FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

Boatshow 2017
Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Most w Pięknej Górze - przebudowa
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22135
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-06-06, 11:31    [Cytuj]

Przypomnę, że przedstawiciel projektanta mostu na DK16 przez jezioro konsultował jaka wysokość mostu byłaby oczekiwana przez żeglarze. Ostatecznie projektant zaplanował prześwit 15-metrowy. Takich konsultacji w przypadku mostu w Ogonkach oraz w Pięknej Górze w ogóle nie było... i o to mam pretensję.

Wpisanie ruiny do rejestru zabytków uważam wręcz za działanie na szkodę państwa. Inwestycja jest przecież na bardzo zaawansowanym etapie. Budowa miała się rozpocząć w tym roku.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6521
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2016-06-06, 11:42    [Cytuj]

Cytat:
Wpisanie ruiny do rejestru zabytków uważam wręcz za działanie na szkodę państwa. Inwestycja jest przecież na bardzo zaawansowanym etapie. Budowa miała się rozpocząć w tym roku.


Czyli ktoś tu oszukał. Z komunikatów RZGW wynikała ,że inwestycja ma wszelkie wymagane uzgodnienia, jedyną kwestią jest wyłonienie wykonawcy.
Krótko mówiąc jeżeli wykonawca w sumie inwestor ma w ręku ostateczną decyzję na budowę to konserwator może się cmoknąć. Ale z tekstu wynika ,że procedura administracyjna jest na wstępnym etapie uzgodnień, czyli według mnie jeszcze przed wydaniem decyzji lokalizacyjnej, bowiem na tym etapie uzgadnia się wszystkie rzeczy z RDOŚ, konserwatorem zabytków , energetykami ,wodociągami telekomunikacją i innymi świętymi.

Sławek
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22135
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-06-06, 11:55    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Ale z tekstu wynika ,że procedura administracyjna jest na wstępnym etapie uzgodnień, czyli według mnie jeszcze przed wydaniem decyzji lokalizacyjnej, bowiem na tym etapie uzgadnia się wszystkie rzeczy z RDOŚ, konserwatorem zabytków , energetykami ,wodociągami telekomunikacją i innymi świętymi.


Z jakiego tekstu?
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6521
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2016-06-06, 12:22    [Cytuj]

Cytat:
Wiadomości uzyskane dzisiaj (12.01.2015) bezpośrednio w RZGW:

1. pełna dokumentacja remontu kanału Niegocińskiego już jest przygotowana,
2. pozwolenia na budowę (remont) jeszcze nie ma, aczkolwiek wniosek o wydanie tego pozwolenia został już złożony,
3. pieniędzy, które zostały wstępnie obiecane na razie jeszcze nie ma, a czy ostatecznie będą będzie wiadomo dopiero gdzieś za ok. 1-2 miesiące,

oraz

4. w czasie remontu kanału Niegocińskiego nie jest przewidywane jego całkowite zamknięcie.

Więc jak na razie więc wiadomości są tylko pozytywne: prawdopodobnie będzie wreszcie remont kanału Niegocińskiego, ale na czas remontu kanał nie zostanie całkowicie zamknięty.


To jest wypowiedź Extanta ze stycznia 2015, teraz mamy czerwiec 2016, to mniemam ,że pozwolenie na budowę już jest. Warunkiem uzyskania pozwolenia na budowę jest ostateczna decyzja lokalizacyjna, chyba ,że remont kanału nie obejmował mostu w Pięknej Górze, ale z całego wątku wywnioskowałem, że jednym z elementów remontu kanału i to istotnym jest przebudowa owego mostu jak i poszerzenie kanału w tym miejscu.

Sławek
 
 
~extant

Pomógł: 322 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14444
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-06-06, 12:26    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
... chyba ,że remont kanału nie obejmował mostu w Pięknej Górze, ale z całego wątku wywnioskowałem, że jednym z elementów remontu kanału i to istotnym jest przebudowa owego mostu jak i poszerzenie kanału w tym miejscu.

Przebudowa mostu w Pięknej Górze nigdy nie była i nie jest częścią/elementem remontu kanału Niegocińskiego. To są kompletnie dwie różne inwestycje.

W ramach remontu kanału Niegocińskiego przewidziana jest jedynie pewna przebudowa zakrętu na kanale Niegocińskim pod mostem drogowym.
Ostatnio zmieniony przez extant 2016-06-06, 12:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6521
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2016-06-06, 12:41    [Cytuj]

extant napisał/a:
Sławek napisał/a:
... chyba ,że remont kanału nie obejmował mostu w Pięknej Górze, ale z całego wątku wywnioskowałem, że jednym z elementów remontu kanału i to istotnym jest przebudowa owego mostu jak i poszerzenie kanału w tym miejscu.

Przebudowa mostu w Pięknej Górze nigdy nie była i nie jest częścią/elementem remontu kanału Niegocińskiego. To są kompletnie dwie różne inwestycje.

W ramach remontu kanału Niegocińskiego przewidziana jest jedynie pewna przebudowa zakrętu na kanale Niegocińskim pod mostem drogowym.


Hm jak można przebudować zakręt pod mostem nie ruszając mostu ?, chyba, że chodzi o kanał przed mostem. No i uściślijmy chodzi o most na drodze 59 ,czy 592. Inaczej - czy inwestycja obejmowała kanał tylko na odcinku od Niegocina do Tajt, czy też również od Tajt do Kisajna.
Jest jeszcze inna możliwość przebudowa mosty została wyodrębniona w oddzielnym postępowania. Tyle tylko ,że przebudowa kanału bez przebudowy owego mostu jest lekko bez sensu, bo to podobna najbardziej newralgiczny i niebezpieczny fragment owego kanału. ( przynajmniej tyle wyczytałem z postów na forum.
Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2016-06-06, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22135
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-06-06, 12:44    [Cytuj]

Sławku to są dwa różne mosty. Jeden jest na DK Giżycko-Ryn (kanał Wilkaski - Niegocin-Tajty), a ten o którym mowa w tym wątku na DW Giżycko-Kętrzyn (kanał Piękna Góra pomiędzy jeziorami Tajty i Kisajno). Zobacz na mapie.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6521
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2016-06-06, 12:49    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Sławku to są dwa różne mosty. Jeden jest na DK Giżycko-Ryn (kanał Wilkaski - Niegocin-Tajty), a ten o którym mowa w tym wątku na DW Giżycko-Kętrzyn (kanał Piękna Góra pomiędzy jeziorami Tajty i Kisajno). Zobacz na mapie.


Zbyszku wiem , tylko w takim razie jaki odcinek będzie przebudowywany i co to jest kanał Niegociński, a co Wilkaski. jak zrozumiałem będzie przebudowywany kanał na odcinki od Niegocina do j. Tajty, a od tego jeziora do Kisajna nie, ewentualnie przebuduje się most na drodze 592.

Sławek
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22135
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-06-06, 12:57    [Cytuj]

Przebudowywany będzie kanał Wilkaski (w dokumentach Niegociński - od stacji kolejowej Niegocin w Wilkasach).

Zupełnie niezależnie miał być wybudowany nowy most w Pięknej Górze nad innym kanałem... bo stan tego "zabytku" grozi katastrofą.

Jest tam ograniczenie do 15 ton, ale jeżdżą po nim cysterny (wczoraj widziałem). Przejazd cysterny z Kętrzyna do Giżycka (stosując się do ograniczeń) wymaga objazdu przez Mrągowo lub Węgorzewo. To jest kilkadziesiąt kilometrów dodatkowo, więc wielu kierowców łamie przepisy ryzykując życie swoje i żeglarzy pod zabytkiem.
 
 
~extant

Pomógł: 322 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14444
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-06-06, 12:57    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
... tylko w takim razie jaki odcinek będzie przebudowywany i co to jest kanał Niegociński, a co Wilkaski. jak zrozumiałem będzie przebudowywany kanał na odcinki od Niegocina do j. Tajty, a od tego jeziora do Kisajna nie, ewentualnie przebuduje się most na drodze 592.

Kanał Niegociński i Wilkaski to dwie nazwy tego samego kanału.

Przebudowa mostu na kanale (pomiędzy Tajtami a Kisajnem) Piękna Góra oraz remont kanału (pomiędzy Niegocinem a Tajtami) Niegocińskiego/Wilkaskiego to są dwie, kompletnie różne sprawy i dwie różne inwestycje.
Ostatnio zmieniony przez extant 2016-06-06, 13:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
~Margarita

Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 19 Sie 2009
Posty: 702
Wysłany: 2016-06-06, 13:34    [Cytuj]

Ponieważ objazd/ most tymczasowy na czas przebudowy miałby iść przez mój teren, dostaję
stosowne powiadomienia :arrow:

Jutro ma się w Olsztynie odbyć następne spotkanie, na wyższym szczeblu, w temacie wykreślenia mostu z ewidencji zabytków...

IMG_20160606_131329.jpg
Plik ściągnięto 57 raz(y) 2,46 MB

IMG_20160606_131400.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 3,11 MB

 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6521
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2016-06-06, 13:48    [Cytuj]

Z owej decyzji wynika jednoznacznie ,że :

1. na pewno została wydana decyzja lokalizacyjna czyli w tym wypadku decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego, chyba że inwestycja leci w ZRIDZIE,
2. była wydana decyzja - pozwolenie wodno-prawne ( aby było wydane to musi być dołączona do dokumentacji decyzja lokalizacyjna - ostateczna,
3. Wszystkie uzgodnienia, zgody są robione na etapie decyzji lokalizacyjnej. I na tym etapie jest konserwator , RDOŚ, i inni. Dlatego na tym, bo jeżeli inwestor nie otrzyma tej zgody to dalsze postepowanie nie jest prowadzone. .
4. Przed inwestorem jest już tylko zgoda na budowę i na tym etapie rozstrzyga się jak budować, ( jakie warunki inwestor musi spełnić aby budować ) a nie czy budować bo to zostało rozstrzygnięte w decyzji lokalizacyjnej i doprecyzowane odnośnie wejście z robotami w koryto kanału w pozwoleniu wodno-prawnym.
Jeżeli konserwator budzi się w tym momencie to już jest jak musztarda po obiedzie i zapewniam Was, że ów nowy most powstanie.

Proszę zauważyć ,że na tym etapie strona już nie jest konserwator ( pozwolenia wodno-prawnego ), był wcześniej i nie pozostaje mu już nic innego jak tylko wykreślić ów most z rejestru zabytków.

Sprawa się może skomplikować jeżeli gmina nie powiadomiła konserwatora o toczącym się postępowaniu w spr lokalizacji inwestycji. Wtedy konserwator nie z własnej winy nie brał udziału w postepowaniu i może się domagać ( skutecznie ) unieważnienia obu już wydanych decyzji , jako wydanych z rażącym naruszeniem prawa.
Jeżeli wpisał most do rejestru po wydaniu decyzji lokalizacyjnej to może się pocałować :-D
Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2016-06-06, 13:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22135
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-06-06, 14:00    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Jeżeli konserwator budzi się w tym momencie to już jest jak musztarda po obiedzie i zapewniam Was, że ów nowy most powstanie.

Proszę zauważyć ,że na tym etapie strona już nie jest konserwator ( pozwolenia wodno-prawnego ), był wcześniej i nie pozostaje mu już nic innego jak tylko wykreślić ów most z rejestru zabytków.


Powstaje zatem pytanie: po co i czemu mają służyć tego typu kombinacje "konserwatora". Jest <autocenzura> czy ma w tym jakiś interes?
 
 
~Margarita

Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 19 Sie 2009
Posty: 702
Wysłany: 2016-06-06, 14:09    [Cytuj]

Żeby ten most był w rejestrze zabytków, to jeszcze można zrozumieć problem. Ale on jest w tej chwili w EWIDENCJI zabytków, czyli ni pies ni wydra, wszystko zostaje "zdane" na konserwatora :roll:
Krótki opis róznicy między rejesterm a ewidencją:

"wpis do rejestru zabytków dokonuje się na mocy decyzji administracyjnej, doręczanej właścicielowi i podlegającej kontroli sądowej, o tyle wpis do ewidencji nie wymaga decyzji administracyjnej i właściciel nie jest o nim w ogóle informowany. Tymczasem w wielu istotnych aspektach wpis do ewidencji rodzi dla właściciela nieruchomości podobne problemy, jak wpis do rejestru. W szczególności skutkuje on koniecznością uzgadniania z konserwatorem zabytków decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o pozwoleniu na budowę. W praktyce zatem właściciel jest ograniczony przy prowadzeniu istotnych prac budowlanych przy budynku wpisanym do ewidencji uznaniową decyzją konserwatora, o czym często nawet nie wie. Ustawa nie precyzuje podstaw wpisu do ewidencji.Nie, nie stwierdza nawet wyraźnie, że dany obiekt musi spełniać ustawową definicję zabytku, aby podlegać wpisowi. Jakkolwiek stanowisko ministra kultury jest takie, że wymóg ten musi być spełniony, aby można było dokonać wpisu."

To jest dopiero cyrk :evil:
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6521
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2016-06-06, 14:29    [Cytuj]

Cytat:
W szczególności skutkuje on koniecznością uzgadniania z konserwatorem zabytków decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o pozwoleniu na budowę


Inwestor przed złożeniem wniosku o uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy jest zobowiązany ( właściwie to gmina powinna go zobowiązać ) do sprawdzenia czy dany obiekt podlegający rozbiórce, przebudowie, rozbudowie ) nie jest w rejestrze czy ewidencji zabytków. Wtedy konserwator jest stroną postępowania.
Obecnie to konserwator może się jedynie wypowiadać co do warunków budowy, a nie czy można budować, bo to jest już rozstrzygnięte. Z tym tez będzie krucho bo zakłada się całkowita rozbiórkę i budowę nowego mostu. Co najwyżej konserwator może wnieść aby wybudować przyczółki w stylu poprzedniego mostu, lub obłożyć te przyczółki tymi samymi kamieniami ( oczywiście podaje jako przykład ) Może wnieść, nie znaczy ,że tak musi być. O tym decyduje w razie rozbierzności między konserwatorem a inwestorem starosta wydający pozwolenie na budowę.

Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2016-06-06, 14:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jakobian

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 73
Skąd: Gizycko
Wysłany: 2016-06-07, 01:11    [Cytuj]

W tym akurat przypadku pozwolenie będzie wydawał Wojewoda warm.-maz. a tu już konserwa jest bliżej koryta.
Nie znam niestety całej sprawy wiec nie wiem czy przy decyzji celu publicznego konserwa była stroną jeśli nie to nie był nawet powiadomiony. Ale jak sprawa jest już tak rozdmuchana to Wojewoda zobligowany byłby do uwzględnienia go postępowaniu administracyjnym przy wydaniu pozwolenia na budowę czyli zatrzymałby to na tym etapie.
Trzeba liczyć na to że po prostu most zostanie wykreślony z ewidencji i koniec :)
 
 
~extant

Pomógł: 322 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14444
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-06-07, 08:12    [Cytuj]

jakobian napisał/a:
... Trzeba liczyć na to że po prostu most zostanie wykreślony z ewidencji i koniec :)

Nie koniec... i wtedy zacznie się wreszcie przebudowa ! ;-) :-P
 
 
~Horatio

Pomógł: 1 raz
Wiek: 73
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 272
Skąd: Austria
Wysłany: 2016-06-09, 10:17    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Wklejam

http://www.rzgw.gda.pl/cm...warzeglRZGW.pdf

Pomyliłem się , gdyż najniższa kategoria drogi wodnej ma mieć szerokość 12 m.( droga kategorii Ia ) Most w Ogonkach ma szerokość 5 m. Most w Pięknej górze ma 9 m i do tego nieprawidłowy promień skrętu, więc powinien zostać przebudowany.

Most w Ogonkach ma prześwit 3 m ( przynajmniej taki jest znak na moście ) więc prześwitem odpowiada parametrami, które zamieściłeś. jedynie szerokość się nie zgadza.

A skoro most w Ogonkach parametrami prześwitu odpowiada drodze wodnej Ia to w czym widzisz problem. Jednak droga taka nie powstanie bo rzeka nie spełnia wymogów drogi wodnej. Ponieważ Sapina nie jest kanałem tylko rzeką to dotyczą jej inne parametry. Minimalna szerokość szlaku żeglownego w rzece to 15 m, a nie 20 jak błędnie napisałem, ale to i tak ma się nijak do owych 5 m przy moście. Przypominam ,że Sapina jest nie wiele szersza.

Wszystkie drogi regionalne oprócz drogi III musza mieć prześwit nie mniejszy niż 3 m, co oczywiście wcale nie oznacza ,że nie może być większy.

Sławek


Dear Sir, I am so sorry but the Ogonki Bridge had only a airdraft of 3 Meter, so housboats can not enter the beautiful lake.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22135
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-06-09, 11:14    [Cytuj]

Wiele hausbotów ma wysokość mniejsza niż 3m i mieści się.
 
 
~extant

Pomógł: 322 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14444
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-08-30, 10:22    [Cytuj]

Cytat:

W przyszłym roku remont mostu w Pięknej Górze.

Zniknie most w Pięknej Górze k. Giżycka, nad kanałem łączącym jeziora: Tajty i Kisajno. Nie ma jednak obaw, bo w miejsce starej pojawi się zupełnie nowa konstrukcja.

Z pewnością zadowoleni będą żeglarze czy armatorzy statków pasażerskich korzystający z tego kanału. Zdarzało się już, że kawałki zaprawy murarskiej i cegieł spadały im na głowy. Remont był wręcz pilny. Niestety, tak szybo nie nastąpi.

Parę tygodni temu została usunięta jedna z przeszkód stojących na drodze remontu, a jak w końcu okazało się – budowy nowej przeprawy, czyli wykreślenie starego mostu z rejestru zabytków. Dotąd nie można go było tknąć bez zgody konserwatora zabytków – dzięki tej decyzji staje się możliwa budowa pożądaj przeprawy drogowej nad kanałem.

Jak poinformował nas Zespół Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie – budowa nowego obiektu mostowego w ciągu drogi wojewódzkiej 592 w miejscowości Piękna Góra planowana jest na lata 2017 – 2018. Szacunkowy koszt budowy to 6 milionów złotych.

Należy mieć tylko nadzieję, że utrudnienia w ruch na wodzie i lądzie z tego powodu nie będą zbyt dokuczliwe.



źródło - wiadomości lokalne Giżycko, 29.08.2016

... czyli most został już wykreślony z listy zabytków i jego remont planowany jest na lata 2017-2018. :-)
Ostatnio zmieniony przez extant 2016-08-30, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH