FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

Boatshow 2017
Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2017-04-11, 01:30
Mamert Cup 2016 - 24 września 2016, Port Trygort, jez. Mamry
Autor Wiadomość
<|Andrzej Drago

Pomógł: 72 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1827
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-27, 21:59    [Cytuj]

MirekMors napisał/a:
Andrzeju - dziękuję. Zgadzam się w zupełności. Nie mazgaję się. Wczoraj na Mamrach cały dzień kombinowałem z szotami foka. Dziś na Kisajnie też siedziałem po zawietrznej obserwując icki. Ale mnie regaty kręcą tylko przez chwilę; nie kupię dla nich nowego foka. Nad sobą popracuję. Mam - jak powiedziałeś - potencjał :mrgreen:


Pozdrawiam Cię Mirku
Do tej pory mało się znaliśmy ale te dni chyba nas przybliżyły.
Co do nowego foka to wszystko zależy jaki sobie program dla łódki zakładasz.
Podobnie miałem ja budując swoja łódkę - Drago
Powstał doskonały mały jacht na ciężkie warunki i pływanie przybrzeżne ale słabo nadający się do regat. Startowałem na nim jednak i w regatach , bo nie ma lepszej szkoły dobrego , skutecznego a przez to i bezpiecznego żeglowania także na żaglach dodatkowych , które w niektórych sytuacjach ( długie przeloty ) są koniecznością.
Nad prowadzeniem foka musisz jednak popracować.
Przy planie jaki masz genaker bez genakerbomu to wyrzucanie pieniędzy.
Ani to ładne ani skuteczne - taki kwiatek do kożucha.

Wracając do ostatnich regat to mam filmiki pokazujące prace załogi i żeglugę i pewnie Ewa je umieści na YT a Nella zdjęcia jakie robiła umieści w swoich plikach i wtedy dam linka i swój opis.
Ten wyścig jeszcze we mnie siedzi.
I to jest najlepsze w regatach :lol:
 
 
~czoboki
ZMiK

Pomógł: 20 razy
Wiek: 49
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-27, 22:07    [Cytuj]

Piotr Lewandowski napisał/a:
Zanosi się pewnie na korekty w przyszłym roku, bo w klasie najdłuższej wystartowało ponad 40 jachtów, a w 7,81-8,20 stosunkowo niewiele.

Obawiam się, że niestety masz rację... Chyba przez 3 lata nie było zmian i fajnie, bo można było porównać swoje wyniki rok do roku, ale faktycznie klasa 7,81 - 8,20 się solidnie skurczyła. Zobaczymy jak będzie, choć osobiście mam nadzieję, że nic nie zmienią ;-)
 
 
mazok

Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 40
Wysłany: 2016-09-27, 22:37    [Cytuj]

czoboki napisał/a:
Piotr Lewandowski napisał/a:
Zanosi się pewnie na korekty w przyszłym roku, bo w klasie najdłuższej wystartowało ponad 40 jachtów, a w 7,81-8,20 stosunkowo niewiele.

Obawiam się, że niestety masz rację... Chyba przez 3 lata nie było zmian i fajnie, bo można było porównać swoje wyniki rok do roku, ale faktycznie klasa 7,81 - 8,20 się solidnie skurczyła. Zobaczymy jak będzie, choć osobiście mam nadzieję, że nic nie zmienią ;-)


Może by ją poszerzyć do 28 stóp?
 
 
~Wojtasss75

Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 366
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2016-09-28, 18:23    [Cytuj]

Będą dokładne wyniki?

20160917_121535.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 2,03 MB

20160924_120546.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 1,72 MB

P1000354.JPG
Plik ściągnięto 20 raz(y) 5,04 MB

Ostatnio zmieniony przez Wojtasss75 2016-09-28, 19:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 72 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1827
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-28, 20:22    [Cytuj]

Subiektywny opis wyścigu w Klasie Regatowej czyli widziane z pokładu Bolero.
Opis na podstawie fotografii ( czas zgodnie z ustawieniem aparatu ) i własnej pamięci

Analiza startu
Linia prawie dwuminutowa , skręcona w stosunku do wiatru tak , że momentami ciężko było po niej iść bejdewindem prawego halsu.
Górna boja ustawiona tek , że idąc lewym halsem od pinu trzeba dorobić ok 200 m aby wyjść na boję,
Ustawiona na skraju cienia brzegu , dochodzenie do boi prawym halsem to proszenie się o kłopoty.
Decyzja , startuję lewym , na max szybkości blisko pinu.
Jachty idące po linii startu powinny sobie przeszkadzać ( kilku na raz będzie chciało się znaleźć na prawym przy pinie w momencie sygnału startowego i powinna się znaleźć jakaś luka lub WII.
Na 20 s przed startem pędzimy na pin , z jachtów idących po linii słychać krzyki PRAWY , PRAWY – to co , myślą że jestem ślepy ?
Jest luka za NFunem ( dalej NF ) przed Majestickiem ( dalej Mj ) , kontorla czasu – 2 sek do startu , odpadamy i jak na boi owijamy się na rufie NF z zapasem przed wysuniętym genakerbomem Mj.
Za czwilę za nami krzyki PRAWY , PRAWY – to NF przełożył się na lewy i podłożył pod nadchodzące z za nas jachty.
12;38;30 – za nami po lewej na prawym halsie dwie Delphie ( dalej De ) Storm ( dalej St ) Mj i NF.
Przekładamy się na prawy i robimy wysokość trochę ponad boję aby wchodzić na nią przez strefę słabszego wiatru ( mamy ciężką łódkę ) na dużej szybkości.
Za rufą na lewym St , za nim Mj , niżej i pełniej Huzar ( Hu)
Osiągamy wysokość i przekładamy się na lewy
12;41;24 po zawietrznej wyprzedza nas NF
12;41;42 obie De zdecydowanie z przodu poniżej nas , w jednej linii z nimi ale znacznie niżej Mj
12;42;06 z prawej na prawym dochodzi Hu i Mx
12;42;18 NF musi odpadać i przechodzi im za rufą
12;42;34 przechodzimy nad Hu z sporym zapasem
12;42;40 z prawej poniżej Mx a poniżej ale trochę z przodu NF
12;42;56 Hu przekłada się na lewy i pędzi za nami na boję
12;43;30 wchodzimy w lukę przed Mj ( cały czas ma wysunięty genakerbom ) i okrążamy boję , za nami przechodzi Mj
12;43;36 boję zaczyna okrążać Hu i zaczyna iść wyżej niż Mj
12;43;50 NF za boja idzie do góry na Hu
12;44;16 Mj na naszym prawym trawersie szykuje genakera do postawienia
W tym czasie Hu walczy z NF i obaj idą wyżej robiąc sobie jednocześnie pozycje do postawienia genakerów
12;45;02 daję miejsce wyprzedzającemu mnie po zawietrznej Mj , stawiają genaker i pędzą w dół , będą musieli dorabiać na ostrym ale im się to opłaci , my płyniemy po prostej trochę powyżej 2 boi
12;46;42 NF daleko z tyłu stawia pięknego pomarańczowego genakera i zaczyna pędzić w kierunku Hu i boi
12;46;52 Hu zaczyna stawiać genakera ale pali on mu dopiero ok 12;47;52 ale już na nim siedzi NF przy czym obaj szybko się do nas zbliżają
Robert utrzymuje się w naszym sladzie torowym stosunkowo niedaleko
12;49;30 pierwsza De przechodzi boję , za nią Mj druga De i St po nich my , dalej Hu i NF
12;53;30 Nareszcie na spinakerze ale po naszej zawietrznej St i Hu wypychają nas na wiatr – to dla nich kurs właściwy , są na genakerach , NF za boja poszedł ostrzej i odchodzi
12;54;28 Hu w szkwale gwałtownie wyostrza i zostaje za St . Nie mam miejsca do przejścia im za rufą , próbuję sobie wypracować miejsce
12;56;16 Za nami ale już po minięciu boi Mx na spinakerze , nie zauważam Vasco
12;56;44 Sytuacja
Pierwsza De gdzieś popędziła
Druga De za NF po lewej z przodu
Z tyłu po prawej ( zawietrznej ) St i Hu
Wygaszam trochę spinakera i robimy rufę
12;56;05 przechodzimy za rufą St
12;58;18 przechodzimy za rufą Hu , robimy drugą rufę i nareszcie płyniemy kursem właściwym

Wychodzimy za język trzcin , trzeba ostrzyć , to nie na naszego spinakera , zwalamy go.
Przed nami De ( Opakowania ) i Mj
13;01;54 wyprzedza nas po zawietrznej płynący ( pędzący ) na genakerze NF
13;02;04 wyprzedza nas na genakerze Hu
13;02;30 wyprzedza nas na genakerze druga De
13;17;20 omijamy zrzucającego żagle NF – znowu mają pecha

Piękną rufą przechodzimy przy boi pod Kirsajtami ( boja ) , zaczyna się jazda półwiatrem , tylko moment baksztagu – znowu na genakery ale nie na spinaker
W przesmyku wyprzedzamy kilka jachtów innych klas , na Święcajtach wychodzimy wyżej na wistr i stawiamy spinakera , tak jedziemy do boi przy Ogonkach , raz widzimy jak sporo przed nami któryś z konkurentów walczy z genakerem głęboko przechylony.
Potem na wiatr dookoła Kociej , coś nałapaliśmy na ster i miecz , pomogło kilka głębokich ( bardzo ) przechyłów ale towarzyszył temu spory dryf.
Dochodzac do Kociej widzimy jak któryś z naszych klasowych rywali pędzi na przejście na Mamry na genakerze , spinakera mieliśmy po dpobrej burcie , na ostrym baksztagu byśmy postawili ale po obejściu wyspy okazało się , że dla nas za ostro
W przejściu nawiązaliśmy kontakt z Maskim – zagadywali nas ale u nas spokój i koncentracja – żartem odpowiedziałem im , że musimy pędzić bo my startujemy w klasie regatowej.
Za przewężką zobaczyliśmy przed sobą De. W tym słabym wietrze nam odchodziła ale jak wyszliśmy na niezakłócony wiatr to zobaczyłem , że szybkość mamy podobną ale my idziemy ostrzej.
Do 4 był pełen baejdewind i trochę nam odchodzili .
Za 4 poszli w lewo na prawy hals a my pod nadciagającą , groźnie wyglądająca chmurę.
Uprzedziłem załogę , ze będzie kopało i kręciło.
Pełna koncentracja i praca bez gadania.
Widać to na filmiku jaki nakręciła Ewa – może umieści na YT.
Kiedy ok 15;14 spotkaliśmy się z De była za nami i znowu zaczęła się zabawa i to tu gdzie trudniej dla naszego ciężkiego Bolero – w strefie słabszego wiatru
Pilnowaliśmy ich , wychodziliśmy nad nich i robiliśmy zwrot , oni natychmiast odpowiadali zwrotem , rozpędzałem łódkę i robiłem zwrot , kiedy robili zwrot w stronę mety , wychodziliśmy nad nich i też robiliśmy zwrot , oni oczywiście odpowiadali zwrotem.
Było ciężko ale dobrze.
Sytuacja zaczęła się komplikować przed metą gdzie było staod walczących Boler ( 1 ;2 i 3 miejsce w klasie ) oraz Piotr AT ( 3 w swojej klasie ).
Nasi konkurenci na De wykonali tak zwrot aby mnie pod nich wprowadzić – nie skorzystałem z tego zaproszenia i objechałem to stado , ukończyliśmy za pierwszym Bolerem a De została pod nimi.
Ukończyliśmy na doskonałym 4 miejscu w klasie , radość byłą wielka ale i zmęczenie.
No cóż , średnia wieku ponad 52 lata też robi swoje.
Tą średnią zdecydowania zaniżała Sandra ale to ona musiała się najwięcej nabiegać i naskakać.
Dziękuję Sandrunia
Podziękowania należą się całej wspaniałej załodze
Na zakończeniach wymieniają tylko sternika to ja wymienie wszystkich załogantów tak jak byli na pokładzie w czasie kursów spinakerowych
Licząc od dziobu
Paweł Kurzec
Nella Jankowska
Sandra Jankowska
Ewa Kalinowska
Bogusław Rak
Teraz , publicznie , bardzo wam dziękuję
Przepraszam , że zapomniałem podnieść silnik bo pewnie jazda by była znacznie skuteczniejsza i szkoda , że trasa preferowała genakery .
Jak by było z rozprowadzającej na Święcajty a potem po powrocie z dwa kółka 2 – 4 to kto wie co by było.

Tyle mojego subiektywnego pisania
Pozdrawiam wszystkich uczestników regat i cierpliwych czytelników
 
 
<|MirekMors

Pomógł: 94 razy
Wiek: 58
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 6691
Skąd: Wawer
Wysłany: 2016-09-28, 20:37    [Cytuj]

Przeczytałem i skonstatowałem: regaty nie dla mnie. Nie lubię i gubię się w tych niuansach.
 
 
zenek

Pomógł: 236 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12393
Wysłany: 2016-09-28, 20:55    [Cytuj]

Andrzeju gratuluję relacji. Nie wiem co spowodowało, że stała się tak dynamiczna w swoim przekazie. W pewnym momencie poczułem się jakbym sam był w Twojej załodze :-D ! Dzięki za taki opis walki na trasie regat!
 
 
~Rafał1960

Pomógł: 4 razy
Wiek: 57
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 842
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-28, 22:04    [Cytuj]

Zamiast prowadzić dziennik pokładowy ze stoperem w ręku
trzeba było walczyć. Mogło być lepsze miejsce. :lol:
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 72 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1827
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-29, 07:41    [Cytuj]

Oj , oj Rafale.
Nie przeczytałeś ze zrozumieniem :lol: , chronometraż jest na podstawie fotografii.
Zdjęcia robiła Nella która żegluje od 1971 roku i wie co ważne i co mi potem pomoże w analizie , czy przy rozstrzyganiu sytuacji , niezależnie od tego , że niektóre zdjęcia są wspaniałe o czym przekonacie się jak je umieści w internecie. Ich przewagą jest to , że żaden fotograf na motorówce nie może się znaleźć na takiej pozycji jak z pokładu jachtu w regatach.
A zajęte miejsce jest wspaniałe i bardzo się z niego cieszę , niezależnie od tego , że wiele radości sprawiło nam także życie towarzyskie z zaprzyjaźnionymi załogami.
Zajęte miejsce pokazuje tez zdolność nautyczna jachtu , który żegluje już wiele lat i jak widać wcale się nie starzeje. Kiedyś wyprzedzał epokę i ta teraz go powoli dogania :lol:

Zenku , dziękuję za dobre słowo ale reżyserem tej dynamiki byli współzawodnicy , ja tylko starałem się pokazać co i jak się działo na wodzie w naszej grupie. Stosowanie różnorodnych żagli dodatkowych zawsze wprowadza dynamikę , choćby dlatego , że są różne kursy właściwe
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Drago 2016-09-29, 07:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazok

Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 40
Wysłany: 2016-09-29, 13:34    [Cytuj]

Wyniki Mamert Cup 2016

1.latawce.jpg
Plik ściągnięto 1403 raz(y) 43,75 KB

2.micro.jpg
Plik ściągnięto 1403 raz(y) 45,47 KB

3.od 701 do 780.jpg
Plik ściągnięto 69 raz(y) 114,84 KB

4.od 781 do 820.jpg
Plik ściągnięto 79 raz(y) 69,44 KB

5.od 821.jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 146,49 KB

 
 
~najmita

Pomógł: 61 razy
Wiek: 63
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 4533
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2016-09-29, 14:22    [Cytuj]

Widzę, że w najdłuższych na czwartej pozycji jest żeglarz z Nidy :-D .
Michał prowadził sklep żeglarski, buduje jachty, naprawia silniki (możliwe, że wszystko w czasie przeszłym).
 
 
~zeglarskaprzygoda

Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 487
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-29, 15:04    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:

Jest luka za NFunem ( dalej NF ) przed Majestickiem ( dalej Mj ) , kontorla czasu – 2 sek do startu , odpadamy i jak na boi owijamy się na rufie NF z zapasem przed wysuniętym genakerbomem Mj.

12;43;30 wchodzimy w lukę przed Mj ( cały czas ma wysunięty genakerbom ) i okrążamy boję , za nami przechodzi Mj


Trochę sprostowania, bo widzę, że tzw. bajki Natalki się wkradły do tego tekstu.

Pierwsze i ostatnie primo ;-) , nie miałem wysuniętego działa ani na starcie, ani na górnej boi. Widać to na zdjęciu które załączam (szare żagle zupełnie z tyłu, widać mój dziób i wsunięty bom). Nie bardzo rozumiem po co dodawać niepotrzebnego dramatyzmu kosztem kolegi. Walczyliście o życie żeby nie nabić się na mój bom gienka? Ja nie stwarzam zagrożenia dla siebie i innych, nie wlaczę do upadłego kosztem sprzętu.
Działo odpaliłem dopiero po bojce w przygotowaniu do postawienia gienka, zupełnie tak samo jak inne jachty (zdjęcie 2)

ps. za boją brałem Was od nawietrznej, co pokazuje zdjęcie drugie. Sprawdzę w domu na kamerce, ale na 99.9% tak było.

Fajne regaty, polatalim w ślizgu i zaliczyliśmy MOBa i wywrotkę. Filmik się montuje.

...nie wiem czemu drugie foto się nie wyświetla poprawnie, proszę o poprawkę.

14463013_1162974230407077_7503463038083097688_n.jpg
Uhuru ze schowanym działem
Plik ściągnięto 48 raz(y) 80,22 KB

14469524_1162974417073725_7198068344371120350_n.jpg
Uhuru tuż za boją z wysuniętym działem
Pobierz Plik ściągnięto 53 raz(y) 63,52 KB

Ostatnio zmieniony przez zeglarskaprzygoda 2016-09-29, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~zeglarskaprzygoda

Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 487
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-29, 15:53    [Cytuj]

Andrzej, to są dokładnie te zdjęcia $pam. Nie mam na nich bomu wysuniętego i nic przy nim nikt nie robił do zakrętu na pierwszej bojce. A dokładnie zdjęcie 131 - na którym nie mam bomu i 138 na którym działo wyjechało, bo sekundy później odpalałem gienka mając Was po zawietrznej.

Tak jak pisałem wcześniej, niepotrzebnie podkręcamy poregatowe emocje dodając elementy które nie miały miejsca. Trochę jak w kawale o tym, że ryba nadal rośnie po złowieniu. Nie miałbym nic przeciwko, ale pływanie na starcie z wysuniętym genaterbomem uważam z zachowanie głupie i ryzykowne. Zdarzają mi się takie zachowania w życiu ;-) Ale z wiekiem coraz rzadziej, a już na wodzie tym bardziej.

Wstawię później filmik z początku regat, na którym widać, że jechaliście dużo dalej ode mnie i nie było nawet mowy o sytuacji, w której mógłbyś myśleć o niebezpieczeństwie wynikającym z wysuniętego bomu genakera nawet gdybym miał go wysunięty :-)
Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2016-09-29, 17:42, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22540
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-09-29, 15:59    [Cytuj]

Usunięto post zawierający odesłanie do strony komercyjnej
 
 
~zeglarskaprzygoda

Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 487
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-29, 17:30    [Cytuj]

Dla pewności sprawdziłem na filmiku: działo wyjechało jakieś 15 sek przed wejściem na bojkę.
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 72 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1827
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-29, 23:35    [Cytuj]

Pod linkiem poniżej znajdziecie zdjęcia z pierwszej , najciekawszej części wyścigu klasy regatowej robione przez Nellę z pokładu Bolero

http://s1335.photobucket....6?sort=2&page=1
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 164 razy
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7938
Wysłany: 2016-10-01, 17:15    [Cytuj]

Tak dla osób, które się nie wypowiadają w wątku, a mogą czytać i przez to mieć nie pełne spojrzenie na sytuację, w ramach uzupełnienia informacji, która wcześniej się w tym wątku pojawiała: pod linkiem http://www.giz.uzs.gov.pl/?imprezy-na-wodzie,49 jak najbardziej Mamert Cup jest na liście imprez.

PS: link wcześniej został wrzucony przez Admina, nie jest komercyjny, więc zakładam, że regulaminu nie łamię.
 
 
~zeglarskaprzygoda

Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 487
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-01, 19:09    [Cytuj]

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Filmik z Majestica. Prosze wkleić w okno. Dzięki i miłego oglądania.
 
 
zenek

Pomógł: 236 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12393
Wysłany: 2016-10-02, 17:33    [Cytuj]

Wklejam w okienko
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22540
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-10-05, 21:50    [Cytuj]

Uprzejmie zawiadamiam, że dyskusja o przyszłorocznej edycji regat będzie toczyła się w dziale komercyjnym. Organizator tej komercyjnej imprezy nie współpracuje z portalem - nie widzę zatem powodu, abyśmy promowali tę imprezę na forum publicznym.

Aktywni użytkownicy forum uczestniczący w imprezie w dziale komercyjnym mogą swobodnie wymieniać się uwagami.

Każdy, kto chciałby śledzić przyszłoroczną dyskusję, a nie posiada jeszcze na naszym forum statusu Mazuranta (minimum 40 postów na koncie), albo jest wyłącznie czytelnikiem - ma wystarczająco dużo czasu na uzupełnienie swojego "stażu" na forum. Za rok żadne reklamacje nie będą uwzględniane. :-)


Uwagi do administratora (odnoszące się do powyższego) zostały wydzielone do osobnego wątku:
http://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=16094
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH