FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

MTSW 2019

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Merkury 90 4 takt
Autor Wiadomość
pietrus11

Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Wysłany: 2017-06-26, 19:51   Merkury 90 4 takt [Cytuj]

Witam,kupiłem niedawno silnik jak w temacie. Jest z 2001r ostatnio przestały działać dwa cylindry (2i4) sądziłem ze to cewka,ale dziś zamieniłem miejscami i kablami i dalej taki sam objaw. Iskra na wszystkich czterech świecach jest,paliwo dochodzi. Dalej już nie mam pomysłu co sprawdzać. Może ktoś miał podobny problem i chciałby podpowiedzieć...
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez pietrus11 2017-06-26, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-06-27, 08:55   Re: Merkury 90 4 takt [Cytuj]

pietrus11 napisał/a:
... Iskra na wszystkich czterech świecach jest...

Być może iskra jest... tyle, że słaba. Jak wyglądają świece ?
Ostatnio zmieniony przez extant 2017-06-27, 09:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pietrus11

Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Wysłany: 2017-06-27, 09:55    [Cytuj]

Też podejrzewałem cewkę,ale już pisałem ze zamieniłem miejscami i nadal tak samo.
Nie pracuje na dwuch cylindrach pierwszym i czwartym.
 
 
funyo

Pomógł: 160 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 6747
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-06-27, 09:56    [Cytuj]

Wymień świece na nowe o prawidłowych parametrach - te dostępne są w manualu (internet) lub w serwisie. Być może kiedyś zostały wkręcone niewłaściwe świece...
Czy tam są cztery niezależne cewki?
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 186 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13249
Wysłany: 2017-06-27, 10:00    [Cytuj]

pietrus11 napisał/a:
Też podejrzewałem cewkę,ale już pisałem ze zamieniłem miejscami i nadal tak samo.
Nie pracuje na dwuch cylindrach pierwszym i czwartym.

Jeśli to para cylindrów w górze 1 i 4, a druga para to 2 i 3 to zainteresowałbym się czujnikiem położenia wału. Być może nie odbiera sygnału z wału dla tych cylindrów.
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-06-27, 10:05    [Cytuj]

Hmm... gdyby to padł czujnik położenia wału to raczej nie byłoby iskry, a przecież jest. Zacząłbym od sprawdzenia/wymiany świec.
Ostatnio zmieniony przez extant 2017-06-27, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 186 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13249
Wysłany: 2017-06-27, 10:16    [Cytuj]

To zależy jak była sprawdzana iskra na cylindrach. Czy na kręceniu rozrusznikiem, czy na pracującym silniku.
W zależności od prędkości obrotowej czujnik może się nie wyrabiać przy większych obrotach...

Jeżeli świece nie były wykręcane, to ich stan może też dużo powiedzieć o samych cylindrach, tłokach i zaworach.

Silnik na wtryskach czy ssanie. Gdzie paliwo dochodzi - w którym punkcie było sprawdzane?
 
 
pietrus11

Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Wysłany: 2017-06-27, 10:22    [Cytuj]

Cewki są dwie po dwa kable z każdej.
Świece są nie takie jak w manualu,już sprawdzałem.
Ale z drugiej strony jeżeli działało tyle czasu i gadał wiec to coś innego. Bynajmniej ja tak myśle,a świece i tak wymienię to nie podlega dyskusji.
Na pokrywie zaworów ssących są dwie kwadratowe puszki dochodzą do nich przewody paliwowe? Jeżeli jest parami na cylindry wiec paliwo tez podawane jest parami. (To moja dedukcja) jeszcze dziś odpalę go na kilka chwil i wykręcę 2 i3 świece i sprawdzę czy jest mokra.

Świece wykręcałem przekładałem w inne gniazda,silnik gaźnikowy ssacy.
W tym silniku są dwa czujniki położenia wału,czy jeden?

Jeszcze raz muszę edytować- iskra sprawdzana na rozruszniku bez świec w gniazdach. Jakość iskry na wszystkich przewodach zadawalająca.
Ostatnio zmieniony przez pietrus11 2017-06-27, 10:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 186 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13249
Wysłany: 2017-06-27, 10:37    [Cytuj]

Ile czujników w tym silniku nie wiem. Nie jestem aż takim znawcą różnych silników. ;-) :oops:

Aha. Jeśli iskry były sprawdzane na rozruszniku i rozprężonym silniku, to czy moduły/cewki były zamienione miejscami i jak silnik pracował dalej te same cylindry były wyłączone?

Jeśli tak to podejrzenia idą w kierunku czujnika położenia wału. Jeśli nie to moduł też może nie wyrabiać się z generowaniem voltów na wyższych obrotach.
Ostatnio zmieniony przez pough 2017-06-27, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-06-27, 10:41    [Cytuj]

pietrus11 napisał/a:
...
W tym silniku są dwa czujniki położenia wału,czy jeden?
...

Zazwyczaj jest jeden czujnik położenia wału.
A jak z paliwem - sprawdziłeś czy dochodzi do tych cylindrów co nie palą ??
 
 
pietrus11

Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Wysłany: 2017-06-27, 10:53    [Cytuj]

Taki tu jeden mój znajomek mówi ze są dwa czujniki,ja nie wiem,to mój pierwszy silnik.
Co do paliwa to po pracy,odpisze.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 186 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13249
Wysłany: 2017-06-27, 10:59    [Cytuj]

pietrus11 napisał/a:
Taki tu jeden mój znajomek mówi ze są dwa czujniki,ja nie wiem,to mój pierwszy silnik.
Co do paliwa to po pracy,odpisze.

Jeśli dwa to kolejny punkt w kierunku uszkodzenia czujnika...
 
 
pietrus11

Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Wysłany: 2017-06-27, 11:20    [Cytuj]

pough napisał/a:


Aha. Jeśli iskry były sprawdzane na rozruszniku i rozprężonym silniku, to czy moduły/cewki były zamienione miejscami i jak silnik pracował dalej te same cylindry były wyłączone?

Jeśli tak to podejrzenia idą w kierunku czujnika położenia wału. Jeśli nie to moduł też może nie wyrabiać się z generowaniem voltów na wyższych obrotach.


Po przełożeniu cewek cylindry nadal te same 1i4 pracowały.
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-06-27, 11:42    [Cytuj]

pietrus11 napisał/a:
... Co do paliwa to po pracy,odpisze.

Jak będziesz po pracy przy silniku to spisz i podaj też numer seryjny tego silnika.
 
 
pietrus11

Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Wysłany: 2017-06-27, 11:58    [Cytuj]

Numer seryjny to już mogę podać jakiś mądrala wyrył go na pokrywie.

IMG_0190.JPG
Plik ściągnięto 15 raz(y) 1,54 MB

 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-06-27, 12:20    [Cytuj]

pietrus11 napisał/a:
Numer seryjny to już mogę podać jakiś mądrala wyrył go na pokrywie.

Hmm... coś nie tak jest z tym numerem seryjnym. Możesz zrobić fotkę tabliczki znamionowej tego silnika.
 
 
pietrus11

Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Wysłany: 2017-06-27, 15:10    [Cytuj]

Faktycznie to nie jest ten numer,to numer do ubezpieczenia i rejestracji.

IMG_0193.JPG
Plik ściągnięto 17 raz(y) 2,46 MB

 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-06-27, 15:32    [Cytuj]

Teraz jest OK :-) - rozmawiałem z serwisantem silników Mercury i ten silnik ma jeden czujnik położenia wału korbowego, więc gdyby czujnik ten był uszkodzony to problem z zapłonem (brak, wypadanie,...) dotyczyłby wszystkich cylindrów, a nie tylko 2-ch z 4-ch.

Jeżeli zatem jest iskra i dwa cylindry normalnie działają, to problem może być z:
1. brakiem paliwa w cylindrach, które nie działają,
Jeżeli sprawdzisz i paliwo do tych cylindrów dochodzi to pozostaje już tylko problem z:
2. kompresją (pierścienie, zawory).
Trzeba będzie wtedy pomierzyć ciśnienie sprężania w tych cylindrach.

Przy okazji - jak długo używasz już ten silnik od momentu zakupu ?
 
 
pietrus11

Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Wysłany: 2017-06-27, 15:45    [Cytuj]

Wziąłem łudke w piątek,w sobotę przepłynąłem się żeby ją sprawdzić około 20 kilometrów w ta i z powrotem,jak wracałem przestał motor pracować właśnie na dwa gary. Stracił moc i resztę odcinka do kei przyperkalem na dwóch cylindrach jakieś 2 km. Tak ze to był pierwszy mój rejs na tym silniku. Kolega mówi ze nie było z nim problemów,gdy on go miał.
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-06-27, 15:57    [Cytuj]

pietrus11 napisał/a:
... Kolega mówi ze nie było z nim problemów,gdy on go miał.

Hmm... a to jest Twój dobry kolega ?? - serwisant, z którym rozmawiałem zasugerował, że czasami zdarzają się silniki ze zjechanymi już pierścieniami/zaworami i brakiem kompresji, które tuż przed sprzedażą są odpowiednio "podpicowane" tak, że jeszcze przez krótki czas jakoś popracują, a potem... d***a. :-/

Mam nadzieję, że u Ciebie to nie jest taki właśnie przypadek. Przede wszystkim sprawdź teraz czy do cylindrów, które nie pracują dochodzi paliwo.
Ostatnio zmieniony przez extant 2017-06-27, 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH