FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2017-03-19, 21:27
Wiatr i Woda 2017 w Warszawie
Autor Wiadomość
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6603
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-03-20, 12:12    [Cytuj]

extant napisał/a:
Sławek napisał/a:
... Projektowanie z zasady takich samych jachtów tylko o innym obrysie okien lub kształcie siedziska mija się z celem...

... ale projektowanie jachtów, które mają coraz to lepsze własności nautyczne (nie tracąc przy tym dobrej "hotelowości") jest jak najbardziej uzasadnione i celowe ! ;-) :-P


A uważasz ,że tak właśnie obecnie jest, że każdy nowy jacht jest nautycznie o wiele lepszy od swojego poprzednika ?. I drugie pytanie. jak myślisz jak często armator prywatny wymienia swój jacht ? Masz jacht ?. Ja mam sasankę od chyba 10 lat i mimo ,że od tego czasu ( ba od daty jej produkcji ) powstała olbrzymia ilość nowszych jachtów mi zupełnie wystarcza.

Sławek
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 164 razy
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 8004
Wysłany: 2017-03-20, 12:17    [Cytuj]

Sławek napisał/a:

Mariuszu przełom będzie wtedy, gdy na rynek wejdą nowe kształty kadłuba, czy jakieś inne rewolucyjne zmiany w projektowaniu jachtów. I wtedy każdy producent taki jacht będzie chciał mieć w swojej flocie. Projektowanie z zasady takich samych jachtów tylko o innym obrysie okien lub kształcie siedziska mija się z celem.

Sławek


To nie tak. Rynek jest szeroki - to raz. Dwa - popatrzmy na cokolwiek innego: jedzenie (kabanosy różnych firm zalegają na półkach), ciuchy (wszystkie marki oferują w gruncie rzeczy coś co jest aktualnie modne), technika (mamy mnóstwo modeli telefonów komórkowych i nadal pojawiają się nowe), samochody (tutaj w ogóle analogia jest bardzo bliska: wg Twojej logiki - po co robić nowego passata B8 skoro jest Mazda 6 i Insignia?) i td.
Jednak na wszystko jest miejsce na rynku. Wyraźnie też widać liderów rynkowych, naśladowców kroczących kilka lat z tyłu i firmy trzymające się swojej filozofii.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22740
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-03-20, 12:19    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
zenek napisał/a:
W ubiegłym roku na warszawskich Targach "Wiatr i Woda" było prezentowanych 11 jachtów żaglowych. W tym roku 6! Kto zgadnie ile będzie w przyszłym roku :mrgreen: :-P ?
.

Zenku rynek się nasycił. Jachtu w Polsce głównie były kupowane na czarter. Po kiego co roku robić sobie koszty wymyślając w sumie takie same jachty o takiej samej funkcjonalności. To są koszty.


Myślę, że te targi są po prostu zbyt drogie w stosunku do tego, co oferują. Na innych targach jachtów żaglowych jest więcej.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6603
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-03-20, 12:26    [Cytuj]

Wiktorze nowego passata, czy hondę projektuje się na cały świat, a kilka koncernów światowych ściga się o wpływy i wyniki sprzedaży.
Z jachtami w Polsce jest trochę inaczej. Jako armator miałeś Maxusa chyba 28. Sprzedałeś go , jaki jacht masz teraz ?. Ile w miedzy czasie wymieniłeś samochodów, kupiłeś koszul skarpetek, zjadłeś kabanosów, wymieniłeś telefonów ?. Telefon , samochód, kabanosy , cichy ( twoja kobieta nie wyjdzie na ulice w kreacji sprzed 5 lat przecież :-D ) są to obecnie produkty pierwszej potrzeby. Jacht jest produktem drugiej lub trzeciej potrzeby już z uwagi na fakt ,że żeglarzy w ogólnej liczbie naszego społeczeństwa nie jest za dużo. Kilka procent ?. Z tego jedynie kilka procent zmienia w miarę regularnie jachty na nowe. Więc dla kogo te nowe konstrukcje Firmy czarterowe odmładzają swoje floty to fakt, ale najpierw muszą sprzedać stare. Mazury z gumy nie są, choć tendencje do kopania są :-D


Co do targów to aby się wystawić to :

1. jacht musze dowieść i potem z nim wrócić,
2. koszty stoiska,
3. pracowników, którzy przy tym jachcie są trzeba zakwaterować i wyżywić.

Ile zawrze transakcji z tego tytułu : bardzo często o.

czy nie taniej dla mnie zaprezentować taki jacht na forum żeglarskim. Niech dyskutują ,wymieniają uwagi, krytykują ( byle by nazwy nie przekręcili :mrgreen: ).
Na wiosnę zaproszę chętnych z forum na testy na wodzie zakończone symboliczną szklaneczką czegoś szlachetnego.
Efekt osiągnę znacznie lepszy znacznie tańszym kosztem.
Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2017-03-20, 12:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|MirekMors

Pomógł: 94 razy
Wiek: 58
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 6691
Skąd: Wawer
Wysłany: 2017-03-20, 18:04    [Cytuj]

Awanturkę związaną z Mx26 i A24,4 wszyscy pamiętamy. Dla mnie na fotkach też były bliźniakami. Na żywo stwierdzam, że to 2 zupełnie różne łódki.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6603
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-03-20, 18:22    [Cytuj]

MirekMors napisał/a:
Awanturkę związaną z Mx26 i A24,4 wszyscy pamiętamy. Dla mnie na fotkach też były bliźniakami. Na żywo stwierdzam, że to 2 zupełnie różne łódki.


A czym się tak różnią Mirku :?:

Sławek
 
 
<|MirekMors

Pomógł: 94 razy
Wiek: 58
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 6691
Skąd: Wawer
Wysłany: 2017-03-20, 20:24    [Cytuj]

1. długością
2. łazienką
3. kokpitem
Właściwie łączy je to nieszczęsne okno.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6603
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-03-20, 20:35    [Cytuj]

MirekMors napisał/a:
1. długością
2. łazienką
3. kokpitem
Właściwie łączy je to nieszczęsne okno.


1. długość : To akurat nie problem zawsze się skraca lub wydłuża jachty nadając im inne nazwy. Różnych sasanek 620, sasanka janmor sasanka 600, 660 było od metra na tym samym kadłubie,
2. łazienka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ,
3. kokpit no tak są trochę inne ławki kokpitowe, a właściwie jego zakończenia.

Linie teoretyczne kadłuba, kształt nadbudówki są bardzo zbliżone.

Sławek
 
 
<|MirekMors

Pomógł: 94 razy
Wiek: 58
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 6691
Skąd: Wawer
Wysłany: 2017-03-20, 21:58    [Cytuj]

Masz rację:
Obie są identycznie żaglowe, obie mieczowe ze sterem pawężowym, obie z rumplem, ożaglowanie slup, itd.
Nie żartujmy sobie :->
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6603
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-03-21, 07:48    [Cytuj]

MirekMors napisał/a:
Masz rację:
Obie są identycznie żaglowe, obie mieczowe ze sterem pawężowym, obie z rumplem, ożaglowanie slup, itd.
Nie żartujmy sobie :->


Ja nie napisałem ,że takie same , ale bardzo podobne. nawet Ty oglądając zdjęcia doszedłeś do tego samego wniosku. Dopiero teraz przeczytałem dyskusje, która toczyła się wcześniej. Oglądając pierwsze zdjęcia A24,4 stwierdziłem ,że ja już gdzies taki jacht widziałem, po czym skojarzyłem sobie z M 26 Evo. Przypadek :?: Oczywiście ,że nie.
Ale masz rację jacht jest inny. Jacht jest krótszy, ma inne ławki kokpitowe, inna łazienkę i być może , a nawet na pewno wnętrze. Tyle ,że powstał na bazie projektu bardzo udanego jachtu Maxus 26 evo. Więc jakąś super nowością nie jest.

Sławek
 
 
zenek

Pomógł: 238 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12474
Wysłany: 2017-03-21, 07:51    [Cytuj]

Sławku nie czepiaj się! Super nowością był na Targach Tes 246 Versus i to chyba przyznasz :-D !
 
 
~extant

Pomógł: 340 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14656
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-03-21, 08:36    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
... skojarzyłem sobie z M 26 Evo....
.. bardzo udanego jachtu Maxus 26 evo...

Sławku, zacznijmy od tego, że nie ma takiego jachtu jak... Maxus 26 Evo. ;-) :-P
 
 
MirekMoz

Wiek: 51
Dołączył: 01 Sie 2016
Posty: 147
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2017-03-21, 11:46    [Cytuj]

W prezentacji jachtów żaglowych zabrakło mi elementów osprzętu pokładowego. Domyślam się, że producent skorupy i części hotelowej pozostawia dowolność doboru marek kabestanów, knag, szyn szotów, bloków itp. Ale jak popatrzeć na pokład to widać wytłoczenia pod te elementy. Jak nie ma przygotowanych miejsc i wzmocnień to kto to zrobi potem. Fajnie by było zobaczyć, choćby na jednej burcie, taki full-wypas choćby z imitacjami konkretnych elementów.
Ile może być szyn szotów - jedna, dwie, ile kabestanów, czy jest miejce przygotowane na bloczek zwrotny do szotów spiknakera czy genakera, gdzie zamocować obciągacz spinakerbomu, a może knaga w połowie burty? Tym wszystkim firmy się nie chwalą, a szkoda. Byłoby co oglądać.
Na targach dowiedziałem się jak zabudowana jest lodówka - zawsze jakiś zysk.
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 42 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 3432
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-21, 12:42    [Cytuj]

Chciałem wszystkim obecnym na spotkaniu forumowym podziękować za wspaniałe towarzystwo ! W "Szwejku" było głośno, towarzysko, lajtowo, atmosferycznie. Szkoda, że nie mogłem wypić więcej piwa !! Dzięki za fajne rozmowy ! Usłyszenie "Jozina z Bazin" na żywo w wersji unplugged bezcenne !!!
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 42 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 3432
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-21, 12:47    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Gwoździa Targów w kategorii jachty żaglowe małe otrzymała Antila 24.4. Gratulacje dla Jacka Daszkiewicza i stoczni Antila Yachts.
W kategorii jachty żaglowe duże gwóźdź przypadł Hornetowi 29. Wielkiej konkurencji nie miał. :-P


Ja również przyłączam się do gratulacji dla Jacka Daszkiewicza.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6603
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-03-21, 12:49    [Cytuj]

Cytat:
Na targach dowiedziałem się jak zabudowana jest lodówka - zawsze jakiś zysk.



Bo to jest najistotniejsze w jachtach czarterowych ( jachty w Polsce kupują głównie firmy czarterowe ), a nie mocowanie bloku zwrotnego do spinakera :-D
 

Sławek
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 42 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 3432
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-21, 13:08    [Cytuj]

MirekMors napisał/a:
To jeszcze wypada podziękować naszym "sponsorom", którzy nadpłacili nasze rachunki. Artiosso i Maćku24 - bójcie się ! :evil:


Ale ale o so chozi ???? :shock: :shock: :shock: :shock:
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 42 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 3432
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-21, 13:09    [Cytuj]

extant napisał/a:
Sławek napisał/a:
... skojarzyłem sobie z M 26 Evo....
.. bardzo udanego jachtu Maxus 26 evo...

Sławku, zacznijmy od tego, że nie ma takiego jachtu jak... Maxus 26 Evo. ;-) :-P


Popełniłem kiedyś ten sam błąd. :oops:
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 42 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 3432
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-21, 13:13    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
MirekMors napisał/a:
Masz rację:
Obie są identycznie żaglowe, obie mieczowe ze sterem pawężowym, obie z rumplem, ożaglowanie slup, itd.
Nie żartujmy sobie :->


Ja nie napisałem ,że takie same , ale bardzo podobne. nawet Ty oglądając zdjęcia doszedłeś do tego samego wniosku. Dopiero teraz przeczytałem dyskusje, która toczyła się wcześniej. Oglądając pierwsze zdjęcia A24,4 stwierdziłem ,że ja już gdzies taki jacht widziałem, po czym skojarzyłem sobie z M 26 Evo. Przypadek :?: Oczywiście ,że nie.
Ale masz rację jacht jest inny. Jacht jest krótszy, ma inne ławki kokpitowe, inna łazienkę i być może , a nawet na pewno wnętrze. Tyle ,że powstał na bazie projektu bardzo udanego jachtu Maxus 26 evo. Więc jakąś super nowością nie jest.

Sławek



Jacht wyszedł spod ręki tego samego projektanta. Jest jachtem w tej samej klasie wielkościowej i o tym samym przeznaczeniu.
Obie konstrukcje dzieli w projektowaniu max 3 lata.
Zatem podobieństwo jest wytłumaczalne i nie jest niczym nadzwyczajnym, ani tym bardziej zdrożnym . Takie same podobieństwa są pomiędzy Tangami 730, 780 S, 760 C.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6603
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-03-21, 14:14    [Cytuj]

artiosso napisał/a:
Sławek napisał/a:
MirekMors napisał/a:
Masz rację:
Obie są identycznie żaglowe, obie mieczowe ze sterem pawężowym, obie z rumplem, ożaglowanie slup, itd.
Nie żartujmy sobie :->


Ja nie napisałem ,że takie same , ale bardzo podobne. nawet Ty oglądając zdjęcia doszedłeś do tego samego wniosku. Dopiero teraz przeczytałem dyskusje, która toczyła się wcześniej. Oglądając pierwsze zdjęcia A24,4 stwierdziłem ,że ja już gdzies taki jacht widziałem, po czym skojarzyłem sobie z M 26 Evo. Przypadek :?: Oczywiście ,że nie.
Ale masz rację jacht jest inny. Jacht jest krótszy, ma inne ławki kokpitowe, inna łazienkę i być może , a nawet na pewno wnętrze. Tyle ,że powstał na bazie projektu bardzo udanego jachtu Maxus 26 evo. Więc jakąś super nowością nie jest.

Sławek



Jacht wyszedł spod ręki tego samego projektanta. Jest jachtem w tej samej klasie wielkościowej i o tym samym przeznaczeniu.
Obie konstrukcje dzieli w projektowaniu max 3 lata.
Zatem podobieństwo jest wytłumaczalne i nie jest niczym nadzwyczajnym, ani tym bardziej zdrożnym . Takie same podobieństwa są pomiędzy Tangami 730, 780 S, 760 C.


I o to mi właśnie chodziło. Tak samo powstawały na bazie jednego kadłuba modyfikowanego oczywiście różnego rodzaju sasanki. A to że pomyliłem 26 z 24 nie ma w tym sporze znaczenia.
Projektant mając dobry wzorzec po prostu zaprojektował podobny jacht, nie taki sam, ale podobny według podobnych założeń. I na pewno korzystał ze swoich starszych sprawdzonych rozwiązań. I w tym sensie nie jest to żadna wielka nowość tylko kontynuacja pewnej linii projektowej i założeń. Nowością można było nazwać M 24 evo w stosunku do poprzednich modeli jachtów Maxus niezależnie od ich długości.


Sławek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH