FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rotax 1500 4-tek zatarty
Autor Wiadomość
Przemooh

Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-10-11, 07:09   Rotax 1500 4-tek zatarty [Cytuj]

Witam przepraszam ze przeszkadzam ale wszedzie szukam jakiejkolwiek pomocy. Mianowocie w niedawno kupiłem skuter sea doo rxt 215 2008r stan super opłynąłem nim na pełnym gwizdku prawie pół godziny i wszystko było super raz pod koniec pływania zapaliła sie dioda check engine ale po chwili zgasła. Przyjechałem do domu rozpoczałem procedury certyfikacyjne i rejestracyjne ale w sobote była tak piekna pogoda ze musiałem go zwodowac . Popływałem sobie na równiutkiej tafli jakiej 20 min i juz do brzegu na silniku nie wróciłem . Zgasł bez zadnego info na cyferblacie i noe chce go zakrecic. Diagnoza w serwisie zablokowany. Jetpompa czysta, sruba nie zblokowana teraz beda wyciagac silnik zeby dostac sie do wału i pednika tak twierdza. Prosze o pomoc bo nigdzie nic nie moge znalezc a odpowiedz tego serwisu jest banalna wie pan te silniki sie zacieraja ,mowie sobie to sa w takim razie zabawki na 1 dzien? No wie pan to skuter wodny chodzi na wysokich obrotach przy 4000tys lan w slizg nie wejdzie. No kuźwa mac toc te maszyny sa stwrzone do jazdy szybkiej i jakos silniki we wszystkich sie nie zacieraja. Prosba czy sprzedaeca mogł tak przygotowac skuter do sprzedazy zeby wytrzymał test na wodzie? I czy to prawda ze te maszyny sa bardzo awaryjne i sir notorycznie zacieraja? Prosze o jakakolwiek pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam Przemek
 
 
funyo

Pomógł: 135 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 5287
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-10-11, 12:02    [Cytuj]

Skutery wodne są awaryjne w takim samym stopniu, jak inne maszyny tzn. jak dbasz, tak masz. Owszem, pracują w niekorzystnych warunkach, ale, jak sam piszesz, do tego zostały zaprojektowane. Przepływałem na skuterach ok. 500mth i nigdy (odpukać) nie miałem poważnej awarii. Może przypadek, a może kwestia dbałości - nigdy nie pałuję sprzętu na zimno, staram się nie pływać po płytkiej wodzie i dbam o olej i jakość paliwa.
Twoim błędem było zignorowanie informacji o zaistniałym problemie - ten model powinien wyświetlać kody błędów (pięciokrotne naciśnięcie przycisku SET, przyciskiem MODE przewijamy listę), a następnie sprawdzić kod błędu w internecie lub serwisie i już byś wiedział, co oznaczał "check engine".
Może coś nie tak było z układem smarowania lub chłodzenia? Lub z kompresorem? Trzeba by podpiąć pod komputer i sprawdzić historię.
Nie wiem jakiej pomocy oczekujesz, skoro skuter już stoi u mechanika. Jeśli już był grzebany, to trudno nawet uzyskać coś od sprzedającego.
Objawy wskazują na zatarcie, przyczyn może być wiele, tak jak i różna może być skala zniszczeń. To się okaże po otwarciu silnika. Przygotuj się jednak na spore wydatki - wariant optymistyczny to ok. 7 tys. pesymistyczny dwa razy tyle. Niestety.
 
 
~extant

Pomógł: 340 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14655
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-10-11, 13:53    [Cytuj]

funyo napisał/a:
... staram się nie pływać po płytkiej wodzie...

Taaa... patrz -> np. wycieczka Sapiną. ;-) :mrgreen: :-P
 
 
funyo

Pomógł: 135 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 5287
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-10-11, 16:25    [Cytuj]

Mariusz, ale to nie jest płytka woda. :roll:
Płytka w przypadku skutera oznacza mniej niż 0,6m.
Zresztą, napisałem "staram się", a nie, że bezwzględnie nie pływam i wiesz jak się ta wyprawa dla mnie skończyła :-P ;-)
Dla jasności dodam, że pływanie po płytkim działa destrukcyjnie głównie na śrubę i pompę wody, na sam silnik już nie, przynajmniej w przypadku Sea Doo. Inne firmy mają otwarty obieg chłodzenia, więc tam ryzyko jest większe.
 
 
~extant

Pomógł: 340 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14655
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-10-11, 18:55    [Cytuj]

funyo napisał/a:
... Zresztą, napisałem "staram się", a nie, że bezwzględnie nie pływam i wiesz jak się ta wyprawa dla mnie skończyła :-P ;-) ...

Ok, ustalmy zatem, że... starasz się, ale nie zawsze Ci to wychodzi. ;-) :-P
 
 
Przemooh

Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-10-11, 19:26    [Cytuj]

funyo napisał/a:
Skutery wodne są awaryjne w takim samym stopniu, jak inne maszyny tzn. jak dbasz, tak masz. Owszem, pracują w niekorzystnych warunkach, ale, jak sam piszesz, do tego zostały zaprojektowane. Przepływałem na skuterach ok. 500mth i nigdy (odpukać) nie miałem poważnej awarii. Może przypadek, a może kwestia dbałości - nigdy nie pałuję sprzętu na zimno, staram się nie pływać po płytkiej wodzie i dbam o olej i jakość paliwa.
Twoim błędem było zignorowanie informacji o zaistniałym problemie - ten model powinien wyświetlać kody błędów (pięciokrotne naciśnięcie przycisku SET, przyciskiem MODE przewijamy listę), a następnie sprawdzić kod błędu w internecie lub serwisie i już byś wiedział, co oznaczał "check engine".
Może coś nie tak było z układem smarowania lub chłodzenia? Lub z kompresorem? Trzeba by podpiąć pod komputer i sprawdzić historię.
Nie wiem jakiej pomocy oczekujesz, skoro skuter już stoi u mechanika. Jeśli już był grzebany, to trudno nawet uzyskać coś od sprzedającego.
Objawy wskazują na zatarcie, przyczyn może być wiele, tak jak i różna może być skala zniszczeń. To się okaże po otwarciu silnika. Przygotuj się jednak na spore wydatki - wariant optymistyczny to ok. 7 tys. pesymistyczny dwa razy tyle. Niestety.



Dzieki za podpowiedz . Skuter stoi u autoryzowanego mechanika ktorego sam sprzedawca mi polecił bo za kilka godzin i tak musiałbym zrobic regeneracje turbiny bo zblizałem sie do setki co do kodu błedu to ten model rxt jest z listopada 2008r i niema mizliwosci sprawdzenia do przyciskiem mode bi takowego niema. Po ponownym odpaleniu skutera info check engine znikneło a po przywiezieniu go do miejsca docelowego i zwodowaniu informacja check enginie sie juz nie pojawiła wiec jest to dla mnie troche dziwne ze tak sie zachował . Co do pomocy to chodzi mi o to czy te silniki maja tendencje zacierania sie bo tak twierdzi pan servisant😊
 
 
funyo

Pomógł: 135 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 5287
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-10-11, 22:31    [Cytuj]

Przemooh napisał/a:
... Co do pomocy to chodzi mi o to czy te silniki maja tendencje zacierania sie bo tak twierdzi pan servisant😊

Te silniki są montowane we wszystkich skuterach Sea Doo od 2004 roku w różnych wersjach mocy. Gdyby miały tendencje do jakichkolwiek awarii, to już dawno byłyby zmodernizowane lub zastąpione innymi. Znane są problemy z ceramicznymi podkładkami kompresora (tzw. washersy), które po 2008 zostały zastąpione metalowymi. Jeśli jednak ktoś traktuje ich wymianę jako stałą procedurę serwisową, jak wymiana rozrządu i wymienia regularnie co 100mth, to nie jest to problem.
Trzeba też dbać o intercooler i jego czystość oraz o jakość i poziom oleju. Ten ostatni element jest bardzo często zaniedbywany i często prowadzi do przykrych następstw.
No i oczywiście wywrotki i zatopienia, a przez to zalanie silnika - wiele osób nie przestrzega instrukcji i obraca skuter w niewłaściwą stronę. Bardzo często widuje się też skutery holowane przez większe jednostki - trzeba pamiętać, że należy wówczas zatkać wydech, gdyż w przeciwnym razie woda może nawet zalać cylindry.
Tak więc za większość awarii odpowiada niewłaściwa eksploatacja.
 
 
Przemooh

Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-10-12, 10:07    [Cytuj]

Witam koledzy mam wstępną diagnozę skutera : zatarcie na 3 cylindrze - co mogło spowodować zatarcie? nie wiadomo komputer nie odnotował błędu check engine przy 86mth ale mechanicy odczytali wysoką temperaturę silnika przy 51 mth i wysoką temperaturę tłumika przy 65mth - informacja o wysokiej temperaturze pracy silnika oraz złego olejenia w trakcie zatarcia nie wystąpiła, myślę wiec że sprzedawca wiedział o problemie i poszedł wabank bo nie wiedział przecież ile czasu bedę go testował - i uda się albo nie uda- jak na razie mu się udało. Jutro poznam koszty naprawy i pozostaje mi oczywiście jak się nie dogadam skierowanie sprawy na drogę sądową (świadome wprowadzenie w błąd) - Wyglądało by to podobnie jak bym kupił auto po wymianie oleju ściec itp a w drodze do domu auto by mi się zatarło:) Pozdrawiam wszystkich.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22727
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-10-12, 10:09    [Cytuj]

Przemooh. Koniecznie daj znać, co wskórałeś w sądzie, jakim nakładem kosztów i ile to trwało. Przyda się innym w ewentualnym ściganiu oszustów sprzedających "odpicowane" skutery.
 
 
Przemooh

Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-10-12, 10:44    [Cytuj]

Oczywiście że będziecie kochani informowani na bieżąco w mojej sprawie bo znając swoją naturę to nie odpuszczę gościowi. Mama jeszcze świeże informacje od mechanika że skuter niestety nie był serwisowany u niego a sprzedawca zapewniał że był(NIEMALŻE DZIWNE DLACZEGO WIĘC GO POLECIŁ), jestem też w trakcie zbierania informacji o historii maszyny myślę że sobie poradzę

Pozdrowionka
 
 
funyo

Pomógł: 135 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 5287
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-10-12, 10:53    [Cytuj]

No to powodzenia i mam nadzieję, że do przyszłego sezonu uporasz się bezstratnie z problemami i będziesz szczęśliwym, aktywnym na forum, posiadaczem skutera. :-)
 
 
Przemooh

Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-10-12, 11:09    [Cytuj]

Dzięki za słowa wsparcie :) Też mam taką nadzieję:)
Do wszystkiego co posiadam przykładam wielką wagę o dbałości , jestem też fanem starej motoryzacji posiadam kilka aut z czasów PRL i zdaje sobie sprawę z powiedzenia" żeby mieć to trzeba dbać".Dlatego też jestem totalnie zdegustowany człowiekiem który tak postąpił jak postąpił. Oczywiście, że będę aktywny na forum bo być może jak już się wciągnę to sam kiedyś będę mógł komuś pomóc.

Pozdrawiam
 
 
~extant

Pomógł: 340 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14655
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-10-12, 11:26    [Cytuj]

Przemooh napisał/a:
... Jutro poznam koszty naprawy i pozostaje mi oczywiście jak się nie dogadam skierowanie sprawy na drogę sądową (świadome wprowadzenie w błąd)...

Udowodnienie komuś w sądzie "świadomego wprowadzenia w błąd" przy sprzedaży/kupnie używanego "pojazdu" to niestety bardzo trudne (i kosztowne) zdanie :-( ... ale oczywiście jak najbardziej życzę powodzenia. :-)
 
 
Przemooh

Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-10-12, 12:07    [Cytuj]

Ten pan sprzedał skuter przez swój komis wiec zgodnie z prawem przed sprzedażą leży na nim obowiązek sprawdzenia czy maszyna jest sprawna "nie uszkodzona" skoro sprzedaje jako sprawną:) Zgodzę się z tobą że łatwo nie będzie ale mam swoje sposoby na takich ludzi. :-D
 
 
~extant

Pomógł: 340 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14655
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-10-12, 12:14    [Cytuj]

Przemooh napisał/a:
Ten pan sprzedał skuter przez swój komis...

Umowę kupna/sprzedaży masz podpisaną z komisem ??
 
 
Przemooh

Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-10-12, 12:33    [Cytuj]

extant napisał/a:
Przemooh napisał/a:
Ten pan sprzedał skuter przez swój komis...

Umowę kupna/sprzedaży masz podpisaną z komisem ??



Fakturę VAT marża - ten skuter był właściciela komisu i sprzedał go przez swój komis
 
 
funyo

Pomógł: 135 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 5287
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-10-12, 13:05    [Cytuj]

To chyba ułatwi sprawę, bo taki sprzęt objęty jest rękojmią, a Ty możesz odstąpić od umowy za niezgodność towaru z mową. Ale lepiej, żeby w nim nie grzebać.
 
 
Przemooh

Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-10-12, 13:16    [Cytuj]

Tym bardziej Pan Oświadczając na piśmie zobowiązał się do przesłania mi niezbędnych dokumentów, których nie miał rzekomo na miejscu a które to dostarczy mi w terminie do 3 dni pod wskazany adres ; z których to po dotarciu do mnie wynika z jednej z umów kupna sprzedaży że skuter miał uszkodzony silnik. Dokumenty te trafiły do mnie już po nieszczęśliwym zdarzeniu, owszem rozumiem że taki zabieg stosuje się celem zmniejszenia wartości pojazdu ale pewności tu mieć nie mogę. Co do świadomego wprowadzenia w błąd to logika jest prosta, maszyna miała być serwisowana w poleconym serwisie - nie była , nie była również monitorowana praca jednostki napędowej tudzież innych podzespołów - brak podłączenia do komputera. a z odczytów VAGA wynika że przy odpowiednio 51 i 65mth przy wysokich temperaturach pracy należało zrobić przegląd jednostki. Może jutro dowiem się że i olej i świece nie były wymienione tak samo jak i wearring który jak zapewniał sprzedawca był wymieniony i przepłynął zaledwie 10mth - a jest inaczej, z tego co pasuje z wypowiedzi sprzedawcy to jak na razie tylko sportowa śruba solasa - którą nie wiem kto wymieniał jak nie tamten serwis. Oczywiście każdy może podejść do sprawy na swój odmienny sposób i na swój sposób to zinterpretować ale myślę że dysponując wydrukami i opinią autoryzowanego serwisu bedę w stanie udowodnić winę sprzedającemu.

Pozdrowionka
 
 
Przemooh

Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-10-12, 13:22    [Cytuj]

funyo napisał/a:
To chyba ułatwi sprawę, bo taki sprzęt objęty jest rękojmią, a Ty możesz odstąpić od umowy za niezgodność towaru z mową. Ale lepiej, żeby w nim nie grzebać.


Właściwie jest troszkę inaczej, co do rękojmi masz rację ale wczoraj minął 14 dzień od daty zakupu i pod inne przepisy jako osoba fizyczna się łapię mam na to aż 2 miesiące i tu rola autoryzowanego serwisu ma wielkie znaczenie. Przy okazji ten pan dostał informację że w środę odstwiam maszynę na warsztat i oczywiście że maszyna stanęła na wodzie i że nie można jej odpalić również ale sympatycznie i z uśmiechem zachował jak na razie zimną krew :->
 
 
funyo

Pomógł: 135 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 5287
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-10-12, 15:47    [Cytuj]

No to jeszcze raz powodzenia i informuj nas tu na bieżąco :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH