 |
Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.
|
Tes 246 Versus |
Autor |
Wiadomość |
zenek
Pomógł: 255 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 13993
|
Wysłany: 2017-03-19, 10:11 Tes 246 Versus
|
[Cytuj]
|
|
Tytułowy jacht ma premierę na odbywających się właśnie Targach Wiatr i Woda w Warszawie. Wyjątkowo mi się podobał i poniżej subiektywna prezentacja fotograficzna tego jachtu.
1-DSC_0002.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 274 raz(y) 281,81 KB |
1-DSC_0004.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 221 raz(y) 239,45 KB |
1-DSC_0258.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 170 raz(y) 260,17 KB |
1-DSC_0026.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 234 raz(y) 259,71 KB |
1-DSC_0006-001.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 198 raz(y) 266,32 KB |
1-DSC_0240.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 195 raz(y) 267,21 KB |
1-DSC_0007.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 224 raz(y) 255,39 KB |
1-DSC_0008.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 176 raz(y) 225,38 KB |
1-DSC_0009.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 203 raz(y) 254,11 KB |
1-DSC_0010.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 162 raz(y) 262,77 KB |
1-DSC_0010.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 137 raz(y) 262,77 KB |
1-DSC_0015.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 175 raz(y) 254,44 KB |
1-DSC_0243.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 199 raz(y) 240,14 KB |
1-DSC_0249.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 187 raz(y) 241,14 KB |
1-DSC_0250.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 187 raz(y) 230,87 KB |
1-DSC_0254.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 207 raz(y) 255,17 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez zenek 2017-03-19, 10:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
~extant
Pomógł: 349 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 14954 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2017-03-19, 10:30
|
[Cytuj]
|
|
Tes 246 też mi się podoba i naprawdę z dużą przyjemnością go sobie na targach pooglądałem. |
|
|
|
<|wlowoj
Pomógł: 23 razy Wiek: 67 Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1802
|
Wysłany: 2017-03-19, 17:01
|
[Cytuj]
|
|
Niełatwo w tej branży o jacht oryginalny i jednocześnie ładny... mnie pozytywnie zaskoczył, podobało mi się też w tym egzemplarzu wnętrze z otwartą przestrzenią... |
|
|
|
zenek
Pomógł: 255 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 13993
|
Wysłany: 2017-03-19, 17:21
|
[Cytuj]
|
|
Z pełną oceną nowego Tesa trzeba oczywiście poczekać jak przejdzie pierwsze pływania. Póki co bez wątpienia można stwierdzić, że będzie bardzo rozpoznawalną jednostką dzięki odwróconemu nawisowi dziobowemu. Taki dziób bardzo dobrze sprawdzi się w portach, trochę gorzej może być podczas cumowania na dziko. Sternik będzie musiał pamiętać jakim jachtem płynie. Dzięki takiemu rozwiązaniu dziobu bardzo zyskała koja dziobowa. To bez wątpienia na plus.
Bardzo charakterystyczna jest asymetryczna zejściówka. Dzięki niej powstała wyjątkowo wygodna i obszerna kabina sanitarna,
Wnętrze jachtu jak na jego wymiary jest bardzo przestronne i funkcjonalne. O jakości wykonania nie ma co pisać, bo Tes-y zawsze z niej słynęły.
Mnie się ten jacht wyjątkowo podobał. Teraz tylko kwestia czy odniesie sukces rynkowy jak Tes 678, którego zastępuje. Nie mówiąc już Tesie 32. |
|
|
|
~Agnieszka14
Pomogła: 21 razy Dołączyła: 29 Wrz 2016 Posty: 519 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-19, 17:40
|
[Cytuj]
|
|
Bardzo ciekawa łódka. Środek przestronny i funkcjonalny.
Kokpit na plus - dobra widoczność do przodu z normalnej pozycji siedzącej. A minus - jednak na moje rodzinne pływanie ciut za mały. Dobra komunikacja z dziobem - mój dwulatek bez problemu sobie przechodził.
W Antili wszystko poprawnie, ale nic zaskakującego czy wyróżniającego. |
|
|
|
~extant
Pomógł: 349 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 14954 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2017-03-19, 17:57
|
[Cytuj]
|
|
zenek napisał/a: | Z pełną oceną nowego Tesa trzeba oczywiście poczekać jak przejdzie pierwsze pływania... |
Nie sądzę (ale to jest oczywiście jedynie moje zdanie), żeby te pływania wykazały cokolwiek innego poza tym, że ta łódka będzie pływała poprawnie, tak jak typowa turystyczna łódka powinna pływać... i raczej nic ponad to.
zenek napisał/a: | ... Póki co bez wątpienia można stwierdzić, że będzie bardzo rozpoznawalną jednostką ... |
Bez wątpienia tak. |
Ostatnio zmieniony przez extant 2017-03-19, 17:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
zenek
Pomógł: 255 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 13993
|
Wysłany: 2017-03-19, 18:11
|
[Cytuj]
|
|
extant napisał/a: | Nie sądzę (ale to jest oczywiście jedynie moje zdanie), żeby te pływania wykazały cokolwiek innego poza tym, że ta łódka będzie pływała poprawnie, tak jak typowa turystyczna łódka powinna pływać... i raczej nic ponad to. | Jak ten jacht będzie pływał poprawnie to już bardzo dobrze. Tes-y nigdy zacięcia regatowego nie miały i ten również nie wygląda na wodnego bolida.
Ciekawe jak będzie się prezentował na wodzie no i czy nie będzie typowy camping w stylu Nubianów?
Nowy Tes mam wrażenie, że to ma być takie dwa w jednym, czyli jacht pośredni pomiędzy Tesem 678 i Tesem Magnamem. Ten drugi przeszedł trochę bez echa. Zobaczymy jak poradzi sobie Versus. |
|
|
|
<|MirekMors
MirekMors
Pomógł: 94 razy Wiek: 60 Dołączył: 06 Gru 2010 Posty: 6709 Skąd: Wawer
|
Wysłany: 2017-03-19, 18:18
|
[Cytuj]
|
|
Wytłumacz Zenku jak ujemny dziób przełożył się na większą koję dziobową ? Bo ja się przyglądałem i nie zauważyłem. Zysk jest na linii wodnej i niżej, a to nijak się ma do długości np. materaców Idąc twoim tropem mogę gdybać, że z kolei zmniejszyła się kabina dziobowa na wysokości głowy - cofnięty forpik. Reasumując ujemny dziób ma wartość jedynie stylistyczną. |
Ostatnio zmieniony przez MirekMors 2017-03-19, 18:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
zenek
Pomógł: 255 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 13993
|
Wysłany: 2017-03-19, 18:36
|
[Cytuj]
|
|
MirekMors napisał/a: | Wytłumacz Zenku jak ujemny dziób przełożył się na większą koję dziobową ? | To zależy jak na to spojrzysz i gdzie będziesz mierzył . Powiedzmy, że chcesz się zmieścić w długości 7,5m z wiadomych względów. Jeżeli pokład będzie miał założoną długość, to przy kształcie dzioba Tesa już pół metra niżej na poziomie koi dziobowej zyskujesz kilkanaście centymetrów. |
|
|
|
~Luke
Pomógł: 28 razy Wiek: 48 Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 1119 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-19, 18:36
|
[Cytuj]
|
|
zenek napisał/a: | Taki dziób bardzo dobrze sprawdzi się w portach, trochę gorzej może być podczas cumowania na dziko. |
Nie bardzo widzę zalety ujemnego skosu w portach... A raczej nie widzę ŻADNYCH zalet ujemnego skosu... Przy cumowaniu na dziko nie będzie "trochę" gorzej, tylko masakrycznie źle :) A wiem co mówię, bo miałem już jacht ze sporym skosem dodatnim, a teraz mam z pionową dziobnicą i widzę różnicę... |
|
|
|
zenek
Pomógł: 255 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 13993
|
Wysłany: 2017-03-19, 18:44
|
[Cytuj]
|
|
Luke napisał/a: | Przy cumowaniu na dziko nie będzie "trochę" gorzej, tylko masakrycznie źle :) | Masakrycznie to może być przy czymś takim jak mikołajska betonka. W portach dzięki temu nawisowi dziób będzie dalej od desek pomostu niż w przypadku dziobu prostego. |
|
|
|
jacekV [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-03-19, 18:53
|
[Cytuj]
|
|
A ja widzę sporą platformę na dziobie. Chyba ma za zadanie ułatwić zejście na pomost/brzeg.
Osobiście bardziej podoba mi się asymetryczna zejściòwka i korzyść z tego płynąca w postaci dużej kabiny sanitarnej. |
|
|
|
pough
gorszego sortu
Pomógł: 188 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 13371
|
Wysłany: 2017-03-19, 19:29
|
[Cytuj]
|
|
MirekMors napisał/a: | Wytłumacz Zenku jak ujemny dziób przełożył się na większą koję dziobową ? Bo ja się przyglądałem i nie zauważyłem. Zysk jest na linii wodnej i niżej, a to nijak się ma do długości np. materaców Idąc twoim tropem mogę gdybać, że z kolei zmniejszyła się kabina dziobowa na wysokości głowy - cofnięty forpik. Reasumując ujemny dziób ma wartość jedynie stylistyczną. |
IMHO na poziomie koi wysunięty dziób nie tylko wplywa na długość koi, ale pozwala na bardziej pionowe burty zwiększając szerokość koi, bez potrzeby zwiększania szerokości wodnicy na dość krótkim odcinku. Ma to jenak też swoje wady, które praktycy mazyrskiego pływania już wskazali.
Czas pokaże czy takie rozwiązanie się spawdzi i zdobędzie zwolenników. |
|
|
|
~plitkin
Stangret
Pomógł: 205 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 9453
|
Wysłany: 2017-03-19, 20:30
|
[Cytuj]
|
|
zenek napisał/a: | MirekMors napisał/a: | Wytłumacz Zenku jak ujemny dziób przełożył się na większą koję dziobową ? | To zależy jak na to spojrzysz i gdzie będziesz mierzył . Powiedzmy, że chcesz się zmieścić w długości 7,5m z wiadomych względów. Jeżeli pokład będzie miał założoną długość, to przy kształcie dzioba Tesa już pół metra niżej na poziomie koi dziobowej zyskujesz kilkanaście centymetrów. |
Zakładając magiczne 7,5 m długości kadłuba ujemny skos daje wyłącznie stratę na koi i po pokładzie. To oczywiste. |
|
|
|
zenek
Pomógł: 255 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 13993
|
Wysłany: 2017-03-19, 20:42
|
[Cytuj]
|
|
To zależy jak zostanie zmierzony kadłub ! |
|
|
|
~plitkin
Stangret
Pomógł: 205 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 9453
|
Wysłany: 2017-03-19, 20:47
|
[Cytuj]
|
|
zenek napisał/a: | To zależy jak zostanie zmierzony kadłub ! |
Nie ma żadnego "zalezy". Długość kadłuba jest jedna i nie da się jej mierzyć w sposób o nazwie "zależy ". |
|
|
|
~extant
Pomógł: 349 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 14954 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2017-03-19, 21:08
|
[Cytuj]
|
|
Na istotne, użytkowe wymiary koi dziobowej ujemny skos dziobnicy ma wpływ bardzo niewielki (porównując do dziobnicy pionowej). |
|
|
|
~plitkin
Stangret
Pomógł: 205 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 9453
|
Wysłany: 2017-03-19, 21:11
|
[Cytuj]
|
|
extant napisał/a: | Na istotne, użytkowe wymiary koi dziobowej ujemny skos dziobnicy ma wpływ bardzo niewielki (porównując do dziobnicy pionowej). |
Z tym się zgadzam. Zresztą, uważam, że w tym modelu koja dziobowa jest ok. Zwracałem jedynie uwagę na błąd w rozumieniu zależności, a nie na konkretny model. Nie mówiłem o konkretnym jachcie. |
|
|
|
zenek
Pomógł: 255 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 13993
|
Wysłany: 2017-03-19, 21:19
|
[Cytuj]
|
|
Przyjąłem prostą zasadę mierzenie długości jachtu czyli po pokładzie. To się sprawdzi przy innych dziobach, ale nie przy tym. Mój błąd !
Niemniej przy tej samej długości pokładu jacht z takim dziobem jak ma Tes będzie mógł mieć dłuższą koję dziobową niż jacht z prostą dziobnicą lub nawisem dodatnim. |
|
|
|
~plitkin
Stangret
Pomógł: 205 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 9453
|
Wysłany: 2017-03-19, 21:28
|
[Cytuj]
|
|
Zenku, spotkałem się z podawaniem tak zwanej "długości całkowitej" - wtedy mierzy się dwa najbardziej skrajne punkty (czasem platformy kąpielowe, czasem bukszpryty). Spotkałem się z mierzeniem długości nawet z uwzględnieniem pawężowego urządzenia sterowego. Ale nigdy nie spotkałem się z liczeniem długości po pokładzie. Zresztą, byłaby to ciekawostka w klasycznych jachtach z ujemnym nawisem rufowym: np. przy Tangu 730 family. Jak tu mierzyć go po pokładzie? :)
Naturalnym jest, że każde obcięcie (każdy rodzaj nawisu) zabiera albo na górze, albo na dole, czyli każdy nawis dziobowy skraca przestrzeń dziobową (i tak wypada to poza koją z reguły) w stosunku do pionowej dziobnicy. Klasyczny nawis dodatni skraca linię wodną przy założonej długości kadłuba. Ujemny nawis wykorzystuje pełną długość kadłuba, za to skraca pokład i potencjalnie trójkąt przedni (jeżeli mocujemy sztag możliwie najbliżej dziobu (a nie zawsze tak jest).
Zamieniono link na zdjęcie. Zdjęcia proszę dodawać jako załącznik. Linki nie przejdą.
tang0780f.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4051 raz(y) 61,17 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2017-03-19, 21:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| strona
główna | internet
| o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl
CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH
| |
|