FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jachttour Cup 2018
Autor Wiadomość
<|Andrzej Drago

Pomógł: 115 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3684
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-24, 22:01    [Cytuj]

A tu filmik z I startu
( dezaktywacja kropką z przodu )

.https://www.youtube.com/watch?v=RFM6vYL_TP0&feature=youtu.be
 
 
~Kswitalski
Kotwica w plecy

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 508
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-24, 22:58    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
A tu filmik z I startu
( dezaktywacja kropką z przodu )

.https://www.youtube.com/watch?v=RFM6vYL_TP0&feature=youtu.be


Ciekaw jestem jak wyglądałaby sprawa prędkości, gdyby te jachty miały zarefowanego grota. Wydaje mi się, że w tym wypadku na ostrych kursach przechył umniejsza znacznie siłę ciągu.
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 115 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3684
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-24, 23:08    [Cytuj]

My bylibyśmy znacznie wolniejsi.
Silniejsze podmuchy przychodziły co pewien czas i trzeba było pracować grotem.
To zresztą widać na filmiku - brak pracy grotem lub opóźnienie w podmuchu to spadek szybkości.
Na regatach załoga jak chce jechać to ma tyrać :lol:
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 115 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3684
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-24, 23:54    [Cytuj]

A tu przepychanka przedstartowa w IV albo V wyścigu
( dezaktywacja kropką )
.https://www.youtube.com/watch?v=NdATq0na2WM&feature=youtu.be
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 88 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3789
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-25, 08:52    [Cytuj]

Kswitalski napisał/a:
Ciekaw jestem jak wyglądałaby sprawa prędkości, gdyby te jachty miały zarefowanego grota.
Dużo gorzej, wielokrotnie sprawdzone. Zebrać achtersztag i szkentlę/outhaul, fok na blachę i do przodu. Jak kładzie to można lekko luzować grota, można też lekko przeostrzać, najważniejsze to nie tracić prędkości i nie kontrować za mocno sterem.
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 115 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3684
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-29, 22:27    [Cytuj]

Kswitalski napisał/a:

Ciekaw jestem jak wyglądałaby sprawa prędkości, gdyby te jachty miały zarefowanego grota. Wydaje mi się, że w tym wypadku na ostrych kursach przechył umniejsza znacznie siłę ciągu.


Dla lepszego zrozumienia opisze ostatnie doświadczenie z regat naszego forum.

Prognoza zakładała wiatry wschodnie i silne podmuchy do 21 m/s.
W rzeczywistości prawie od początku wyscigu a już na pewno po wyjściu za Dębową Górkę wiatr był z zachodu i zbliżała się stamtąd burzowa chmura.
Sytuacja w wyścigu była klarowna.
Dalego z przodu był sceptyk na Bingo 930 , za nim w pewnej odległości Maxus Jacka potem ja sporo za nimi z tyłu , dalej zostający powoli z tyłu Wojtek na Misji i zbliżający się do niego Wir Maćka.
Z uwaga obserwowałem tą chmurę , widziałem jak z pod czegoś takiego potrafi przywalić wiatrem.
Kiedy zobaczyłem jak na czole chmury zaczął się formować poziomy wał chmur z odrywającymi się strzępkami chmur zrefowałem grota.
Wolałem się przygotować.
W tym czasie dość często dostawaliśmy uderzenia szkwałów.
Na wodzie sytuacja się zmieniła tak , że płynęliśmy trochę wolniej bo już nie zyskiwaliśmy z stosunku do Wojtka płynącego na pełnych żaglach i widocznie traciliśmy do Maćka na zbliżającym się "Wirze" , też na pełnych żaglach.
Nasza jazda byłą zdecydowanie spokojniejsza a grot prawie wcale nie musiał być luzowany ( chyba , że były odkrętki ).
Kiedy ten twór z chmur pomimo wschodniego wiatru popłyną na N i chmura zmieniła charakter rozrefowaliśmy się. Szybkość wzrosła pomimo uderzeń szkwałów i konieczności intensywnej pracy grotem.
Znowu nasza przewaga nad Misją i Wirem zaczęła rosnąć.
W drodze powrotnej postawiliśmy genakera.
Jak regaty to praca a za nią dostaje się szybkość.
Co nie znaczy , że przy silniejszym wietrze podstawowym i mocniejszych szkwałach refowanie nie było by rozsądnym rozwiązaniem.
Proponuje obejrzeć filmik ze startu klasy regatowej w ostatnim Mamert Cup.
Wydaje się , ze podstawowym kryterium jest możliwość utrzymania foka w zakresie optymalnej pracy. Dopóki to się udaje to sie nie powinno refować - ale to taki mój wymysł na prywatny użytek.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH