FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
"Obrzyny", czyli rzecz o modyfikacjach jachtów
Autor Wiadomość
~Emill`76

Pomógł: 71 razy
Wiek: 44
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 4484
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2017-07-06, 08:46    [Cytuj]

Ja bym tak do końca nie łączył tytułowych "Obrzynów" z kwestią produkcji stoczniowej vs "garażowej" . Znam przypadek , gdzie firma czarterowa zamówiła 5 szt jachtów w stoczni - które z założenia miały być "wykastrowane" , czyli bardziej dobalastowane a powierzchnia żagli zmniejszona , w stosunku do tego co konstruktor zaprojektował w standardzie. Można też przytoczyć przykłady , gdzie porządna szkutnicza robota, przewyższa jakościowo stoczniową. Szczególnie na etapie prac wykończeniowych ....
W kontekście bezpieczeństwa natomiast , czarterowicze każdorazowo powinni sprawdzać jacht z "checklistą" : m.in w jakiej kondycji jest urządzenie sterowe, czy nie odkręca się żadna śrubka, czy kontrafał nie jest poprzecierany , stan zawleczek , przetyczek , want itp. itd. ...
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 454 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 30251
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-07-06, 09:48    [Cytuj]

extant napisał/a:
plitkin napisał/a:
...
Producentom też nie zależy wówczas na jakości skorupy, bo za efekt końcowy... nikt nie odpowiada...

Tak, tyle że w ten sposób skutecznie niszczy się na rynku "wizerunek" danej łódki.



Dlatego niektóre firmy skorup nie sprzedają, tylko gotowe jachty. W Polsce jednak wciąż cena czyni cuda, więc nie robią tego na rynku polskim. Z czasem klienci również dojrzeją do zakupu "fabrycznych" jachtów... ale musimy jako społeczeństwo jeszcze się wzbogacić. Do tego czasu nie liczyłbym na drastyczne zmiany.

Poza tym każdy czarterowicz ma już najczęściej własne doświadczenia z "lipnymi" jachtami i w kolejnym sezonie już nie segreguje ofert "po taniości". :-)
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 62 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6405
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2017-07-06, 13:35    [Cytuj]

zenek napisał/a:
[ (..) Nie mam nic przeciwko istnieniu takich "bezpieczniejszych" jachtów. Ale niech te jachty będą dodatkowo oznaczone w swojej nazwie np. literą "B" jak bezpieczeństwo lub "K" jak ... :-P


To jest bardzo dobry pomysł.
Może nie B, bo B, C, to klasy rejonu żeglugi, ale jakiś czytelny wyróżnik. Może wersja tourist charter safety version ? :lol:
TCSV ?
Bo Emilowy "kastrat" chyba nie przejdzie ... 8-)

Stocznie mogły by dawać, wręcz żądać takiej informacji przy nazwie typu.
Narzucać ją jako koniecznej do używania z typem łódki .
 
 
~Emill`76

Pomógł: 71 razy
Wiek: 44
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 4484
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2017-07-06, 13:43    [Cytuj]

artiosso napisał/a:
zenek napisał/a:
[ (..) Nie mam nic przeciwko istnieniu takich "bezpieczniejszych" jachtów. Ale niech te jachty będą dodatkowo oznaczone w swojej nazwie np. literą "B" jak bezpieczeństwo lub "K" jak ... :-P


To jest bardzo dobry pomysł.
Może nie B, bo B, C, to klasy rejonu żeglugi, ale jakiś czytelny wyróżnik. Może wersja tourist charter safety version ? :lol:
TCSV ?
Bo Emilowy "kastrat" chyba nie przejdzie ... 8-)

Stocznie mogły by dawać, wręcz żądać takiej informacji przy nazwie typu.
Narzucać ją jako koniecznej do używania z typem łódki .


Duży zielony listek na burcie :mrgreen:
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 62 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6405
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2017-07-06, 14:03    [Cytuj]

Też super !
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 210 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9738
Wysłany: 2017-07-06, 14:27    [Cytuj]

artiosso napisał/a:
zenek napisał/a:
[ (..) Nie mam nic przeciwko istnieniu takich "bezpieczniejszych" jachtów. Ale niech te jachty będą dodatkowo oznaczone w swojej nazwie np. literą "B" jak bezpieczeństwo lub "K" jak ... :-P


To jest bardzo dobry pomysł.
Może nie B, bo B, C, to klasy rejonu żeglugi, ale jakiś czytelny wyróżnik. Może wersja tourist charter safety version ? :lol:
TCSV ?
Bo Emilowy "kastrat" chyba nie przejdzie ... 8-)

Stocznie mogły by dawać, wręcz żądać takiej informacji przy nazwie typu.
Narzucać ją jako koniecznej do używania z typem łódki .


Poważnie mówicie? Skoro niektórzy producenci nie widzą problemu w identyfikacji ich marki z bylejakim amatorskim wykonaniem łódek w oparciu o ich półprodukt, to sądzicie, że będą zainteresowane wymuszaniem na kimkolwiek stosowania jakiegoś oznakowania?

Może jaśniej: jeżeli producent jachtu X ma gdzieś ten fakt, że nazwą "X" posługują się jednostki wykonane byle jak (bez nadzoru, bez zachowania technologii, z użyciem budowlanym materiałów), to sądzicie, że ten producent będzie się martwił tym, że taki armator nie dodał oznaczenia "cruiser" do nazwy? Jakby producentowi zależało na jakości - po pierwsze nie sprzedawałby skorup (z reguły niższej jakości, niż swoja produkcja); po drugie: nawet jeżeli, to nie pozwalałby na używanie zarejestrowanej przez siebie nazwy w przypadku wyrobów końcowych (prawo pozwala już dzisiaj na to). Niektórzy producenci wręcz bazują na takiej sprzedaży. Cyz wygrywają - to ich ocena.
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 62 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6405
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2017-07-06, 14:44    [Cytuj]

plitkin napisał/a:
(...) Jakby producentowi zależało na jakości - po pierwsze nie sprzedawałby skorup (z reguły niższej jakości, niż swoja produkcja); po drugie: nawet jeżeli, to nie pozwalałby na używanie zarejestrowanej przez siebie nazwy w przypadku wyrobów końcowych (prawo pozwala już dzisiaj na to). (...)


Masz rację, to jest dziwne .
Ciekaw jestem, jak stocznie rozwiązują temat umowy z konstruktorem/projektantem, jakie są zapisy w tych umowach o prawach autorskich, o prawie do dalszego rozwijania pomysłu/marki/modelu ?
 
 
~Emill`76

Pomógł: 71 razy
Wiek: 44
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 4484
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2017-07-06, 14:52    [Cytuj]

plitkin napisał/a:
po pierwsze nie sprzedawałby skorup (z reguły niższej jakości, niż swoja produkcja).


A ja słyszałem, że jest odwrotnie . Łatwiej stoczni ukryć niedoróbki skorupy , zabudowując ją kompletnie, niż sprzedając na dalszy etap prac np. solidnemu szkutnikowi , który złoży reklamację w przypadku wykrytych wad.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 454 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 30251
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-07-06, 15:17    [Cytuj]

Często jest również tak, że przychodzi do producenta właściciel czarterowni i:

Pyta: Po ile są skorupy?
Odpowiedź: Po 60.000zł netto
Składa propozycję: Wezmę trzy skorupy po 45.000zł netto
...i stocznia robi skorupy po 45 tysięcy oszczędzając na materiałach, grubości itp.

Tak słyszałem od armatora.
 
 
~Emill`76

Pomógł: 71 razy
Wiek: 44
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 4484
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2017-07-06, 15:29    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Często jest również tak, że przychodzi do producenta właściciel czarterowni i:

Pyta: Po ile są skorupy?
Odpowiedź: Po 60.000zł netto
Składa propozycję: Wezmę trzy skorupy po 45.000zł netto
...i stocznia robi skorupy po 45 tysięcy oszczędzając na materiałach, grubości itp.

Tak słyszałem od armatora.


Równie dobrze, może przyjść do stoczni i zamówić na podobnej zasadzie 3 kompletne jachty.... ;-)
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 454 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 30251
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-07-06, 15:47    [Cytuj]

Emill`76 napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:
Często jest również tak, że przychodzi do producenta właściciel czarterowni i:

Pyta: Po ile są skorupy?
Odpowiedź: Po 60.000zł netto
Składa propozycję: Wezmę trzy skorupy po 45.000zł netto
...i stocznia robi skorupy po 45 tysięcy oszczędzając na materiałach, grubości itp.

Tak słyszałem od armatora.


Równie dobrze, może przyjść do stoczni i zamówić na podobnej zasadzie 3 kompletne jachty.... ;-)


Nie, bo budując samemu można sporo oszczędzić, a przede wszystkim zapewnić zatrudnionym ludziom zajęcie przez zimę... aby ich nie zwolnić (i stracić - pół biedy jak nie na rzecz konkurencji).
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 210 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9738
Wysłany: 2017-07-06, 18:03    [Cytuj]

Emill`76 napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:
Często jest również tak, że przychodzi do producenta właściciel czarterowni i:

Pyta: Po ile są skorupy?
Odpowiedź: Po 60.000zł netto
Składa propozycję: Wezmę trzy skorupy po 45.000zł netto
...i stocznia robi skorupy po 45 tysięcy oszczędzając na materiałach, grubości itp.

Tak słyszałem od armatora.


Równie dobrze, może przyjść do stoczni i zamówić na podobnej zasadzie 3 kompletne jachty.... ;-)


Może. Niektórzy producenci godzą się na to, inni nie.
 
 
~sceptyk

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 806
Wysłany: 2017-07-06, 22:32    [Cytuj]

plitkin napisał/a:
Emill`76 napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:
Często jest również tak, że przychodzi do producenta właściciel czarterowni i:

Pyta: Po ile są skorupy?
Odpowiedź: Po 60.000zł netto
Składa propozycję: Wezmę trzy skorupy po 45.000zł netto
...i stocznia robi skorupy po 45 tysięcy oszczędzając na materiałach, grubości itp.

Tak słyszałem od armatora.


Równie dobrze, może przyjść do stoczni i zamówić na podobnej zasadzie 3 kompletne jachty.... ;-)


Może. Niektórzy producenci godzą się na to, inni nie.
A ja mam jeden jacht stoczniowy, i jak płynę po sporej fali to dno pracuje jak akordeon :mrgreen: . W moich tego zjawiska brak.
Pozdrawiam
 
 
~sceptyk

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 806
Wysłany: 2017-07-20, 21:20    [Cytuj]

sternik76 napisał/a:
Pływałem na 3 jachtach Antila 26CC i kązdy jacht zachowywał się zupełnie inaczej. Zabudowa taka sama, wygląd w zasadzie podobny, ale sterowność inna i wrażliwość na przechyły inna, inny ciężar miecza, itp. Pewnie każdy robi po swojemu te jachty niezależnie od projektu.
Panowie jaka wiedza takie przeróbki. A ja jestem ciekaw, czy te Antile pływają lepiej czy gorzej, niż te autoryzowane przez konstruktora :mrgreen: Wydaje mi się iż przesadzacie i nie za bardzo znacie problem :-/ .
Pozdrawiam
 
 
zenek

Pomógł: 264 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 14576
Wysłany: 2017-07-20, 21:54    [Cytuj]

sceptyk napisał/a:
Wydaje mi się iż przesadzacie i nie za bardzo znacie problem :-/ .
Pozdrawiam
Sceptyku no to powyższym swoim zdaniem sam wywołałeś się do tablicy :-P ! Teraz wypada ten problem opisać od strony eksperta jakim niewątpliwie jesteś :-D !
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 62 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6405
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2017-07-20, 23:43    [Cytuj]

Otóż to !

Panie Marianie, wszyscy to wiedzą, że problem nie dotyczy Pana flotylli.
Dla Pana specjalnie projektował na wyłączność A. Skrzat (Tango 760 Czarter, Bolero 805),
oraz J. Pieśniewski (Bingo 930) . Większość osób nautykę Pańskich jachtów
i ich przygotowanie do czarteru stawia za wzór.

Natomiast tak, jak napisał Zenek, bardzo bylibyśmy radzi, aby ktoś nam
fachowo zarysował problem. Poprosimy uprzejmie !
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 454 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 30251
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-07-21, 00:14    [Cytuj]

Niechcący zdjąłem zenkowi "pomógł". Proszę o ponowne dodanie. :oops:
 
 
~sceptyk

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 806
Wysłany: 2017-07-22, 16:34    [Cytuj]

zenek napisał/a:
sceptyk napisał/a:
Wydaje mi się iż przesadzacie i nie za bardzo znacie problem :-/ .
Pozdrawiam
Sceptyku no to powyższym swoim zdaniem sam wywołałeś się do tablicy :-P ! Teraz wypada ten problem opisać od strony eksperta jakim niewątpliwie jesteś :-D !
Zenek, jak daleko pamięcią sięgam to to zawsze grzebałem przy wszystkich konstrukcjach. Przedłużałem , skracałem, zwiększałem, przestawiałem, zmieniałem profile i wiele innych rzeczy. Nadal to robię i inaczej nie potrafię. Nigdy nie wpadłem na myśl, że powinienem spytać się konstruktora czy mogę. Uważałem, że jak zapłaciłem za licencję to mogę ulepszać jak potrafię. Zresztą konstruktorzy odbierali pozytywnie te przeróbki, a jachty pływały jeszcze szybciej.
Pozdrawiam
 
 
~najmita

Pomógł: 84 razy
Wiek: 66
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6969
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2017-07-22, 20:57    [Cytuj]

Z tego co pamiętam to wszystkie jachty, które dosiadales pływał szybciej :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH