FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

MTSW 2019

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
reanimacja silnika zaburtowego Johnson 6KM wyjętego z wody
Autor Wiadomość
zygol44

Wysłany: 2019-05-01, 07:05   reanimacja silnika zaburtowego Johnson 6KM wyjętego z wody [Cytuj]

Wydobyłem silnik który wpadł do wody. był w wodzie 1 dobę. Szukam rad jak go reanimować. Zdjąłem mu czapę, wykręciłem świece, wtrysnąłem oleju w spreju do cylindrów. będę zdejmował gaźnik i go rozbiorę celem usunięcia wody i jego osuszenia. Co jeszcze powinienem zrobić ?

<|Tobo

Wysłany: 2019-05-01, 07:36    [Cytuj]

Nie znam się od razu mówię na reanimacji silników, ale w innych urządzeniach z zalaną elektroniką - start był od włożenia elektroniki w alkohol (najlepiej spirytus, jak nie to denaturat). Alkohol wiąże wodę, "wyciąga" z zakamarków - potem osuszenie i może pomóc. W silniku też masz trochę elektroniki.
Pewnie koledzy bardziej doświadczeni motorowodnie coś podpowiedzą co do reszty. Na pewno rozebrałbym też gaźnik.

zygol44

Wysłany: 2019-05-01, 08:28    [Cytuj]

Dzięki za radę z pozbyciem się wody z elektroniki. Gaźnik też planowałem rozebrać i wyczyścić. ten silnik to 2 suw. może jeszcze znajdzie się jakiś Kolega żeglarz lub motorowodniak z dobrymi radami.

mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Wysłany: 2019-05-01, 09:48    [Cytuj]

Też mi się wydaje, że zamiast oleju do cylindrów należy wlać spirytus zamiast oleju. Widziałem kiedyś reanimację radzieckiego silnika wydobytego z wody wraz z podniesionym jachtem. Wtryśnięto do cylindrów spirytus... i odpalił. Olej był w paliwie, bo to 2-suw był (więcej niż zwykle)

<|piotrw

Wysłany: 2019-05-03, 20:23    [Cytuj]