FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regaty Northman-Cup 2017
Autor Wiadomość
mmaacc

Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 31
Wysłany: 2017-09-25, 10:52    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
Brawo , brawo , brawo ( no i doskonale się czyta - dobrze , że już jesteś na tym forum :lol: )

Od lat!... :)
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 79 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3415
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-25, 11:11    [Cytuj]

Jest tabela mety. Ciekawe czasy netto ;-)

http://northman.pl/regata...thman-cup-2017/
 
 
~northman

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 206
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2017-09-25, 11:26    [Cytuj]

Dziękujemy za udział w regatach. Mamy nadzieję, że wydarzenie spełniło Wasze oczekiwania. Do regat zakwalifikowanych zostało 119 jachtów, z czego wystartowało 117. W imprezie udział wzięło ponad 750 osób. Zachęcamy do przesyłania zdjęć na adres marketing@northman.pl, które jak co roku opublikowane zostaną w galerii regat.

Piotrku dziękuję za czujność, rzeczywiście wyniki zostały przed chwilą opublikowane na naszej stronie :-D

Statuetki.jpeg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 215,49 KB

 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 177 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12458
Wysłany: 2017-09-25, 12:06    [Cytuj]

No to czas na analizę.

Startujemy jako trzecia najliczniejsza grupa dwóch połaczonych klas Maxus 26 i Maxus Evo 24. Razem 40 jachtów. Start spod pinu, więc z racji tego, że sporo jachtów ustawia się na start lewym spod pinu decydujemy się na start prawym spod pinu i odłożenie na lewy na layline (lewa strona daje lepszą jazdę). Na kresce dość gęsto. Przed nami (niebieskie kurtki) załoga Sail Service na Maxus Evo 24, bezpośrednio za mną Ejs na Maxus Evo 24, wokół Maxusy 26, nie moge zlokalizować Maćka na Maxusie Evo 24.
Czuję, że jesteśmy za szybko, wytracam jakieś 12 sekund i wydaje się, że jadę w punkt. Jedziemy prawym ciasno, by nie wpuścić lewych pomiędzy jachtami. Na sekundy przed startem pin startowy ginie mi za jachtem przede mną. Startuje wg zegarka (sygnał przygotowania idealnie złapany). Flag nie widać za lasem masztów i żagli za nami, a wystrzał jak zawsze słychać z 1-2 sekundowym opóźnieniem, więc na tym nie mogę zbytnio polegać
Nagle jacht przed nami zaczyna robić nerwowe ruchy. Ja nie jestem w stanie wyhamować. Mogłem wyostrzyć i wystartować, teraz z filmu (47 sekunda 1-szego filmu) to widzę i chyba nie byłbym odgwizdany na falstarcie, albo sprowokowałbym generała. Zegar pokazuje mi jeszcze 4 sekundy do startu. Decyduję się zanurkować i wyostrzyć, no i... zabrakło kreski. Byłem pewien, że mam jeszcze pół metra do pinu i się zmieszczę. Niestety. pin przed dziobem, szybki oberek i próba startu lewym halsem. Oczywiście przyjmuję defiladę prawych, ale się z tym godzę. Zresztą strata nie taka wielka, skoro jestem w kontakcie z Krzyśkiem na Maxus 26, który lewym przedziera się między jachtami (czerwone kurtki). Niestety ja się nie mieszczę i przechodzę za rufami kolejnych jachtów. Potem odkładam się na prawy i...

...powinienem tym prawym jechać dalej, aż do layline (przecież lewa strona bardziej wydaje). Ja teraz widzę, że chyba błędnie zdecydowałem pójść na czysty wiatr na lewy i atakować boję rozprowadzającą na prawym halsie. Przecież cały czas płynę w kontakcie z Krzyśkiem z Maxus 26 2 min 7 sek 1-szego filmu (czerwone kurtki, który z grupy startujących jachtów był pierwszy na mecie)
Niestety już na pierwszej halsówce tracę do jachtu na najlepszej pozycji (ok 2min 42sek filmu) widać zza mojego masztu jak przemyka już na layline lewym halsem jacht - To prawdopodobnie Ejs.

Starta na starcie chyba gdzieś z tyłu głowy zostaje, bo jadę lewym do layline i odkładam się na prawy za szybko nie dokładając zapasu. Tam wiatr nieco kręci czasem odpadam, czasem ostrzę, ale na boję wchodzę... tyle, że pod nas odłożył się Coral Sea (1min 20sek drugiego filmu). W beznadziejnej nawitrzenj trace ostrość i prędkość. Coral Sea też traci prędkość. Niemal stajemy,a le decyduję się odpaść nabrać szybkości i wyostrzyć Coral Sea licząc, że dokręci i wejdę na boję...

I to był największy błąd w wyścigu, bo powinienem odłożyć się na lewy i dociąć. Błąd ten zauważył Zenek, ale nie posłuchałem, a może w amoku walki nie usłyszałem. Sądziłem, że odkładając się na lewy wejdę pod prawohalsowych. Błąd ten, kosztował mnie utratę prędkości. Bez prędkości przed dziobem wpuszczam lewohalsowych 2min 58 sek drugiego filmu. Przed samą boją odkładam się na lewy i ponownie na prawy i bez kiwek staję. Bez prędkości, wieszam się na boi patrząc na odchodzącą konkurencję 3min 14 sek filmu 2-giego. Kręcę kółko i włączam się do wyścigu, ponownie przyjmując defiladę prawohalsowych od 4min 29sek do 5min 26 sek drugiego filu, kiedy mogę sie odłożyć na prawy i na kurs na 2-gą boję.

Tutaj jesteśmy na ok 15-16 pozycji w klasie Maxus Evo 24.



Od tek pory zaczyna sie pościg po straconych grubo ponad 2 min w wyścigu. Spadają emocje, zaczyna sie dobra jazda.

cdn...
Ostatnio zmieniony przez pough 2017-09-25, 12:24, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 375
Wysłany: 2017-09-25, 12:16    [Cytuj]

Start miałem niezły. Gdybym nie dał (piiiii) to na pierwszej boi by był chyba pierwszy. Ale wyszło jak wyszło i musiałem puścić Kamila i kilka 22 aby wejść na boję. Potem było już tylko gorzej. Na pełnych jakoś szło i doganiałem (uciekałem) a na ostrych zostawałem z tyłu (byłem doganiany). Załodze podziękuję za walkę, zwycięzcom za zwycięstwo a przegranym... wszak nikt nie przegrał. Do zobaczenia na szlaku.
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 79 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3415
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-25, 12:17    [Cytuj]

Ale tłok na starcie......dobrze, że mnie tam nie było..... ;-)
 
 
zenek

Pomógł: 241 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12631
Wysłany: 2017-09-25, 13:02    [Cytuj]

Piotr Lewandowski napisał/a:
Ale tłok na starcie......
Ano był. To była najliczniejsza grupa (40 jachtów). Chyba najłatwiej było wystartować w ostatniej grupie, bo tam było tylko 20 konkurentów.
Mx33 i Mx33.1RS też nie miały łatwo. "Zaledwie" 31 jachtów :-P !
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 79 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3415
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-25, 13:24    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Piotr Lewandowski napisał/a:
Ale tłok na starcie......
Ano był. To była najliczniejsza grupa (40 jachtów). Chyba najłatwiej było wystartować w ostatniej grupie, bo tam było tylko 20 konkurentów.
Mx33 i Mx33.1RS też nie miały łatwo. "Zaledwie" 31 jachtów :-P !
Tzn. ja byłem w tej grupie, ale nie w tłoku ;-)
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 177 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12458
Wysłany: 2017-09-25, 13:27    [Cytuj]

Od pierwszej do drugiej boi, studzimy nerwy i widzę, że mamy jazdę. Jacht dobrze strymowany. Nabieramy prędkości na półwietrze. Pierwsze jachty przed nami dochodzimy idąc bliżej wiatru i mijamy. Na drugiej boi musimy wpuścić wewnetrznych, ale wchodzimy ciasno i idziemy lewym baksztagiem do góry na nawietrzną. Zaczynamy wspinaczkę. Niestety mozolną i dalej tracimy czas do czołówki, bo Ci, których wyprzedzamy zaczynają przeszkadzać za rufą zabierając wiatr. Ciągła walka o czysty wiatr powoduje utratę kolejnych minut do czołówki, ale po kolei wyprzedzamy sporo jachtów, w tym do trzeciej boi przy Górze Wiatrów trzy z naszej klasy. Reszta to Maxusy 26. Idąc na trzecią boję spotykamy już wracające z niej jachty prowadzące. Zaczynamy liczyć. Jest ich 11 i 12-nasty przed nami jeszcze przed boją. Od trawersu pierwszego jachtu do boi nr 3 idziemy 5 minut, czyli mamy już ok 10 min starty do liderów.

Na 3-cia boję wchodzimy więc na 13 -stej pozycji. Teraz lewym bajdewindem i czasem półwiatrami idąc bliżej wiatru do Upałt zyskujemy 6 pozycji, czyli jesteśmy już na 7 miejscu.

W naszym zasięgu jakieś 300m przed nami widzimy kolejnego Maxusa Evo 24. Dojść i wyprzedzić, to jest nasz cel. Powoli dystans się zmniejsza. Przy samych Upałtach Maxuss 33 schodzi z płytkiego i wydaje się, że bezpiecznie przejdziemy mu za rufą, ale ten znowu się zatrzymał, więc bezpiecznie docinamy jakieś 100m prawym, by ominąć zielska i płytkie. Ten przed nami znowu lekko nam odjechał.

Do czwartej boi przy Kirsajtach nic się nie zmienia. Potem halsówka do Ogonek. Przez bramkę Kalską przechodzimy jednym halsem. Niektórzy spadają bliżej Kociej. My idziemy prawym ostro i szybko. Dochodzimy niektóre Maxusy 28 i Maxusy 33. Wiatru nie brakuje więc nie wiem czemu niektórzy tak spadają.
Dystans do naszego kolejnego przeciwnika maleje. Okazuje się nim Coral Sea - ten co nas wziął w beznadziejną nawietrzną przed pierwszą boją. Zaczyna się walka na halsówce bezpośrednio przed boją, w której odrabiamy jakieś 200m wykorzystując każdą dokrętkę i odkrętkę. Do piątej boi jest przed nami, ale na boje wchodzimy tuż za jego rufą. Teraz z wiatrem na Kocią. Wiatru sporo, ale decydujemy się podnieść cały miecz. Zyskujemy na prędkości, wyprzedzamy. Rywal stara się nas kryć i atakować. Bronimy się. Jest zwrot za zwrot. Rywal też chyba na całym mieczu w górze. Czekamy na silniejszy szkwalik i w nim robimy kolejny zwrot przez rufę. Rywal również, ale nie utrzymuje jachtu, zalicza wywózkę. Mamy 30m przewagi. Markujemy kolejny zwrot i nie dokańczając wracamy na poprzedni. Rywal dał się nabrać i dokończył zwrot, a my wreszcie mamy czysty wiatr. Zaczynamy odjeżdżać o kolejne 30m.
Przed Kocią spłaszcza się. Rywal dochodzi. Idziemy szerzej, Coral Sea ciasno. Wydaje się, że jrywal na tym zyska, ale w końcu my dostajemy lepszy wiatr i ponownie odjeżdżamy. Po wyspie odkładamy się na prawy i dojeżdżamy do mety z ok. 40 sek przewagi.

Do pudła zabrakło 10 min (te które straciliśmy na początku wyścigu :evil: )
Ejs poza zasięgiem - dołożył jeszcze kolejne 10 min do drugiego Maćka i trzeciego Patryka.

No cóż za błędy się płaci, ale jest satysfakcja z w miarę dobrej jazdy na dystansie. Piszę w miarę dobrej, bo Ejs na dystansie od 3 boi dołożył jeszcze kolejne 10 min do naszej straty, więc jechał szybciej na odcinku od 3 boi do mety.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 381 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22935
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-09-25, 14:00    [Cytuj]

Ponad 120 zdjęć z portalowej motorówki.
https://mazury.info.pl/foto/17-09-23-northman-cup-2017/



 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 165 razy
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 8058
Wysłany: 2017-09-25, 14:27    [Cytuj]

Aż miło popatrzeć! Tyle łódek! Widać, że załogi coraz bardziej świadomie podchodzą do pływania: praktycznie brak ewidentnych błędów (para niewyluzowanych topenant czy przebranych lazyjacków czy niedobranych obciągaczy i foków to pryszcz na taką flotyllę)! Widać, że prelekcje przed NortmanCup pomagają i bardzo się przyjają! Coraz ciaśniej na starcie. Szczególnie cieszy, że coraz więcej jednostek wie jak odczytać geometrię linii startu i korzysta z lepszej strony. Cieszę się jak cholera!
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 381 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22935
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-09-25, 15:16    [Cytuj]

plitkin napisał/a:
praktycznie brak ewidentnych błędów (para niewyluzowanych topenant czy przebranych lazyjacków czy niedobranych obciągaczy i foków to pryszcz na taką flotyllę)


Poza masą silników ze śrubami w wodzie. :-P
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 165 razy
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 8058
Wysłany: 2017-09-25, 15:21    [Cytuj]

Prawdopodobnie był nakaz orgaizatora trzymać silnik w pionie. Dość częsta praktyka teraz.
 
 
~extant

Pomógł: 340 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14654
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-09-25, 15:22    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Poza masą silników ze śrubami w wodzie. :-P

Zbyszek, na prestarcie i starcie wszystkie silniki na łódkach musiały być "w pionie" - nakaz sędziego. :-)
Ostatnio zmieniony przez extant 2017-09-25, 15:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mmaacc

Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 31
Wysłany: 2017-09-25, 15:23    [Cytuj]

.. ale to prawda, że potem nie wszyscy pamiętali, żeby je podnieść. Jednak nie było ich tak wielu. Raczej jednostki...
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 381 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22935
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-09-25, 15:27    [Cytuj]

plitkin napisał/a:
Prawdopodobnie był nakaz orgaizatora trzymać silnik w pionie. Dość częsta praktyka teraz.


Podczas startu czy "podbramkowej sytuacji" na boi to zrozumiałe (szkoda go urwać), ale na długich halsach moczenie silnika to odczuwalna strata.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 177 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12458
Wysłany: 2017-09-25, 15:36    [Cytuj]

Ehhh... Teraz widzę również po zdjęciach portalowych ze startu, że gdybym w 46 sekundzie filmu poszedł do góry, to wcale nie mielibyśmy falstartu, a bardzo dobrą pozycję do wyścigu.

Zdjęcie na ok 6sek przed startem poniżej. My byliśmy na zdjęciu bezpośrednio za niebieskimi kurtkami, zasłonięci przez tego szarego Maxusa 26, ale przed widocznym za szarym Maxusem Evo 24 z Ejsem (ten w przechyle).



northman-cup-2017-087.jpg
Plik ściągnięto 61 raz(y) 85,96 KB

Ostatnio zmieniony przez pough 2017-09-25, 15:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~Rafał1960

Pomógł: 5 razy
Wiek: 57
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 990
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-25, 16:12    [Cytuj]

Macie może jakiś widok trasy na mapce?
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 177 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12458
Wysłany: 2017-09-25, 16:38    [Cytuj]

Rafał1960 napisał/a:
Macie może jakiś widok trasy na mapce?


20170923_074229.jpg
Plik ściągnięto 61 raz(y) 7,08 MB

 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1976
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-25, 16:55    [Cytuj]

pough napisał/a:
..że gdybym w 46 sekundzie filmu poszedł do góry, to wcale nie mielibyśmy falstartu..


Albo byś maił bardzo dobry start
Albo byś miał falstart i nie było by gorzej niz było
Albo by komisja nie zidentyfikowała kto jest na falstarcie ( pewnie było by więcej ) i była by genaralka albo by puścili.
Z łódki z kokpitu trudno ocenić czy się jest na falstarcie dlatego procedura przewiduje flagi i sygnały i trzeba na tym bazować
Fajne gdybanie co ?
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Drago 2017-09-25, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH