FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont kapitalny łodzi motorowej HALCO 19
Autor Wiadomość
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-07, 05:42    [Cytuj]

Zabezpiecze wejscie kolo silnika zeby mi sie zwierzyniec nie zrobil. A podporka bedzie , :-/ biore to tez pod uwage woda deszczowa jest paskudna
 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-08, 18:59    [Cytuj]

Silnik zalozony instrumenty i linia paliwowa gotowa. Lodz gotowa do wodowania jednak pojawil sie pewien problem uruchamialem go na sluchawkach I w zbiorniku. Na sluchawkach woda miala bardzo male cisnienie gorna kontrolka po uruchomieniu przelatywala woda jednak po jakiejs minucie pracy gasnie sam od siebie I nie da sie wkrecic go na wieksze obroty potem startuje I jest to samo. W zbiorniku natomiast tez gorna czujka przelewa wode I jest dokladnie tak samo. Jest bardzo mala odleglosc sciany zbiornika miedzy wydechem byc moze ze spaliny sie cofaja. Nie mam pojecia dlaczego sie tak dzieje. Chce zwodowac lodz I zapewnie jej dobre chlodzenie byc moze gasnie bo nie ma dobrego chlodzenia I jakies czujki nie pozwalaja mu na dalsza prace musze zobaczyc co bedzie sie dzialo w jeziorze. To SUZUKI DT225 na pelnym wtrysku wiec wolne obroty raczej powinien sam sobie ustawic. Moze ktos pomoze co moze byc tego przyczyna juz tak nie wiele brakuje a tu taka niemila niespodzianka. Tak juz nie wiele brakuje do plywania nie mam pojecia co moze byc tego powodem moze ktos mial podobny problem .Prosze o jakies wskazowki

20150807_111456.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 5,89 MB

Ostatnio zmieniony przez Motorowodniak 2015-08-08, 19:04, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-08, 19:48    [Cytuj]

Mam tez na linii paliwowej gruszke przekroju fi 8 a waz paliwowy fi 10 mysle moze ze to blokuje doplyw paliwa aczkolwiek filtr po drodze jest caly czas pelny paliwa ale to jakis tani chinski wyrob ta gruszka moze tam lezy przyczyna chce zmienic na gruszke z przekrojem fi 10 chociaz nie sadze aby to byla przyczyna
Ostatnio zmieniony przez Motorowodniak 2015-08-08, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
musti

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 79
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-08-09, 19:27    [Cytuj]

Sprawdź linię paliwową czy Ci nie łapie "lewego" powietrza. Sprawdź też odpowietrzenie zbiornika.
Lepsze próby będą na wodzie.
 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-09, 20:25    [Cytuj]

Wlasnie jutro zamierzam to zrobic. Odpowietrzenie zbiornika jest ok gdzie szukac lapania lewego powietrza? Jutro wrzucam lodz do jeziora I sie okaze
Ostatnio zmieniony przez Motorowodniak 2015-08-09, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-10, 22:02    [Cytuj]

Okazalo sie ze gruszka blokowala swobodny przeplyw paliwa zmienilem na markowa I jest wszystko LUX dziala perfekcyjnie. Zreszta starczy tu popatrzec 4 tys obrotow 40 wezlow 5 500 obrotow 58 wezlow chyba ze zegary oszukaja jutro zmierze GPS em i nagram film

20150810_185911.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 4,44 MB

 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-10, 22:03    [Cytuj]

Gazu mam zaledwie do polowy a juz jest w pelnym slizgu. Oby tak chcial pracowac caly czas . Jutro wrzucam video
 
 
~piotrb

Pomógł: 11 razy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 519
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2015-08-11, 07:45    [Cytuj]

Motorowodniak napisał/a:
Gazu mam zaledwie do polowy a juz jest w pelnym slizgu. Oby tak chcial pracowac caly czas . Jutro wrzucam video


no to się tylko cieszyć i pływać :-) ważyłeś ją po skończeniu?
napisz też coś o spalaniu może kilku żeglarzy się nawróci ;-) :mrgreen:
 
 
funyo

Pomógł: 137 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 5403
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-08-11, 08:08    [Cytuj]

piotrb napisał/a:

...napisz też coś o spalaniu może kilku żeglarzy się nawróci ;-) :mrgreen:

Raczej wątpliwe przy tym silniku ;-)
Myślę, że ten zbiornik na zdjęciu jest trochę przymały - ile ma litrów?
 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-11, 08:10    [Cytuj]

Po zalaniu paliwa 70 litrow sprzet em ratunkowym klamotami typu kola ratunkowe pierdoly wedki kuferki itd itd z cala laweta wyszlo 1750 kg wracajac z laweta pusta do domu zwarzylem przyczepe wyszlo 620 kg na pusta lawete wiec lodz bez ludzi wychodzi 1120 kg . Jezeli chodzi o spanie kolo 30 litrow na godzine przy szybkim plywaniu wiec nie jest najgorzej fajnie ze mam zapas mocy w 5 osob nie czuje ze plynie a do slizgu wchodzi po kilkunastu sekundach. Wstawie dzis video I zmierze predkosc GPS em
Ostatnio zmieniony przez Motorowodniak 2015-08-11, 08:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-11, 08:31    [Cytuj]

Tak jest maly ma 70 litrow bede zmienial na drugi rok zbiornik mysle go zabudowac w podlodze minimum chce wstawic 200 litrow
 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-11, 22:16    [Cytuj]

mozna by tak powiedziec ze remont dobiegl konca zostalo jeszcze pare drobiazgow takich jak jak materace na bakistach zewnetrznych rolka kotwiczna zabudowa zbiornika paliwa , kilka kosmetycznych rzeczy i mysle ze remont mozna uznac za zakonczony .
 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-11, 22:17    [Cytuj]

A tu film z plywania o ile to mozliwe to prosze o umieszczenie go w okienku

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-11, 22:22    [Cytuj]

Przy obrotach 6500 tys i czterech osobach na pokladzie wedlug GPS predkosc wynosila 76 km na godzinke wiec calkiem niezle manetka gazu byla w pozycji troche wiecej ponad pol wiec do konca jeszcze troche jej brakowalo . Musze uwazac zeby nie przekrecic obrotow wzgledem skoku sruby bo korbowody wyjda mi bokiem sruba jest fabryczna 14 i jedna druga na 19 moze w przyszlym sezonie ja zmienie . A na dzien dzisiejszy jest ok . :-D :-D :-D
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 177 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12458
Wysłany: 2015-08-11, 23:29    [Cytuj]

Umieszczam w okienku
 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-12, 05:44    [Cytuj]

Dziekuje za obrobke i wstawienie filmiku :-)
 
 
funyo

Pomógł: 137 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 5403
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-08-12, 08:49    [Cytuj]

Pięknie idzie :-)
Ale tak wolne wejście w ślizg wynika chyba z techniki, a nie braku mocy? No i jak sie układa w zakrętach?
 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-12, 11:08    [Cytuj]

Dzieki tak to specjalne wejscie wolne do slizgu przewaznie mam zawsze kogos na pokladzie kogo przeraza przyspieszanie i otwieranie sie jeziora a nie chce straszyc ludzi. Przy spokojnej wodzie do zakretu kladzie sie fajnie slucha sie dobrze steru przy fali jest juz inaczej zakret ciasny nie wychodzi w tym samym promieniu ale daje rade nagram jeszcze przy okazji wlasnie zakrety. Na brak mocy nie moge narzekac silnik ma jeszcze duzy zapas. Jezeli chodzi o spalanie to o kolo 30 litrow na godzine ale co tam zyje sie raz
Ostatnio zmieniony przez Motorowodniak 2015-08-12, 11:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Motorowodniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 315
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-08-13, 20:25    [Cytuj]

Dzisiaj za bardzo wialo wiec darowalem sobie szybkie plywanie troche manewrow przy kutrowych I holownikowych predkoscich I to wszystko szkoda mi bylo we fali meczyc maszyne po za tym bardzo tluklo pod fale moze jutro bedzie mniejszy wiatr. Co myslicie o tej srubie 14 I jedna druga na 19 ? Troche boje sie krecic obroty na maksa zeby nie ukrecic calkiem silnika. Co myslicie o tym skoku sruby . ? Generalnie lodz wkreca sie razem z motorem momentalnie do slizgu predkosc ma dobra jej waga zapewnie stabilnosc I jest ok ale zawsze szuka sie jakis innych diametralnych rozwiazan moze srubka 4 lopatowa byla by lepsza albo jakas fajna stalowka ?
Ostatnio zmieniony przez Motorowodniak 2015-08-13, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Adam Żyszkowski

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 1231
Skąd: Strzyboga
Wysłany: 2015-08-13, 20:46    [Cytuj]

O śrubach nic nie napiszę, bo sie nie znam.

Ale napiszę to, co powienienem był wcześniej napisać. Chylę czoła za doprowadzenie projektu do końca. Zazwyczaj plany "kupię grata i wyremontuję" kończą się na kupieniu starego grata i zebraniu kilku ton wszystkiego co się może przydać. Zapał mija, w ten sposób poległo wiele fajnych projektów. Najczęściej są to w miarę stare samochody, takie po 20 - 40 lat. Sam już ósmy rok "remontuję" fiata 125p. Doszedłem do tego, że zleciłem zmontowanie auta komuś, bo sam po prostu nie mam czasu. Pełen szacun, Motorowodniaku :-) :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH