FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

N Fun Yachting

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2013-08-26, 11:38
półslizgowe hauseboaty
Autor Wiadomość
aleksiasty

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 757
Wysłany: 2013-09-17, 23:58    [Cytuj]

Jeśli masz na myśli drzwi przesuwne chowane wewnątrz kabiny, odbiegające od pionu,a w dodatku w górnej części skłaniające się ku poziomowi, to rozważ koszty skutecznego uszczelnienia takiego wynalazku...

Poza tym wymusza to szczególnie płaską konstrukcję pozostałych mechanizmów, takich jak hydraulika sterowania, czy instrumenty deski rozdzielczej.
A to też nie pozostaje bez wpływu na cenę.
Konieczność rezygnacji z części elementów wzdłużnych, kolidujących z przesuwnymi drzwiami powoduje dodatkową komplikację i podrożenie konstrukcji kadłuba.

Czyli mamy lekko licząc 20% wzrostu kosztów, a dla klienta to pewnie przekłada się na 30% wzrostu ceny, bo taki droższy wynalazek trudniej sprzedać.
 
 
funyo

Pomógł: 165 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 7073
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-09-18, 10:31    [Cytuj]

Nie, to nie tak.
Drzwi są montowane na zewnątrz kabiny (tak jakby nałożone na nią), więc nie trzeba żadnych uszczelnień, tylko małej rynienki tuż nad wejściem i po jego bokach.
Na to wszystko nakłada się kolejną "warstwę", czyli konsolę sterowniczą, która z kolei przykrywa drzwi po stronie przeciwnej do zejściówki.
Poniżej schemat/rzut boczny, gdzie A-skorupa główna pokładu, B-prowadnice, C-drzwi przesuwne, D-Nakładka/konsola.
Takie rozwiązanie jest proste, tanie i przyjemne i nie ogranicza niczego wewnątrz.

drzwi suwane.jpg
Plik ściągnięto 721 raz(y) 90,38 KB

 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-09-18, 17:34    [Cytuj]

Pomysł oczywiście fajny i znany z niemal wszystkich motorówek. Ale w houseboatach niemożliwy do zastosowania. No chyba że jako zamknięcie hundkoi - he,he. Jak otwierasz łódź to jednoczesnie zamykasz hunkoję :-D
Gdyby w motorówkach były hunkoje to też stosowano by suw klapy!
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-09-18, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~northman

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 201
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2013-09-18, 21:00    [Cytuj]

Stosujemy takie rozwiązanie na Courier 970 i tam klapa przy zamknięciu wchodzi pod konsole nie zamykając wejścia do hundkoi.
 
 
funyo

Pomógł: 165 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 7073
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-09-18, 21:38    [Cytuj]

Otóż to, hundkoja nie ma tu nic do rzeczy. Przecież od wewnątrz kompletnie nic by się nie zmieniło.
Zresztą na rynku są hausboty z takim rozwiązaniem - wspomniany Courier (swoją drogą, ciekawe czemu Northman nie zastosował takiego rozwiązania na swoim Nexusie?), Navigator 999, czy AM 780.
Więc da się ;-)
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 206 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9596
Wysłany: 2013-09-18, 21:42    [Cytuj]

Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie to wcale nie jakies zbawienne rozwiazanie. Chyba wolalbym sztorcklape, ale skladana w jakis fajny sposob oraz suwklape. To chyba kwestia stylu, gustu i ukladu wnetrza.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29129
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-09-18, 21:56    [Cytuj]

Drzwi przesuwne są po prostu wygodne i dosyć trwałe. Drzwi uchylne lubią się wyłamywać, pękać, a rozwiązanie ze sztorcklapą rodzi (odwieczne) problemy z jej umiejscowieniem po otwarciu.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-09-21, 20:34    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Drzwi przesuwne są po prostu wygodne i dosyć trwałe. Drzwi uchylne lubią się wyłamywać, pękać, a rozwiązanie ze sztorcklapą rodzi (odwieczne) problemy z jej umiejscowieniem po otwarciu.

Nie rodzi, nie rodzi. Już od kilku lat stosowane jest rozwiązanie np. w Philach 880 -wydzielone miejsce w bakiscie kokpitowej -pionowo wlaminowane 2 sklejki pomiędzy które wsuwa się dwie części sztorcklapy. Pozostała przestrzeń pozostaje do zagospodarowania.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-09-21, 21:03    [Cytuj]

Obecnie trwa wybudowa kadłuba . 13-go listopada w Łodzi odbędzie się prapremiera tej łodzi. Prezentowany ma być prototyp - po testach na wodzie. Łódź seryjnie produkowana ma mieć swoją premiere na Targach Wiatr i Woda w Warszawie

balt_818_tytan_1.jpg
trwa wybudowa kadłuba.
Plik ściągnięto 733 raz(y) 281,2 KB

Ostatnio zmieniony przez yep 2013-09-21, 21:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-09-27, 20:58    [Cytuj]

Równolegle do Tytana budowanego na rynek polski powstaje Tytan Fiord - na Skandynawie

Balt 818 plexi_2.jpg
Tytan Fiord - to wersja na Skandynawię
Plik ściągnięto 590 raz(y) 504,83 KB

 
 
SzkutnikAmator

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-03, 00:31    [Cytuj]

Bonito 700 i Bonito 760 to jachty (hauseboaty) półślizgowe.
Moje Bonito 700 pływa od 2011 roku -
Bonito 760 Sissi od 2012.
Czyli jachty półślizgowe to nie nowość z tego roku.
Sissi (Bonito 760) pływało w tym roku po Zatoce Gdańskiej.
Półślizgowiec to dobre rozwiązanie.
A ten kto chce pływać szybko i tak kupi ślizgacza...
Pozdrówki
Adam
 
 
saradog

Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 2
Wysłany: 2013-11-03, 21:19    [Cytuj]

Adamie nie tylko po zatoce ale i Bałtyk pocałowało . :-P
Co bardzo istotne daje sobie doskonale radę w miarę ciężkich warunkach .
Piszę oczywiście o Bonito 760 SISSI .

Pozdrawiam Krzysztof B
 
 
SzkutnikAmator

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-03, 22:56    [Cytuj]

A to nie wiedziałem że na MORZE też poszedłeś :-)
cieszę się że łódka dobrze się sprawuje.
We wtorek prześlę Ci ciekawe fotki :-)
Pozdrówki
Adam
 
 
~Siga2
Siga2

Pomógł: 47 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1273
Wysłany: 2013-11-04, 08:09    [Cytuj]

Nawiasem mówiąc Bonito to bardzo ładny jacht o klasycznym kształcie. [odsyłacz sprzeczny z regulaminem]
Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2013-11-04, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29129
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-11-04, 12:02    [Cytuj]

Szkoda tylko, że jest sklejkowy. Moim zdaniem to jego główna wada.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-11-04, 18:43    [Cytuj]

moim też - zwłaszcza że nie ma możliwosci wyprofilowania dna łodzi tak aby spełniało wymogi optymalnego półślizgu.
 
 
~Siga2
Siga2

Pomógł: 47 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1273
Wysłany: 2013-11-04, 19:35    [Cytuj]

Yep- Z całym szacunkiem ,ale czasami powinieneś choć troszkę zainteresować się tematem który lansujesz :->
 
 
saradog

Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 2
Wysłany: 2013-11-05, 13:11    [Cytuj]

yep napisał/a:
moim też - zwłaszcza że nie ma możliwosci wyprofilowania dna łodzi tak aby spełniało wymogi optymalnego półślizgu.

A co znaczy optymalny półślizg ?
Tak jak napisał Siga 2 warto zainteresować się tematem i zabierać w tej materii głos .
Pisałem na temat prędkości i spalania (linku nie podam zasady tego forum które szanuję )
Ale dla chcącego nic trudnego .
Co do sklejki też miałem opory ale jak poczytałem sobie troszkę na temat tego sposobu budowy sklejka+epoksyd podjąłem decyzję że warto .
Tym bardziej że Adam stosuje tylko fińską sklejkę szkutniczą .
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-11-06, 23:27    [Cytuj]

saradog napisał/a:
yep napisał/a:
moim też - zwłaszcza że nie ma możliwosci wyprofilowania dna łodzi tak aby spełniało wymogi optymalnego półślizgu.

A co znaczy optymalny półślizg ?
Tak jak napisał Siga 2 warto zainteresować się tematem i zabierać w tej materii głos .
Pisałem na temat prędkości i spalania (linku nie podam zasady tego forum które szanuję )
Ale dla chcącego nic trudnego .
Co do sklejki też miałem opory ale jak poczytałem sobie troszkę na temat tego sposobu budowy sklejka+epoksyd podjąłem decyzję że warto .
Tym bardziej że Adam stosuje tylko fińską sklejkę szkutniczą .

Sądziłem że macie jakieś pojęcie o dnie półslizgowym. W tej sytuacji "wymiękam" i nie zajmuje na razie zdania.
Poczekam cierpliwie az profesjonalista podejmie temat. Wasz pół-ślizgoweic to zupełne nieporozumienie.
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-11-06, 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~northman

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 201
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2013-11-07, 16:26    [Cytuj]

Widzę że po nieudolnych próbach zdyskredytowania konkurencyjnego Nexusa 850 zapętliłeś się już całkiem w swoich argumentach.
Ponawiam jak na sąsiednim forum zaproszenie do testu porównawczego.
Tam zamiast haseł marketingowych i konfabulacji uczciwe zweryfikowanie parametrów pozwoli obiektywnie rozstrzygnąć te kwestie.
Jeśli będziesz gotów mentalnie do testów na wodzie daj znać z 3 dniowym wyprzedzeniem to będziemy gotowi wraz jachtem i sprzętem do pomiarów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH