FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2013-08-26, 12:38
półslizgowe hauseboaty
Autor Wiadomość
Bodo
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-21, 08:32    [Cytuj]

Phil napisał/a:
Bodo, podobno 7m półślizgowy houseboat ma być wydatkiem rzędu 110-120 tyś brutto.
Do tego zapewne trzeba doliczyć koszt silnika. Podejrzewam też, że taka łódź w standardzie będzie ........ )

Czy możesz podać źródło informacji ? ... dotychczas, tylko Ty podajesz kwoty, skąd je bierzesz? ?.,.........
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 190 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13648
Wysłany: 2013-03-21, 08:37    [Cytuj]

Do Houseboatingu mi daleko na tę chwilę. Patrząc z boku na dyskusję odnoszę jednak wrażenie przekonywania na siłę. W moim przypadku odnosi ona odwrotny skutek.

Dla mnie za mało merytoryczności w argumentach choć propozycja może być ciekawa, ale czy wpasuje się w Mazurski klimat? Rynek z czasem tak czy siak zweryfikuje nowości po swojemu często w brew logice przez niektórych przyjętej.
Ostatnio zmieniony przez pough 2013-03-21, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 210 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9738
Wysłany: 2013-03-21, 10:07    [Cytuj]

Smiechu warte.

Zawodowcy, słabo...
Ostatnio zmieniony przez plitkin 2013-03-21, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Artur 66

Pomógł: 66 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 3515
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-21, 11:28    [Cytuj]

plitkin napisał/a:
Smiechu warte.

Zawodowcy, słabo...


Wiktor nie tak słabo :-> , w myśl powiedzenia "nieważne czy dobrze, czy źle, ważne żeby mówili " wpisz w Google półslizgowe hauseboaty :-P :mrgreen:

Ps. Na razie 4 pozycja, ale się pnie do góry ;-)
Ostatnio zmieniony przez Artur 66 2013-03-21, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 210 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9738
Wysłany: 2013-03-21, 12:36    [Cytuj]

Aaa tam, Artur!
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-21, 18:27    [Cytuj]

Bodo napisał/a:
Phil napisał/a:
..... jeśli faktycznie będzie dostępna w podanych cenach - będzie strzałem w dziesiątkę.

A gdzie podali ceny? ..... jestj uż jakiś cennik? .....podaj gdzie go przeczytałeś, też poczytam ....


Bodo - gdybyś był na spotkaniu Polskiej Izby Przmysłu Jachtowego to po prostu wszystko byś wiedział. Ale widac nie byłeś a szkoda - bo tam dyskutujemy nad trendami wodniactwa w Polsce, nad cenami łodzi które rynek Polski jest w stanie zaakceptować i poruszamy wiele innych ważnych dla wodniaków spraw. Zachęcam do wstąpienia do PIPJ. W "kupie" siła!
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-03-21, 18:46    [Cytuj]

jachtowiec napisał/a:
W "kupie" siła!

A miliardy much nie mogą sie mylić...
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 109 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7606
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2013-03-21, 19:02    [Cytuj]

. Już
Cytat:
teraz mam jacht żaglowy na tyle szybki że za szybko się przemieszczam co /może się to wydawać śmieszne / zaczyna być nudne


Siga , a może WJM się znudziły, bo wszędzie już byłeś. Może czas na morze :-D

Co do owych półślizgowców, to owszem według mnie świetnie nadają się na morze i tam rzeczywiście trochę więcej koni się przydaje. Byłem na Nautice 1000 i jej na WJM ani biały , ani żółty, czy fioletowy szkwał nie przewróci :mrgreen:
Tak trochę od tematu. Przedwojenne niszczyciele osiągały bez trudu 35 w ,a niektóre np. polski Grom nawet 40 w, przy wyporności przeszło 2000 ton. I one tez były półślizgowe.
Za chwilę przeczytam ,że taki jacht, wróć okręt to idealny na WJM, bezpieczny z zapasem mocy, może trochę paliwożerny :mrgreen:

Sławek
 
 
funyo

Pomógł: 167 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 7339
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-03-21, 23:42    [Cytuj]

Strasznie dziwnie czyta mi się ten temat - niby zwykła dyskusja o nowym typie łódki, ale sposób jej prowadzenia nie do końca dla mnie zrozumiały :roll:
Przede wszystkim po co tak zawzięcie bronić technologii, która niby broni się sama? Czytając temat można dojść do wniosku, że wszystkie klasyczne hausboty, łącznie z zeszłorocznymi premierami, to niemalże eksponaty muzealne i już w tym sezonie zostaną one zastąpione wspaniałymi jachtami półślizgowymi - tak są one doskonałe ;-)
Okazuje się też, że są niezwykle wyczekiwane przez szerokie rzesze klientów (w tym kilku świeżo zarejestrowanych), którzy gotowi są prawie dać się pokroić w obronie produktu, którego jeszcze na oczy nie widzieli.
Rozumiem, że dobry marketing polega na kreowaniu potrzeb, a nie produktów, ale żeby zaraz wmawiać ludziom, że coś jest między ślizgiem, a wyporem? Poza różnicą w mocy silnika, oczywiście. I czy jest to bardziej półślizg, czy też może jeszcze półwypór? ;-)
Widać wszystko zależy od mody i w tym sezonie będą na Mazurach królować piękne, falotwórcze hausboty nowej generacji, których załogi z wiatrem we włosach będą podziwiać skoki skuterów na ich kilwaterach :mrgreen:
Dla mnie bomba ;-) :-P
Tylko co z tymi wszystkimi naiwniakami, którzy swoje ciężko zarobione pieniądze wydali w ubiegłym sezonie na ponoć najlepsze pływadła do turystyki, a które teraz są już passe? :roll:
Pozostaje im zazdrościć i złorzeczyć dilerom, którzy im taki przestarzały bubel wcisnęli :lol:
A tak już całkiem serio - nie wydaje mi się, żeby ci wszyscy ludzie zafascynowani hauboatingiem nagle poczuli potrzebę szybszego pływania (do wyboru w razie czego są przecież całkiem szybkie cruisery). To raczej potrzeba producentów i dilerów do stworzenia, a następnie wypełnienia kolejnej niszy rynkowej. Zwłaszcza w obecnej sytuacji gospodarczej.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 109 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7606
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2013-03-22, 08:35    [Cytuj]

Cytat:
Strasznie dziwnie czyta mi się ten temat - niby zwykła dyskusja o nowym typie łódki, ale sposób jej prowadzenia nie do końca dla mnie zrozumiały


Bo własnie taki jest sopsób promocji nowych jachtów, czasami. Trzeba wmówic klientowi ,że to czym pływał dotychczas jest be i do tego może byc niebezpieczne. Podobnie było kilka lat temu gdy na rynek wchodziły niowe jachty żaglowe 28 - 33 stopowe. To tez sie wmawiało ,że dotychczasowe są niebezpieczne , a do tego garażowe nie wiadamo przez kogo i jak wykonane. Teraz w dobie kryzysu wracaja do łask jachty 21 - 25 stopowe i juz nie pisze się ,że są niebezpiecznie. Te forum też słuzy do promocji nowych konstrukcji. Przykład masz, jacht Maxus 22. Poprzez szkółke Wiktora jacht jest wprowadzany na rynek.
I własciwie wszystko jest w porządku poza jednym. Wszyscy producencji, którzy promuja swoje konstrukcje na rózny sposób zreszta ( szkółka żeglraska , regaty , testy porównawcze wsród forumowiczów ) staraja się reklamować swoje konstrukcje nie atakując konkurencji, oprócz kolegi Jachtowca , który juz nie pierwszy raz atakuje konkurencje. I to sie forumowiczom nie podoba.

Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2013-03-22, 08:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 190 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13648
Wysłany: 2013-03-22, 08:59    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
...I własciwie wszystko jest w porządku poza jednym. Wszyscy producencji, którzy promuja swoje konstrukcje na rózny sposób zreszta ( szkółka żeglraska , regaty , testy porównawcze wsród forumowiczów ) staraja się reklamować swoje konstrukcje nie atakując konkurencji, oprócz kolegi Jachtowca , który juz nie pierwszy raz atakuje konkurencje. I to sie forumowiczom nie podoba.

Sławek

I tego się trzymajmy co wytłuściłem. :-D
Ostatnio zmieniony przez pough 2013-03-22, 09:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 210 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9738
Wysłany: 2013-03-22, 10:39    [Cytuj]

Im wiecej pozytywnej aktywnej promocji jachtow - tym lepiej dla nas - zeglarzy. Cieszymy sie z regat, testow, szkolek i td. Jeszcze piec lat temu takich akcji nie bylo, a jachty byly promowane jedynie przez fachowcow. Terac producenci otworzyli sie na ludzi - na zeglarzy. Jest to cholernie sympatyczne. Malo tego: korzystamy na tym. Sadze, ze jest to dobry kierunek, o niebo lepszy niz oczernianie konkurencji przez fachowcow z branzy.
 
 
~Siga2
Siga2

Pomógł: 48 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1276
Wysłany: 2013-03-22, 10:46    [Cytuj]

funyo napisał/a:

Tylko co z tymi wszystkimi naiwniakami, którzy swoje ciężko zarobione pieniądze wydali w ubiegłym sezonie na ponoć najlepsze pływadła do turystyki, a które teraz są już passe? :roll:
--
Myślę że czas na ogłoszenie -- Kupię tanio / mocno passe / rocznego housbota :-) :-) .
 
 
~RZ

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 1686
Wysłany: 2013-03-22, 11:14    [Cytuj]

Panowie dajecie sie wciągać w markieting pana Phila i jachtowca , po co , oni chcą sprzedać swoje produkty bo mają w tym interes ,więc je reklamują i dobrze myślę że niech piszą o zaletach swoich jachtów a czas to zweryfikuje ,Tylko prośba aby przy okazji reklamowania swoich produktów nie dyskredytować innych ,bo to przynosi wręcz odwrotny skutek . Chętnie poczytam o sprawach technicznych ,nowinkach ,uleprzeniach na ich jachtach obejżę zdjęcia kadłuba ,środka itp .Więcej to da jak pisanie o bzdetach i o wadach konkurencji .
 
 
~northman

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 201
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2013-03-23, 18:33    [Cytuj]

Nawiązując do tematu również nie widzę tu niczego odkrywczego.
Półślizg to kwestia mocy silnika , a cięcie fali możliwe jest tylko przy głębokim V dna co pociąga za sobą większe zanurzenie.
Hausboaty z założenie nie służą do pływania w ekstremalnych warunkach. W segmencie samochodowym ich odpowiednikiem są campery , a tych nikt nie używa do jazdy przeprawowej czy wyścigów.
Już dawno w Nexusach 850 dedykowanych na rynki zachodnie wprowadziliśmy silniki umożliwiające jazdę w półślizgu . Klienci z Europy zachodniej wybrali takie opcje przez to że pływają po rzekach i kanałach z dużym prądem i tylko taka wersja umożliwia im sensowną prędkość w takich warunkach.
Na mazurskim rynku moim zdaniem jest to przerost formy nad treścią , ale jako producent nie zamierzam z tym walczyć ani dyskutować. Jeśli klienci sobie tego zapragną to jest to u nas od dawna dostępna i sprawdzona opcja.
Na dole podstrony załączonego linku jest film "Nexus 850 Magdeboot 2013" w wersji z silnikiem uciągowym 60KM
http://northman.pl/wydarzenia.htm?a=filmy
Ostatnio zmieniony przez northman 2013-03-23, 18:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-03-23, 19:29    [Cytuj]

northman napisał/a:

Półślizg to kwestia mocy silnika , a cięcie fali możliwe jest tylko przy głębokim V dna


Gwoli ścisłości-nie do końca. Nie każde dno pozwoli na półślizg a falę tnie także kadłub katedralny i tunelowy.

Ten Nexus na takim silniku z tą śrubą idzie w półślizgu? Ile wtedy pali?
Ostatnio zmieniony przez kursmazury 2013-03-23, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
funyo

Pomógł: 167 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 7339
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-03-23, 20:45    [Cytuj]

Ale żeście się uparli na ten półślizg :roll:
A co to dokładnie jest?
Łodzie ślizgowe osiągają ten stan tuż przed wejściem w ślizg, czyli wyjściem ponad taflę, ryjąc przy tym niemiłosiernie rufą.
Łodzie wypornościowe też zaczynają ryć rufą tylko przyrost ich prędkości jest niewielki i skończony. Nie widzę zupełnie sensu w takim pływaniu, no chyba że przejściowo.
W moim odczuciu każdą jednostkę wypornościową da się bardziej rozpędzić stosując większy silnik (oczywiście w pewnych granicach), tylko przyrost prędkości będzie nieadekwatny do zużycia paliwa...
Na rzekach może mieć to sens, ale na wodach stojących? :roll:
Cytat:
...falę tnie także kadłub katedralny i tunelowy.

Adam, myślę, że northman odnośnie cięcia fali trochę uprościł i chodziło mu generalnie o łodzie ślizgowe, a do takich należą także katedralne i tunelowe (rozumiem, że chodzi o saniowe?)
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-03-23, 21:00    [Cytuj]

funyo napisał/a:

Adam, myślę, że northman odnośnie cięcia fali trochę uprościł i chodziło mu generalnie o łodzie ślizgowe, a do takich należą także katedralne i tunelowe (rozumiem, że chodzi o saniowe?)

Zwane też saniowymi, tak. Ale nie wszystkie takie kadłuby sa ślizgowe. Mam dwie łódki z katedralami, których w ślizg za cholerę wystawić się nie daje. Za to dobrze służą za wyciskarki tras do nart biegowych ciągane za quadem :mrgreen:
Katedral i sanie/tunel zapewnia większą stateczność, zwłaszcza poczatkową. Myślę, że do półślizgowych hausboatów takie dna nadawałoby się lepiej niż obecnie stosowane płaskie/sharpie(przynajmniej tak konstatuję ze zdjęć, bo dokładnego rzutu dna nie widziałem).
Ostatnio zmieniony przez kursmazury 2013-03-23, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Siga2
Siga2

Pomógł: 48 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1276
Wysłany: 2013-03-23, 21:55    [Cytuj]

funyo napisał/a:
Ale żeście się uparli na ten półślizg :roll:
A co to dokładnie jest?
Łodzie ślizgowe osiągają ten stan tuż przed wejściem w ślizg, czyli wyjściem ponad taflę, ryjąc przy tym niemiłosiernie rufą.
Łodzie wypornościowe też zaczynają ryć rufą tylko przyrost ich prędkości jest niewielki i skończony. Nie widzę zupełnie sensu w takim pływaniu, no chyba że przejściowo.
W moim odczuciu każdą jednostkę wypornościową da się bardziej rozpędzić stosując większy silnik (oczywiście w pewnych granicach), tylko przyrost prędkości będzie nieadekwatny
-- To niestety nie jest tak . Nie przyspieszysz jachtu wypornościowego do półślizgu dając mocny silnik . Nie pozwoli na to opór falowy jachtu wypornościowego . Efektem będzie przygłębienie /utopienie rufy / -- Każdy z nas może to zaobserwować na swojej żaglówce . Wystarczy np. na Sasance ,Tesie , Phobosie czy Maxusie założyć mocny silnik wziąć do ręki GPS i spróbować przyspieszać . Najpierw łódka zaczyna przyspieszać , ale z każdą chwilą coraz bardziej topi rufę .Jacht wypornościowy osiągnie np. 12 km/h na połowie obrotów silnika ,potem przestaje przyspieszać ,za to pawęż jest bardzo głęboko zanurzona .Efektem jest to że na pełnych obrotach mocnego silnika płyniemy dokładnie z taką samą prędkością jak np. na połowie obrotów , ale za to rufa jest całkiem utopiona ,fala duża i spalanie benzyny dwa razy większe niż przy normalnej prędkości maksymalnej wynikającej z konstrukcji jachtu . Jacht półślizgowy ma inny kształt kadłuba niż typowy jacht wypornościowy . Półślizgowy jacht ma zaostrzone przekroje w części dziobowej i pełnieszą /bardziej płaską / rufę ,co powoduje że łódka nie przygłębia tak rufy jak wypornościowiec przy większych prędkościach . Tego typu jachty były głównie produkowane jako turystyczne w latach 60- tych . Potem zainteresowanie tego typu jednostkami spadło . Na tyle spadło że większość z nas nie zna tych konstrukcji -lub tak jak ja wie że gdzieś bije dzwon ,ale dokładnie nie wie gdzie :->
 
 
funyo

Pomógł: 167 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 7339
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-03-23, 23:12    [Cytuj]

Siga2 napisał/a:
-- To niestety nie jest tak . Nie przyspieszysz jachtu wypornościowego do półślizgu dając mocny silnik . Nie pozwoli na to opór falowy jachtu wypornościowego . Efektem będzie przygłębienie /utopienie rufy /

Dokładnie to samo napisałem, przyrost prędkości będzie niewielki i skończony.
Cytat:
Półślizgowy jacht ma zaostrzone przekroje w części dziobowej i pełnieszą /bardziej płaską / rufę ,co powoduje że łódka nie przygłębia tak rufy jak wypornościowiec przy większych prędkościach .

Taki przekrój dna jest typowy dla jednostek ślizgowych: ostro prowadzony dziób i wypłaszczone dno w części rufowej. Cameo lub Malibu są tu dobrym przykładem.
W potocznym rozumieniu dno typu V jest typowo ślizgowe, ale to mutacja i rozwinięcie w celu nadania większej stabilności przy dużych prędkościach.
kursmazury napisał/a:
Katedral i sanie/tunel zapewnia większą stateczność, zwłaszcza poczatkową. Myślę, że do półślizgowych hausboatów takie dna nadawałoby się lepiej niż obecnie stosowane płaskie/sharpie

Pewnie tak, bo blisko im do wielokadłubowców, a te, jak wiadomo, są wydajniejsze jeśli idzie o przelicznik mocy do prędkości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH