FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2012-01-04, 17:52
wypornościowy jacht motorowy Nautika 830 - było: Nautika 750
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 450 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29980
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2012-02-29, 00:53    [Cytuj]

Tak. W ubiegłym sezonie było to testowane na Nautikach 1000. Podczas upału sprawdza się to doskonale. Oczywiście jest możliwość "przejęcia kontroli" ze sterówki.

Podwójny pulpit sterowniczy nie jest żadną nowością. Jest powszechnie stosowany w dużych jachtach motorowych. Na Mazurach m.in. w kultowym houseboacie Europa 700 (w tym przypadku na górnym pokładzie).
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 210 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9718
Wysłany: 2012-02-29, 09:52    [Cytuj]

Wiem. Moje zdziwienie budzi, że na dziobie. NIe spotkałem się. Choć nie jestem też znawcą tego typu konstrukcji.
 
 
Artur 66

Pomógł: 66 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 3515
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-29, 10:05    [Cytuj]

Pomysł może się sprawdzić przy cumowaniu w ciasnych portach, ciekawa propozycja.
 
 
Bodo
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-29, 10:13    [Cytuj]

Zapowiada się rywalizacja na .... niedoróbki...... ;-) :mrgreen: :mrgreen:

Ciekawe, czy takie koło na dzibie, nie będzie zasłaniało widoku ze sterówki kokpitowej..... wydaje mi się, że mnie mogłoby to trochę rozpraszać czy denerwować..... ale to tylko dywagacje .... :-D
Ostatnio zmieniony przez Bodo 2012-02-29, 10:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 210 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9718
Wysłany: 2012-02-29, 10:15    [Cytuj]

A bo ja wiem... Sądzę, że w miarę kumaty sternik sobie poradzi przy każdym rozwiązaniu i nie ma co sobie filozofii do tego dorabiać. Łódka zarzuca rufę a nie skręca dziobem, więc przewagi nie widzę. Co nie znaczy, że z cumowaniem będzie problem. Damy radę.

Widzę inną wadę: sternik siedzi na odludziu. Wszyscy się bawią w kokpicie, a sternik-biedactwo siedzi w samotności sam na dziobie lub w środku w upały. Nad kokpitem jest tent, więc załoga się schowa przed słońcem, a sternik nie. A jakie widzicie plusy sterówki na dziobie?
 
 
Artur 66

Pomógł: 66 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 3515
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-29, 10:25    [Cytuj]

Ale tam są dwa stanowiska sterowe, więc sternik spragniony kontaktu z załogą, będzie śmiało podążać za towarzystwem ;-) :lol: .
Plusem może okazać się możliwość obserwacji z dziobu przy cięższych manewrach, szczególnie dla mniej wprawnych sterników, ciekawe czy to dodatkowe stanowisko to opcja czy standard ?.
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 210 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9718
Wysłany: 2012-02-29, 10:50    [Cytuj]

Faktycznie, nie zwróciłem uwagi, że w kokpicie też jest! No to super! Nie wiem czemu sobie ubzdurałem, że druga sterówka jest w środku... :oops:
W każdym razie zapowiada się ciekawa łódka - mamy co porównywać! Konstrukcje będące już na rynku od jakiegoś czasu w tym rozmiarze do mnie nie przemawiały, ale zarówno tutaj, jak i w Nexusie widzę lepsze rozplanowanie całości. Będzie ciekawie!
 
 
~don alonso

Pomógł: 21 razy
Wiek: 72
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 687
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-02-29, 13:29    [Cytuj]

Stanowisko sterowe na dziobie zastosowane w Nautice 1000 jest autorskim pomysłem Pana Szafrańskiego. Raczej nie spotykanym w tego typu konstrukcjach. Doskonale sprawdza się w ładna pogode na Mazurach, kiedy cała załoga plażuje na deku i sternik nudzi sie w samotności. Manewrowanie taka łupina nie sprawia kłopotu bez wzgledu na miejsce stanowiska sterowego.
 
 
~don alonso

Pomógł: 21 razy
Wiek: 72
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 687
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-03-11, 21:37    [Cytuj]

Relacja z Targów Wiatr i Woda

Zadebiutowały dwie konstrukcje - Nexus i Nautika. W rozmieszczeniu miejsc do spania, mini mesy i kambuza oraz kabiny saniarnej obie są identyczne. Nautika oferuje pełna wysokość we wszystkich ponieszczeniach i sporo miejsca w mesie/kambuzie. Prezentowany egzemplarz miał jasną wybudowę (z tańszego materiału) ale pomimo tego wydawało sie troche ciasno. Może pomogło by wstawienie pseudo bulaji do drzwi, zawieszenie telewizora i jakieś lustro. Tradycyjnie Delphia nie zaoferowała zamykanych jaskółek, co, nie tylko ja, uważam za zasadniczy błąd. Sterówka-kokpit bez zarzutu, choc śmieszyła mnie ręczna wycieraczka przedniej szyby. Nie wiem, może stocznia dodaje krasnoludka do jej obsługi? Bo inaczej się nie da. W sumie jacht sprawia dobre wrażenie, jest starannie wykończony. Dobre żeglowanie dla 4 osób. W nawigacji na pewno pomoże zlokalizowany na dziobie ster strumieniowy. Konsekwentna kontynuacja eleganckiej linii przez projektanta Pana Skrzata. I brak dobrego designera wnętrz jachtowych. No cóż "noblesse oblige" bracia Kotowie!
Ostatnio zmieniony przez don alonso 2012-03-11, 21:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 450 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29980
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2012-03-21, 13:58    [Cytuj]

Nautikę już testują w Augustowie. Szlak WJM jeszcze jest zamarznięty w całości.

nautika_830-01.jpg
Plik ściągnięto 14823 raz(y) 43,48 KB

nautika_830-02.jpg
Plik ściągnięto 14823 raz(y) 36,62 KB

nautika_830-03.jpg
Plik ściągnięto 14823 raz(y) 51,12 KB

nautika_830-04.jpg
Plik ściągnięto 14823 raz(y) 36,12 KB

nautika_830-05.jpg
Plik ściągnięto 14823 raz(y) 33,8 KB

nautika_830-06.jpg
Plik ściągnięto 14823 raz(y) 46,01 KB

nautika_830-07.jpg
Plik ściągnięto 14823 raz(y) 44,12 KB

 
 
Artur 66

Pomógł: 66 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 3515
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-21, 14:39    [Cytuj]

Masz jakąś wiedzę, jak się sprawdza to koło sterowe z przodu ?
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 450 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29980
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2012-03-21, 14:53    [Cytuj]

O co konkretnie pytasz? Steruje się nim identycznie jak byłoby zamontowane z tyłu. Jest jedynie inny punkt widzenia. To rozwiązanie było przez cały sezon testowane na czarterowej Nautice 1000. Klienci nie mieli problemów.

W dużych jachtach motorowych podwójny pulpit sterowniczy (drugi na tzw. Flybridge'u) nie jest niczym nowym.
 
 
Artur 66

Pomógł: 66 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 3515
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-21, 15:08    [Cytuj]

Chodziło mi o to, czy rzeczywiście bardzo ułatwia sterowanie w ciasnych miejscach przy cumowaniu, czy może to taki dodatek czysto rekreacyjny, bez którego można się obejść.

Na wodzie całkiem fajnie się prezentuje, nie wygląda na tak ciężko.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 450 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29980
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2012-03-21, 15:11    [Cytuj]

Dodatkowa sterówka nie jest "do cumowania" tylko do sterowania "marszowego". Zza szyby nie da się w pełni docenić/podziwiać mijanych krajobrazów. Zdecydowanie lepiej "doświadcza się" rejs podczas pięknej pogody z flybridge'a. Można się oczywiście bez tego obejść - to dodatkowy koszt.
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 89 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3913
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-21, 15:35    [Cytuj]

Ja tylko przypomnę o funkcjonalnej kolizji dziobowego stanowiska sterowego i luku. Obecnie sternik siedzi jednym pośladkiem wyżej, drugim niżej (sam próbowałem). Trzeba to jak najszybciej poprawić.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2012-03-21, 17:42    [Cytuj]

Stanowisko sterowe na dziobie powstało z dwóch przyczyn. Po pierwsze to przy ładnej pogodzie sternik siedział w sterówce jakby za karę. Było mu samotnie i gorąco. Po drugie to siedząc na dziobie zupełnie nie słyszy się silnika . W Nautice EKO wprawdzie też nie słyszy się silnika ale śruba powoduje zawirowania wody co po godzinie zaczyna też trochę doskwierać. Jeśli chodzi o siedzenie do stanowiska sterowania dziobowego to jest specjalny materac na napy na którym się siedzi. Jest też też wariant z demontowanym fotelem który wchodzi w szynę - jak w niektórych motorówkach.
 
 
~don alonso

Pomógł: 21 razy
Wiek: 72
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 687
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-03-23, 10:11    [Cytuj]

A czym jest napędzana ta jednostka?
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2012-03-25, 20:18    [Cytuj]

ten konkretny egzemplarz pokazany tu na Forum posiada najsilnijeszy z mozliwych w tej łodzi Diesel 30 KM. Najsilnijeszy silnik doczepny spalinowy przeznaczony do tej łodzi to 50 KM.
 
 
shaker

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 79
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2012-04-02, 13:40    [Cytuj]

Dobra gadu gadu a jaka cena golasa ktoś wie? Może chociaż rząd wielkości. 2 z przodu czy jeszcze nie.
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 210 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9718
Wysłany: 2012-04-02, 14:06    [Cytuj]

No nie przesadzaj. Z tego co pamiętam na targach - dwójka była kolejną cyferką po jedynce. Ale nie pamiętam szczegułów - spytaj Northmana.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH