FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co zrobić, żeby Bingo 930, mogło
Autor Wiadomość
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14966
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-12-16, 14:29    [Cytuj]

sceptyk napisał/a:
extant napisał/a:
Andrzeju, Marianie... a nie lepiej i skuteczniej byłoby w Bingu 930 (sport) zamiast tego hydroskrzydła zastosować klasyczny ciężki miecz szybrowy i zlikwidować nieefektywny balast wewnętrzny ?

Na pewno tak, jest tylko mały problem. Do czarteru szyber się nie nadaje, Klient się boi i nie chce takiego jachtu czarterować...

Hmm... uważasz zatem, że hydroskrzydło bardziej nadaje się do czarteru i że klient nie będzie się go bał ??

sceptyk napisał/a:
O wiele większym wyzwaniem, jest wygrać z D24 na mieczu obrotowym...

Hmm.. uważasz zatem, że wygranie z hydroskrzydłem będzie większym wyzwaniem, niż na szybrze ??
 
 
~sceptyk

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 806
Wysłany: 2018-12-16, 14:56    [Cytuj]

extant napisał/a:
sceptyk napisał/a:
extant napisał/a:
Andrzeju, Marianie... a nie lepiej i skuteczniej byłoby w Bingu 930 (sport) zamiast tego hydroskrzydła zastosować klasyczny ciężki miecz szybrowy i zlikwidować nieefektywny balast wewnętrzny ?

Na pewno tak, jest tylko mały problem. Do czarteru szyber się nie nadaje, Klient się boi i nie chce takiego jachtu czarterować...

Hmm... uważasz zatem, że hydroskrzydło bardziej nadaje się do czarteru i że klient nie będzie się go bał ??

sceptyk napisał/a:
O wiele większym wyzwaniem, jest wygrać z D24 na mieczu obrotowym...

Hmm.. uważasz zatem, że wygranie z hydroskrzydłem będzie większym wyzwaniem, niż na szybrze ??
Hydro skrzydło to taka zabawka dziadka a z drugiej strony patrząc to raczej nie nadaje się dla mnie do regat.Zbyt , krótkie trasy. Mam nadzieje, iż wygram bez hydro skrzydła i szabrowania( radykalnego odchudzania jachtu) :-/
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14966
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-12-16, 15:35    [Cytuj]

sceptyk napisał/a:
Hydro skrzydło to taka zabawka dziadka a z drugiej strony patrząc to raczej nie nadaje się dla mnie do regat.Zbyt , krótkie trasy. Mam nadzieje, iż wygram bez hydro skrzydła i szabrowania( radykalnego odchudzania jachtu) :-/

Co do hydroskrzydła - OK, wszystko jest już dla mnie jasne. :-)

Co do wygrywania - sądzę, że można przyjąć, że na D24 byle jacy sternicy i byle jakie załogi raczej nie pływają, więc na zbytnią przewagę w "czynniku ludzkim" (poza oczywistymi błędami, które się zdarzają) nie ma co liczyć. Pozostaje zatem "czynnik sprzętowy"... a tu ściana - bo więcej żagla w tej konfiguracji Twoje Bingo już raczej nie uniesie, żagle/takielunek też "z górnej półki", a wagi jachtu nie chcesz zmniejszyć. No nie za bardzo jest więc czym te D24 postraszyć :-/

Cóż, ciężko będzie, ale oczywiście w nadchodzącym sezonie szczerze życzę Ci sukcesów w walce z D24... i to najlepiej już w majowych regatach ! :-)
Ostatnio zmieniony przez extant 2018-12-16, 15:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6402
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2018-12-16, 16:28    [Cytuj]

Panie Marianie, trochę przewrotnie zadaje Pan to pytanie. Pan sam ma pewnie już plan, jak zrobić, aby Bingo "mogło".
Jeśli tak, jak pisze Pan Doktor, rezerw w kadłubie nie ma, a najważniejszy jest w takiej sytuacji pędnik, to może poszukać rezerw w żaglach ? Poprosić kogoś z największych fachowców w kraju o nowe żagle, o projekt nowych żagli, nowego grota, ale i nowego sztaksla ? Nowy genaker, albo poszukanie nowego kroju na żagiel przedni ? Może poeksperymentowanie z blisterem, zamiast genakerem ?

Jeśli nie miecz szybrowy z bulbem, to może powrót do idei miecza pantografowego, który był zamontowany na pierwszej wersji Twistera, 797 ? Albo bardzo ciężki, gruboprofilowany miecz obrotowo-postępowy, proponowany przez p. Pieśniewskiego na str. 266 najnowszej książki ?

A może nowy kadłub, zrobiony w całości na przekładce , lżejszy od monolitycznego ?
A może obrotowy, profilowany maszt ?

Albo wszystkie te rzeczy na raz i ..... Delphie zostają za rufą ?
 
 
<|Tobo
Tobo

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 4788
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2018-12-16, 17:30    [Cytuj]

Nie wiem czy powinienem się ośmielać cokolwiek radzić... ale pierwsze co bym zrobił to w Bingo do regat odchudziłbym zabudowę wewnętrzną. Takie jedno Bingo we flocie ze skromną minimalistyczną zabudową i do tego z lekkich materiałów, bez wykładzin może nawet - tu są rezerwy?
 
 
~sceptyk

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 806
Wysłany: 2018-12-16, 20:28    [Cytuj]

Panowie muszę przyznać, iż nie spodziewałem się tak dużego zainteresowania i pomocy z Waszej strony. Serdeczne dzięki. Muszę na dniach wyjechać na leczenie i martwię się jak Wam mam odpisywać. Odpiszę, może tak bardziej bezosobowo Wszystkim. Oczywiście mam jakiś tam plan, który jest korygowany, dzięki Waszym sugestiom. Muszę pływać na tym co mam, zapewniam jest to bardzo dobry kadłub. Niektóre podpowiedzi są za trudne i nierealne np. budowa nowego jachtu. Brak czasu, pieniędzy, możliwości i takie tam bzdety. Wasze podpowiedzi i moje przemyślenia są zbieżne. Mam nadzieje a nawet pewność, iż Bingo będzie zdecydowanie pływać szybciej. :roll:
 
 
~mmaacc

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 681
Wysłany: 2018-12-16, 21:30    [Cytuj]

extant napisał/a:
Pozostaje zatem "czynnik sprzętowy"... a tu ściana - bo więcej żagla w tej konfiguracji Twoje Bingo już raczej nie uniesie, żagle/takielunek też "z górnej półki", a wagi jachtu nie chcesz zmniejszyć.

No własnie.. Jest takie powiedzonko: Jeśli nie możesz podnieść mostu, opóść rzekę...
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 193 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13899
Wysłany: 2018-12-17, 07:38    [Cytuj]

artiosso napisał/a:
...Jeśli nie miecz szybrowy z bulbem...

Z bulba nie spada zielsko nawet po całkowitym podniesieniu, co na Mazurach jest sporym problemem...
 
 
~Emill`76

Pomógł: 74 razy
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 4701
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2018-12-17, 09:02    [Cytuj]

pough napisał/a:
artiosso napisał/a:
...Jeśli nie miecz szybrowy z bulbem...

Z bulba nie spada zielsko nawet po całkowitym podniesieniu, co na Mazurach jest sporym problemem...


A ten szyberek , byłby w całości zalany ? Mój szyberek w Sparku , miał ołowianą "dolewkę" jakieś 25 cm na samym dole. Miecz był o ok 30% cięższy od standardowego , dzięki czemu dało się dość skutecznie balastować w trudniejszych warunkach ....mimo większego niż standardowe ożaglowania ( 21 mkw )
 
 
~Emill`76

Pomógł: 74 razy
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 4701
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2018-12-17, 10:45    [Cytuj]

A tak na poważnie , Panie Marianie ... to z szacunku do Pana wiedzy i doświadczenia...... aż niezręcznie cokolwiek sugerować :oops: To tak jakby Kamil Stoch zadał pytanie, co mógłby poprawić w swojej technice , aby oddawać jeszcze dłuższe skoki :mrgreen:
 
 
~mmaacc

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 681
Wysłany: 2018-12-17, 10:45    [Cytuj]

Emill`76 napisał/a:

A ten szyberek , byłby w całości zalany ?

Może się mylę, ale chyba nie stosuje się "zalewania" mieczy szybrowych w całości. Mogłoby to stanowić zagrożenie dla stateczności jachtu przy całkowicie podniesionym mieczu...
 
 
~Emill`76

Pomógł: 74 razy
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 4701
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2018-12-17, 10:48    [Cytuj]

mmaacc napisał/a:
Emill`76 napisał/a:

A ten szyberek , byłby w całości zalany ?

Może się mylę, ale chyba nie stosuje się "zalewania" mieczy szybrowych w całości. Mogłoby to stanowić zagrożenie dla stateczności jachtu przy całkowicie podniesionym mieczu...


No właśnie , też się zastanawiam ile % objętości się zwykle zalewa .....
 
 
~Piotr Lewandowski

Pomógł: 94 razy
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 4212
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-17, 10:51    [Cytuj]

Emill`76 napisał/a:
No właśnie , też się zastanawiam ile % objętości się zwykle zalewa .....
200 kg ołowiu to niecałe 18 litrów objętości, więc raczej niewiele. A i tak podniesienie szybra potrafi się skończyć wywrotką.
 
 
~sceptyk

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 806
Wysłany: 2018-12-20, 13:20    [Cytuj]

Zaczynam pracę nad sobą. Musimy dorównać umiejętnościami załogom D24 i M730. Chciałbym tak samo , potrzebuje pomocy, mam na myśli filmiki, na których jest pokazana praca załogi przy genakerze. Mam co prawda wsparcie mego Guru Piotra, ale chciałbym do tej lekcji się przygotować. A teraz jest dobry czas, przynajmniej dla mnie.
 
 
~sceptyk

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 806
Wysłany: 2018-12-20, 13:48    [Cytuj]

Piotr Lewandowski napisał/a:
Emill`76 napisał/a:
No właśnie , też się zastanawiam ile % objętości się zwykle zalewa .....
200 kg ołowiu to niecałe 18 litrów objętości, więc raczej niewiele. A i tak podniesienie szybra potrafi się skończyć wywrotką.
Miałem, kiedyś miecz szybrowy o masie 800kg i to był wielki błąd. Bolero było tak niestabilne na pełnych kursach, że w każdej chwili groziła mi gleba. Po roku czasu się poddałem i zrobiłem drugi o wadze 500 kg. I już było ekstra, miecz mogłem podnosić na maksa. A reszta ołowiu leżała pod podłogą. Waga miecza obrotowego jest ograniczona możliwościami systemu podnoszenia i wytrzymałością fału miecza.Miecz obrotowy 300 kg., jest górną granicą na jaką możemy sobie pozwolić :roll: I to są najcięższe miecze obrotowe na Mazurach.
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 121 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 4523
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-06, 17:57    [Cytuj]

extant napisał/a:

Andrzeju, Marianie... a nie lepiej i skuteczniej byłoby w Bingu 930 (sport) zamiast tego hydroskrzydła zastosować klasyczny ciężki miecz szybrowy i zlikwidować nieefektywny balast wewnętrzny ?


Powoli „wyłażę” z choroby jak mnie dopadła tuż po świętach ( no , dla wielu moich znajomych Boże Narodzenie zaczyna się dopiero dzisiaj –Wszystkiego Najlepszego ) to i chęć plotkowania na tematy żeglarskie wraca.

Na sprawę hydroskrzydła patrzę jednak inaczej niż @sceptyk ale to on jest właścicielem jachtu i tym który ponosi koszty oraz decyduje o tym w którym kierunku chciałby pójść.
Wiem jakie były wady dotychczasowego rozwiązania ale też wiadomo jakie efekty na świecie ludzie uzyskują stosując dynamiczne systemy stabilizacji oraz różnego rodzaju hydroskrzydła umożliwiające „latanie” jachtów żaglowych.

Dwie podstawowe wady obecnego rozwiązania to:
1.to zbyt ługi czas przesunięcia hydroskrzydła z burty na burtę i konieczność zaangażowania do tego jednego silnego członka załogi i to w newralgicznym czasie bo w czasie zwrotu.- rozwiązanie la tego problemu jest mechanizacja przesuwu
2. stosunkowo mały uzysk siły prostującej a to jest wynikiem zbyt małego kata natarcia i dla poprawy tego trzeba by wyciąć cały mechanizm i ustawić go od nowa.
Usunięcie obu wad to koszty i pracochłonność a my nie robimy się młodsi a to co by zostało uzyskane słabo by się pewnie przekładało na efekt marketingowy.( sprawność całej floty )

Pisząc o tym , że nie robimy się młodsi piszę o czym co może mieć znaczenie przy ewentualnym wykorzystaniu hydroskrzydła.
Hydroskrzydło zaczyn być skuteczne (generować znacząc siły ) przy szybkościach powyżej 5- 6knt czyli trzeba te szybkości szybko i łatwo uzyskiwać a to oznacza lekki , przeżaglowany jacht z ciężko pracującą załogą.( siła , determinacja , odporność czyli przydaje się młodość  )
Przy wyższych szybkościach ( szczególnie większej sile wiatru ) zaczyna działać hydroskrzydło , lekki jacht powinien szybko się rozpędzać ale wtedy też praca załogi wcale nie będzie łatwiejsza.

Bingo 930 ma jeszcze rezerwy szybkości i nie dziwie się @sceptykowi , że w pierwszym rzędzie chce właśnie te rezerwy ujawnić i potem wykorzystać dla floty a na hydroskrzydło może jeszcze przyjdzie czas.
Wykorzystując hydroskrzydło trzeba także pamiętać , że zdecydowanie rosną siły działające na cały kadłub i takelunek .
Czas pokaże jak to pójdzie a ja z nadzieją czekam na sezon 2019.
Pozdrawiam Was
 
 
<|Piotr AT

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 310
Wysłany: 2019-01-06, 19:31    [Cytuj]

Dołączam się do czekania na sezon 2019.... :-D
Wiosna już tuż, tuż...... 8-)
 
 
~szg

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 2378
Skąd: Pojezierze Lubuskie
Wysłany: 2019-01-06, 20:28    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:

Pisząc o tym , że nie robimy się młodsi piszę o czym co może mieć znaczenie przy ewentualnym wykorzystaniu hydroskrzydła.

No właśnie, a co z pływaniem turystyczno-rekreacyjnym? ;-)
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 121 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 4523
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-07, 00:18    [Cytuj]

szg napisał/a:

No właśnie, a co z pływaniem turystyczno-rekreacyjnym? ;-)


A kto powiedział , że systemy dynamicznej stabilizacji nie będą stosowane w jachtach turystycznych ?
Przecież w statkach pasażerskich , towarowych są stosowane od dawna .
Nowością to to było w latach 60 ubiegłego wieku .
Prawda , jest to stabilizacja , zabezpieczenie przed kołysaniem od fal ale przecież wiele kobiet boi się przechyłów na jachtach żaglowych.
A tu wysuwasz skrzydełko i nie ma przechyłu :lol:

Albo na swojej motrówce dajesz więcej mocy , wychodzisz na hydroskrzydle nad wodę , możesz wtedy zmniejszyć moc bo opory gwałtownie zmaleją a na dodatek fala Cie tak nie telepie ( jak to się trafia np na Zalewie Kamienieckim :-D ).
Trzeba tylko puścić wodze fantzji
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 121 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 4523
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-07, 00:21    [Cytuj]

szg napisał/a:

No właśnie, a co z pływaniem turystyczno-rekreacyjnym? ;-)


Zapewniam Cie , że na pływaka sobotnio - niezielne nie ma lepszej rekreacja dla ludzi aktywnych niż wyciskanie szybkości z jachtu żaglowego w towarzystwie dobranej załogi - takiej do tańca i do różańca .
A jak jeszcze na tym jachcie jednoczesne mieszkasz to już jest rekreacja komfortowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH