FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Łowienie na spining z użyciem kotwiczek
Autor Wiadomość
~Kswitalski
Kotwica w plecy

Wysłany: 2018-10-20, 20:22   Łowienie na spining z użyciem kotwiczek [Cytuj]

Jestem początkującym wędkarzem. Zakupiłem już troszkę sprzętu, w tym przynęt w celu użycia ich latem na Mazurach. Nasuwają mi się następujące pytania:
Czy łowienie kotwiczkami jest humanitarne? Czy ryby złowione w ten sposób i wypuszczone giną częściej/szybciej? Oraz czy ma sens w takim razie piłować zadziory albo przyczepiać do blaszek pojedyncze ew. podwójne haczyki zamiast kotwiczek?
Co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony przez Kswitalski 2018-10-20, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  

mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Wysłany: 2018-10-20, 20:31   Re: Łowienie na spining z użyciem kotwiczek [Cytuj]

Kswitalski napisał/a:

Czy łowienie kotwiczkami jest humanitarne? Czy ryby złowione w ten sposób i wypuszczone giną częściej/szybciej?

Łowienie dla przyjemności w ogóle nie jest humanitarne. :-P

~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Wysłany: 2018-10-20, 20:34   Re: Łowienie na spining z użyciem kotwiczek [Cytuj]

Kswitalski napisał/a:
Co o tym myślicie?
Jak chcesz wypuszczać to warto przygiąć lub spiłować. Są różne przypadki, wypuszczona ryba ma jakieś szanse, ta na patelni już nie. Podobno przeżywalność szczupaka jest bliska na bardzo wysokim poziomie, powyżej 90%, ale trzeba sprawdzić aktualne dane.

~Kswitalski
Kotwica w plecy

Wysłany: 2018-10-20, 21:15   Re: Łowienie na spining z użyciem kotwiczek [Cytuj]

Dzięki za odpowiedź. A wie ktoś czy stosowanie pojedynczych haczyków na blaszkach ma jakiś sens? Łatwiej takie haczyki wyciągnąć bez uszkadzania rybki ale jak wygląda ich efektywność na spiningu?

~Piotr Lewandowski