FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tes 246 Versus
Autor Wiadomość
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13847
Wysłany: 2017-03-19, 10:11   Tes 246 Versus [Cytuj]

Tytułowy jacht ma premierę na odbywających się właśnie Targach Wiatr i Woda w Warszawie. Wyjątkowo mi się podobał i poniżej subiektywna prezentacja fotograficzna tego jachtu.

1-DSC_0002.JPG
Plik ściągnięto 273 raz(y) 281,81 KB

1-DSC_0004.JPG
Plik ściągnięto 221 raz(y) 239,45 KB

1-DSC_0258.JPG
Plik ściągnięto 170 raz(y) 260,17 KB

1-DSC_0026.JPG
Plik ściągnięto 234 raz(y) 259,71 KB

1-DSC_0006-001.JPG
Plik ściągnięto 198 raz(y) 266,32 KB

1-DSC_0240.JPG
Plik ściągnięto 195 raz(y) 267,21 KB

1-DSC_0007.JPG
Plik ściągnięto 224 raz(y) 255,39 KB

1-DSC_0008.JPG
Plik ściągnięto 176 raz(y) 225,38 KB

1-DSC_0009.JPG
Plik ściągnięto 203 raz(y) 254,11 KB

1-DSC_0010.JPG
Plik ściągnięto 162 raz(y) 262,77 KB

1-DSC_0010.JPG
Plik ściągnięto 137 raz(y) 262,77 KB

1-DSC_0015.JPG
Plik ściągnięto 175 raz(y) 254,44 KB

1-DSC_0243.JPG
Plik ściągnięto 199 raz(y) 240,14 KB

1-DSC_0249.JPG
Plik ściągnięto 185 raz(y) 241,14 KB

1-DSC_0250.JPG
Plik ściągnięto 186 raz(y) 230,87 KB

1-DSC_0254.JPG
Plik ściągnięto 206 raz(y) 255,17 KB

Ostatnio zmieniony przez zenek 2017-03-19, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-03-19, 10:30    [Cytuj]

Tes 246 też mi się podoba i naprawdę z dużą przyjemnością go sobie na targach pooglądałem. :-)
 
 
<|wlowoj

Pomógł: 23 razy
Wiek: 67
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1802
Wysłany: 2017-03-19, 17:01    [Cytuj]

Niełatwo w tej branży o jacht oryginalny i jednocześnie ładny... mnie pozytywnie zaskoczył, podobało mi się też w tym egzemplarzu wnętrze z otwartą przestrzenią...
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13847
Wysłany: 2017-03-19, 17:21    [Cytuj]

Z pełną oceną nowego Tesa trzeba oczywiście poczekać jak przejdzie pierwsze pływania. Póki co bez wątpienia można stwierdzić, że będzie bardzo rozpoznawalną jednostką dzięki odwróconemu nawisowi dziobowemu. Taki dziób bardzo dobrze sprawdzi się w portach, trochę gorzej może być podczas cumowania na dziko. Sternik będzie musiał pamiętać jakim jachtem płynie. Dzięki takiemu rozwiązaniu dziobu bardzo zyskała koja dziobowa. To bez wątpienia na plus.
Bardzo charakterystyczna jest asymetryczna zejściówka. Dzięki niej powstała wyjątkowo wygodna i obszerna kabina sanitarna,
Wnętrze jachtu jak na jego wymiary jest bardzo przestronne i funkcjonalne. O jakości wykonania nie ma co pisać, bo Tes-y zawsze z niej słynęły.
Mnie się ten jacht wyjątkowo podobał. Teraz tylko kwestia czy odniesie sukces rynkowy jak Tes 678, którego zastępuje. Nie mówiąc już Tesie 32.
 
 
~Agnieszka14

Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2016
Posty: 493
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-19, 17:40    [Cytuj]

Bardzo ciekawa łódka. Środek przestronny i funkcjonalny.
Kokpit na plus - dobra widoczność do przodu z normalnej pozycji siedzącej. A minus - jednak na moje rodzinne pływanie ciut za mały. Dobra komunikacja z dziobem - mój dwulatek bez problemu sobie przechodził.
W Antili wszystko poprawnie, ale nic zaskakującego czy wyróżniającego.
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-03-19, 17:57    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Z pełną oceną nowego Tesa trzeba oczywiście poczekać jak przejdzie pierwsze pływania...

Nie sądzę (ale to jest oczywiście jedynie moje zdanie), żeby te pływania wykazały cokolwiek innego poza tym, że ta łódka będzie pływała poprawnie, tak jak typowa turystyczna łódka powinna pływać... i raczej nic ponad to. ;-)
zenek napisał/a:
... Póki co bez wątpienia można stwierdzić, że będzie bardzo rozpoznawalną jednostką ...

Bez wątpienia tak. :-)
Ostatnio zmieniony przez extant 2017-03-19, 17:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13847
Wysłany: 2017-03-19, 18:11    [Cytuj]

extant napisał/a:
Nie sądzę (ale to jest oczywiście jedynie moje zdanie), żeby te pływania wykazały cokolwiek innego poza tym, że ta łódka będzie pływała poprawnie, tak jak typowa turystyczna łódka powinna pływać... i raczej nic ponad to. ;-)
Jak ten jacht będzie pływał poprawnie to już bardzo dobrze. Tes-y nigdy zacięcia regatowego nie miały i ten również nie wygląda na wodnego bolida.
Ciekawe jak będzie się prezentował na wodzie no i czy nie będzie typowy camping w stylu Nubianów?
Nowy Tes mam wrażenie, że to ma być takie dwa w jednym, czyli jacht pośredni pomiędzy Tesem 678 i Tesem Magnamem. Ten drugi przeszedł trochę bez echa. Zobaczymy jak poradzi sobie Versus.
 
 
<|MirekMors

Pomógł: 94 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 6688
Skąd: Wawer
Wysłany: 2017-03-19, 18:18    [Cytuj]

Wytłumacz Zenku jak ujemny dziób przełożył się na większą koję dziobową ? Bo ja się przyglądałem i nie zauważyłem. Zysk jest na linii wodnej i niżej, a to nijak się ma do długości np. materaców :-P Idąc twoim tropem mogę gdybać, że z kolei zmniejszyła się kabina dziobowa na wysokości głowy - cofnięty forpik. Reasumując ujemny dziób ma wartość jedynie stylistyczną.
Ostatnio zmieniony przez MirekMors 2017-03-19, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13847
Wysłany: 2017-03-19, 18:36    [Cytuj]

MirekMors napisał/a:
Wytłumacz Zenku jak ujemny dziób przełożył się na większą koję dziobową ?
To zależy jak na to spojrzysz i gdzie będziesz mierzył :-P . Powiedzmy, że chcesz się zmieścić w długości 7,5m z wiadomych względów. Jeżeli pokład będzie miał założoną długość, to przy kształcie dzioba Tesa już pół metra niżej na poziomie koi dziobowej zyskujesz kilkanaście centymetrów.
 
 
~Luke

Pomógł: 24 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-19, 18:36    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Taki dziób bardzo dobrze sprawdzi się w portach, trochę gorzej może być podczas cumowania na dziko.

Nie bardzo widzę zalety ujemnego skosu w portach... A raczej nie widzę ŻADNYCH zalet ujemnego skosu... Przy cumowaniu na dziko nie będzie "trochę" gorzej, tylko masakrycznie źle :) A wiem co mówię, bo miałem już jacht ze sporym skosem dodatnim, a teraz mam z pionową dziobnicą i widzę różnicę...
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13847
Wysłany: 2017-03-19, 18:44    [Cytuj]

Luke napisał/a:
Przy cumowaniu na dziko nie będzie "trochę" gorzej, tylko masakrycznie źle :)
Masakrycznie to może być przy czymś takim jak mikołajska betonka. W portach dzięki temu nawisowi dziób będzie dalej od desek pomostu niż w przypadku dziobu prostego.
 
 
jacekV
[Usunięty]

Wysłany: 2017-03-19, 18:53    [Cytuj]

A ja widzę sporą platformę na dziobie. Chyba ma za zadanie ułatwić zejście na pomost/brzeg.

Osobiście bardziej podoba mi się asymetryczna zejściòwka i korzyść z tego płynąca w postaci dużej kabiny sanitarnej.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 186 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13321
Wysłany: 2017-03-19, 19:29    [Cytuj]

MirekMors napisał/a:
Wytłumacz Zenku jak ujemny dziób przełożył się na większą koję dziobową ? Bo ja się przyglądałem i nie zauważyłem. Zysk jest na linii wodnej i niżej, a to nijak się ma do długości np. materaców :-P Idąc twoim tropem mogę gdybać, że z kolei zmniejszyła się kabina dziobowa na wysokości głowy - cofnięty forpik. Reasumując ujemny dziób ma wartość jedynie stylistyczną.

IMHO na poziomie koi wysunięty dziób nie tylko wplywa na długość koi, ale pozwala na bardziej pionowe burty zwiększając szerokość koi, bez potrzeby zwiększania szerokości wodnicy na dość krótkim odcinku. Ma to jenak też swoje wady, które praktycy mazyrskiego pływania już wskazali.
Czas pokaże czy takie rozwiązanie się spawdzi i zdobędzie zwolenników.
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 198 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9307
Wysłany: 2017-03-19, 20:30    [Cytuj]

zenek napisał/a:
MirekMors napisał/a:
Wytłumacz Zenku jak ujemny dziób przełożył się na większą koję dziobową ?
To zależy jak na to spojrzysz i gdzie będziesz mierzył :-P . Powiedzmy, że chcesz się zmieścić w długości 7,5m z wiadomych względów. Jeżeli pokład będzie miał założoną długość, to przy kształcie dzioba Tesa już pół metra niżej na poziomie koi dziobowej zyskujesz kilkanaście centymetrów.


Zakładając magiczne 7,5 m długości kadłuba ujemny skos daje wyłącznie stratę na koi i po pokładzie. To oczywiste.
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13847
Wysłany: 2017-03-19, 20:42    [Cytuj]

To zależy jak zostanie zmierzony kadłub :-P !
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 198 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9307
Wysłany: 2017-03-19, 20:47    [Cytuj]

zenek napisał/a:
To zależy jak zostanie zmierzony kadłub :-P !


Nie ma żadnego "zalezy". Długość kadłuba jest jedna i nie da się jej mierzyć w sposób o nazwie "zależy ".
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-03-19, 21:08    [Cytuj]

Na istotne, użytkowe wymiary koi dziobowej ujemny skos dziobnicy ma wpływ bardzo niewielki (porównując do dziobnicy pionowej).
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 198 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9307
Wysłany: 2017-03-19, 21:11    [Cytuj]

extant napisał/a:
Na istotne, użytkowe wymiary koi dziobowej ujemny skos dziobnicy ma wpływ bardzo niewielki (porównując do dziobnicy pionowej).


Z tym się zgadzam. Zresztą, uważam, że w tym modelu koja dziobowa jest ok. Zwracałem jedynie uwagę na błąd w rozumieniu zależności, a nie na konkretny model. Nie mówiłem o konkretnym jachcie.
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13847
Wysłany: 2017-03-19, 21:19    [Cytuj]

Przyjąłem prostą zasadę mierzenie długości jachtu czyli po pokładzie. To się sprawdzi przy innych dziobach, ale nie przy tym. Mój błąd :oops: !
Niemniej przy tej samej długości pokładu jacht z takim dziobem jak ma Tes będzie mógł mieć dłuższą koję dziobową niż jacht z prostą dziobnicą lub nawisem dodatnim.
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 198 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9307
Wysłany: 2017-03-19, 21:28    [Cytuj]

Zenku, spotkałem się z podawaniem tak zwanej "długości całkowitej" - wtedy mierzy się dwa najbardziej skrajne punkty (czasem platformy kąpielowe, czasem bukszpryty). Spotkałem się z mierzeniem długości nawet z uwzględnieniem pawężowego urządzenia sterowego. Ale nigdy nie spotkałem się z liczeniem długości po pokładzie. Zresztą, byłaby to ciekawostka w klasycznych jachtach z ujemnym nawisem rufowym: np. przy Tangu 730 family. Jak tu mierzyć go po pokładzie? :)



Naturalnym jest, że każde obcięcie (każdy rodzaj nawisu) zabiera albo na górze, albo na dole, czyli każdy nawis dziobowy skraca przestrzeń dziobową (i tak wypada to poza koją z reguły) w stosunku do pionowej dziobnicy. Klasyczny nawis dodatni skraca linię wodną przy założonej długości kadłuba. Ujemny nawis wykorzystuje pełną długość kadłuba, za to skraca pokład i potencjalnie trójkąt przedni (jeżeli mocujemy sztag możliwie najbliżej dziobu (a nie zawsze tak jest).

Zamieniono link na zdjęcie. Zdjęcia proszę dodawać jako załącznik. Linki nie przejdą.

tang0780f.jpg
Plik ściągnięto 3912 raz(y) 61,17 KB

Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2017-03-19, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH