FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

N Fun Yachting

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja tarcia sterowania silnikiem Mercury 4,5,6 KM
Autor Wiadomość
harry_geo

Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-09-15, 22:05   Regulacja tarcia sterowania silnikiem Mercury 4,5,6 KM [Cytuj]

Mam silnik Mercury 6KM z 2011roku. Chciałbym zapytać Was, jak sobie radzicie z regulacją tarcia sterowania silnikiem (motylek na kolumnie). Użytkowałem kilka silników Mercurego od 4-6KM..to ta sama budowa, problem również ten sam..mianowicie bardzo trudno zwiększyć opór na kolumnie podczas próby skręcania silnikiem. Dzisiaj rozebrałem obejmę kolumny, w której znajduje się opaska połączona ze śrubą i motylkiem. Dokręcając motylek, opaska zaciska się na kolumnie i tarcie wzrasta (przynajmniej teoretycznie tak powinno być). Pomiędzy opaską a kolumną u mnie był smar..wytarłem obie części dokładnie..oraz odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną. Maksymalne tarcie trochę wzrosło ale nadal jest za małe i trudnodozowalne Jak Wy rozwiązujecie ten problem u siebie? Jak zwiększyć opór na kolumnie? Chciałbym aby wątek dotyczył wyłącznie podanych modeli Mercurego. W innych silnikach są różne rozwiązania, Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
harry_geo

Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-09-17, 08:02    [Cytuj]

Ponieważ musiałem rozwiązać problem szybko, opiszę Wam jaką metodę zastosowałem ja - jest pewnie daleka od profesjonalnej - ale skuteczna.
Po rozkręceniu mocowania silnika, zdjąłem obejmę.. i zbrojoną taśmą klejącą skleiłem kolumnę w tym miejscu (2-3x). Po złożeniu całości jest możliwość dozowania tarcia w pełnym zakresie, aż do pełnej blokady kolumny. Nie wiem ile ten patent wytrzyma.. ale póki co działa bez zastrzeżeń.
 
 
~najmita

Pomógł: 72 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6116
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2017-09-17, 08:45    [Cytuj]

Miałem taki problem w moim silniku ale załatwił mi to mechanik w czasie serwisu. Nie wiem w jaki sposób ale działa.
 
 
<|taras

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 572
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-09-17, 15:53    [Cytuj]

W naszym Tohatsu to samo, potrafi się sam przekręcić na wolnych obrotach, przy wyższych siły są na tyle duże( a drgania mniejsze), że się stabilizuje.
 
 
harry_geo

Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-09-18, 10:10    [Cytuj]

gdyby jednak ktoś wiedział jak ten problem powinien być rozwiązany profesjonalnie byłbym wdzięczny ;-)
 
 
~najmita

Pomógł: 72 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6116
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2017-09-18, 11:15    [Cytuj]

harry_geo napisał/a:
gdyby jednak ktoś wiedział jak ten problem powinien być rozwiązany profesjonalnie byłbym wdzięczny ;-)

Jeżeli spotkam mojego mechanika to się zapytam. :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH