pewnie jest magiczna. ;-)


Cena jest wyższa od wszystkich zbliżonych rozmiarowo jachtów znanych nam z polskiego rynku.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27190
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2014-01-26, 00:09    [Cytuj]

Już w domu. ;-) Targi tradycyjnie olbrzymie. W porównaniu do edycji sprzed kilku lat targi powoli opanowują firmy z Polski. Prawie na każdej hali można było spotkać przedstawicieli polskich producentów/firm. Nie wszystkie jeszcze przyznają się do polskiego pochodzenia, ale myślę, że z czasem będzie się to zmieniać. Na tle innych - akurat w tej branży nie mamy się czego wstydzić.

W zachodnich katalogach biur podróży zaczynają się pojawiać oferty z Mazur. Niektóre zachodnie firmy rozpoznają nasz rynek. Właśnie w ofercie czarterowej portalu pojawiła się reklama niemieckiej firmy czarterowej - oferującej stalowe jachty motorowe (camperboaty / houseboaty) ;-)
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-01-26, 00:18    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
... W porównaniu do edycji sprzed kilku lat targi powoli opanowują firmy z Polski. Prawie na każdej hali można było spotkać przedstawicieli polskich producentów/firm. Nie wszystkie jeszcze przyznają się do polskiego pochodzenia, ale myślę, że z czasem będzie się to zmieniać. Na tle innych - akurat w tej branży nie mamy się czego wstydzić...

Miło to przeczytać. :-)
 
 
<|lukasz
Rainmaker

Pomógł: 16 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 1327
Wysłany: 2014-01-26, 00:52    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
. Prawie na każdej hali można było spotkać przedstawicieli polskich producentów/firm. Nie wszystkie jeszcze przyznają się do polskiego pochodzenia, ale myślę, że z czasem będzie się to zmieniać. Na tle innych - akurat w tej branży nie mamy się czego wstydzić
I o to chodzi! Jak oceniasz polskie stocznie Zbyszku? W sensie produktów.
Ostatnio zmieniony przez lukasz 2014-01-26, 00:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27190
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2014-01-26, 01:07    [Cytuj]

Bardzo dobrze. Moim (i nie tylko moim) zdaniem poziom jakości wykończenia dużych jachtów motorowych firmy Galeon w niczym nie odstaje od światowych potentatów. Rywalizują z największymi na globalnym rynku. Nie są to jeszcze tzw. superjachty (dużych rozmiarów, projektowanych na indywidualne zamówienie), ale nie od razu Kraków zbudowano.

Jeżeli chodzi o żaglówki - produkujemy (póki co) jeszcze jachty mniejszych rozmiarów (może za wyjątkiem Delphii), skierowanych do mniej zamożnych, ale nie mniej wymagających klientów, przyzwyczajonych do niezwykle konkurencyjnego rynku w zachodniej Europie. Po tym jak liczba jachtów z Polski na największych europejskich targach z roku na rok rośnie - wyraźnie widać, że próbujemy zawojować "jachtową Europę".

Targi wydawały mi się mniejsze niż bywało to parę lat temu, ale może to tylko wrażenie. Sporo było tzw. "wypełniaczy pustej przestrzeni targowej" - ustawionych nie wiadomo w jakim celu.

boot-duesseldorf.jpg
Plik ściągnięto 6117 raz(y) 40,35 KB

 
 
<|lukasz
Rainmaker

Pomógł: 16 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 1327
Wysłany: 2014-01-26, 01:13    [Cytuj]

Coś Cię urzekło ;-) ? Mnie, obok mega jachtów, stoisko z gadżetami do rozpalania ognia :mrgreen: .
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27190
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2014-01-26, 01:18    [Cytuj]

Megajachty prezentowano jedynie w postaci plastikowych modeli ;-) Natomiast hala numer 6, gdzie prezentowano superjachty tradycyjnie służyła do wzdychania i pogłębiania własnych kompleksów finansowych. :-P
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27190
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2014-01-26, 01:26    [Cytuj]

Niezmiennie urzekła mnie perfekcyjna organizacja targowego, zielonego parkingu, którego powierzchnia jest wykorzystana zawsze w 100%. Wystarczy kilka osób kierujących ruchem, aby zapełniać parking kolumnami samochodów (z wolną przestrzenią na wyjazd) sektor po sektorze.

boot-duesseldorf-parking.jpg
Plik ściągnięto 6111 raz(y) 46,74 KB

 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27190
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2014-01-26, 01:42    [Cytuj]

Z targowych ciekawostek jako ewentualna inspiracja dla polskich firm:

1. Stałe odbijacze na burtach jachtu motorowego - idealne rozwiązanie dla mazurskich jachtów bez patentu.

odbijacze-na-stale.jpg
Plik ściągnięto 6106 raz(y) 56,42 KB

 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27190
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2014-01-26, 01:44    [Cytuj]

2. Skuter wodny zaadaptowany jako łódź ratownicza szybkiego reagowania. Idealne rozwiązanie dla polskiej policji wodnej - w szczególności na Mazurach

skuter-jako-lodz-ratownicza.jpg
Plik ściągnięto 6104 raz(y) 58,01 KB

 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27190
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2014-01-26, 01:50    [Cytuj]

3. Odsysarki ścieków jachtowych. Tego niestety (nad czym ubolewam) brakuje w większości polskich portów - w szczególności na Mazurach! W wersji "obsługowej" i samoobsługowej - na monety. Polecam uwadze właścicielom portów i samorządowcom (tym ostatnim w szczególności).

odsysarka-sciekow-jachtowych-stacjonarna.jpg
Plik ściągnięto 6096 raz(y) 39,96 KB

odsysarka-sciekow-jachtowych-na-monety.jpg
Plik ściągnięto 6096 raz(y) 58,58 KB

mobilna-odsysarka-sciekow-z-hausbotow-amsterdam.jpg
Idealne rozwiązanie na bulwar miejski w Mikołajkach.
Plik ściągnięto 263 raz(y) 77,62 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH