FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regaty na Zalewie Zegrzyńskim i ekipa www.mazury.info.pl
Autor Wiadomość
~najmita

Pomógł: 61 razy
Wiek: 63
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 4607
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2017-08-27, 20:05    [Cytuj]

Powiedzcie coś o konkurentach, czy to byli zawodowcy czy turyści. ;-)
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 175 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12424
Wysłany: 2017-08-27, 20:58    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Powiedzcie coś o konkurentach, czy to byli zawodowcy czy turyści. ;-)

Każdy konkurent jest groźny i nie można konkurentów lekceważyć. Konkurenci z tych regat startowali też w MMPJK w Giżycku, ale tam zajęli miejsca w drugiej połowie stawki. Przewagę jednak mięliśmy większą teraz, co oznacza, że zmiana ustawień takielunku na słabsze wiatry, którą zrobiliśmy na ostatni dzień MMPJK, ale nie było okazji tam sprawdzić, bo z braku wiatru odwołali wyścigi, została sprawdzona dopiero teraz na Zegrzu w BMW Sailing Days. Zmiana okazała się krokiem w słusznym kierunku. :-D
Natomiast pozostaje jeszcze znalezienie optimum ustawień na silne wiatry. Teoretycznie jazdę mieliśmy, ale mam wrażenie, że może być lepiej. Wiele czynników jest do poprawy w silnych wiatrach moim zdaniem, również w prowadzeniu jachtu i pracy załogi ale też w dostępnym osprzęcie pokładowym pozwalającym na bardziej płynne, a nie skokowe regulacje. Np. szyna w połowie nie wykorzystywana w regatach, bo przeznaczona do genui, której się nie używa w klasie T2, a brakuje przestrzeni na szynie do pełnej regulacji foka.
To wszystko jest do przemyślenia i realizacji przed kolejnym sezonem dla jachtu i załogi.
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-27, 21:39    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Powiedzcie coś o konkurentach, czy to byli zawodowcy czy turyści. ;-)


Wielu z tych konkurentów startuje od dawna i podchodzi do regat z zacięciem i ambicją.
Nie są to turyści ale i nie są zawodowcy podobnie jak Maciek i Robert nie są zawodowcami.
Podobnie jak Maciek i Robert są zapaleńcami i kombinują co zrobić aby łódka szła coraz szybciej i lepiej ale wystarczy zamówić żagle u innego żaglomistrza aby uzyskać przewagę lub pogorszyć swoją sytuację.
To co robią Maciek i Robert przynosi im wyniki i radość.
Maciek kupił łódkę która w poprzednich sezonach nie odnosiła takich sukcesów.
Zdecydował się na różne inwestycje i to mu przyniosło efekt , niezależnie od wielkiego wkładu Roberta w ich pływanie, bez tego też nie miałby takich wyników.
Trzymam kciuki za ich dalszy rozwój a na regaty w Kietlicach pożyczę im spinaker z Drago.
To dla Maćka będzie następny zdecydowany krok w rozwoju i jestem pewien , że jak spróbuje tej radości to już się nie cofnie.
A potem Mamert i wspólne ściganie w klasie Tango u Bełbota.
 
 
~najmita

Pomógł: 61 razy
Wiek: 63
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 4607
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2017-08-28, 07:34    [Cytuj]

Andrzeju i Robercie, o takie informacje mi chodziło. Czytając suche relacje i nie mając wiedzy na temat imprezy czytelnik szybko się nudzi, lub tak jak zasugerowałem uważa, że Nasi wygrali z turystami.
Powodzenia, dobrych wiatrów i "kilo wody pod stopą" :-D
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 175 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12424
Wysłany: 2017-08-28, 08:17    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
/.../Maciek kupił łódkę która w poprzednich sezonach nie odnosiła takich sukcesów.
Zdecydował się na różne inwestycje i to mu przyniosło efekt/.../

Andrzeju. Powiem Ci, że kiedyś myślałem o tej łódce niezbyt dobrze. Teraz widzę, że ma potencjał na "maszynę do ścigania" ale, by taki stan osiągnąć, wymaga jeszcze sporo zmian.
Już na tym co jest, łódka osiąga niezłe wyniki.
Oczywiście nie bez znaczenia jest załoga, przeciw lubianemu przez wielu powiedzeniu, że przed nami wyścigi kończą dobre jachty, a za nami słabi sternicy... ;-)
 
 
Jerzy39

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 7
Wysłany: 2017-08-28, 10:57    [Cytuj]

Nieśmiało przypominam, że łódka miała już jakieś sukcesy i Maciek nie kupował kota w worku. Przed dwoma i trzema laty WIR z mniejszym ożaglowaniem (tylko 23,6 m2) wygrywał regaty na Zalewie Zegrzyńskim. Wymagała jedynie doinwestowania, ale wiedziałem na co ją stać.
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 42 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 3420
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-28, 11:00    [Cytuj]

Jestem w trakcie lektury "Prześcignąć wiatr". Jest taka tabelka 3 współczynników dla wybranych parudziesięciu konstrukcji. Focus 730 jest jedną z paru konstrukcji kabinowych, której wsp. Taylora jest poniżej 100. A więc na pewno macie większą szansę wejścia kiedyś w ślizg, niż Bingo 930, które wsp. Taylora ma 136. Trzymam kciuki !!
Ostatnio zmieniony przez artiosso 2017-08-28, 11:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 175 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12424
Wysłany: 2017-08-28, 11:21    [Cytuj]

Jerzy39 napisał/a:
Nieśmiało przypominam, że łódka miała już jakieś sukcesy i Maciek nie kupował kota w worku. Przed dwoma i trzema laty WIR z mniejszym ożaglowaniem (tylko 23,6 m2) wygrywał regaty na Zalewie Zegrzyńskim. Wymagała jedynie doinwestowania, ale wiedziałem na co ją stać.

Teraz Wir ma ok 24,8m² i 1400kg + rzeczy załogi. Współczynnik VI na poziomie 4,65 w trymie do T2. W zasadzie jeździmy z lekką nadwagą na okoliczność protestu technicznego...
 
 
Jerzy39

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 7
Wysłany: 2017-08-28, 12:04    [Cytuj]

Do ślizgu nie wystarczy odpowiednio lekki jacht, ale i siła napędowa. Niecałe 25 m2 , to zdecydowanie za mało. Chyba że powieje 30 węzłów. Bingo 930 ma natomiast 120 m2 żagla, zatem mimo dużego wsp. Taylora ma sznasę zabrać się w ślizg. Na dodatek wychylny genakerbom sprawia, że siła aerodynamiczna genakera jest odpowiednio skierowana.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 175 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12424
Wysłany: 2017-08-28, 12:30    [Cytuj]

Jerzy39 napisał/a:
Do ślizgu nie wystarczy odpowiednio lekki jacht, ale i siła napędowa. Niecałe 25 m2 , to zdecydowanie za mało. Chyba że powieje 30 węzłów. Bingo 930 ma natomiast 120 m2 żagla, zatem mimo dużego wsp. Taylora ma sznasę zabrać się w ślizg. Na dodatek wychylny genakerbom sprawia, że siła aerodynamiczna genakera jest odpowiednio skierowana.

Nie wiem jeszcze (książkę dopiero zacząłem czytać, a już widzę, że jest świetnie napisana) czy zależność powierzchni żagli do prędkości wiatru jest liniowo odwrotnie porcjonalna, ale nie sądzę, bo za 2 tyg. dołożymy Wirowi 30m² spinakera ujmując jednocześnie ok 8m² foka i z praktyki nie sądzę aby 18kn wiatru porwało nas w ślizg, a powyżej 18kn raczej się nie odważę... ;-) chyba, że na zupełnie płaskiej wodzie... ;-)
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 175 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12424
Wysłany: 2017-09-01, 07:31    [Cytuj]

Kilka zdjęć Wira w regatach BMW Sailing Days na Zegrzuu w poprzedni weekend.
Autor zdjęć: Stormy74 Photography

21167606_779953508842344_6329739973024500000_o.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 226,84 KB

21167659_779951475509214_7861316824893173114_o.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 153,1 KB

21125329_779953418842353_7349465062881907492_o.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 166,2 KB

 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-01, 08:06    [Cytuj]

Robercie
Nie wydaje Ci się , że trochę ryjecie dziobem no i na drugim zdjęciu za duży przechył ( nie balastowany ) ?
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Drago 2017-09-01, 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 175 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12424
Wysłany: 2017-09-01, 08:58    [Cytuj]

Andrzeju,
Mamy wiele do poprawienia. Co do przegłębienia dziobu - nie sądzę. W pozycji cała załoga w kokpicie na balaście wydaje się, że mamy prawidłowy trym wzdłużny.
Za krótko pływałem tą łódką, by spróbować każdej opcji, ale w tym trymie wydaje się, że mamy niezłą jazdę.

Odnośnie zdjęć:
Zdjęcie 1. To start do ostatniego wyścigu. Najgorszy nasz start w całości z mojej winy. W prestarcie zupełnie nie wziąłem pod uwagę Nautic 450 na wspólnym starcie, które mają zupełnie inną inercję, a w związku z tym technikę startu. To spowodowało, że start mimo, że w punkt to nie z tego miejsca z którego chciałem. Potem prawohalsowi nas trzymali zanim znaleźliśmy lukę do przejścia lewym przed dziobami pozostałych.

Zdjęcie 2. To moment w wyścigu w którym fokowy zszedł z balastu, bo robił regulacje i kasował problem z szotem foka na kabestanie. Fakt, że Maciek nie wyszedł wyżej na balast, ale Maciek też lubi gdy łódka jedzie na kancie.

Zdjęcie 3. Wydaje się, że dziobowy jeszcze nie wrócił do kokpitu po założeniu spinboma na foku. Stąd to przegłębienie na dziobie, a może nawet to tylko wrażenie z foty, bo generalnie po przesunięciu załogi w środek kokpitu łódka nabierała szybkości.

W czasie wyścigu bardzo aktywnie pracowaliśmy trymem. Stąd może czasami przechył czy przegłębienie. Kursy wolne praktycznie bez miecza nawet w silnych wiatrach. Ewentualne zaczątki rollingu kasowaliśmy balastem.

Jest jeszcze sporo do zgrania i usprawnienia, by osiągnąć optimum. Nie twierdzę, że jesteśmy teraz w najlepszym trymie, ale z pewnością w najlepszym dotychczasowym na słabe wiatry. :-D

PS: Na starcie (pierwsze zdjęcie), gdy załoga na miejscach na balaście wygląda na prawidłowy trym wzdłużny...

PS2: Na drugim zdjęciu - to nasza prędkość wybudowała falę przed dziobem i stąd wrażenie przegłębienia... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez pough 2017-09-01, 09:06, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-01, 11:23    [Cytuj]

Kupuję
Najważniejsza jest świadomość a już za chwilkę Mistrzostwa Warszawy
Pozdrawiam Was
 
 
Derget

Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 9
Wysłany: 2017-09-01, 21:42    [Cytuj]

pough napisał/a:
Andrzeju,
Odnośnie zdjęć:
Zdjęcie 1. To start do ostatniego wyścigu. Najgorszy nasz start w całości z mojej winy. W prestarcie zupełnie nie wziąłem pod uwagę Nautic 450 na wspólnym starcie, które mają zupełnie inną inercję, a w związku z tym technikę startu. To spowodowało, że start mimo, że w punkt to nie z tego miejsca z którego chciałem. Potem prawohalsowi nas trzymali zanim znaleźliśmy lukę do przejścia lewym przed dziobami pozostałych.
drugim zdjęciu - to nasza prędkość wybudowała falę przed dziobem i stąd wrażenie przegłębienia...


Robert, my to w zasadzie nie mamy inercji :)

Teochę się bałem startu z Wami, różnica wielkości i sposobu startu była ogromna, na szczęście wszystko poszło dobrze :)
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 175 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12424
Wysłany: 2017-09-01, 22:09    [Cytuj]

Derget napisał/a:
Robert, my to w zasadzie nie mamy inercji :)

Teochę się bałem startu z Wami, różnica wielkości i sposobu startu była ogromna, na szczęście wszystko poszło dobrze :)

Właśnie brak inercji u Was powodował inny zupełnie start od naszego. Powinienem był przewidzieć. ;-)

No ale zwycięzcy swoich klas wychodzą ze startu obok siebie to w jakimś sensie mnie usprawiedliwia... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez pough 2017-09-01, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 175 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12424
Wysłany: 2017-09-02, 08:09    [Cytuj]

Wygląda, że Mistrzostwa W-wy to nie takie fiu bździu... Zjeżdżają się załogi PPJK z Polski ;-)
Tylko pogoda żeby dopisała... ;-)

15043360364301032942275.jpg
Kielce.
Plik ściągnięto 15 raz(y) 3,4 MB

1504336125483-504552311.jpg
Protest z Andrzejem.
Plik ściągnięto 20 raz(y) 6,89 MB

Ostatnio zmieniony przez pough 2017-09-02, 08:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-02, 17:18    [Cytuj]

Jak wieść gminna niesie w klasie T2 jest 6 łódek a Maciek z Robertem po pierwszym dniu mają cztery jedynki ( czyli 3 pkt po odrzutce ) . Dalej Protest ( 6 pkt ) , Focus 680 ( 8 pkt ), równowaga punktowa 60tka i Kielce ( chyba 13 pkt ) i na końcu Inna ( 15 pkt ).
Z tego wynika , że chłopaki na Wirze utrafili w trym i są chyba bezkonkurencyjni ale zaskoczony jestem Inną - chyba Wisio coś nieszczęśliwie zmienił w łódce.
Teraz czekam na oficjalne informacje od uczestników i trzymam kciuki na jutro.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 175 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12424
Wysłany: 2017-09-02, 17:30    [Cytuj]

Wyniki:

20170902_173926.jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 5,34 MB

 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-02, 17:33    [Cytuj]

Oooo !
Widać , że Wiesio nie startował w 2 ostatnich wyścigach a wcześniej był na 4 czyli nie tak źle.
Mam nadzieję , że nic poważnego się nie stało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH