FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

MTSW 2019

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2012-11-28, 03:16
Johnson 2-suw 4KM - problem
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27192
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2011-11-24, 23:24   Johnson 2-suw 4KM - problem [Cytuj]

Pytanie otrzymane z formularza kontaktowego portalu:
Cytat:
Witam jestem po raz pierwszy na tym forum i pozdrawiam wszystkich moderatorów i użytkowników ,za początkowe błędy przepraszam. Nie wynikają z mojej winy tylko z niewiedzy. Pozdrawiam.

Posiadam stary silnik Jojnsoon 3 KM dwusówowy ,dwucylindrowy, zbiornik opadowy na górze silnika z 1963r przywieziony ze Szwecji w ramach demobilu .Wygląda na nie wyeksploatowany i nie otwierany. Po zalaniu paliwem z olejem z piły Makita praktycznie po 2-im pociągnieciu zapalił na ssaniu. i w miarę dobrze pracował,po wyłączeniu ssaniu od razu zgasł. ta historia powtarza się za kazdym razem . Szukałem przyczyny w gaźniku moczyłem w rozpuszczalniku xylen około doby i przedmuchałem, wszystkie dysze sa drożne pod ciśnieniem około 8 atmosfer Paliwo z e zbiornika do gażnika przepływ a prawidłowo .Jaka może być przyczyna tego stanu ?Sprawdzałem ciśnienie w cylindrach przekracza 6 ,-6,3. za wszelkie rady i podpowiedzi z góry dziękuję.
 
 
kemot
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-25, 04:44    [Cytuj]

regulacja składu mieszanki wolnych obrotów - to bym najpierw sprawdził
 
 
~RZ

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 1686
Wysłany: 2011-11-25, 10:03    [Cytuj]

Jeśli dysza wolnych obrotów jest drożna to zobacz czy masz lekko uchylona przepustnicę bo jeśli się zamyka całkowicie to dławi ci silnik i dlatego gaśnie aby to poprawić jest taka mała śrubka do regulacji obrotów, druga to jak napisane powyżej skład mieszanki .Oczywiście zakładamy że filterek jest też czysty [wymieniony].
 
 
Jet111

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-11-25, 14:53    [Cytuj]

Robert Zajkowsk napisał/a:
Jeśli dysza wolnych obrotów jest drożna to zobacz czy masz lekko uchylona przepustnicę bo jeśli się zamyka całkowicie to dławi ci silnik i dlatego gaśnie aby to poprawić jest taka mała śrubka do regulacji obrotów, druga to jak napisane powyżej skład mieszanki .Oczywiście zakładamy że filterek jest też czysty [wymieniony].


Bardzo dziękuję za rady Dysza drożna 100% przepustnica uchylona,filtr czysty paliwo dochodzi do gażnika, Dzisiaj powtórnie wymoczyłem w rozpuszczalniku Xylen i potem jesze wygotowałem . dyszę wolnych obrotów do tej pory miałem ustawioną na 2,5 obrotu jak teraz założę gażnik to dam 1,5 ale dzisiaj nie mam na to czasu o wyniku powiadomię . Za rady serdecznie dziękuję.
Ps Gdzie jest ta śrubka regulująca bo jej nie zauważyłem? Jurek :lol:
 
 
Jet111

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-11-25, 15:10    [Cytuj]

kemot napisał/a:
regulacja składu mieszanki wolnych obrotów - to bym najpierw sprawdził

Bardzo dziękuję ,próbowałem trochę nią krecić ,ale bez efektu. Bardzo dziękuję za radę proszę o dalsze. Dzisiaj powtórnie moczyłem w Xylenie i wygotowałem
Niestety brak czasu na założenie , :mrgreen: :mrgreen: sprawdzenie i regulację jak wyżej ,idę na Bregowicza i Sląsk rozerwać się. Pozdrawiam Jurek.
 
 
Marian

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 352
Wysłany: 2011-11-25, 21:02    [Cytuj]

Masz fajne zajęcie na długie zimowe wieczory...
 
 
krasnolud

Pomógł: 2 razy
Wiek: 68
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 49
Skąd: wieś Warszawa
Wysłany: 2011-11-25, 23:05    [Cytuj]

A może masz już nieszczelne zimeringi na wale korbowym co zmniejsza podcisnienie ssania i slnik na normalnej mieszance gaśnie.Na ssaniu zaś ma nadmiar paliwa i jakoś sobie radzi :?:
 
 
raczekp1

Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 128
Wysłany: 2011-11-26, 09:46    [Cytuj]

witam.
Te silniki spotykają najczesciej tzw cichych zabójców.
a tym cichym zabujcem jest miesznaka olej/benzyna.
ludzie leją od razu mieszanke 1:50 i troche jazdy i kicha.
lej 1:24 jesli to 63r.
a tutaj masz zajefajny link do tego super silniczka.
http://www.outboard-boat-...tor/default.htm

rozwijaj czesci zaznaczone na niebiesko i tam cała procedura to tzw tune up
pozdrawiam
 
 
Jet111

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-11-29, 18:28    [Cytuj]

krasnolud napisał/a:
A może masz już nieszczelne zimeringi na wale korbowym co zmniejsza podcisnienie ssania i slnik na normalnej mieszance gaśnie.Na ssaniu zaś ma nadmiar paliwa i jakoś sobie radzi :?:


Witam !Otworzyliśmy silnik właśnie pod tym kątem i okazuje się ,że nie ma tam żadnych zimeringów tylko jeden oring./Silnik był pierwszy raz otwierany/
Reszta jest dokładnie spasowana półpanewkami z brązu ,rzadnych luzów nie wykryłem.
Po dokładnym przejrzeniu powtórnie złożyłem . I sytuacja się powtórzyła .
Dzisiaj zgodnie z tym co wspaniali uzytkownicy tego forum podpowiadają powtórnie zdjąłem gaźnik i udałem się do znajomego który oczyscił go ultradzwiękami w kąpieli ze środkami rozpuszczającymi na bazie kreta/ koncentrat/ octu i jeszcze czegoś co nie uchwyciłem ,oczywiście i wody. Następnie wypłukaliśmy w wodzie gaźnik i przedmuchaliśmy sprężonym powietrzem 8 atm. Byłem zachwycony efektami wizualnymi wygląd /NÓWKA / .
Wszystkie kanały przedmuchane .skutecznie.
Niestety po założeniu efekt ten sam .
Z tym ,że miałem dużą ilość wody pod śrubą /wczesniej dosyć szybko wychlapałem /garaż /
no i co zauwazyłem. Iskry na obydwu świecach super , ciśnienie w cylindrach powyżej 6,2 atm
Zapala na pełnym ssaniu po pierwszym pociągnięciu, ale pracuje tyle ile jest paliwa w gaźniku i prawie na pełnych obrotach. /zlikwidowałm filtr i paliwo spływa ze zbiornika bez zakłoceń do gaźnika/Wszelkie próby wycofania ssania kończą się natychmiastowym spadkiem obrotów ,zwiększenie ssania przywraca pracę.JESZCZE RAZ PRZYPOMINAM ,ŻE PO WYPALENIU Z GAŹNIKA SILNIK GAŚNIE. Powtórne uruchomienie po krótkiej chwili bezproblemowe ,reszta identyczna .
Chłodzenie prawidłowe z tym ,że:na powierzchni wody zauważyłem bardzo dużo smolistych zanieczyszczeń ,chyba z układu wydechowego .Niestety nie miałem możliwości i czasu na przeczyszczenie go.Czy to może być przyczyna ? Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dziękuję za rady. Jurek :cry:
ModEdit: Poprawiłem cytowanie
Ostatnio zmieniony przez zenek 2011-11-29, 18:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jet111

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-11-29, 18:30    [Cytuj]

kemot napisał/a:
regulacja składu mieszanki wolnych obrotów - to bym najpierw sprawdził


Sprawdziłem najlepiej pracuje na wykręceniu dyszy o jeden obrót. Dziekuję :roll:
 
 
Jet111

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-11-29, 18:34    [Cytuj]

raczekp1 napisał/a:
witam.
Te silniki spotykają najczesciej tzw cichych zabójców.
a tym cichym zabujcem jest miesznaka olej/benzyna.
ludzie leją od razu mieszanke 1:50 i troche jazdy i kicha.
lej 1:24 jesli to 63r.
a tutaj masz zajefajny link do tego super silniczka.
http://www.outboard-boat-...tor/default.htm

rozwijaj czesci zaznaczone na niebiesko i tam cała procedura to tzw tune up
pozdrawiam


Tak ja też zrobiłem mieszankę 1:50 Nastepne próby zrobie zgodnie poradą . Bardzo dziekuję za link i zainteresowanie moim problemem.Proszę spojrzeć na opis moich dalszych działań. Pozdrawiam Jurek :oops:
ModEdit: Zwracaj uwagę na cytowanie!
Ostatnio zmieniony przez zenek 2011-11-29, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kemot
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-29, 23:44    [Cytuj]

Jet111 napisał/a:
kemot napisał/a:
regulacja składu mieszanki wolnych obrotów - to bym najpierw sprawdził


Sprawdziłem najlepiej pracuje na wykręceniu dyszy o jeden obrót. Dziekuję :roll:


ale rozumiem ,że z powodu usterki sprawdzałeś przy wyciągniętym ssaniu...
jesli tak to błąd.
Regulacje składu mieszanki wolnych obrotów należy dokonywać na rozgrzanym silniku już bez ssania

zazwyczaj wstępnie wkręca się do oporu i odkręca ok 2,5 do 3,5 obrotów

to są ogólne zasady dotyczące silników.

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy: jak długo silnik chodzi przed wciśnięciem ssania?
Może poprostu nie łapie prawidłowej temperatury?

Plamy na wodzie to pewnie olej z benzyny - normalne przy 2T

Trochę nie rozumiem stwierdzenia,ze po "wypaleniu paliwa z gaźnika silnik gaśnie"
w gaźniku nie powinno nigdy brakować paliwa, może masz ustawiony na pływaku za niski stan paliwa w gaźniku?- ustaw zgodnie z instrukcją

Sprawdź drożność zaworu na w komorze pływakowej

Czy masz sprawne i szczelne wszystkie uszczelnienia przy gaźniku? - może łapie gdzieś dzikie powietrze i efekt bedzie dokładnie taki jaki opisujesz.
Ostatnio zmieniony przez kemot 2011-11-29, 23:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
raczekp1

Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 128
Wysłany: 2011-11-30, 08:05    [Cytuj]

a czy mogłbys wrzucic filmik na youtube.pl?
zrób krótki filmik jak pracuje silnik az do chwili az zgasnie.

dysza wolnych obrotów:wkrec do delikatnego oporu i wykrec 1.5 obrotu-to punkt wyjsciowy do regulacji.
regulacja na rozgrzanym silniku powinna sie odbywac

tak samo z wysokich obrotów.wkre c iwykrec na 1.5 obrotów i regulacja przy duzych obrotach tak by swobodnie wkrecał sie na max obroty
 
 
Jet111

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-12-02, 20:44    [Cytuj]

kemot napisał/a:
Jet111 napisał/a:
kemot napisał/a:
regulacja składu mieszanki wolnych obrotów - to bym najpierw sprawdził


Sprawdziłem najlepiej pracuje na wykręceniu dyszy o jeden obrót. Dziekuję :roll:


ale rozumiem ,że z powodu usterki sprawdzałeś przy wyciągniętym ssaniu...
jesli tak to błąd.
Regulacje składu mieszanki wolnych obrotów należy dokonywać na rozgrzanym silniku już bez ssania

zazwyczaj wstępnie wkręca się do oporu i odkręca ok 2,5 do 3,5 obrotów

to są ogólne zasady dotyczące silników.

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy: jak długo silnik chodzi przed wciśnięciem ssania?
Może poprostu nie łapie prawidłowej temperatury?

Plamy na wodzie to pewnie olej z benzyny - normalne przy 2T

Trochę nie rozumiem stwierdzenia,ze po "wypaleniu paliwa z gaźnika silnik gaśnie"
w gaźniku nie powinno nigdy brakować paliwa, może masz ustawiony na pływaku za niski stan paliwa w gaźniku?- ustaw zgodnie z instrukcją

Sprawdź drożność zaworu na w komorze pływakowej

Czy masz sprawne i szczelne wszystkie uszczelnienia przy gaźniku? - może łapie gdzieś dzikie powietrze i efekt bedzie dokładnie taki jaki opisujesz.


Wita i dziękuję za cenne podpowiedzi .
Rzeczywiście regulowałem skład mieszanki na ssaniu ale innej możliwości nie miałem gdyż silnik bardzo szybko gasł /na ssaniu około 45sek -1min dlatego próbowałem utrzymać go na obrotach do zagrzania .Stwierdzenie ,że po wypaleniu paliwa z gaźnika silnik gaśnie tak ,rzeczywiście jest po chwili sytuacja się ponawia . Jak wstępnie zaznaczyłem jestem dużym amatorem w sprawach tak złożonych ale pasja zwyciężyła ,żeby samemu to naprawić i z tego powodu błędy.
Kierując się Pańską wskazówką znalazłem dyszkę którą przedmuchiwałem lecz nie wykręcałem / w pokrywie gażnika za śrubą spustowa paliwa z gaźnika. Okazało się ,że jest drożna/ minimalny prześwit/ średnica dyszy około 035-040mm ale próbowałem igłą ją udrożnić gdyż ,przez lupę widziałem ,że jest w dyszy nalot . No i zrobiłem sobie problem złamałem końcówkę igły którą nie mogę teraz wypchać /wybić / próbowałem podgrzewać i wypchać narazie bez rezultatu.
Wklejam ten gażnik po czyszczeniu w ultradzwiękach. Z :evil: djęcia gaźnika i dyszy. Serdecznie pozdrawiam Jurek

DSC09665.JPG
Nr gaznika 910771
Plik ściągnięto 827 raz(y) 484,83 KB

DSC09663.JPG
Wyczyszczony po ultradzwiekach
Plik ściągnięto 902 raz(y) 483,9 KB

DSC09664.JPG
Widoczny korek spustowy pod który jest wkręcona dysza /do czego?/
Plik ściągnięto 892 raz(y) 492,24 KB

DSC09666.JPG
Ogolny widok
Plik ściągnięto 846 raz(y) 488,99 KB

DSC09667.JPG
Plik ściągnięto 882 raz(y) 491,15 KB

DSC09668.JPG
Korkowy pływak ustawiony teraz na max.
Plik ściągnięto 938 raz(y) 487,44 KB

DSC09672.JPG
zapchana dysza
Plik ściągnięto 930 raz(y) 480,31 KB

 
 
Jet111

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-12-02, 20:53    [Cytuj]

raczekp1 napisał/a:
a czy mogłbys wrzucic filmik na youtube.pl?
zrób krótki filmik jak pracuje silnik az do chwili az zgasnie.

dysza wolnych obrotów:wkrec do delikatnego oporu i wykrec 1.5 obrotu-to punkt wyjsciowy do regulacji.
regulacja na rozgrzanym silniku powinna sie odbywac

tak samo z wysokich obrotów.wkre c iwykrec na 1.5 obrotów i regulacja przy duzych obrotach tak by swobodnie wkrecał sie na max obroty

Próbowałe zrobić filmik ale za krótko pracował a potem jak w poprzednim poście złamałem igłę w dyszy i narazie z tym walczę . jak do czegoś dojde napewno będzie filmik. Dziekuje ,pozdrawiam
Jurek :oops: :oops:/ dołączyłem zdjęcia gaźnika w załącznikach /
 
 
Jet111

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-12-02, 20:55    [Cytuj]

krasnolud napisał/a:
A może masz już nieszczelne zimeringi na wale korbowym co zmniejsza podcisnienie ssania i slnik na normalnej mieszance gaśnie.Na ssaniu zaś ma nadmiar paliwa i jakoś sobie radzi :?:

Wszystko sprawdziłem dodatkowo uszczelniałem uszczelki powinno być pod kątem szczelności OK.
Pozdrawiam i dziękuję
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2011-12-02, 20:57    [Cytuj]

Bo dysz się nie przepycha igłami, tylko żyłką. Albo, jeszcze lepiej, drutem pszczelarskim do węzy.
Spróbuj wyjąć ta złamaną igłę wsadzając element do zamrażalnika w lodówce na jakies pół godziny, a potem ogrzewając z zewnątrz dysze-igła powinna dać się wyjąć.

Dysza pod śrubką spustową służy, prawdopodobnie do dostarczenia powietrza wprost do komory pływakowej-wtedy paliwo z niej szybciej spływa przez spust.
 
 
Jet111

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-12-02, 20:58    [Cytuj]

kemot napisał/a:
regulacja składu mieszanki wolnych obrotów - to bym najpierw sprawdził

Próbowałem ale miałem tylko pracę na ssaniu i zimny silnik dalej gasł. Pozdrawiam Jurek
 
 
Jet111

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-12-02, 21:01    [Cytuj]

raczekp1 napisał/a:
witam.
Te silniki spotykają najczesciej tzw cichych zabójców.
a tym cichym zabujcem jest miesznaka olej/benzyna.
ludzie leją od razu mieszanke 1:50 i troche jazdy i kicha.
lej 1:24 jesli to 63r.
a tutaj masz zajefajny link do tego super silniczka.
http://www.outboard-boat-...tor/default.htm

rozwijaj czesci zaznaczone na niebiesko i tam cała procedura to tzw tune up
pozdrawiam

Rozwijam zgodnie z radą dużo się nauczyłem a mieszankę zrobiłem zgodnie z radą . Dziękuję pozdrawiam .Jurek
 
 
Jet111

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 37
Wysłany: 2011-12-02, 21:29    [Cytuj]

kursmazury napisał/a:
Bo dysz się nie przepycha igłami, tylko żyłką. Albo, jeszcze lepiej, drutem pszczelarskim do węzy.
Spróbuj wyjąć ta złamaną igłę wsadzając element do zamrażalnika w lodówce na jakies pół godziny, a potem ogrzewając z zewnątrz dysze-igła powinna dać się wyjąć.

Dysza pod śrubką spustową służy, prawdopodobnie do dostarczenia powietrza wprost do komory pływakowej-wtedy paliwo z niej szybciej spływa przez spust.



Bardzo dziękuję teraz ja juz to wiem i drugi raz tego błędu nie popełnię a teraz do zamrażarki.
Za dobre rady bardzo dziękuję . A przy okazji obawiam sie ,że za mocno tą igłę zaklinowałem. Czy można wywiercić równoległy otworek lub boczny i spełni ta samą funkcję . Moze ktoś a w tym doświadczenie. A może obciąć końcówkę ,zaklinowanie na około 2,5-3 mm od cienkiego końca.I jeszcze jedno jak wykorzystać żyletkę ,moja wyobraźnia tak daleko nie sięga,chyba ,że to żart
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH