FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

MTSW 2019

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Parowozem na Mazury
Autor Wiadomość
~Kswitalski
Kotwica w plecy

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 508
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-12, 00:16    [Cytuj]

danielkrk napisał/a:
To dziś nasz skład do Zakopanego i z powrotem


W Zakopanem do kompletu to im jeszcze tylko brakuje parowozów: toksyny, tlenki, cząstki węgla... Za niedługo trzeba tam będzie jeździć z maską i butlą tlenową. :-)
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27190
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2018-07-23, 13:49    [Cytuj]

 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27190
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2018-07-25, 17:44    [Cytuj]

 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 466
Wysłany: 2018-07-25, 18:40    [Cytuj]

Szkoda tylko, że panowie obsługujący Oelkę są ubrani w fifraki...
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6565
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-26, 07:38    [Cytuj]

Lewe ośle ucho mu oklapło. Temu parowozu. :lol: Świadczy to o tym że nie jest to oryginalny OL49-69 służący od dawna w Wolsztynie lecz przejęty ze zlikwidowanego skansenu w Choszcznie Ol49-99. Prawdziwy Ol49-69 spodobał się brytyjskiemu sponsorowi Howardowi Jonesowi (ale chyba nie piosenkarzowi) który przez pewnien czas łożył kasę na jego utrzymanie. Niestety wkrótce nastąpiła awaria kotła, a na naprawę PKP kasy nie znalazło. Odstawiono więc uszkodzony parowóz do ZNTK w Gnieźnie gdzie być może rdzewieje do dziś, a odkręcone tabliczki z numerami przełożono na sprawny Ol49-99, też wyposażony w ośle uszy, w przeciwieństwie do stojącego w Starych Juchach Ol49-29 z końskimi uszami:
https://mazury.info.pl/atrakcje/parowoz/index.html
I taki stan rzeczy trwa do dziś.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2018-07-26, 07:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Kruklanki

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 8
Skąd: Łomża/Kruklanki
Wysłany: 2019-07-12, 21:45    [Cytuj]

Witam

Ponownie jak to było w roku poprzednim 15 lipca 2019 odbędzie się przejazd pociągu turystycznego prowadzonego przez zabytkowy parowóz tym razem serii Pt47 wspomagany lokomotywą SM42 plus skład wagonowy naturalnie przez stację w Giżycku.
Więcej info link:http://turkol.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=227
Zapraszam wszystkich na stacje kolejową w Giżycku.

Pozdrawiam

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 717 raz(y) 58,09 KB

Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2019-07-13, 06:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27190
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-07-13, 06:15    [Cytuj]

Dzięki za info
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6565
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-13, 15:38    [Cytuj]

Kruklanki napisał/a:
Witam

Ponownie jak to było w roku poprzednim 15 lipca 2019 odbędzie się przejazd pociągu turystycznego prowadzonego przez zabytkowy parowóz tym razem serii Pt47 wspomagany lokomotywą SM42

Takiej siary od początku można się było spodziewać po owej firemce noszącej smieszną turkotliwie brzmiącą nazwę, wywodzącą się nie od turystyki kolejowej jak niektórzy myslą, lecz od nazwiska jej własciciela. Dziwna to firemka która za główny cel (poza zdzieraniem coraz to wyższej kasy) postawiła sobie jak się zdaje zbieranie danych osobowych swoich klientów przy okazji zakupu biletów przez internet. Tak przynajmniej było po przechwyceniu od ówczesnych PKP Przewozy Regionalne organizacji pociągu pod parą o nazwie "Pirat" relacji Poznań - Kołobrzeg, a następnie literalnie całej Parady Parowozów w Wolsztynie. Zamiast po prostu kupić bilet w kasie PKP na chwilę przed odjazdem trzeba było odtąd wypełniać z wielotygodniowym wyprzedzeniem jakies podejrzane formularze a następnie dokonywać przelewu przez internet. Dlatego też z chwilą gdy to nastąpiło - noga moja na Paradzie więcej w Wolsztynie nie postała, i nie brałem też udziału w zadnej imprezce tej firemki. Moze w tym roku znajdę czas na coroczną Parowozjadę organizowaną przez skansen w Chabówce, gdzie nikt podobnych cyrków nie uskutecznia.

Tomek Janiszewski
 
 
<|danielkrk

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 305
Wysłany: 2019-07-13, 21:53    [Cytuj]

To do Chabówki też się nie wybieraj. Na tutejsze wycieczki parowe bilety też kupujesz na stronie internetowej wypełniając formularz i płacąc przelewem dużo wcześniej. Na bardziej popularne wyprawy bilety i tak są wyprzedane na wiele tygodni wstecz.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27190
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-07-15, 12:02    [Cytuj]

No i pojechał... pchany przez spalinówkę.

lokomotywa-3.jpg
Plik ściągnięto 511 raz(y) 177,27 KB

lokomotywa-2.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 189,53 KB

lokomotywa-1.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 165,12 KB

 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 106 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7284
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2019-07-15, 12:27    [Cytuj]

A taki parowóz nie uciągnie tych kilka wagonów, czy to tylko atrapa parowozu.

Sławek
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27190
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-07-15, 12:30    [Cytuj]

To po prostu stary sprzęt. Należący pewnie do jakichś hobbystów bez pieniędzy, a nie daj Boże jeszcze pod "kontrolą niszczyciela zabytków" zwanego "konserwatorem".

Może ta spalinówka jest na wypadek awarii, aby zapobiec zablokowaniu jednotorowej linii. Tu musiałby zabrać głos ktoś wtajemniczony. Może ktoś bardziej zorientowany się wypowie?
 
 
<|danielkrk

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 305
Wysłany: 2019-07-15, 14:13    [Cytuj]

Jak była z tyłu to raczej do pomocy faktycznie. Pewno na wzniesieniach co by się załoga parowozu nie ślizgała za bardzo.
 
 
~najmita

Pomógł: 71 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 5765
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2019-07-15, 23:20    [Cytuj]

Jest za lokomotywą tender z węglem ale nie widać dymu z paleniska chociaż jakaś para się ulatnia... Poczekajmy na zdanie Tomka.
 
 
<|Tobo

Pomógł: 46 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 3154
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2019-07-16, 06:53    [Cytuj]

OK odpowiadam, w/g mnie to nie para, to buchają emocje, tak silne, że zjonizowały cząsteczki metanu ;-)
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 466
Wysłany: 2019-07-16, 07:28    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
A taki parowóz nie uciągnie tych kilka wagonów, czy to tylko atrapa parowozu.

Sławek
Uciągnie i jeszcze kilka wagonów można doczepić bez problemów.
najmita napisał/a:
Jest za lokomotywą tender z węglem ale nie widać dymu z paleniska chociaż jakaś para się ulatnia...
Tender jest integralną częścią parowozu :) Parowóz jest pod parą ale stojąc na stacji, z zamknięta przepustnicą, palenisko jest na "biegu jałowym" czyli nie ma sztucznego ciągu (wytwarza go para odprowadzona z silników do dymnicy czyli tej części parowozu z kominem). Sam się zastanawiałem po co SM42 na końcu i jedyna sensowna odpowiedź to tu już chyba padłą: linia jest jednotorowa a parowóz ma już kilka kilometrów za sobą a i pesel tegoż parowozu daje do myślenia. Jak lokomotywa dostanie padaczki... wszystko stoi. SM42 wtedy pomoże :) Nie sądzę aby zrobili ściemę i dali parowóz "od oka"
Istotnie z komina jakiś dym się unosi a ta para nad kabiną... ups... budką maszynisty to z napędu prądnicy.
Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2019-07-16, 07:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~karcit

Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 247
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-07-16, 08:29    [Cytuj]

A może dlatego, że przejazd z pasażerami był planowany tylko w jedną stronę. Z powrotem pojechali dieselem?

PS. Jednak nie. Zasugerowałem się tabelką powyżej.
Ostatnio zmieniony przez karcit 2019-07-16, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Tupi

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 342
Skąd: Warszawa/Giżycko
Wysłany: 2019-07-16, 16:18    [Cytuj]

Dym było widać bardzo dobrze:)

IMG_20190715_170017.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 3,45 MB

 
 
~szuwarek13

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 740
Skąd: Ełcki Bór
Wysłany: 2019-07-16, 17:39    [Cytuj]

Wczoraj jeździł z Ełku do Prostek i wrócił do Ełku , akurat z pracy wracałem i przejeżdżając przez przejazd zobaczyłem dym , moja pierwsza myśl to że chata mi się pali :mrgreen:
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6565
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-22, 18:11    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
A taki parowóz nie uciągnie tych kilka wagonów, czy to tylko atrapa parowozu.

Pyta??? To był podstawowy pośpieszny tabor trakcyjny na niezelektryfikowanych trasach, jeszcze na przełomie lat 60-tych i 70-tych. Parowozy tego typu ciągnęły pociągi pośpieszne z Warszawy do Gdyni, Białegostoku i Lublina, z Poznania do Szczecina i Kołobrzegu, z Klodzka do Wrocławia, Kędzierzyna i Wałbrzycha. I 15 wagonowa kita nie byla dla nich niczym nadzwyczajnym. Ten egzemplarz nie należy bynajmniej do "hobbystów" lecz do PKP Cargo, i stacjonuje w Parowozowni Wolsztyn. Zresztą do kogo by nie należał, to przepisy dotyczące eksploatacji tej kategorii maszyn są jednakowo restrykcyjne dla wszystkich, nie do pomyślenia jest wypuszczenie w trasę a nawet tylko rozpalenie zdezelowanego truposza z przerdzewiałym i przeciekającym kotłem. Podczas ogólnodostępnych imprez, organizowanych jeszcze na początku bieżącej dekady przez ówczesne PKP Przewozy Regionalne lokomotywa Pt47-65 dawała sobie bez problemu radę nie tylko z pociągami pośpiesznymi na paradę w Wolsztynie, ale i z liczącym blisko 10 wagonów "Piratem" na długiej trasie z Poznania do Kołobrzegu.
Powód dla którego w tym roku spaskudzono zabytkowy skład doczepioną z tyłu stonką SM42 (zwaną też w nawiązaniu do oznaczenia typu SMrodkiem) jest bardzo prozaiczny. Organizator nie chcąc zaprzątać sobie głowy zbędnymi procedurami organizacyjnymi oraz dążąc do minimalizacji kosztów a tym samym maksymalizacji zysków postanowił zaoszczędzić na wodowaniu parowozu w trasie, które wobec likwidacji żurawi wodnych stanowiących niegdyś charakterystyczny element wielu stacji (czynny żuraw można oglądać na dworcu Warszawa Gdańska, jest wykorzystywany do obsługi uruchamianych zwykle we wrześniu pociągów "retro" na trasie do Falenicy) musi odbywać się zaangażowaniem wozów Straży Pożarnej. Tak czyniono i ze wspomnianym wyżej "Piratem": uzupełnianie wody odbywało się podczas postoju w Pile. Niestety załadunek węgla do tendra to już trudniejsze przedsięwzięcie, toteż starczało go tylko na powrót z Kołobrzegu do Piły, gdzie cały pociąg wraz z parowozem brała na hak lokomotywa elektryczna która doprowadzała go do Poznania. Tutaj zaś popych przy użyciu lokomotywy spalinowej pozwolił na zaoszczędzenie zarówno paliwa jak i wody: parowóz mógł efektownie buchnąć dymem i parą przy wyjeździe ze stacji, podczas gdy w trasie pracował na ułamku mocy, a głównej siły napędowej dostarczała lokomotywa spalinowa. Temu samemu celowi służyło wystawienie tak krótkiego składu: im więcej wagonów tym częstsze musiałyby być uzupełnianie wody na trasie, a i węgla na powrót z Ełku mogłoby wówczas nie wystarczyć. Krótki zaś pociąg - to i miejsc mało, stąd wyśrubowane ceny biletów aby wyjśąć na swoje mimo małej liczby uczestników. Dlatego skrzętnie omijam imprezy tej firemki: jeszcze wiele lat temu wspomagano się spalinówką na sudeckich trasach, mimo że możliwości techniczne parowozu były aż nadto wystarczające. I nie zdziwię się jeśli za kilka lat o ile już nie za rok parowozu na Mazurach nie będzie wcale, zamiast niego pojedzie jakaś wyciągnięta z krzaków spalinowa SU45, które to lokomotywy jeszcze kilka lat temu planowo obsługiwały pociągi TLK relacji Olsztyn- Giżycko - Ełk, póki nie zastąpiły ich nowoczesne SU160 Gama, a wobec częstych awarii tych ostatnich - także wypożyczone z Czech Nurki. Ciekawe ilu spośród kolejomaniaków skusi się za równie ciężką kasę na przejazd pociągiem którego jedynym walorem będzie... smród dieslowskich spalin, niewyczuwalny w przypadku Gamy. W końcu, co warta jest spalinówka która nie robi mazutu nawet podczas rozruchu? :lol:

Tomek Janiszewski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH