FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

N Fun Yachting

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bingo w ślizgu.
Autor Wiadomość
<|węzełek

Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 28 Wrz 2011
Posty: 2482
Wysłany: 2017-10-08, 09:02    [Cytuj]

Żle
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 115 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3770
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-08, 15:17    [Cytuj]

piotr6 napisał/a:
Nie, nawet bez spinakera. Oczywiście nie chcę jątrzyć i jestem jak najbardziej za bo takie eksperymenty i doświadczenia zawsze popychają żeglarstwo do przodu, chodzi mi tylko o to że wydźwięk wątku jest taki, przynajmniej dla mnie że o to jednostka turystyczna chodzi w ślizgu a tak do końca nie jest.Nie wiem czy dobrze jestem zrozumiany?


Jeżeli dobrze zrozumiałem to pytasz czy Bingo jest turystyczną jednostką ślizgową i dla mnie odpowiedź jest prosta.
Nie jest
Nie był projektowany i budowany do pływania w ślizgu.,
Czy Bingo z hydroskrzydłem jest jednostką ślizgową ?
Nie jest , hydroskrzydło ma za małą nośność i jest elementem układu stabilizacji a dodatkowo trochę odciąża dziób.
Dla mnie zagadnienie jest inne , czy Bingo , takie jakie jest z hydroskrzydłem , może osiągnąć z dużym genakerem na wychylnym genakerbomie takie szybkości aby wyjść w ślizg.
Aby na tym dużym genakerze ( ponad 90 m kw ) osiągnąć duże szybkości potrzebny jest silny wiatr , pływanie baksztagiem ( bo dodawanie wiatrów ) i podpieranie się hydroskrzydłem.
No i pytanie tytułowe - czy to wystarcza / Czy są podstawy aby przypuszczać , że uda się wyjść z zakresu oporów falowych i osiągnąć wyższe szybkości , niż te wynikające z długości kadłuba.
Dla mnie osobiście istotne są szybkości.
To jest moje prywatne zdanie , moja ciekawość i fascynacja tym co chwilowo przeżyłem .
Gdyby się udało to osiągnąć i ustalić warunki w których można by to powtarzać to bym powiedział że wypornościowy kadłub Bingo , przy swoich cechach i podparcia hydroskrzydłem można wprowadzić w zakres szybkości większych od szybkości krytycznej.

Ale to jest moje osobiste patrzenie na ten problem
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Drago 2017-10-08, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~piotr6

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 763
Wysłany: 2017-10-08, 17:32    [Cytuj]

Bardzo dziękuje za ten post
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 107 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7506
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-10-09, 19:27    [Cytuj]

Aby jacht popłynął w ślizgu to oprócz pokonania oporów falowych musi być również wybalastowany. I tu widzę główny kłopot. Oglądałem filmik z pływania pod genakerem Bingo w średnim wietrze. Już wtedy trudno się go prowadziło mimo doskonałej załogi i bardzo dobrej pracy żaglami. Inaczej zanim wejdzie w ślizg co automatycznie stabilizuje jacht trzeba będzie odpuścić żagle aby jacht nie położył się na burtę. Po prostu aby ślizg był możliwy to trzeba jacht mocno przeżaglować, a prowadzenie jachtu tak mocno przeżaglowanego w silnym wietrze łatwe nie jest, bo to nie lekka mieczówka która przyspiesza bardzo szybko.


Sławek
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 115 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3770
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-09, 19:46    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Aby jacht popłynął w ślizgu to oprócz pokonania oporów falowych musi być również wybalastowany. I tu widzę główny kłopot. Oglądałem filmik z pływania pod genakerem Bingo w średnim wietrze. Już wtedy trudno się go prowadziło mimo doskonałej załogi i bardzo dobrej pracy żaglami. Inaczej zanim wejdzie w ślizg co automatycznie stabilizuje jacht trzeba będzie odpuścić żagle aby jacht nie położył się na burtę. Po prostu aby ślizg był możliwy to trzeba jacht mocno przeżaglować, a prowadzenie jachtu tak mocno przeżaglowanego w silnym wietrze łatwe nie jest, bo to nie lekka mieczówka która przyspiesza bardzo szybko.


Sławek


Dokładnie tak Sławku jak piszesz
Dlatego konieczne jest podparcie hydroskrzydłem
I dlatego potrzebny jest trening , trening i jeszcze raz trening aby z ostrzejszego kursu pozwalającego na nabranie większej szybkości odpaść w odpowiednim momencie w szkwale bez nadmiernego przechyłu.

Na Bingo eksperymentuje Marian i jego załoga jest z tego pływania coraz bardziej zadowolona.
Coraz lepiej im wychodzą stałe elementy ( stawianie , zrzucanie , zwroty ) , oglądałem projekt filmiku jaki zapewne Marian zamieści na stronie.
Jest super.

My bawimy się na Bolero
Zjawiska na tym genakerze z wychylnym genakerbomem są niesamowite ale zgodne z teorią i filmikami jakie oglądałem - sami doznaliśmy przewracania się jachtu na nawietrzną
Pozdrawiam
 
 
~sceptyk

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 808
Wysłany: 2017-10-10, 19:35    [Cytuj]

Panowie-Koledzy. Należy się Wszystkim , wyjaśnienie bo niektórym mocno skacze ciśnienie. Po pływaniu na Zamordejach, kiedy po raz pierwszy płynąłem w ślizgu. Byłem cały w euforii, nie wytrzymałem i od razu zadzwoniłem do Jurka, był bardzo zaskoczony. Chciałem też się pochwalić na forum, ale zdając sobie sprawę jak niektórzy reagują na wyniki moich jachtów :mrgreen: i w trosce o ich zdrowie ;-) . W bardzo wyważony sposób, zadałem pytanie . Czy jest możliwe i jakie warunki muszą być spełnione, żeby Bingo weszło w ślizg? Okazało się, że to i tak było herezją dla nie których :-P . Po pierwszych pływaniach i doświadczeniach, jestem przekonany , iż nie powinno być żadnego problemu z wprowadzeniem Binga w ślizg. Wystarczy siła wiatru jak na Mamercie 4,5 Buforta w pierwszej części wyścigu. Proszę pamiętać, iż moim celem jest nauka całej mojej załogi łącznie ze mną, żeby pływać przy sile wiatru do 6 stopni Buforta. Wyjaśnienie, do uwag Sławka co do zachowania Binga na filmiku. Raptowny przechył był spowodowany przez wytworzoną falę, przez motorówkę, która wytwarzając dużą falę przepłynęła przed samym dziobem. Muszę wrócić do tej długości genakerbomu, jacht był super zrównoważony. Został połamany i pływamy na krótszym o 70 cm. A może Ktoś mi pomoże i podpowie gdzie kupić rurę AL z porządnego stopu fi 70 mm. A teraz wnioski jakie muszą być spełnione, żeby pływanie było radochą. Z powrotem ta sama długość genakerbomu, muszę pływać kursem na granicy ostrzenia, Bingo nie ma żadnych problemów z odpadaniem. NA PEWNO NIE MOGĘ ROBIĆ KAWY NA PEŁNYM. Zaopatrzyć się w osprzęt, pokazujący szybkość, kurs i siłę wiatru. No i zawsze włączona kamera. Oczywiście umieć poświęcić wynik w regatach na rzecz radochy z żeglowania :mrgreen:
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13394
Wysłany: 2018-04-16, 21:35    [Cytuj]

W kontekście hydroskrzydła w Bingu 930 u sceptyka, znalazłem filmik z trochę innym rozwiązaniem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH