FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bingo w ślizgu.
Autor Wiadomość
<|Andrzej Drago

Pomógł: 115 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3689
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-04, 19:34    [Cytuj]

To niech ma pretensje do autora artykułu i niech broni się sam.
U mnie leży
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 205 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9452
Wysłany: 2017-10-04, 19:56    [Cytuj]

Andrzeju, pytanie do Ciebie: miał miejsce dotychczas właściwy slizg Binga czy nie? Gwoli scislosci: jezeli dotychczas nie bylo, to normalną sprawą jest dążenie do uzyskania i mocno kibicuję takim próbom . Jeżeli był- również zrozumiem dążenie do powtórzenia lub ustabilozowania zjawiska. Ja proszę jedynie o jednoznaczny przekaz wśród żeglarzy.
Ostatnio zmieniony przez plitkin 2017-10-04, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 59 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6196
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2017-10-04, 20:13    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
artiosso napisał/a:
Czy chętnie czytalibyśmy to Forum, gdyby każdy post przechodził atest prawdziwości, prawdomówności


Artek
Leżysz u mnie
Zastanowiłeś się co sugerujesz ?

Przeczytaj ponownie jak sceptyk założył temat .
Dla ułatwienia cytuję :
" Witam
Mam pytanie i bardzo jestem ciekaw Waszej opinii :roll: .Jaką mam szansę płynięcia Bingiem w ślizgu i przy jakiej sile wiatru może to być możliwe?
Pozdrawiam "
Koniec cytatu

Gdzie tu jakieś kłamstwo ?
Gdzie w wypowiedziach sceptyka czy moich znalazłeś jakieś kłamstwo ?

Prowokacja ?
To już o najszybszych jachtach w swojej klasie nie wolno pisać bo to prowokacja i kłamstwo ?

Leżysz Artek



Andrzej, w którym miejscu w moim poście widzisz zarzucenie kłamstwa Panu Marianowi ???
Nie to miałem na myśli w cytowanym przez Ciebie wątku !!!
Ostatnio zmieniony przez artiosso 2017-10-04, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 59 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6196
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2017-10-04, 20:31    [Cytuj]

Andrzej.

Przed czym mam się bronić ?
Tak samo, jak Wiktor i reszta Kolegów mocno kibicuję Panu Marianowi w jego wysiłkach, chylę czoła przed jego umiejętnościami i pasją. Kibicuję konstrukcji Pana Pieśniewskiego. Jestem dumny, że mamy takich żeglarzy i takich konstruktorów.

Mój post był polemiką z Wiktorem w tej sprawie. Nie widzę nic zdrożnego w tak postawionym temacie wątku. Nie żądam żadnych dowodów. Samo dążenie do szybkiego, świadomego pływania, do dbania o technikę na jachcie, o czym Ty wielokrotnie piszesz, uznaję za piękny przejaw dbałości o świadomy jachting i zachęcanie do dobrego technicznie pływania.

Andrzeju, przepraszam, ale jesteś przewrażliwiony.
Jeśli odczytałeś cytowane przeze mnie słowa, jako oskarżenie o kłamstwo,
to przepraszam. Źle mnie zrozumiałeś. Nie to miałem na myśli.
Ostatnio zmieniony przez artiosso 2017-10-04, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 115 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3689
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-04, 20:38    [Cytuj]

plitkin napisał/a:
Andrzeju, pytanie do Ciebie: miał miejsce dotychczas właściwy slizg Binga czy nie? Gwoli scislosci: jezeli dotychczas nie bylo, to normalną sprawą jest dążenie do uzyskania i mocno kibicuję takim próbom . Jeżeli był- również zrozumiem dążenie do powtórzenia lub ustabilozowania zjawiska. Ja proszę jedynie o jednoznaczny przekaz wśród żeglarzy.


Wiktorze
Mój przekaz jest jednoznaczny
Jakiś czas temu dokładnie o to samo mnie pytałeś i wtedy Ci odpowiedziałem.
Nie widzę powodów do zmiany zdania .
Cały czas piszę to samo.
Popatrz na niewiele wcześniejsze moje wypowiedzi.
One się sprowadzają do tego , że o zdolności Bingo do ślizgania będziemy mogli mówić jeżeli będzie to zjawisko powtarzalne ( eksperyment da się powtórzyć ) i będą pomiary oraz filmik obrazujący zjawisko a i tak będą potem dyskusje czy to był ślizg , planowanie , półślizg czy zupełnie jakieś inne zjawisko.
Będzie dyskusja kiedy możemy mówić o ślizgu.
Jedni będą mówili tak a inni inaczej w zależności od celu.
Mnie bardziej interesuje frajda z jazdy i szybkości.
Wiem co przeżyłem jednorazowo na Bingu z hydroskrzydłem w zeszłym roku.
Wiem co przeżyłem na Bolero w czasie Mamert Cup.
To były przeżycia , zjawisko nie mierzalne i zapewne zdeformowane emocjami.
Wiem jaką usłyszałem dziwną ciszę za rufa i jak wyglądała woda.
Znam ślizg z typowo ślizgowych jachtów.
Niestety , to były chwile.
Teraz czekam na kolejne eksperymenty sceptyka.
Jutro przywiozę mu GPSa , będzie mógł mierzyć a jesień przed nami a z nią wiatry.
( Mam nadzieję , że zabierze mnie do załogi na eksperymenty )
Zobaczymy co uda mu się wyciągnąć.
Ja trzymam kciuki ale już kombinuję jak wspomóc działanie hydroskrzydła.
Ale to sceptyk będzie musiał podjąć decyzję bo to koszty np. zwiększenie kąta natarcia hydroskrzydła o 3 stopnie ( to by zdecydowanie wyciągnęło kadłub z wody i zmieniło warunki ) + ewentualnie inne układy wspomagające.
Wg mnie Bingo nawet bez hydroskrzydła jest blisko tego aby wygrać z D24 jak załoga skróci stałe elementy pływania na genakerze i zoptymalizuje pływanie z wiatrem ( baksztagi ! )
To też wchodzi w rachunek kosztów i zysków.
A może inne Bingo przygotowane pod genakera ?
Zobaczymy na co się zdecyduje po jesiennych eksperymentach.

Wiktor
O co Ci chodzi ?
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 115 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3689
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-04, 20:41    [Cytuj]

artiosso napisał/a:
Andrzej.

Jeśli odczytałeś cytowane przeze mnie słowa, jako oskarżenie o kłamstwo,
to przepraszam. Źle mnie zrozumiałeś. Nie to miałem na myśli.


OK
Już nie leżysz
Pozdrawiam
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-10-04, 20:48    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
... np. zwiększenie kąta natarcia hydroskrzydła o 3 stopnie ( to by zdecydowanie wyciągnęło kadłub z wody i zmieniło warunki ) ...

Zwiększycie kąt natarcia to wzrośnie siła nośna, ale wzrośnie też siła oporu... macie to już jakoś przeliczone/pomierzone ??
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 115 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3689
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-04, 20:53    [Cytuj]

Mariuszu
Na to wszystko są odpowiednie charakterystyki.
Dla tego profilu w zakresie od 1 do 6 stopni kąta natarcia współczynnik oporu zmienia się nieznacznie ale za to współczynnik siły nośnej wraz z wzrostem kąta natarcia rośnie bardzo szybko.
Niestety w układach prowadzenia występują olbrzymie siły ( długość ramion ) i nie można było zrobić regulacji . Teraz kąt natarcia jest trochę za mały , widać , że przy tym pędniku wzrost oporów można pominąć.
Ta przeróbka to koszt .
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-10-04, 21:00    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
Mariuszu
Na to wszystko są odpowiednie charakterystyki.
Dla tego profilu w zakresie od 1 do 6 stopni kąta natarcia współczynnik oporu zmienia się nieznacznie ale za to współczynnik siły nośnej wraz z wzrostem kąta natarcia rośnie bardzo szybko...

Andrzeju
Tak z czystej, inżynierskiej (i lotniczej) ciekawości możesz mi przesłać na maila geometrię tego profilu - oczywiście, jeżeli nie są to informacje "zastrzeżone".

ps: ... a i jeszcze jedno - jaki jest aktualnie ustawiony kąt natarcia hydropłata w Bingu ?
Ostatnio zmieniony przez extant 2017-10-04, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 205 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9452
Wysłany: 2017-10-04, 21:05    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:

O co Ci chodzi ?


O co mi chodzi? Jestem żeglarzem. Tylko o to.

Chodzi nam wszystkim o rzetelną dyskusję na forum i zdobywanie doświadczeń na wodzie. Tak sądzę.

Ja jestem zawsze prawdomówny i prostolinijny do bólu. Nie szukaj innej treści w moich wypowiedziach niż ta, którą tam wprost zawarłem.

Co ciekawe: sam wnioskujesz o luz, a dość agresywnie potraktowałeś Artura, zupełnie niepotrzebnie wkładając inny sens w Jego wypowiedź. W moich również nie ma innej treści niż tam zawarłem. Więcej luzu, to ma być dyskusja a nie monolog.
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 59 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6196
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2017-10-04, 21:08    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Wcielę się trochę w rolę samozwańczego adwokata Artura (artiosso). Otóż kto wie czy nie miał na myśli opisu fotki z artykułu p. dr. J. Pieśniewskiego z październikowych "Żagli". A ten opis był jednoznaczny. Pozwolę sobie go jeszcze raz zacytować:
Cytat:
"tytułowy "kredens" czyli turystyczne Bingo 930 Mariana Bełbota przez pewien czas żeglował w ślizgu"
:-) !



Odnosząc się to tego artykułu zauważmy, że nie ma w nim mowy o hydroskrzydłach. Są tylko rozważania w zakresie warunków wodnic. Mamy rozważania w zakresie wsp. Taylora, WŻŚ, liczby Frouda. Współczynnik Taylora dla Binga o wartości 136 mówi o tym, że jacht teoretycznie nie ma szans wejścia w ślizg. Potem jest informacja, że żaglowo, biorąc pod uwagę siłę na żaglach z 90-metr. lataczem, taka szansa jest przy odpowiednio silnym wietrze. Jeśli dodamy do tego hydrowypór na foilach, to ślizg praktycznie jest możliwy.
I na to czekamy, temu kibicujemy, ściskamy kciuki !

Gwoli uzupełnienia, art. Pana Pieśniewskiego nie dotyczył Binga 930. Był kolejnym artykułem z cyklu, jak szybciej pływać.
Wszystkich biorących udział w dyskusji zachęcam do kupna książki Jerzego Pieśniewskiego p.t. "Szybciej niż wiatr". Reklama w ogłoszeniach na naszym forum.
Tzn. na portalu.
Ostatnio zmieniony przez artiosso 2017-10-04, 21:16, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 115 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3689
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-04, 21:43    [Cytuj]

extant napisał/a:
jeżeli nie są to informacje "zastrzeżone".


To nie jest moja własność - nie mogę
Pozdrawiam
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 115 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3689
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-04, 21:50    [Cytuj]

plitkin napisał/a:

Ja jestem zawsze prawdomówny i prostolinijny do bólu.


Jak wiesz Wiktorze jestem stary , dużo lat żyłem w komunie ale miałem też doskonałych nauczycieli , którzy uczyli nas czytać między wierszami.
Takie pozyskiwanie " sygnałów słabych " i uczulenie na działania podprogowe.
Na podstawie swoich doświadczeń takie podkreślenia prawdomówności odbieram jako sygnał , że ktoś kłamie.
Tyle i aż tyle .
Nawet jak tego nie sugerowałeś.
Przyjmijmy , że jestem zdeformowany przez komunę .

To co pisałem wyżej/wcześniej , jest także zgodne z teorią weryfikacji wyników badań.

Pozdrawiam
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 205 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9452
Wysłany: 2017-10-04, 21:55    [Cytuj]

Wiem. I skoro tak - wymyśl moje cele sam, z góry się zgadzam na wszystko :)

Natomiast ja Wisły zawracać kijem nie zamierzam.
Każdy ocenia sam wszystko. W tym nas.

Aha:
Andrzej Drago napisał/a:


Na podstawie swoich doświadczeń takie podkreślenia prawdomówności odbieram jako sygnał , że ktoś kłamie.


Ciekawostka: aż takich słów Artur nie wypowiedział, a i tak rzuciłeś się na Niego z nieukrywaną agresją. Ja nie zareaguję tak jak Ty z sympatii do Ciebie i nie czując potrzeby podgrzewania atmosfery ani nie traktując tego co piszesz jako celową próbę obrażenia mnie. Choć owszem - zabolało. Nie pierwszy zresztą raz.
Ostatnio zmieniony przez plitkin 2017-10-04, 22:12, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 205 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9452
Wysłany: 2017-10-04, 22:11    [Cytuj]

W sumie, po przemyśleniach i ponownym przeczytaniu kilku ostatnich stron - kończę dyskusję w tym wątku, gdyż zatraca ona sens.

Z przyjemnością będę czytał i kibicował osiągnięciu ślizgu. Chętnie zobaczę jak to wygląda, bo zweryfikuje to moje dotychczasowe doświadczenie.
 
 
~piotr6

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 763
Wysłany: 2017-10-05, 22:06    [Cytuj]

albo łódka pływa w ślizgu albo nie, czekać przez cały sezon na idealne warunki do ślizgu to jest średnio ale trzymam kciuki, rzecz jasna
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13371
Wysłany: 2017-10-06, 00:44    [Cytuj]

piotr6 napisał/a:
/.../czekać przez cały sezon na idealne warunki do ślizgu/.../

Warunki muszą zaistnieć to fakt, ale nie trzeba czekać na nie cały sezon, bo zdażają się częściej.

Załoga jednak musi dojść do wprawy i perfekcji w manewrach i obsłudze tego spinakera z takim uchylnym bomem i to tu upłynął sezon oraz na ciągłych udoskonaleniach projektu.

Obsługa tego genakera na wychylnym genakerbomie ma pewne dodatkowe wymagania, których trzeba się nauczyć i wytrenować do perfekcji, co wymaga czasu, ale za to daje pewne korzyści względem klasycznego rozwiązania.
Wiem co piszę, bo miałem okazję pływać na podobnym zestawie tyle, że nieco mniejszym na Bolero 805.
 
 
~piotr6

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 763
Wysłany: 2017-10-06, 17:45    [Cytuj]

Zgoda trzeba się nauczyć. Tylko jak plywalem w slizgu na mniejszych jednostkach to jakis wybitnych umiejetosci nie miałem a te łódki w slizgach plywaly. Nie chcę być źle zrozumiany ale nawet jak tytułowa jednostka wejdzie w slizg to i tak będzie trudno ja reklamowac jako jacht ślizgowy.Chyba, ze będzie to robić z łatwością a prowadzić ja będzie załoga o średnich umiejętnościach
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13371
Wysłany: 2017-10-06, 18:47    [Cytuj]

piotr6 napisał/a:
/.../Tylko jak plywalem w slizgu na mniejszych jednostkach/.../

Z wychylnym genakerbomem?
 
 
~piotr6

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 763
Wysłany: 2017-10-06, 18:59    [Cytuj]

Nie, nawet bez spinakera. Oczywiście nie chcę jątrzyć i jestem jak najbardziej za bo takie eksperymenty i doświadczenia zawsze popychają żeglarstwo do przodu, chodzi mi tylko o to że wydźwięk wątku jest taki, przynajmniej dla mnie że o to jednostka turystyczna chodzi w ślizgu a tak do końca nie jest.Nie wiem czy dobrze jestem zrozumiany?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH