FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

N Fun Yachting

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co powinien wiedzieć sternik houseboata
Autor Wiadomość
~Margarita

Pomogła: 22 razy
Dołączyła: 19 Sie 2009
Posty: 748
Wysłany: 2014-08-25, 22:52   Co powinien wiedzieć sternik houseboata [Cytuj]

Temat wydzielony z :http://forum.mazury.info....p=177807#177807

extant napisał/a:


2. dopuszczenie przepisami pływania na "małych" housebotach bez żadnych uprawnień i wiedzy procentuje już niestety coraz częstszymi przypadkami nie ustępowania drogi przez sterników takich łodzi - mieliśmy dwa, w tym jeden całkiem groźny, przypadki takiego wymuszania na nas pierwszeństwa,



Co, Waszym zdaniem, powinien wiedzieć sternik takiego housebota? Zakładając, że bierze go ktoś bez patentu i - możliwe, że bez znajomości przepisów.
Mówię moim klientom o rezerwatach, nie robierniu fali w kanałach, ustępowaniu jachtom pod żaglami itd, ale może stworzymy jakiś skrótowy, jednostronny (w sensie jednej strony kartki ;-) ) poradnik czy kompendium wiedzy dla takiego sternika :?: :roll:
Może wtedy będzie trochę bezpieczniej...
Ostatnio zmieniony przez zenek 2014-08-26, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-08-26, 08:15    [Cytuj]

Margarita napisał/a:
extant napisał/a:

2. dopuszczenie przepisami pływania na "małych" housebotach bez żadnych uprawnień i wiedzy procentuje już niestety coraz częstszymi przypadkami nie ustępowania drogi przez sterników takich łodzi - mieliśmy dwa, w tym jeden całkiem groźny, przypadki takiego wymuszania na nas pierwszeństwa,

Co, Waszym zdaniem, powinien wiedzieć sternik takiego housebota? Zakładając, że bierze go ktoś bez patentu i - możliwe, że bez znajomości przepisów.
Mówię moim klientom o rezerwatach, nie robierniu fali w kanałach, ustępowaniu jachtom pod żaglami itd, ale może stworzymy jakiś skrótowy, jednostronny (w sensie jednej strony kartki ;-) ) poradnik czy kompendium wiedzy dla takiego sternika :?: :roll:
Może wtedy będzie trochę bezpieczniej...

1. Podstawowe znaki żeglugowe,
2. Prawo drogi,
3. Kanały, śluzy,
4. Udzielania pomocy na wodzie,
5. Rezerwaty, strefy ciszy, cumowanie "na dziko",
6. Pozbywanie się ścieków i śmieci.
 
 
zenek

Pomógł: 258 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 14248
Wysłany: 2014-08-26, 08:34    [Cytuj]

Margarita napisał/a:
Co, Waszym zdaniem, powinien wiedzieć sternik takiego housebota? Zakładając, że bierze go ktoś bez patentu i - możliwe, że bez znajomości przepisów.
Przede wszystkim powinien wiedzieć jak go obsługiwać. Między bajki można włożyć to, iż zapamięta się wszystkie instrukcje bosmana udzielane podczas wydawania jachtu. Jachty mają coraz więcej wszelkich instalacji i urządzeń.
Moim zdaniem powinien być nakręcony film instruktażowy (taki jak ma np. sceptyk do swojego houseboata) i z chwilą podpisywania umowy należy czarterującemu przesłać link do filmu. Oczywiście oprócz instrukcji obsługi jachtu powinny się tam znaleźć podstawowe punkty, które wymienił extant.
W prawdzie jachtów motorowych to nie dotyczy ale czarterującym jachty żaglowe należy zwracać uwagą na poruszanie się w kanałach z szybkością przynajmniej kilku km/h, a nie na najniższych obrotach silnika. Tacy maruderzy naprawdę stwarzają poważne zagrożenie!
 
 
sternik76

Wiek: 43
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 111
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-08-27, 16:58    [Cytuj]

Wg mnie sternicy housebotów nie mający uprawnień, dla bezpieczeństwa załogi i jednostki powinni zainteresować się chociaż w minimalnym stopniu przepisami, znakami i itp..
Poza tym dobrze jak ten ktoś popływa sobie razem z doświadczonym sternikiem chociaż klika godzin...
Moje doświadczenia z płynięcia houseboatem pierwszy raz w życiu, chociaż już miałem patent, są bezcenne...Duży stres na początku, potem już tylko coraz przyjemniej :)
Im większa jednostka tym trudniej wykonywać manewry portowe i płynąć w kanałach, kiedy traci się sterowność..ale wszystkie można się nauczyć mając trochę oleju w głowie, doświadczenia życiowego i obserwując innych pływających :roll:
Ostatnio zmieniony przez sternik76 2014-08-27, 16:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|MirekMors
MirekMors

Pomógł: 94 razy
Wiek: 60
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 6780
Skąd: Wawer
Wysłany: 2014-08-27, 18:00    [Cytuj]

To ja się pochwalę. W sobotę dostałem od Northmana (dziękuję) Nexusa 850 na dzień do żeglowania. Pierwszy raz byłem na hausbocie na wodzie. Proszono mnie o pływanie w pobliżu startujących w regatach jachtów. Do tego miałem obwozić ekipę reporterów Żagli i panie fotografki.
Stres wielki, ale po kilku minutach dałem sobie radę. Do tego stopnia, że dostałem pochwałę za umożliwienie zrobienia świetnych ujęć z bliska, z linii startu, na bojkach i pod słońce 8-)
Ale może to nie moja zasługa a Nexusa z Northmana ?
 
 
~jachtyzklasą

Pomógł: 49 razy
Wiek: 57
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 979
Skąd: Mazury
Wysłany: 2014-08-27, 23:41    [Cytuj]

Oj Mirku, nie bądź taki skromny, głównie to twoja zasługa :-D Nexus po prostu sprzyja dobrym sternikom :mrgreen:
A tak w temacie, ściągałem dzisiaj z głazów sztynorckich Couriera z załogą z niemiec, najwyraźniej kompletnie nie wiedzieli co to kardynałki. Na szczęście nie wjechali za mocno i na razie większych uszkodzeń nie stwierdziliśmy. reszta będzie wiadoma po slipowaniu w sobotę. Jak po całej akcji popłynęliśmy do Sztynortu, to w manewrach portowych też za bardzo nie brylowali ;-)
A... jeszcze jedno w trakcie akcji zaobserwowałem Sasankę 660 która za nic miała kardynałki i na pełnej parze na silniku grzała środkiem oznaczenia. Przy tym stanie wody szczególnie ryzykowne, ale pewnie nie wiedzieli co to kardynałki....
Ostatnio zmieniony przez jachtyzklasą 2014-08-27, 23:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2014-09-17, 22:49    [Cytuj]

Dziś płynąłem motorówką i widziałem jak Nautika 830 S wyprzedza Nexusa. Wiało solidnie i załoga Nexusa cała w strachu z zazdroscią patrzyła jak Nautika 830 S odlatuje w bezpieczne miejsce. Co to był za widok?!
Załoga Nexusa w strachu a załoga Nautiki pełny luzik. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez yep 2014-09-17, 22:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~czoboki
ZMiK

Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-17, 22:55    [Cytuj]

Człowieku, weź na wstrzymanie i te swoje testy zachowaj w wątku o swoich jachtach. Ten wątek dotyczy czegoś innego.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 189 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13436
Wysłany: 2014-09-17, 23:09    [Cytuj]

yep napisał/a:
Dziś płynąłem motorówką i widziałem jak Nautika 830 S wyprzedza Nexusa. Wiało solidnie i załoga Nexusa cała w strachu z zazdroscią patrzyła jak Nautika 830 S odlatuje w bezpieczne miejsce. Co to był za widok?!
Załoga Nexusa w strachu a załoga Nautiki pełny luzik. :mrgreen:

Odsyłam do http://forum.mazury.info....p=179928#179928
 
 
~jachtyzklasą

Pomógł: 49 razy
Wiek: 57
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 979
Skąd: Mazury
Wysłany: 2014-09-17, 23:11    [Cytuj]

yep napisał/a:
Dziś płynąłem motorówką i widziałem jak Nautika 830 S wyprzedza Nexusa. Wiało solidnie i załoga Nexusa cała w strachu z zazdroscią patrzyła jak Nautika 830 S odlatuje w bezpieczne miejsce. Co to był za widok?!
Załoga Nexusa w strachu a załoga Nautiki pełny luzik. :mrgreen:

Ciekawe czy jakaś Nautica 830 była na Bornholmie, czy w ogóle pływały na Bałtyku? Nexusy w rejsie na Bornholm dawały sobie świetnie radę, zarówno w tym jak i w ubiegłym roku, a warunki nie były takie łatwe. Zresztą w zeszłym roku Nexus do Kopenhagi dopłynął na pełnym luziku ;-) . Więc Twój przykład mazurski to jakby marzenie Twoje, może się przyśniło :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez jachtyzklasą 2014-09-17, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2014-09-17, 23:14    [Cytuj]

jachtyzklasą napisał/a:
yep napisał/a:
Dziś płynąłem motorówką i widziałem jak Nautika 830 S wyprzedza Nexusa. Wiało solidnie i załoga Nexusa cała w strachu z zazdroscią patrzyła jak Nautika 830 S odlatuje w bezpieczne miejsce. Co to był za widok?!
Załoga Nexusa w strachu a załoga Nautiki pełny luzik. :mrgreen:

Ciekawe czy jakaś Nautica 830 była na Borholmie, czy w ogóle pływały na Bałtyku? Nexusy w rejsie na Borholm dawały sobie świetnie radę, zarówno w tym jak i w ubiegłym roku, a warunki nie były takie łatwe. Zresztą w zeszłym roku Nexus do Kopenhagi dopłynął na pełnym luziku ;-) . Więc Twój przykład mazurski to jakby marzenie Twoje, może się przyśniło :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wasz Nexus nie tylko był na Bornholmie - on jest WSZĘDZIE - po prostu "najlepsza lódź na swiecie" :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez yep 2014-09-17, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~jachtyzklasą

Pomógł: 49 razy
Wiek: 57
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 979
Skąd: Mazury
Wysłany: 2014-09-17, 23:18    [Cytuj]

yep napisał/a:
po prostu "najlepsza lódź na swiecie" :mrgreen:

W końcu nagrodę publiczności zdobył na targach w Giżycku ;-) pewnie też przekupiona :mrgreen:
 
 
~Margarita

Pomogła: 22 razy
Dołączyła: 19 Sie 2009
Posty: 748
Wysłany: 2014-09-17, 23:22    [Cytuj]

yep napisał/a:
Dziś płynąłem motorówką i widziałem jak Nautika 830 S wyprzedza Nexusa. Wiało solidnie i załoga Nexusa cała w strachu z zazdroscią patrzyła jak Nautika 830 S odlatuje w bezpieczne miejsce. Co to był za widok?!
Załoga Nexusa w strachu a załoga Nautiki pełny luzik. :mrgreen:


Yep, zakładając ten wątek zdecydowanie nie myslałam o wyższości N... nad N...
Twoja wypowiedź jest całkiem od rzeczy, niestety :roll: Musisz się wszędzie wcinać :?: :evil:

Wracając do tematu, bardzo proszę o konkretne wskazówki, które metodą "kopiuj - wklej" można zebrać na jednej stronie kartki A4 i wydrukować, aby dać gościowi, który nigdy nie pływał na niczym. Co konkretnie byście chcieli, aby oni wiedzieli :?: :->
 
 
~Horatio

Pomógł: 1 raz
Wiek: 76
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 346
Skąd: Austria
Wysłany: 2018-02-14, 17:43    [Cytuj]

extant napisał/a:
Margarita napisał/a:
extant napisał/a:

2. dopuszczenie przepisami pływania na "małych" housebotach bez żadnych uprawnień i wiedzy procentuje już niestety coraz częstszymi przypadkami nie ustępowania drogi przez sterników takich łodzi - mieliśmy dwa, w tym jeden całkiem groźny, przypadki takiego wymuszania na nas pierwszeństwa,

Co, Waszym zdaniem, powinien wiedzieć sternik takiego housebota? Zakładając, że bierze go ktoś bez patentu i - możliwe, że bez znajomości przepisów.
Mówię moim klientom o rezerwatach, nie robierniu fali w kanałach, ustępowaniu jachtom pod żaglami itd, ale może stworzymy jakiś skrótowy, jednostronny (w sensie jednej strony kartki ;-) ) poradnik czy kompendium wiedzy dla takiego sternika :?: :roll:
Może wtedy będzie trochę bezpieczniej...

1. Podstawowe znaki żeglugowe,
2. Prawo drogi,
3. Kanały, śluzy,
4. Udzielania pomocy na wodzie,
5. Rezerwaty, strefy ciszy, cumowanie "na dziko",
6. Pozbywanie się ścieków i śmieci.


Both houseboat dumper and sailboat dumper know the rules or do not stick to it. When you meet boats, you always have to keep to the right. It is forbidden to drive into the reeds. Trees must not be moored.
 
 
~don alonso

Pomógł: 21 razy
Wiek: 71
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 682
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2018-02-19, 11:39    [Cytuj]

Osoby nie mające uprawnień powinny przejść krótkie przeszkolenie prowadzone przez czarterującego.
Kiedy pierwszy raz czarterowliśmy barkę turystyczną, była to Peniszetka pomimo posiadanych uprawnień poprosiliśmy o przeszkolenie.
W jego zakres wchodziło:
- zapoznanie się z łódką i jak na niej funkcjonować
- omówienie znaków nawigacyjnych i podstawowych informacji na temat przepisów dla tego typu łódek,
- szkolenie w zakresie bezpieczeństwa, używania kamizelek itp.
- pratyczne podstawowe manewry łódką: odchodzenie od pomostu, dochodzenie do pomostu, manewry na otwartej wodzie, zachowanie się w kanale i w śluzie (te dzie ostatnie teoretycznie)
- na koniec wszystko związane z ochroną przyrody.
Trwało to około 2,5 godziny
Musiało wystarczyć.
Ostatnio zmieniony przez don alonso 2018-02-19, 11:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29286
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2018-02-19, 11:45    [Cytuj]

don alonso napisał/a:
Osoby nie mające uprawnień powinny przejść krótkie przeszkolenie prowadzone przez czarterującego.


Nie tylko powinny, ale muszą. Wymaga tego prawo. Sternik nie posiadający uprawnień musi posiadać zaświadczenie o odbyciu przeszkolenia.

Więcej: Czarter jachtów bez patetnu
 
 
~don alonso

Pomógł: 21 razy
Wiek: 71
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 682
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2018-02-19, 12:24    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
don alonso napisał/a:
Osoby nie mające uprawnień powinny przejść krótkie przeszkolenie prowadzone przez czarterującego.


Nie tylko powinny, ale muszą. Wymaga tego prawo. Sternik nie posiadający uprawnień musi posiadać zaświadczenie o odbyciu przeszkolenia.

Więcej: Czarter jachtów bez patetnu


Ale czy przechodzą?
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29286
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2018-02-19, 12:26    [Cytuj]

To już ich zmartwienie.
 
 
~Emill`76

Pomógł: 64 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 4335
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2018-02-19, 12:31    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
To już ich zmartwienie.


Potencjalnie, również zmartwienie innych uczestników ruchu wodnego .... ;-)
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 62 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6411
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2018-02-19, 12:43    [Cytuj]

Emill`76 napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:
To już ich zmartwienie.


Potencjalnie, również zmartwienie innych uczestników ruchu wodnego .... ;-)



Heheeh .....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH