FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2013-08-26, 11:38
półslizgowe hauseboaty
Autor Wiadomość
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-15, 20:56   półslizgowe hauseboaty [Cytuj]

Firma Yachts Export Poland wprowadza do produkcji dużych Stoczni hauseboaty półślizgowe. Aktualnie produkowane hauseboaty płyną z predkościa max ok 15 km/h. hauseboaty półślizgowe będą pływały ok 25km/h.
Idea hauseboatów półślizgowych ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa oraz zwykłej wygody. Taki hauseboat będzie marszowo płynął ok 10 km/h. Ale w razie konieczności - np. załamania pogody - można będzie szybko uciec do brzegu. Jak zabraknie "prowiantu" na łodzi można będzie szybko dopłynac do "sklepu" itp. Jak będzie nudno na jeziorze to będzie można to jezioro szybko przepłynać.Aktualnie powstają dwa w dwóch różnych stoczniach. jeden o dł. 12 m a drugi o dł. 7m.
Ciekaw jestem zdania forumowiczów - co sądzą o hauseboatach półslizgowych.Czy przyjmą się?
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-03-15, 21:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
aleksiasty

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 757
Wysłany: 2013-03-15, 21:00    [Cytuj]

Łolabogo, to ja szukam jakichś spokojniejszych wód do wypoczynku, jak zaczyna się propagować takie faloroby.
Dyć "półślizg", to nic innego jak marnowanie energii na tworzenie gigantycznych fal.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-15, 21:07    [Cytuj]

No właśnie tak nie jest. Jesli do hauseboata wypornościowego doczepi się za mocny silnik i da mu się w "palnik" to fala będzie duża. Hauseboaty półślizgowe nie generują dużej fali.
Pomysł zostaje przeniesiony do Polski od Słoweńskiego Ggreenline.
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-03-15, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
aleksiasty

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 757
Wysłany: 2013-03-15, 21:10    [Cytuj]

Jak rozumiem, są to wielokadłubowce o super wysokiej sprawności kadłubów, ale raczej kosztem wygody, bo nie bardzo wyobrażam sobie pogodzenie sprawności kadłuba z komfortem.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-15, 21:17    [Cytuj]

nie, nie. To są jednokagłubowce z wielką wygodą w środku. Proszę zerknij na Greenline. Ta łódź ma kadłub opatentowany. Cały "cud" tkwi w kształcie kadłuba. Wdorożenie tej produkcji kosztowało obie stocznie dużo wysiłku konstruktorskiego. Czytania literatury światowej, której na ten temat za duzo nie jest , no i prób na wodzie samego kadłuba obciążonego sztucznym balastem http://www.youtube.com/watch?v=AZR6dh3wAfM
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-03-15, 21:36, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
aleksiasty

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 757
Wysłany: 2013-03-15, 22:24    [Cytuj]

A dyć na tym filmie od 3:25 jak byk widać jak te 75 koni ładnie przekształca się w "kosę" szczególnie "lubianą" przez turystów na Bełdanach.
To zwykłe wypornościowe koromysło, a jedyne, co go odróżnia od innych to hybrydowy napęd dający iluzję oszczędności.
Może w ciepłej Chorwacji oszczędność jest zauważalna, bo słoneczko gzreje tam przez co najmniej 200 dni w roku, ale przy naszym dwumiesięcznym sezonie nakład na takie ekstrawagancje może się zwrócić po jakichś dwudziestu latach.
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-03-15, 22:39    [Cytuj]

Oglądałem trochę te kadłuby w sieci. Żaden wynalazek. Jak dla mnie, to kopia dna kutrów torpedowych z okresu międzywojennego. A falę w tym półślizgu robi dużą. No i będzie wymagać od prowadzącego uprawnien motorowodnych czego nie wymagano na jednostkach mogących pływać z prędkością mniejszą niż 15 km/h.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-16, 18:29    [Cytuj]

Wynalazek może żaden, ale w Polsce takich kadłubów jeszcze nie ma!
Co do uprawnień motorowodnych to wystarczy poprosić dilera danego silnika aby założył ograniczenie mocy , wydał zaświadczenie i poinformował jak się to ograniczenie zdejmuje.
Aktulnie Nautiki 1300 pływające po Mazurach przekraczają 15km/h i nikt tej prędkości nie mierzy. Nautiki 1000 z silnikiem 50 KM też przekraczają 15 km/h.
Ten problem łatwo obejśc - choć według mnie lepiej by było aby korzystanie z jakiejkolwiek łodzi wymagało chociaz podstawowej wiedzy o jej prowadzeniu - czyli minimalnych chociaż uprawnień.
Pozwolenie na prowadzenie 11- to tonowej Nautiki 1300 bez uprawnień nie jest najbardziej trafionym przepisem - moim zdaniem
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-03-16, 19:48    [Cytuj]

jachtowiec napisał/a:

Co do uprawnień motorowodnych to wystarczy poprosić dilera danego silnika aby założył ograniczenie mocy , wydał zaświadczenie i poinformował jak się to ograniczenie zdejmuje.


Ciekawe, czy to już jest nakłanianie do popełnienia przestępstwa, czy jeszcze nie? :roll:

jachtowiec napisał/a:

Aktulnie Nautiki 1300 pływające po Mazurach przekraczają 15km/h i nikt tej prędkości nie mierzy. Nautiki 1000 z silnikiem 50 KM też przekraczają 15 km/h.
Ten problem łatwo obejśc - choć według mnie lepiej by było aby korzystanie z jakiejkolwiek łodzi wymagało chociaz podstawowej wiedzy o jej prowadzeniu - czyli minimalnych chociaż uprawnień.
Pozwolenie na prowadzenie 11- to tonowej Nautiki 1300 bez uprawnień nie jest najbardziej trafionym przepisem - moim zdaniem


Dobrze, że to napisałeś. Pewnie policja i inspektorzy dotąd o tym nie wiedzieli...
 
 
Phil

Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-03-16, 19:51    [Cytuj]

Temat housebaot'ów póślizgowych jest ideą przyszłościową i innowacyjną na polskim rynku z dwóch powodów -po pierwsze niezależność i bezpieczeństwo w sytuacjach awaryjnych będzie odróżniała je od obecnie produkowanych powolnych wypornościowych houseboatów, a po drugie - poziom cenowy wcale nie będzie wyższy od wspomnianych jednostek. Klienci którzy będą chcieli przeznaczyć ok 120 tys brutto na nową oszczędną i ekonomiczną łódź z pewnością wybiorą tę, która zapewni im sprawne przemieszczanie w sytuacjach wyjątkowych, o których pisze Jachtowiec.
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 89 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3794
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-16, 20:00    [Cytuj]

Argument o bezpieczeństwie i możliwości ucieczki wydaje mi się nieco naciągany. Zwłaszcza w kontekście tych kilku dodatkowych km/h, które mają decydować.
 
 
Phil

Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-03-16, 20:28    [Cytuj]

Tu jest Piotrze mowa o prędkości dwukrotnie wyższej. Nautika 1000 30KM płynie maksymalnie 11-12 kmh, przepłynięcie całego Niegocina zajmuje 1-1.5h.. Houseboat półślizgowe to zmienią. Oczywiście statystyczny użytkownik i tak będzie je użytkował spacerowo 5-8 kmh, najważniejsza zapewne będzie świadomość możliwości łodzi.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-16, 21:51    [Cytuj]

kolego KURSMAZURY - Policja nie jest od tego aby ścigać łodzie półslizgowe uciekające przed np.burzą i napewno tego nie będzie robić.
A tak w ogóle to nie wspominam o trudnosciach jakie ewentualnie będą mieli Ci, którzy prowadzą łodzie bez uprawnień tylko na temat nowoczesnej technologii kadłubów.
Jesli uda się ją wprowadzić to będzie kolejny krok do wzrostu bezpieczeństwa , wygody i komfortu pływania.
Tradycyjne wypornościowe hauseboaty zostaną wyparte przez półslizgowe - jak to się już dzieje w świecie.
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-03-16, 21:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
editt

Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 1
Wysłany: 2013-03-16, 22:00    [Cytuj]

My juz czekamy z mężem na tę łódź półślizgową!! Przymierzaliśmy sie do zakupu houseboata wypornosciowego, ale te predkosci 8-9 km/h nas przerażają - ślimacze tempo... Jesli pojawi sie taka lodz ktora w awaryjnej sytuacji poplynie 25 km/h to będzie wlasnie to, czego szukamy. Kiedy bedzie dostepna taka jednostka,ktos sie orientuje?
 
 
aleksiasty

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 757
Wysłany: 2013-03-16, 22:47    [Cytuj]

Podniesienie prędkości łodzi wymaga zwiększenia mocy maszyn napędzających, a to wiąże się z nieuniknionym wzrostem zużycia paliwa.
Może te 2-3 litry na godzinę nie robi dużej dziury w budżecie, ale zwiększa obciążenie środowiska.
Opory falowe są bezlitosne dla wszystkiego, co porusza się na wodzie, i jeśli ktoś liczy na rozpędzenie pięciu ton do prędkości 25 km/h przy pomocy 75 koni, to jest raczej niepoprawnym optymistą.
Tu można liczyć na 17-18 km/h a i to przy założeniu, że łódź ma co najmniej 10 metrów KLW.
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 89 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3794
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-16, 23:09    [Cytuj]

"Warunki na zgrupowaniach miałyśmy bardzo dobre. Wszystko to jest zasługą naszego prezesa, i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał, zwłaszcza, ze prawie nie padało. Prezes dba o nas jak ojciec najlepszy."
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 205 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9470
Wysłany: 2013-03-16, 23:18    [Cytuj]

Dwoch nowych userow dolaczylo dzis by zachwycic sie nowa lodka. Jeden zna ceny, drugi wstrzymal zakup by kupic lodke o ktorej jeszcze nic poza jednym opisowym watkiem na tym forum nie wiadomo. Slabo jak dla mnie.
 
 
~don alonso

Pomógł: 21 razy
Wiek: 71
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 669
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-03-17, 00:34    [Cytuj]

Drobna uwaga do Jachtowca.
Mam Nautikę 1000. Mam silnik 50 kM.
I doskonale wiem, że maksymalna prędkość tej jednostki to 14 km/h, i to przy pełnych obrotach silnika. Z taka prędkością długo płynąć nie można bo silnik na pełnych obrotach - nie zalecanych w instrukcji - pije paliwo jak oszalały no i jest bardzo głośny.
O przekroczeniu 15 km/h Nautiką 1000 nie ma mowy. Teoretycznie wyliczona prędkość dla tej łódki to około 16 km/h, więc te rzeczywiste 14 km/h wydaje się być wszystkim na co Nautikę 1000 jest stać.
Realnie tą jednostką pływa się z prędkościa 10 - 12 km/h.
Są to prędkości absolutnie wystarczające dla barki turystycznej.
Natomiast jacht idący ślizgiem nie jest już hausboatem, te z natury rzeczy są jednostkami wypornościowymi.
No i pytanie ogólne, czy jest się gdzie tak spieszyć?
Ostatnio zmieniony przez don alonso 2013-03-17, 01:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-17, 01:08    [Cytuj]

aleksiasty napisał/a:
Podniesienie prędkości łodzi wymaga zwiększenia mocy maszyn napędzających, a to wiąże się z nieuniknionym wzrostem zużycia paliwa.
Może te 2-3 litry na godzinę nie robi dużej dziury w budżecie, ale zwiększa obciążenie środowiska.
Opory falowe są bezlitosne dla wszystkiego, co porusza się na wodzie, i jeśli ktoś liczy na rozpędzenie pięciu ton do prędkości 25 km/h przy pomocy 75 koni, to jest raczej niepoprawnym optymistą.
Tu można liczyć na 17-18 km/h a i to przy założeniu, że łódź ma co najmniej 10 metrów KLW.


Idea łodzi półslizgowej np. Azimut Magellano czy najbardziej popularny w Europie Greenline to spacerowe pływanie. Łodzie półslizgowe to nie zwiekszenie mocy silnika tylko zmiana kadłuba.
Widac to najlepiej przy łodziech typu SNEKKE które popularne są w Norwegii. Przy silnikach 30-60 KM płyną z predkością kilkunasu węzłów.
Ja mam wyliczenia łodzi półslizgowej 7,10 m i teoretycznie przy silniku 50 KM powinna płynąć ok 26 km/godz. Jak będzie zobaczymy latem.
W tej chwili maszyna CNC "struga" kadłub.
 
 
pir0man

Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 387
Wysłany: 2013-03-17, 01:32    [Cytuj]

Mój pierwszy kontakt z Mazurami rozpoczął się w Węgorzewie łodzią 7,5m dł. z silnikiem 25KM. Pierwszego dnia spokojnie, z wędkowaniem i spacerem po Giżycku, przepłynąłem do Rydzewa. Drugiego dnia o 8 rano załogę obudził mój Mazurski Rzut Kotwicą na Bełdanach.

Jeśli w jedną dobę turystycznym tempem można prawie przepłynąć Mazury, to po co jeszcze bardziej przyspieszać podczas urlopu? Po co wielkie morskie cruisery, które powodują, że na płaskodennym houseboat'cie trzeba łapać szklanki wyskakujące z szafek? Po co łodzie półślizgowe? Zamiast pozornego zwiększenia bezpieczeństwa raczej spodziewałbym się większej liczby kolizji, większego hałasu i więcej podtopionych kajakarzy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH