FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co wybrać Trend 27, Futura 860, Nexus 850, Nautika 1000 ?
Autor Wiadomość
Monkin

Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Upper Silesia
Wysłany: 2013-03-11, 09:32   Co wybrać Trend 27, Futura 860, Nexus 850, Nautika 1000 ? [Cytuj]

Witam jeszcze raz serdecznie żeglarzy i motorowodniaków.
Mam dylemat i proszę o poradę.
Zarezerwowałem wstępnie Trenda 27 w Mazula Czarter, bo mi się podoba jego klasyczna linia, ma miecz uchylny( dla mnie zaleta), pozwala dojść do płytkich brzegów na dziko i na 5 osób jest ok. A poza tym pan Andrzej jest naprawdę przemiłym gościem i ma porządnie utrzymane łódki.
Jednak rodzinka wczoraj zbiesiła mi się, gdyż na forum zobaczyła Futurę 860, Nexusa i Nautikę. Szwagrowie zrobili swojej siostrze czyli mojej ukochanej kobicie wodę z mózgu i wyszło na to, że na pierwszym rejsie housbotem to raczej chcieliby się "polansować" a nie popływać. A ja na pierwszym miejscu stawiam bezpieczeństwo i możliwość pływania jachtem wypornościowym nawet jak powieje 5-6B. Nie mam zamiaru stać na kei, jak będzie fala. Chcę odbyć rejs po WJM a nie "lansu" . Dlatego optowałem za Trendem 27 z uchylnym mieczem i jego linią żaglówki. Mam 2-3 dni czasu na potwierdzenie rezerwacji i nie chciałbym pana Andrzeja, porządnego gościa zwodzić z decyzją. Sam jestem poważnym facetem. Prosiłbym o poradę w temacie co wybrać lub osoby pływające tymi łódkami o wyrażenie opinii o ich wadach, zaletach, właściwościach nautycznych. Moi familianci czytają forum, więc może bedzie łatwiej osiągnąć konsensus. Ja twierdzę, że ładny hotelowiec dla 5 osób jest nam niepotrzebny do pływania i uniemożliwi realizację zakładanych wcześniej planów (m.in. cumowanie na dziko w ustronnych miejscach na północnych WJM, a nie cumowanie w lansiarskich marinach, bo trochę mocniej powiało).

P.S. Nigdy nie pływałem na płaskodennych housebotach, zawsze pod żaglami na mieczu i dlatego mój wybór padł na Trenda 27. Jakoś podświadomie z mieczem na wodzie czuję się bezpieczniej, a nie mam zamiaru martwić się, że uszkodzę armatorowi łódź lub pokiereszuję komuś jak mnie zdryfuje na inne w marinie. Moje dobre szwagry są w temacie łódek, jak szczypiorek na wiosnę. O fajnie wygląda to wysokie pływadło na zdjęciach, ma nawet "kierownicę" to jest git...Prawie jak w samochodzie. :roll:
Ostatnio zmieniony przez Monkin 2013-03-11, 12:20, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
~don alonso

Pomógł: 20 razy
Wiek: 69
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 591
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-03-11, 14:21    [Cytuj]

Wszystkie te łódki, poza Nautiką 1000 mają podobne walory, w zasadzie różnią się oferowanym komfortem. Nautika 1000 po prostu jest większa, ma 9,95 m długości + pomost kąpielowy i ma zabudowany silnik, jest też najwolniejsza.
Trend 27 ma zabudowę wnętrza typu "open space" co definiuje go jako łódkę rodzinną lub dla osób którym nie przeszkadza takie rozwiązanie.

Co do żeglowania w trudniejszych warunkach, wszystkie mają klasę C więc pływają do 6B i do fali o wysokości 2 metrów. Co nie oznacza, że takie pływanie jest przyjemne. Jacht motorowy, pozbawiony żagli które "amortyzują" trochę działania fal, zachowuje się odmiennie, bardziej kołysze i potrafi nieprzyjemnie walić dzobem na fali. Nie wiem, czy chciałbym rodzinie fundować taką przyjemność, jeżeli to nie jest konieczne.

Reasumując, wszystko jest kwestią kasy, a duży może więcej.
 
 
Monkin

Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Upper Silesia
Wysłany: 2013-03-11, 15:01    [Cytuj]

Dziękuję za odpowiedź Don Alonso. Wiem, że jesteś armatorem Nautiki 1000, czytałem wielokrotnie twoje wypowiedzi. Po sezonach spędzonych pod żaglami w tym roku ma być właśnie pierwszy rodzinny rejs na tego rodzaju wypornościowej łódce.
Na żaglach wiatru 5-6 B się nie obawiam, bo wtedy zaczyna się przy zachowaniu rozsądku załogi często dobre żeglowanie, ale co innego łódka wypornościowa z wysoką wolną burtą, nadbudówką, całym tym hotelowym majdanem, zanurzeniem, inercją, dryfem, etc.,etc. Powyżej 60 cm zanurzenia oznacza, że nie wszędzie na WJM wejdę. Stanie przy kejach - to raczej nie dla mnie i mojej rodzinki. Lubimy swobodę, ciszę, tu wychodzą lata spędzone na żaglach.
Dlatego optowałem za Trendem, który jest stosunkowo niski, no i ma miecz, który daje mi od 100 do 40 cm zanurzenia. Czyli praktycznie obejdę bezproblemowo wszystkie mazurskie kanały, wszędzie się zmieszczę, zacumuję, a w razie potrzeby, jak ostro przyszkwali dam sobie radę z silnikiem 25 KM, bo linia wodna tej łódki jest bardziej "krojona" pod żaglówkę. Problem tkwi teraz w różnicy interesów - część rodzinki wczoraj dopiero oznajmiła, że chce "hotelowej wygody" a nie wrażeń ze swobodnego pływania...A obawiam się, że duża wypornościowa łódka o sporym zanurzeniu mi tego nie zapewni...
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 164 razy
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7999
Wysłany: 2013-03-11, 15:17    [Cytuj]

Nexusem pływałem - ma niesamowitą sterowność i stateczność kursową. Manewrowanie nim to zabawa - zupełnie inaczej niż się manewruje jachtem żaglowym na silniku.

Na fali myślę, że Courier 970 będzie fajniej pracował (choć nie mam porównania, courierem pływałem bardzo krótko i na plaskiej wodzie, więc raczej wnioskuję z kształów). Ale manewrowość couriera jest inna niż Nexusa i trzeba brać jednostkę ze sterem strumieniowym. Za to ma on ster i bez napędu też skręca.
Dla lansu, komfortu i na falę dobrym wyborem może się wydawać duży kuter od Nautinera. Szaleć - to szaleć! :)
 
 
pir0man

Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 388
Wysłany: 2013-03-11, 17:24    [Cytuj]

Żeby wyczerpująco odpowiedzieć na Twoje wątpliwości, przydałoby się poznać dokładniej założenia.

Wypowiem się tylko o Trend 27, którym pływałem (właśnie tym egzemplarzem). Tutaj jest wątek o Trendzie 27: http://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=419, a tutaj świetna relacja użytkownika 'robert-gd' z pływania też tym egzemplarzem: http://forum.mazury.info....er=asc&start=20

Ja bardzo cenię sterówkę w kabinie, bo:
1) wiosną i jesienią wiatr nie wieje, deszcz nie pada
2) gdy życie toczy się w kabinie - ktoś się bawi z dzieckiem przy stole w mesie, ktoś próbuje gotować obiad (w drodze? no ale ok), a sternik może przynajmniej być razem z nimi, pogadać
3) jest przytulnie i anonimowo, wszystko jest pod ręką - lornetka, mapy - nie trzeba tego podłączać, odłączać, chować gdy się opuszcza jacht - wystarczy zamknąć drzwi i nic nie zmoknie i nie zginie
4) podczas wieczornego postoju kabina wydaje się większa w środku
5) Mazury to nie Costa Brava żeby się cały dzień w kokpicie opalać
6) jak zabierasz dziecko i znaczną część podróży spędza ono ze sternikiem w kabinie, to nie martwisz się o nie, czy np. nie wpadnie do wody

Na majówkę 2013 też biorę jacht ze sterówką w kabinie, ale inny - nadal eksperymentuję i poznaję kolejne konstrukcje.

Przy zestawieniu moich doświadczeń z Trendem 27 z Twoimi założeniami - musisz się przygotować na to że:
1) w środku niby miejsca dla wszystkich wystarczy, ale przejście w głąb kabiny jest tylko z jednej strony stołu - nie ma tragedii, zwłaszcza przy 5 osobach ale hotel dla 9 osób to też nie jest; 5 osób liczyłbym tak - 1 powozi dyliżansem, 1 pójdzie wylegiwać się na dziobie bo jest ciekawie, 2 wylegują się w kokpicie i zostaje 1 która ma jeszcze całą kabinę do dyspozycji i może np. robić w tym czasie drinki - przy takiej wizji 5 osób nie stanowi tłoku
2) musisz wcześniej przygotować Twoje Szczypiorki do manewrów portowych, bo:
a) w porcie nie usłyszą Twojego nawoływania z kabiny "Szwaaaagieeer! Nie tą dalbę! Drugą miałeś złapać! Ale nie taaak! Nabiegowo!" - może macie w rodzinie krótkofalówki lub PMR'ki (nie, to nie jest śmieszne)
b) jeśli jeden ze Szczypiorków popełni błąd, Ty go nie skorygujesz - ze sterówki do łapania zbliżającej się burty dzieli Cię 100m sprintu i schody
3) Andrzej jest na prawdę godny polecenia, nie marudzi że czarter rozpoczyna się dopiero o 14 gdy łódka stoi od rana, nie rozlicza paliwa co do kropli, jest pomocny, dba o łódki i nie koncentruje się tylko na krótkoterminowym zysku
4) istotny jest termin - na wiosnę i jesień polecam Trenda, w środku lata może być słabo z wentylacją
5) chciałeś mieć dobre dojście do brzegu - Trend 27, którego wstępnie zarezerwowałeś ma z przodu mały trapik, który teoretycznie ułatwia wchodzenie, a przynajmniej zeskakiwanie, trzeba jednak pamiętać, że wszystkie jachty o których myślisz mają wysoki dziób i trzeba być choć trochę sprawnym fizycznie żeby tam wskoczyć (ja jestem dużym słoniem i jakoś sobie radzę); do trapu na Trendzie teoretycznie moglibyście przywiązać sobie kawałek liny w postaci drabinki linowej, ale to chyba więcej kombinowania niż efektu
6) w mojej ocenie w kokpicie Trenda mieszczą się 4 osoby, a jeśli są tylko dwie, to mogą wygodnie oprzeć się o kabinę sterówki, myślę jednak, że nie należy się tego obawiać w Twoim przypadku, Do stołu w mesie chyba wszystkie 5 osób da radę usiąść.

Jeszcze jedno słowo na temat lansu. Na Mazurach nie ma się przed kim lansować, chyba żeby pływać tylko przed bulwarem w Mikołajkach w tą i z powrotem. :-)
Ostatnio zmieniony przez pir0man 2013-03-11, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Monkin

Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Upper Silesia
Wysłany: 2013-03-11, 20:27    [Cytuj]

Cholera wcięło mi posta więc się streszczę. Dzięki za wasze odpowiedzi. Jak pisałem lans to nie moje małpki i nie mój cyrk. Moje "Szczypiorki" chyba zgłupiały po tej 30-ce. :-P Może przeczytają i się opamiętają, i nie będą buntowały mi kobity.
Courier fajna łajba, ale idąc tym tropem to chyba wolałbym gaflowego Habra 800. Pożeniłbym przyjemność żagli z motorsailerem. Tylko Habrów nie ma, bo pierońsko drogie. Na czarter szkoda na WJM, gdyż mało kto to weźmie.
Walkie-talkie posiadam od lat, podstawa na rejsach w 2-3 łódki. Załoga generalnie bardzo sprawna. Nikomu nic nie dolega, myślą rozsądnie, tylko od wczoraj dwóch załogantów zaliczam do myślących inaczej. Może to wina niedoboru słońca i witaminy D. :mrgreen:
Dzieki za wasze uwagi.
P.S. Rozmawiałem z p. Andrzejem wykładając kawę na ławę, aby nie blokować mu terminu. Wykazał 100 proc. zrozumienia, zapraszając do skorzystania z jego usług w przyszłości. Naprawdę fajny gość. A i jeszcze jedna informacja z ostatniej chwili może się komuś przyda. W tym Trendzie będą zamontowane na sezon solary do ładowania lodówki i dziobowa strumieniówka, która ułatwi manewry w marinach.
Ostatnio zmieniony przez Monkin 2013-03-11, 20:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1113
Wysłany: 2013-03-16, 22:13    [Cytuj]

w najbliższym sezonie 2013 tym na wodę zejdzie kiladziesiąt Nautk 830 MC i większość do firm czarterowych. Te łodzie to idealne łodzie do czarteru. Gabarytami są podobne do Nexusa. Posiadają jednak znacznie dłuższą kabinę i znacznie większą przestrzeń w środku.
Mają 42 cm zanużenia i podnoszoną trimem 25 KM uciągową Yamahę.
Trend to żadkość , ale ponieważ będzie ich mało na wodzie to będa się tym wyróżniały posród innych.
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-03-16, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pir0man

Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 388
Wysłany: 2013-03-17, 01:00    [Cytuj]

jachtowiec napisał/a:
w najbliższym sezonie 2013 tym na wodę zejdzie kiladziesiąt Nautk 830 MC i większość do firm czarterowych. (...)

Jakoś trudno mi uwierzyć. Śledzę oferty i nieskromnie przyznam, że wydaje mi się, że znam wszystkie oferty czarterów barek, w tym te niedostępne w Polsce, a tylko np. w Niemczech. Takiego rocznego przyrostu pojedynczego modelu jeszcze na Mazurach nie odnotowałem. W ogóle trudno się dziwić, bo biznes z czarteru raczej marny, nawet przy wysokich cenach, ale ja się cieszę, że konkurencja rośnie. Dla mnie oznacza to tańsze czartery.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1113
Wysłany: 2013-03-17, 18:11    [Cytuj]

No to prawda - ta ilość trochę ceny czarteru zmniejszy. Sądzę jednak że mimo to dla firm czarterowych lepszej oferty nie ma. A na dodatek w tej samej cenie będzie sprzedawany nowy półslizgowy haueboat. Dla czarterowiczów ida dobre czasy ale przecież wszyscy tego się spodziewali - i firmy czarterowe i klienci.
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-03-17, 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Siga2
Siga2

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1208
Wysłany: 2013-03-17, 19:46    [Cytuj]

Dla mnie Tend ma kilka drobnych wad .
1. Mały i niewygodny kokpit
2. Sternik "odcięty" od załogi siedzącej w kokpicie . W związku z tym trochę kłopotliwe manewry portowe dla początkującego "kierownika jednostki" .
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1113
Wysłany: 2013-06-25, 16:46    [Cytuj]

plitkin napisał/a:
Nexusem pływałem - ma niesamowitą sterowność i stateczność kursową. Manewrowanie nim to zabawa - zupełnie inaczej niż się manewruje jachtem żaglowym na silniku.

Na fali myślę, że Courier 970 będzie fajniej pracował (choć nie mam porównania, courierem pływałem bardzo krótko i na plaskiej wodzie, więc raczej wnioskuję z kształów). Ale manewrowość couriera jest inna niż Nexusa i trzeba brać jednostkę ze sterem strumieniowym. Za to ma on ster i bez napędu też skręca.
Dla lansu, komfortu i na falę dobrym wyborem może się wydawać duży kuter od Nautinera. Szaleć - to szaleć! :)


Kolego - własnie tez pływałem Nexusem. Ani nie trzyma kursu ani nie ma żadnej stateczności. Czyżbyśmy pływali różnymi Nexusami.
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 164 razy
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7999
Wysłany: 2013-06-25, 17:51    [Cytuj]

jachtowiec napisał/a:
plitkin napisał/a:
Nexusem pływałem - ma niesamowitą sterowność i stateczność kursową. Manewrowanie nim to zabawa - zupełnie inaczej niż się manewruje jachtem żaglowym na silniku.

Na fali myślę, że Courier 970 będzie fajniej pracował (choć nie mam porównania, courierem pływałem bardzo krótko i na plaskiej wodzie, więc raczej wnioskuję z kształów). Ale manewrowość couriera jest inna niż Nexusa i trzeba brać jednostkę ze sterem strumieniowym. Za to ma on ster i bez napędu też skręca.
Dla lansu, komfortu i na falę dobrym wyborem może się wydawać duży kuter od Nautinera. Szaleć - to szaleć! :)


Kolego - własnie tez pływałem Nexusem. Ani nie trzyma kursu ani nie ma żadnej stateczności. Czyżbyśmy pływali różnymi Nexusami.


Nie wiem. Ja plywalem szarym i granatowym. Za swoje slowa recze.
 
 
~jachtyzklasą

Pomógł: 44 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 942
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-06-26, 22:22    [Cytuj]

jachtowiec napisał/a:
Kolego - własnie tez pływałem Nexusem. Ani nie trzyma kursu ani nie ma żadnej stateczności. Czyżbyśmy pływali różnymi Nexusami.

Twojego zdania (jako przedstawiciela konkurencji) całkowicie nieobiektywnego nikt na rozumie poważnie nie potraktuje :mrgreen:
Zajmij się lepiej pozytywną reklamą produktów które sprzedajesz i pokaż trochę klasy, mniemam że jednak trochę jej masz.
 
 
~northman

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 206
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2013-06-30, 13:56    [Cytuj]

Kolego jachtowiec czyżby coś z Twoimi jachtami czy sprzedażą było nie tak?
Myślę, że stocznia, którą reprezentujesz i jej specjaliści od budowy wizerunku nie pochwalą takiego marketingu.
Nie mam zwyczaju wypowiadać się negatywnie o konkurencyjnych produktach, choć mógłbym tu wiele powiedzieć. Jeśli jednak odwracasz fakty to muszę co nieco wyprostować, bo odbieram Twoje wypowiedzi jako szczyt hipokryzji. Forumowicze czy użytkownicy to świadomi ludzie i prędzej czy później sami zweryfikują twoje kłamstewka.
Większej bzdury na temat Nexusa 850 jak to, co napisałeś kilka postów wcześniej nie mogłeś wymyśleć. Pływało na nim wielu użytkowników i to właśnie stateczności jachtu są bardzo mocną stroną Nexusa 850. A to, co wypisujesz o przyszłych półślizgowcach my już dawno rozwiązaliśmy i to na etapie projektowym.
Podczas badań inspektor PRS (ten, który badał również wasze hausboty) sam był zdziwiony, że z zapasem spełniamy wymagania dla stopień wyższej kategorii projektowej B, do której Nautice 830 jest bardzo daleko ze względu na wykresy stateczności.
Zamiast bić pianę na forum ponawiam bezpłatne testy na Nexusach 850 połączone z dniami otwartymi w Northmanie. Za moment powielę informacje na sąsiednim wątku.
Chętnie mogę również zaprosić Cię z Nautiką 830 niech przyszli klienci sami ocenią i porównają nautykę, stateczność i poziom wykonania jachtów. To oni są tu wyroczną a nie Twoje pobożne życzenia. Jestem całkowicie spokojny o wynik takiego porównania, jeśli Ty również to możemy uzgodnić termin.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1113
Wysłany: 2013-06-30, 17:20    [Cytuj]

northman napisał/a:
Kolego jachtowiec czyżby coś z Twoimi jachtami czy sprzedażą było nie tak?
Myślę, że stocznia, którą reprezentujesz i jej specjaliści od budowy wizerunku nie pochwalą takiego marketingu.
Nie mam zwyczaju wypowiadać się negatywnie o konkurencyjnych produktach, choć mógłbym tu wiele powiedzieć. Jeśli jednak odwracasz fakty to muszę co nieco wyprostować, bo odbieram Twoje wypowiedzi jako szczyt hipokryzji. Forumowicze czy użytkownicy to świadomi ludzie i prędzej czy później sami zweryfikują twoje kłamstewka.
Większej bzdury na temat Nexusa 850 jak to, co napisałeś kilka postów wcześniej nie mogłeś wymyśleć. Pływało na nim wielu użytkowników i to właśnie stateczności jachtu są bardzo mocną stroną Nexusa 850. A to, co wypisujesz o przyszłych półślizgowcach my już dawno rozwiązaliśmy i to na etapie projektowym.
Podczas badań inspektor PRS (ten, który badał również wasze hausboty) sam był zdziwiony, że z zapasem spełniamy wymagania dla stopień wyższej kategorii projektowej B, do której Nautice 830 jest bardzo daleko ze względu na wykresy stateczności.
Zamiast bić pianę na forum ponawiam bezpłatne testy na Nexusach 850 połączone z dniami otwartymi w Northmanie. Za moment powielę informacje na sąsiednim wątku.
Chętnie mogę również zaprosić Cię z Nautiką 830 niech przyszli klienci sami ocenią i porównają nautykę, stateczność i poziom wykonania jachtów. To oni są tu wyroczną a nie Twoje pobożne życzenia. Jestem całkowicie spokojny o wynik takiego porównania, jeśli Ty również to możemy uzgodnić termin.


Masz jakieś stare wiadomości. Ja nie reprezentuję jednej stoczni. Moje firmy współpracują z najlepszymi producentami łodzi w Polsce. I to zarówno dużymi jak i małymi producentami.
Nexus 850 to WIELOKROTNIE ODGRZEWANY KOTLET. I dlatego nie chę aby potencjalni klienci odnieśli wrażenie że oto powstała nowa łódź w Polsce - Nexus 850.
W Northmanie byłem wiele razy i poznałem TE warunki w jakich powstają tam łodzie. Dokonałem tam też pewnych strategicznych uzgodnień licząc na ich dotrzymanie.
W obecnej sytuacji Northman nie jest już moim partnerem - pomimo że niegdyś trzymałem za niego kciuki i wskazywałem kierunek.
Jesli chodzi o warunki produkcji i jakość wykonania łodzi to stocznie Ślepsk , Balt Yacht , Jeanneau, Galeon (że nie wspomnę o Delphi) zdecydowanie bardziej trzymają poprzeczkę.
Co do stateczności Nexusa to nie przezeniałbym tej - jak napisano - mocnej strony Nexusa. Nie sądze aby ta stateczność bardzo wpływała na ogólną ocenę tej łodzi i nagły wzrost jej produkcji
Łodzie wypornościowe w najbliższej przyszłości będą zastępowane nowoczesnymi łodziami pół slizgowymi więc obecna polemika - czy Nexus jest wspaniały czy tez kiepski ) będzie bezprzedmiotowa.
Mnie zalezy na tym aby klienci mieli dostep do nowych konstrukcji i nie sugerowali się zdaniem forumowiczów którzy prowadza POLITYKę.
Moja firma specjalizuje sie w dystrybucji łodzi dużych i małych producentów ale na Naxusa 850 zapytań nie mieliśmy. Zarówno na Polske jak i na świat sprzedaliśmy w ostanich 10 miesiacach prawie 100 łodzi w tym żadnego Nexusa. Owszem były sporadyczne zapyatnia o Maxusy - ale na razie konczyło się jedynie na zapytaniach.
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-06-30, 19:41, w całości zmieniany 13 razy  
 
 
~northman

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 206
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2013-06-30, 21:26    [Cytuj]

Albo pijesz coś dobrego i bardzo mocnego :mrgreen: , albo ktoś gwizdnął ci login i hasło do forum.
O jakich zapytaniach o Nexusa ma być mowa jeśli nie masz go w ofercie ?
Ja z tego samego powodu mam zero zapytań o jachty z Deplphi.
Co do ustaleń strategicznych to żadnych nie było , choć składałeś propozycje i nie dostałeś do dziś odpowiedzi. Na pewno również nie wskazywałeś mi drogi - bo i po co skoro i tak nie chciałbym nią iść :lol:
Co do poprzeczki to na Nexusie wielokrotnie miałem gości z firm które wymieniasz. Z tej, którą reprezentujesz bywały osoby od samej góry hierarchii po szeregowych pracowników. Ciekawe dlaczego wobec tego zagadnięci pracownicy z twojej stoczni przy wchodzeniu na Nexusa 850 podczas targów WIW przyznawali, że przysłał ich tu szef aby zobaczyć jak ma wyglądać porządnie wykonany jacht? Nie podejrzewam abyście chcieli cofać się w rozwoju.
W związku z tym, jakość wykonania łodzi daj ocenić klientom, a nie wymiękaj przy kolejnym zaproszeniu do uczciwego testu porównawczego.
Co do partnerstwa to zawsze byłeś konkurentem i to do niedawna nawet całkiem zdrowym. Nie mam nic przeciwko firmie którą reprezentujesz i nawet szczerze mi jej szkoda. Wielokrotnie powtarzałem i nadal będę że zrobiła ona wiele dobrego dla naszego przemysłu jachtowego.
Ostatnio zmieniony przez northman 2013-06-30, 21:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1113
Wysłany: 2013-07-02, 18:28    [Cytuj]

northman napisał/a:
Albo pijesz coś dobrego i bardzo mocnego :mrgreen: , albo ktoś gwizdnął ci login i hasło do forum.
O jakich zapytaniach o Nexusa ma być mowa jeśli nie masz go w ofercie ?
Ja z tego samego powodu mam zero zapytań o jachty z Deplphi.
Co do ustaleń strategicznych to żadnych nie było , choć składałeś propozycje i nie dostałeś do dziś odpowiedzi. Na pewno również nie wskazywałeś mi drogi - bo i po co skoro i tak nie chciałbym nią iść :lol:
Co do poprzeczki to na Nexusie wielokrotnie miałem gości z firm które wymieniasz. Z tej, którą reprezentujesz bywały osoby od samej góry hierarchii po szeregowych pracowników. Ciekawe dlaczego wobec tego zagadnięci pracownicy z twojej stoczni przy wchodzeniu na Nexusa 850 podczas targów WIW przyznawali, że przysłał ich tu szef aby zobaczyć jak ma wyglądać porządnie wykonany jacht? Nie podejrzewam abyście chcieli cofać się w rozwoju.
W związku z tym, jakość wykonania łodzi daj ocenić klientom, a nie wymiękaj przy kolejnym zaproszeniu do uczciwego testu porównawczego.
Co do partnerstwa to zawsze byłeś konkurentem i to do niedawna nawet całkiem zdrowym. Nie mam nic przeciwko firmie którą reprezentujesz i nawet szczerze mi jej szkoda. Wielokrotnie powtarzałem i nadal będę że zrobiła ona wiele dobrego dla naszego przemysłu jachtowego.

Wiem że chciałbyś mnie zaszufladkować jako Shafran-sail i dilera Delphia.
Jednak czasy się zmieniają i sytuacje też. Shafran-sail pozostawiłem w młodszych rękach a sam zająłem się sprzedażą na rynki zagraniczne.
Dlatego nie ma dla mnie znaczenia jak nazywa się produkt i kto ten ptodukt produkuje!
Zalezy mi tylko na produkcjie sprzedawalnym . Produkt sprzedawalny w Polsce ma szanse na sprzedaz poza jej granice. Jednak Nexus to nie jest produkt którym może być zainteresowany rynek polski czy zagraniczny.
Nexus 850 to WIELOKROTNIE ODGRZEWANY KOTLET który nie ma wzięcia na żadnym z rynków. Takie są fakty.
Aby nikt nie szukał we mnie wroga firmy Northam to przyznaję że jachty Maxus to jachty jak najbardziej chwalone i kupowane. No ale Nexus to "kicha".
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-07-02, 18:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~northman

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 206
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2013-07-03, 09:26    [Cytuj]

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
~Colonel

Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 1265
Wysłany: 2013-07-03, 14:11    [Cytuj]

Kicha to marketingowiec, który posługuje się wyzwiskami wobec lepszej od siebie konkurencji ikóry posluguje sie nie do końca prawdziwymi informacjami. Chroń PAnie BOże firmy przed takimi dealerami! W końcu opinia idzie za producentem, a nie za dealerem.
 
 
marekp
KONIUSZY

Pomógł: 24 razy
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 710
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-07-03, 20:51    [Cytuj]

Stara zasada, wpajana tzw. "selsom" mówi ,że o konkurencji tylko dobrze albo wcale...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH