FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy raz hausbotem po Mazurach.
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Wysłany: 2012-05-19, 11:16   Pierwszy raz hausbotem po Mazurach. [Cytuj]

Pytanie mailem:
Cytat:
W tym roku wybieram się po raz pierwszy na Mazury wyczarterowanym Weekendem 820. Przeszedłem kurs sternika motorowodnego i uzyskałem patent. Niestety poza ogólną wiedzą nie mam żadnego doświadczenia (najgorsze jest to, że będąc na kursie nie wiedziałem o co się dopytywać). Większość informacji praktycznych wyniosłem z forum ale nurtują mnie następujące wątpliwości:

1)czy płynąc torem wodnym muszę jakoś szczególnie zachowywać się w stosunku do łodzi które ten tor przecinają, czy też tor wodny to taka " autostrada" i będąc na niej nic mi nie grozi?

2)Jak wyglądają zasady i reguły postępowania w portach? To znaczy chodzi mi o to, czy
cumuję sobie w dowolnym miejscu, szukam właściciela i zgłaszam mu że właśnie przycumowałem i mam zamiar zostać na noc, czy też wygląda to zupełnie inaczej?

3)Za każdą radę dotyczącą mazurskiego savoir vivru i przyjętego postępowania będę bardzo wdzięczny <...>

Odpowiadając po kolei.

Brakiem doświadczenia się nie przejmuj. Zawsze kiedyś musi być ten pierwszy raz. Wziąłeś może trochę zbyt dużą łódź jak na pierwszy raz, dlatego weź ze sobą duży zapas zdrowego rozsądku. Szkolenia "na patent" w wielu przypadkach nie uczą rzeczy praktycznych, tylko skupiają się na "zdaniu egzaminu" - o czym świadczą chociażby Twoje pytania. Wiedzę będziesz musiał zdobywać sam.