FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

Boatshow 2017
Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Most w Pięknej Górze - przebudowa
Autor Wiadomość
~Margarita

Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 19 Sie 2009
Posty: 702
Wysłany: 2017-05-16, 13:41    [Cytuj]

Teraz trudno mówić o dokładnej dacie, ale będąc na miejscu postaram się przekonać wykonawcę (dość miły człowiek i wygląda, że rozumie o co chodzi), aby zamknięcie było wtorek - czwartek, to chyba będzie najmniej uciążliwe.
 
 
~extant

Pomógł: 322 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14449
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-05-16, 13:48    [Cytuj]

Margarita napisał/a:
... ale będąc na miejscu postaram się przekonać wykonawcę (dość miły człowiek i wygląda, że rozumie o co chodzi), aby zamknięcie było wtorek - czwartek, to chyba będzie najmniej uciążliwe.

To byłoby zdecydowanie najmniej uciążliwie i dla żeglarzy/motorowodniaków i dla firm czarterowych.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 172 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12220
Wysłany: 2017-05-16, 13:56    [Cytuj]

Za wielką wodą nic tak nie przekonuje do myślenia i zdrowego rozsądku, jak ogromne odszkodowania za straty firm w wyniku uniemożliwienia im normalnego działania...
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6523
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-05-16, 14:22    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Margarita napisał/a:
na przełomie czerwca/lipca zamkniecie na 2-3 dni kanału Piękna Góra na czas rozbiórki starego mostu
Absolutna rewelacja! Początek wakacji, na Tajtach przeszło setka jachtów czarterowych! No cóż, pewnie niektórzy dogłębnie spenetrują Tajty! Brawo inwestor i wykonawca :evil: !!!


Hm z jednej strony most musi być jednak wykonany, a przepływanie przez teren budowy może skutkować wypadkiem , którego konsekwencjami nie zamiera być obarczony wykonawca. On ma swoje przepisy i dla zdrowia własnych 4 liter zamierza je przestrzegać.
Natomiast decyzja o budowie mostu nie zapadła wczoraj i chyba było dość czasu aby inwestor wraz z władzami samorządowymi dogadali się z właścicielami flot czarterowych co do komunikacji w tym okresie. Można przecież na ten czas przenieść owe floty poza Tajty. Powinny powstać jakieś tymczasowe stanowiska na czas budowy mostu.
Jak powstanie kładka tymczasowa to obawiam się ,że nie będzie na odpowiedniej wysokości, bo wykonawca ma pewnie w kontrakcie zapewnić przejazd, a nie przepłynięcie.

Zenku wykonawcy bym nie winił. gdyby w kontrakcie miał zapis, że na czas budowy ma np zbudować nie tylko tymczasowy przejazd, ale i tymczasową bazę dla jachtów czarterowych to pewnie by ją wykonał ( dodatkowa kasa w kontrakcie ). Skoro jednak nie miał to nie licz na to aby z własnej kieszeni wspomagał owe floty.

Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2017-05-16, 14:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zenek

Pomógł: 230 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12065
Wysłany: 2017-05-16, 14:31    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Zenku wykonawcy bym nie winił. gdyby w kontrakcie miał zapis, że na czas budowy ma np zbudować nie tylko tymczasowy przejazd, ale i tymczasową bazę dla jachtów czarterowych to pewnie by ją wykonał ( dodatkowa kasa w kontrakcie ). Skoro jednak nie miał to nie licz na to aby z własnej kieszeni wspomagał owe floty.
Sławku, a gdzie jest elementarne myślenie przede wszystkim inwestora? Pomroczności jasnej dostał? Tak trudno było wpaść na to, że zamknięcie mostu dla ruchu wodnego kiedy zamknięty jest również kanał Niegociński, to uwięzienie jachtów na Tajtach?
Na czas rozbiórki mostu Kanał Piękna Góra powinien być zamknięty ale w marcu lub kwietniu. Od biedy teraz, kiedy ruch wodny jest znikomy, ale nie w szczycie sezonu!
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 172 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12220
Wysłany: 2017-05-16, 14:34    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
zenek napisał/a:
Margarita napisał/a:
na przełomie czerwca/lipca zamkniecie na 2-3 dni kanału Piękna Góra na czas rozbiórki starego mostu
Absolutna rewelacja! Początek wakacji, na Tajtach przeszło setka jachtów czarterowych! No cóż, pewnie niektórzy dogłębnie spenetrują Tajty! Brawo inwestor i wykonawca :evil: !!!


Hm z jednej strony most musi być jednak wykonany, a przepływanie przez teren budowy może skutkować wypadkiem , którego konsekwencjami nie zamiera być obarczony wykonawca. On ma swoje przepisy i dla zdrowia własnych 4 liter zamierza je przestrzegać.
Natomiast decyzja o budowie mostu nie zapadła wczoraj i chyba było dość czasu aby inwestor wraz z władzami samorządowymi dogadali się z właścicielami flot czarterowych co do komunikacji w tym okresie. Można przecież na ten czas przenieść owe floty poza Tajty. Powinny powstać jakieś tymczasowe stanowiska na czas budowy mostu.
Jak powstanie kładka tymczasowa to obawiam się ,że nie będzie na odpowiedniej wysokości, bo wykonawca ma pewnie w kontrakcie zapewnić przejazd, a nie przepłynięcie.

Zenku wykonawcy bym nie winił. gdyby w kontrakcie miał zapis, że na czas budowy ma np zbudować nie tylko tymczasowy przejazd, ale i tymczasową bazę dla jachtów czarterowych to pewnie by ją wykonał ( dodatkowa kasa w kontrakcie ). Skoro jednak nie miał to nie licz na to aby z własnej kieszeni wspomagał owe floty.

Sławek

Sławku...
jez. Tajty ma wyjścia na WJM w dwie strony. Inwestor powinien zostawić jeden kierunek dostępny, dla klientów firm czarterowych zlokalizowanych nad jez. Tałty.
Nie powinien zamykać obu kierunków jednocześnie.
Najpierw powinien skończyć remont kanału, a potem się zabrać za most. lub odwrotnie, ale nie razem... ;-)
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6523
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-05-16, 14:38    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Sławek napisał/a:
Zenku wykonawcy bym nie winił. gdyby w kontrakcie miał zapis, że na czas budowy ma np zbudować nie tylko tymczasowy przejazd, ale i tymczasową bazę dla jachtów czarterowych to pewnie by ją wykonał ( dodatkowa kasa w kontrakcie ). Skoro jednak nie miał to nie licz na to aby z własnej kieszeni wspomagał owe floty.
Sławku, a gdzie jest elementarne myślenie przede wszystkim inwestora? Pomroczności jasnej dostał? Tak trudno było wpaść na to, że zamknięcie mostu dla ruchu wodnego kiedy zamknięty jest również kanał Niegociński, to uwięzienie jachtów na Tajtach?
Na czas rozbiórki mostu Kanał Piękna Góra powinien być zamknięty ale w marcu lub kwietniu. Od biedy teraz, kiedy ruch wodny jest znikomy, ale nie w szczycie sezonu!


Zenku pełna racja tylko ,że to sprawa inwestora i powinna być dogadana na etapie pozwolenia na budowę, a nie sprawa wykonawcy. gdybym to ja był wykonawcą to za żadne skarby nie pozwoliłbym na przepływanie jachtów pod rozbieranym mostem, czy potem budowanym. To jest teren budowy, komuś coś na głowę spadnie a mnie wsadzą i prokurator będzie miał w nosie moje dobre serduszko.
Co do terminu pełna zgodą most mógłby być rozbierany w marcu , kwietniu, no ale jak to u nas bywa wszystkie remonty zaczynają się w szczycie sezonu, kiedy ludzie wyruszają na wakacje . taka narodowa tradycja :mrgreen:
W Niemczech pasy na drogach malują w nocy, w Chojnicach ok 14 - 15 kiedy ludzie wyjeżdżają z pracy lub jadą na druga zmianę.
Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2017-05-16, 14:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6523
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-05-16, 14:42    [Cytuj]

Cytat:
Sławku...
jez. Tajty ma wyjścia na WJM w dwie strony. Inwestor powinien zostawić jeden kierunek dostępny, dla klientów firm czarterowych zlokalizowanych nad jez. Tałty.
Nie powinien zamykać obu kierunków jednocześnie.
Najpierw powinien skończyć remont kanału, a potem się zabrać za most. lub odwrotnie, ale nie razem...

Racja tylko ja nie jestem inwestorem, ale aż dziwne ,że takie prozaiczne sprawy nie zostały dogadane dużo wcześniej.

Sławek
 
 
zenek

Pomógł: 230 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12065
Wysłany: 2017-05-16, 14:45    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Zenku pełna racja tylko ,że to sprawa inwestora i powinna być dogadana na etapie pozwolenia na budowę, a nie sprawa wykonawcy.
Sławku zgadzam się i przecież napisałem, że to sprawka przede wszystkim inwestora, ale wykonawcy z definicji bym nie rozgrzeszał. Nie wiemy jakie były zapisy w SIWZ zamówienia i co jest, albo czy cokolwiek jest, o ruchu wodnym na Kanale Piękna Góra podczas remontu mostu.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22182
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-05-16, 14:54    [Cytuj]

Jeżeli akurat koparka nie pracuje na kanale Wilkaskim, to za zgodą firmy budowlanej (w końcu to teren budowy) można byłoby przeprawić się tym kanałem podczas rozbiórki mostu na kanale Piękna Góra. Może warto porozmawiać w tej kwestii z wykonawcą kanału Wilkaskiego?
 
 
~urbos

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 495
Wysłany: 2017-05-16, 14:54    [Cytuj]

Myślę, że Netta może mieć zwiększony ruch... bo jak się nie uda przepłynąć to najprostsze rozwiązanie dla firm zza mostu to przekazać jacht od strony Kisajna.

Ale planowanie, muszę przyznać, dramatyczne.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6523
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-05-16, 15:07    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Jeżeli akurat koparka nie pracuje na kanale Wilkaskim, to za zgodą firmy budowlanej (w końcu to teren budowy) można byłoby przeprawić się tym kanałem podczas rozbiórki mostu na kanale Piękna Góra. Może warto porozmawiać w tej kwestii z wykonawcą kanału Wilkaskiego?


Owszem Zbyszku tylko to jest zawsze na ryzyko wykonawcy, a kto ma dobre serce ten ....... Przepisy jasno określają ,że na teren budowy wstępu osobom postronnym jest zakazany, chyba ,że w pozwoleniu na budowę dopuszcza się korzystanie z tego placu, gdzie określa się zakres , warunki tego korzystania oraz zakres niezbędnych zabezpieczeń. Pamiętaj jak coś się stanie to potem ważne są właśnie te do tej pory nic nie znaczące papierki.

Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2017-05-16, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22182
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-05-16, 15:09    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Przepisy jasno określają ,że na teren budowy wstępu osobom postronnym jest zakazany, chyba ,że w pozwoleniu na budowę dopuszcza się korzystanie z tego placu, gdzie określa się zakres , warunki tego korzystania oraz zakres niezbędnych zabezpieczeń.


Podaj źródło tego przepisu.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6523
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-05-16, 15:32    [Cytuj]

Cytat:
Zagospodarowanie terenu budowy



Na terenie budowy zagrożenia wypadkami występują przede wszystkim wskutek:

upadku przedmiotów z wysokości

upadku   pracownika  do   nie   zabezpieczonego  wykopu   lub   upadku z wysokości

potrącenia pracownika przez środek transportu, urządzenie mechaniczne lub przenoszony element

przygniecenia pracownika przez wadliwie składowane materiały budowlane.


Zagospodarowanie terenu budowy wykonuje się, co najmniej w zakresie:
1) ogrodzenia terenu i wyznaczenia stref niebezpiecznych

2) wykonania dróg, wyjść i przejść dla pieszych

3) doprowadzenia energii elektrycznej oraz wody, zwanych dalej "mediami", oraz odprowadzania lub utylizacji ścieków

4) urządzenia pomieszczeń higieniczno-sanitarnych i socjalnych;

5) zapewnienia oświetlenia naturalnego i sztucznego;

6) zapewnienia właściwej wentylacji

7) zapewnienia łączności telefonicznej

8) urządzenia składowisk materiałów i wyrobów.
Teren budowy lub robót powinien być, w miarę potrzeby, ogrodzony. Ogrodzenie powinno być wykonane tak, aby nie stwarzało zagrożenia dla ludzi. Wysokość ogrodzenia powinna wynosić co najmniej 1,50 m. Jeżeli ogrodzenie terenu budowy lub robót nie jest możliwe, należy oznakować granice terenu za pomocą tablic ostrzegawczych, a w razie potrzeby zapewnić stały nadzór.

Strefy niebezpieczne uniemożliwiające dostęp osobom postronnym wyznacza się przez ich ogrodzenie i oznakowanie. Strefę niebezpieczną, w której istnieje zagrożenie spadania z wysokości przedmiotów, ogradza się balustradami. W swym najmniejszym wymiarze liniowym liczonym od płaszczyzny obiektu budowlanego, strefa niebezpieczna nie może wynosić mniej niż 1/10 wysokości, z której mogą spadać przedmioty, lecz nie mniej niż 6 m. W zwartej zabudowie miejskiej strefa niebezpieczna może być zmniejszona pod warunkiem zastosowania innych rozwiązań technicznych lub organizacyjnych, zabezpieczających przed spadaniem przedmiotów. Przejścia, przejazdy i stanowiska pracy w strefie niebezpiecznej zabezpiecza się daszkami ochronnymi. Daszki ochronne powinny znajdować się na wysokości nie mniejszej niż 2,4 m nad terenem w najniższym miejscu i być nachylone pod kątem 45° w kierunku źródła zagrożenia. Pokrycie daszków powinno być szczelne i odporne na przebicie przez spadające przedmioty. W miejscach przejść i przejazdów szerokość daszka ochronnego wynosi co najmniej o 0,5 m więcej z każdej strony niż szerokość przejścia lub przejazdu.

Używanie daszków ochronnych jako rusztowań lub miejsc składowania narzędzi, sprzętu, materiałów jest zabronione.

Drogi dojazdowe powinny mieć utwardzoną nawierzchnię i być oznakowane zgodnie z przepisami o ruchu na drogach publicznych.

Przejścia dla pieszych powinny być wyznaczone w miejscach bezpiecznych. Szerokość drogi przeznaczonej dla ruchu pieszego jednokierunkowego powinna wynosić co najmniej 0,75 m, a dwukierunkowego - 1,2 m. Przejścia nad zagłębieniami lub obok nich powinny być zaopatrzone w balustrady z poręczą ochronną na wysokości 1,10 m, deską krawężnikową o wysokości 0,15 m oraz wypełnieniem przestrzeni pomiędzy poręczą a deską w sposób zabezpieczający pracowników przed upadkiem z wysokości.

Drogi komunikacyjne dla wózków i taczek, usytuowane nad poziomem terenu powyżej 1 m również zabezpiecza się balustradą. Nachylenie tych dróg nie może być większe niż: dla wózków szynowych - 4%; dla wózków bezszynowych - 5% i  dla taczek - 10%.

Przejścia dla pracowników znajdujące się na pochyłościach o pochyleniu większym niż 15% należy zaopatrzyć w listwy umocowane poprzecznie, w odstępach nie mniejszych niż 0,4 m lub w schody o szerokości nie mniejszej niż 0,75 m, co najmniej z jednostronnym zabezpieczeniem balustradą. Pochylnie, po których dokonuje się ręcznego przenoszenia ciężarów, nie powinny mieć spadków większych niż 10%.

Składowanie materiałów budowlanych powinno odbywać się tylko w wyznaczonych miejscach odpowiednio wyrównanych do poziomu, utwardzonych i odwodnionych, w sposób zabezpieczający przed przewróceniem, zsunięciem lub rozsunięciem się stosów materiałów. Niedozwolone jest opieranie składowanych materiałów o parkany, budynki, słupy linii napowietrznych.

Przy składowaniu należy zachować co najmniej następujące odległości: 0,75 m od ogrodzeń lub zabudowań, 5,0 m - od stałego stanowiska pracy.

Substancje i preparaty niebezpieczne przechowuje się i przemieszcza na terenie budowy w opakowaniach producenta. W pomieszczeniach magazynowych umieszcza się tablice określające dopuszczalne obciążenie regałów magazynowych, a także dopuszczalne obciążenie powierzchni stropu. Materiały sypkie, takie jak piasek i żwir, powinny być przechowywane w pryzmach z zachowaniem kąta stoku naturalnego tych materiałów. Materiały drobnicowe należy układać w stosy o wysokości nie przekraczającej 2 m. Materiały workowane należy układać krzyżowo do wysokości najwyżej 10 warstw. Prefabrykaty powinny być układane zgodnie z instrukcją producenta.   Opieranie składowanych materiałów lub wyrobów o płoty, słupy napowietrznych linii elektroenergetycznych, konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej lub ściany obiektu budowlanego, jest zabronione. Wchodzenie i schodzenie ze stosu utworzonego ze składowanych materiałów lub wyrobów jest dopuszczalne wyłącznie przy użyciu drabiny lub schodni. Podczas mechanicznego załadunku lub rozładunku materiałów lub wyrobów, przemieszczanie ich nad ludźmi lub kabiną, w której znajduje się kierowca, jest zabronione. Na czas wykonywania tych czynności kierowca jest obowiązany opuścić kabinę.

Eksploatacja urządzeń i instalacji elektroenergetycznych.

Na placach budowy urządzenia i instalacje elektroenergetyczne są bardzo często eksploatowane w trudnych warunkach a które wynikają z wpływów atmosferycznych, możliwości uszkodzenia mechanicznego pracujących maszyn budowlanych oraz przez niewłaściwe postępowanie zatrudnionych pracowników.

Place budowy o dużym zapotrzebowaniu mocy i energii elektrycznej, zasilane są często za pomocą przewoźnych stacji transformatorowych. Stacje transformatorowe zasilane są sieciami napowietrznymi lub kablowymi wysokiego napięcia. Wykonanie sieci napowietrznych i układanie kabli powinno spełniać wymaganie normy PrPN-E-05100-1-sieci napowietrzne i PN-76/E-05125 dla sieci kablowych. Eksploatacja sieci wysokiego napięcia oraz stacji transformatorowych powinna być prowadzona przez osoby posiadające świadectwa kwalifikacyjne "E" - eksploatacji z wpisem wysokości napięcia, a organizacja pracy zgodnie z instrukcją zawierającą m.in. rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 17.09.1999r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych.

Place budowy o mniejszym zapotrzebowaniu mocy i zużyciu energii  elektrycznej zasilane są z sieci elektroenergetycznej niskiego napięcia zakładów energetycznych.

Energia elektryczna po terenie placów budowy jest rozprowadzana liniami o napięciu 220/380V, która zasila rozdzielnice stałe lub przenośne, skrzynki rozdzielcze ( zaleca się stosowanie obudów z materiałów izolacyjnych z jednoczesną odpornością na urazy mechaniczne. Rozdzielnice mogą zawierać urządzenia do pomiaru energii elektrycznej, łącznik umożliwiający odłączenie jej spod napięcia, zabezpieczenia nadmiarowo-prądowe obwodów 1 i 3 fazowych zakończonych gniazdami wtyczkowymi, które powinny być zainstalowane wewnątrz rozdzielnicy lub na zewnętrznych ściankach. Dla ochrony przeciwporażeniowej dodatkowej na poszczególnych obwodach instaluje się wyłączniki różnicowoprądowe o czułości 30 mA. Jeżeli jest przewidziana ochrona ludzi przed dotykiem pośrednim za pomocą samoczynnego odłączenia zasilania, odpowiednio do rodzaju systemu ochronnego, napięcie bezpieczne dotyku powinno być ograniczone do wartości 24 V prądu przemiennego i 60V prądu stałego.
Instalacje elektryczne na placach budowy wykonywane są przewodami ruchomymi oponowymi przemysłowymi o izolacji wzmocnionej na napięcie 750 V typ OPd o odpowiedniej liczbie żył dla zasilania odbiorników przenośnych 1 i 3 fazowych. Długość linii wykonanych przewodami ruchomymi do poszczególnych odbiorników nie powinna być większa niż 50 m.
Zasilanie odbiorników stałych należy wykonać instalacją stałą wykonaną przewodami kabelkowymi w izolacji poliwinitowej prowadzą  je jako napowietrzne na podporach, słupach, stojakach itp. Wysokość zawieszenia przewodów powinna być taka, aby nie utrudniać prowadzenia robót budowlanych, transportu i ruchu.
Eksploatacja urządzeń i instalacji na placu budowy to wykonywanie okresowe oględzin, przeglądów, pomiarów i prób w terminach określonych przez pracowników dozoru w instrukcji eksploatacji. Zaleca się wykonywanie oględzin co najmniej raz w tygodniu, przegląd co najmniej raz na sześć miesięcy oraz po każdym usunięciu uszkodzeń, po przeniesieniu   na inne miejsce i przed włączeniem do ruchu rozdzielnicy nowo instalowanej.
Zabrania się (zgodnie z  § 55 ust. 1 rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. 2003, Nr 47, poz. 401))  urządzania stanowisk pracy i składowisk materiałów lub maszyn i urządzeń budowlanych bezpośrednio pod napowietrznymi liniami elektroenergetycznymi lub w odległości liczonej w poziomie od skrajnych przewodów, mniejszej niż:
1) 3 m - dla linii o napięciu znamionowym nie przekraczającym 1 kV;

2) 5 m - dla linii o napięciu znamionowym powyżej 1 kV, lecz nie przekraczającym 15 kV;

3) 10 m - dla linii o napięciu znamionowym powyżej 15 kV, lecz nie przekraczającym 30 kV;

4) 15 m - dla linii o napięciu znamionowym powyżej 30 kV, lecz nie przekraczającym 110 kV;

5) 30 m - dla linii o napięciu znamionowym powyżej 110kV.
Przy wykonywaniu robót budowlanych przy użyciu maszyn lub innych urządzeń technicznych, bezpośrednio pod linią wysokiego napięcia, należy uzgodnić bezpieczne warunki pracy z jej użytkownikiem.
Przy używaniu urządzeń transportowych zachowanie odległości podanych wyżej odnosi się do najdalej wysuniętego punktu ruchomego lub stałego elementu tego urządzenia.

Skrzynki rozdzielcze (rozdzielnice budowlane prądu elektrycznego) powinny być zabezpieczone się przed dostępem nieupoważnionych osób i rozmieszczone na placu budowy tak, aby odległość od najdalszego urządzenia zasilanego nie przekraczała 50 m.
Podłączeniem i konserwacją urządzeń elektrycznych mogą zajmować się wyłącznie osoby posiadające świadectwo kwalifikacyjne " E" - eksploatacja z podaniem wysokości napięcia np. do 1 kV.
Kontrolę urządzeń elektrycznych pod względem bezpieczeństwa należy przeprowadzać co najmniej jeden raz w miesiącu, natomiast kontrolę stanu i oporności izolacji tych urządzeń co najmniej dwa razy do roku, w okresach najmniej korzystnych dla stanu izolacji i oporności oraz ponadto:
1. przed uruchomieniem urządzenia po dokonaniu zmian i napraw części elektrycznych i mechanicznych;

2. przed uruchomieniem urządzenia, jeżeli urządzenie było nieczynne przez ponad miesiąc;

3. przed uruchomieniem urządzenia po jego przemieszczeniu.
Oględziny i sprawdzanie poprawności działania przeciwporażeniowych wyłączników różnicowoprądowych zaleca się przeprowadzać każdorazowo przed przystąpieniem do pracy. Ponadto urządzenia należy sprawdzać przed każdym uruchomieniem, po naprawach, przed ponownym uruchomieniem urządzenia, które nie było używane przez okres jednego miesiąca lub dłużej, i po jego przemieszczeniu.
Elektronarzędzia należy kontrolować co najmniej raz na 10 dni, jeżeli w instrukcji producenta nie przewidziano innych terminów. Elektronarzędzia ręczne powinny być wykonane w II klasie ochronności, narzędzia w I klasie ochronności należy zasilać poprzez transformatory separacyjne wykonane w II klasie ochronności.

Oświetlenie  stanowisk pracy, pomieszczeń i dróg komunikacyjnych powinno być, w miarę możliwości, światłem dziennym. Jeżeli światło naturalne jest niewystarczające do wykonywania robót oraz w porze nocnej, należy stosować oświetlenie sztuczne. W razie konieczności mogą być stosowane przenośne źródła światła sztucznego. Ich konstrukcja i obudowa oraz sposób zasilania w energię elektryczną nie mogą powodować zagrożenia porażeniem prądem elektrycznym. Do oświetlenia miejscowego na stanowiskach roboczych o zwiększonym zagrożeniu porażenia prądem i we wszystkich przypadkach umieszczenia źródeł światła w zasięgu ręki, powinno się używać opraw zasilanych napięciem bezpiecznym (24 V) za pomocą transformatorów bezpieczeństwa wykonanych w II klasie ochronności.

Stojaki oświetleniowe mogą być zasilane napięciem 380/220V pod warunkiem że:

oprawy umieszczone są powyżej 2,5 m od powierzchni na której mogą znajdować się pracownicy,

mają zabezpieczenie przed dotykiem pośrednim osiągniętym przez:


1/ ograniczenie prądu do wartości bezpiecznej,

2/ samoczynne odłączenie zasilania w określonym czasie, gdy wartość tego prądu może być równa lub większa od bezpiecznej.

Ponadto sztuczne źródła światła nie mogą powodować w szczególności:
1) wydłużonych cieni

2) olśnienia wzroku

3) zmiany barwy znaków lub zakłóceń odbioru i postrzegania sygnałów oraz znaków stosowanych w transporcie

4) zjawisk stroboskopowych


Będą to przepisy BHP i higieny pracy.

Dam Tobie przykład z mojego podwórka. Mieliśmy w klubie drzewo do pocięcia. Bosman stwierdził, że pożyczy piłę mechaniczną i potnie sam, będzie tanie. I już prawie się zgodziłem ale gdyby ów bosman obciął sobie ręke lub nogę to będzie to zakwalifikowane jako wypadek przy pracy. Wchodzi prokurator i spawdza :

1. czy bosman miał uprawnienia do posługiwania się owa piłą,
2. czy piła była sprawna technicznie i miała wszelkie wmagane atesty i przeglądy,
3. czy pomieszczenie ( kotłownia ) była należycie oświetlone, czy wisiała w widocznym miejscu istrukcja BHP,
4. czy bosman miał na sobie odpowiednie ubranie robocze,
5 gdzie była pateczka pierwszej pomocy.

I dlatego pocięcie drzewa zleciliśmy człowiekowi z uprawnieniami. :-D

Sławek
 
 
~szg

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 1912
Skąd: Pojezierze Lubuskie
Wysłany: 2017-05-16, 15:34    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Sławek napisał/a:
Przepisy jasno określają ,że na teren budowy wstępu osobom postronnym jest zakazany, chyba ,że w pozwoleniu na budowę dopuszcza się korzystanie z tego placu, gdzie określa się zakres , warunki tego korzystania oraz zakres niezbędnych zabezpieczeń.


Podaj źródło tego przepisu.

Takiego przepisu nie ma i w treści pozwolenia na budowę takich zapisów się nie zawiera. Załącznikiem natomiast do pozwolenia na budowę jest Projekt Budowlany, który musi zawierać rozdział o wytycznych do BIOZ (bezpieczeństwo i ochrona zdrowia). Na podstawie tych zapisów projektowych, Kierownik budowy zobowiązany jest sporządzić, przechowywać na budowie i przestrzegać dokument pt. Plan BIOZ 8-) .
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22182
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-05-16, 15:40    [Cytuj]

Sławku. Skąd ten cytat. Jest to w jakiejś ustawie? Które konkretnie przepisy BHP zabraniają przejścia (w tym rpzypadku) przepłynięcia przez teren budowy, gdy aktualnie nie ma żadnych prac?

Jak wytłumaczysz fakt, że remontowany most i wszystko wokół również jest terenem budowy, a mimo to ruch zarówno samochodowy jak i wodny będzie się odbywał? Gdyby było jak napisałeś na początku - nie byłoby to możliwe, a po remontowanych autostradach jeździmy.
 
 
~SoliSoli

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 265
Wysłany: 2017-05-16, 16:08    [Cytuj]

zenek napisał/a:
a gdzie jest elementarne myślenie przede wszystkim inwestora?

No właśnie jest.
Giżycko ma niewiele z ,,żeglarskiej stonki" czarterującej w Pięknej Górze.
Przyjeżdża ,,furami", zakupy zrobiło w Biedronie, wsiada na łajbę, składa maszt i... albo płynie w stronę Sztynortu albo Mikołajek.
I w większości wypadków nie zagląda/zawija do Giżycka.
W samej Pięknej Górze to poza Łabędzim gdzie organizowałeś regaty, zostawiałem pieniądze w Orlenie i w tej gastrobudzie przy drodze. Raz w roku... Bo nic tam nie było...
A teraz czekając w kolejeczce na otwarcie mostu lodzika się kupi, browka wypije, jak zamkną most po południu to trzeba będzie w marinie zanocować... a to się do tawerny czy innego baru pójdzie na schabowego ... i znów browka wypije, baba szmatkę jakowąś kupi, dziecko watę cukrową i jeszcze magnesik dla babci...
Biznes się mocniej podkręci ;)
Kocham Giżycko!!! :mrgreen:
 
 
~greg

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 311
Wysłany: 2017-05-16, 16:19    [Cytuj]

SoliSoli napisał/a:
Giżycko ma niewiele z ,,żeglarskiej stonki" czarterującej w Pięknej Górze.

Chyba właściciele jachtów i portów płacą jakieś podatki.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22182
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-05-16, 18:16    [Cytuj]

greg napisał/a:
SoliSoli napisał/a:
Giżycko ma niewiele z ,,żeglarskiej stonki" czarterującej w Pięknej Górze.

Chyba właściciele jachtów i portów płacą jakieś podatki.


Podatki płaci się w gminie, w ktorej jest zarejestrowana firma - np. w Warszawie, Krakowie itp. Na miejscu wyłącznie podatek od nieruchomości.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6523
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-05-17, 11:44    [Cytuj]

Cytat:
Sławku. Skąd ten cytat. Jest to w jakiejś ustawie? Które konkretnie przepisy BHP zabraniają przejścia (w tym rpzypadku) przepłynięcia przez teren budowy, gdy aktualnie nie ma żadnych prac?


Zbyszku jak dobrze wyczytałem przepływanie przez most ma być zamknięte jedynie podczas robót rozbiórkowych ( kilka dni ) Trudno zezwolić jachtom na przepływanie podczas gdy koparka rozwala most - zgodzisz się ze mną. Moje pytanie brzmi dlaczego tego mostu nie rozwalono przed sezonem ?

Sławek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH