FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Trzeszczący głośnik
Autor Wiadomość
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13361
Wysłany: 2012-11-06, 10:36    [Cytuj]

No i klops. Do wzmacniacza dostęp łatwy, ale zamiana prawy lewy kanał na wyjsciu nie do osiągnięcia, gdyż cała wiązka kabli zasilających i głośnikowych przychodzi jedną wiązką z jednym potężnym złączem.

Pozostaje rozebrać tapicerkę drzwiową i sprawdzić głośnik.
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-06, 10:48    [Cytuj]

A sprawdziłeś czy trzeszczy tak samo przy innych źródłach sygnału ??
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13361
Wysłany: 2012-11-06, 10:49    [Cytuj]

extant napisał/a:
A sprawdziłeś czy trzeszczy tak samo przy innych źródłach sygnału ??

Tak samo trzeszczy. ;-)
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-06, 10:51    [Cytuj]

No to jak chcesz sprawdzić to "rozbiórki" jednak nie unikniesz. :-(
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2012-11-06, 16:20    [Cytuj]

Trzeba uważać, bo to trzeszczenie może dawać przerzuty. Mojemu znajomemu też głośnik w aucie trzeszczał, przyszedł do domu i powiedzial żonie, że będzie musiał kupić do auta nowe głośniki, to mu żona zaczęła trzeszczeć...
Ostatnio zmieniony przez kursmazury 2012-11-06, 16:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|KadetOmega

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 1460
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-06, 18:06    [Cytuj]

Wzmacniacz to raczej nie jest i przewody tez nie - dawalo by efekt w calym zakresie.
Na 95% jest to glosnik - jak ktos napisal zaciera sie albo peka po prostu membrana, albo sie odkleja - ja u siebie tak mialem.
Chyba ze faktycznie cos sie dzieje z tapicerka i przenosi drgania w pewnym zakresie.
Jak zdejmiesz tapicerke odpal radio i sprawdz.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13361
Wysłany: 2012-11-06, 19:43    [Cytuj]

KadetOmega napisał/a:
Wzmacniacz to raczej nie jest i przewody tez nie - dawalo by efekt w calym zakresie.
Na 95% jest to glosnik - jak ktos napisal zaciera sie albo peka po prostu membrana, albo sie odkleja - ja u siebie tak mialem.
Chyba ze faktycznie cos sie dzieje z tapicerka i przenosi drgania w pewnym zakresie.
Jak zdejmiesz tapicerke odpal radio i sprawdz.

Dzięki. Klikam gdzie trzeba.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 22:55    [Cytuj]

pough napisał/a:
zamiana prawy lewy kanał na wyjsciu nie do osiągnięcia, gdyż cała wiązka kabli zasilających i głośnikowych przychodzi jedną wiązką z jednym potężnym złączem

A wykonanie przejściówki włączanej między odbiornik a złącze kablowe, umożliwiającej skrossowanie obu kanałów wchodziłoby w grę? Trzeba tylko uważać aby przy okazji nie skrossować + i - na zasilaniu :shock:

Tomek Janiszewski
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13361
Wysłany: 2012-11-06, 23:14    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
pough napisał/a:
zamiana prawy lewy kanał na wyjsciu nie do osiągnięcia, gdyż cała wiązka kabli zasilających i głośnikowych przychodzi jedną wiązką z jednym potężnym złączem

A wykonanie przejściówki włączanej między odbiornik a złącze kablowe, umożliwiającej skrossowanie obu kanałów wchodziłoby w grę? Trzeba tylko uważać aby przy okazji nie skrossować + i - na zasilaniu :shock:

Tomek Janiszewski

Chyba wolę rozebrać drzwi. To złącze ma naprawdę sporo konektorów (na oko miedzy 20 a 30) i trzeba by mieć schemat , którego nie mam. Wolę rozebrać drzwi i sprawdzić głośnik.
Jeżeli to będzie głośnik lub złącza głośnika, to sam wymienię lub wyczyszczę. Jeżeli wzmacniacz albo jakieś inne ustrojstwo co pod wzmacniaczem jest to niech się bawią w ASO.

Mam jeszcze nadzieję, że zaśniedziały/zardzewiały łącza pod wpływem wilgoci i jest przebicie pomiędzy żyłami przewodu głośnika co być może powoduje chrypienie.

Szykuję się do rozebrania drzwi. Może jutro mi się uda.
 
 
<|MirekMors
MirekMors

Pomógł: 94 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 6698
Skąd: Wawer
Wysłany: 2012-11-06, 23:18    [Cytuj]

Tylko nie zostaw śladów trotylu na siedzeniach !....
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-07, 08:28    [Cytuj]

MirekMors napisał/a:
Tylko nie zostaw śladów trotylu na siedzeniach !....

Albo jakich wybuchowych kosmetyków :-D

Tomek Janiszewski
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-07, 08:42    [Cytuj]

pough napisał/a:
To złącze ma naprawdę sporo konektorów (na oko miedzy 20 a 30) i trzeba by mieć schemat , którego nie mam

A ile spośród tych konektorów jest obsadzonych kablami? Tak czy inaczej: interesujące są tylko kable głośnikowe, a te można zidentyfikować dołączając kolejno omomierz kolejno do wszystkich obsadzonych styków złącza kablowego wg algorytmu: 1-2,3,4...30; 2-3,4...30; ... 29-29,30; 29-80. Tam gdzie omomierz wskaże oporność zbliżoną do oporności glośnika, a w samym glośniku pojawi się w tym samym momencie lekki szmer - mamy poszukiwane styki, i dwie ich pary należy skrossować (bacząc jednak aby zwarcia nie zrobić, o ile głośniki mają połączone z sobą "masy"). Pozostałe kontakty należy połączyć na zasadze: 1-1, 2-2,... 30-30. Pytanie tylko czy warto poświęcić parę złącz na wykonanie stosownej przejścówki; może się ona przydać się przy kolejnych naprawach. Swoją drogą, jestem zaskoczony tym że demontaż głośnika może stwarzać takie problemy: zupełnie jakby producentowi auta zależało na wymianie całych drzwi z brzęczącym glośnikiem a może tylko obluzowanym blachowkrętem.

Tomek Janiszewski
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13361
Wysłany: 2012-11-07, 08:50    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
pough napisał/a:
To złącze ma naprawdę sporo konektorów (na oko miedzy 20 a 30) i trzeba by mieć schemat , którego nie mam

A ile spośród tych konektorów jest obsadzonych kablami? Tak czy inaczej: interesujące są tylko kable głośnikowe, a te można zidentyfikować dołączając kolejno omomierz kolejno do wszystkich obsadzonych styków złącza kablowego wg algorytmu: 1-2,3,4...30; 2-3,4...30; ... 29-29,30; 29-80. Tam gdzie omomierz wskaże oporność zbliżoną do oporności glośnika, a w samym glośniku pojawi się w tym samym momencie lekki szmer - mamy poszukiwane styki, i dwie ich pary należy skrossować (bacząc jednak aby zwarcia nie zrobić, o ile głośniki mają połączone z sobą "masy"). Pozostałe kontakty należy połączyć na zasadze: 1-1, 2-2,... 30-30. Pytanie tylko czy warto poświęcić parę złącz na wykonanie stosownej przejścówki; może się ona przydać się przy kolejnych naprawach. Swoją drogą, jestem zaskoczony tym że demontaż głośnika może stwarzać takie problemy: zupełnie jakby producentowi auta zależało na wymianie całych drzwi z brzęczącym glośnikiem a może tylko obluzowanym blachowkrętem.

Tomek Janiszewski

Tomku. Dzięki za ten poradnik. Myślę jednak, że sam nie będę tam grzebał tym bardziej, że jak usłyszę szum to mogę być zmylony, bo kanały mają kilka głośników dla różnych częstotliwości. Poza tym nie chcę ryzykować spalenia wzmacniacza w przypadku jakiegoś zwarcia.

Dla mnie wystarczy wizualna ocena stanu głośnika i okolic po zdjęciu tapicerki drzwi. Chodzi mi właściwie o poznanie przyczyny, by w ASO nie powiedzieli mi, że to wzmacniacz, albo cały zestaw, a wystarczy tylko głośnik. Albo nawet obluzowana tapicerka wpada w drgania lub dotyka membrany.

Jeżeli ocenię, że to głośnik lub tapicerka, to od razu wymienię lub poprawię. Jeżeli nie to trudno oddam do ASO.

W każdym razie dzięki za pomoc, klikam gdzie trzeba.
 
 
<|KadetOmega

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 1460
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-10, 14:25    [Cytuj]

Jak poszlo?
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13361
Wysłany: 2012-11-10, 14:32    [Cytuj]

KadetOmega napisał/a:
Jak poszlo?

Jeszcze się nie zabrałem za to. Deszcz padał w ciągu dnia, a w biurze nie mam wiaty. A w domu też jakoś czasu nie znalazłem.

Dam znać. :-)
 
 
<|MirekMors
MirekMors

Pomógł: 94 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 6698
Skąd: Wawer
Wysłany: 2012-11-13, 10:58    [Cytuj]

Ja swój wymieniałem w ASO w XI.2009r. Głośnik kosztował 144 zł. a wymiana 130 zł.
Gdy już zdejmą boczek nich Ci psikną silikon na prowadnice szyb.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13361
Wysłany: 2012-11-13, 10:59    [Cytuj]

MirekMors napisał/a:
Ja swój wymieniałem w ASO w XI.2009r. Głośnik kosztował 144 zł. a wymiana 130 zł.
Gdy już zdejmą boczek nich Ci psikną silikon na prowadnice szyb.

Dzięki. Chyba tak zrobię, bo nie mam odpowiednich narzędzi, by nie poniszczyć lakieru i tapicerki przy rozbrajaniu drzwi.
 
 
<|Devu

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 392
Wysłany: 2012-11-13, 11:18    [Cytuj]

Robert, sam sie raczej za to nie zabieraj , tam są plastikowe spinki które z dziwną dla siebie ochotą szybko pękają , później bez nich tapicerka wydaje straszne dźwięki :-(
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH