FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

Boatshow 2017
Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Most w Pięknej Górze - przebudowa
Autor Wiadomość
~familiant

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1067
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-07-04, 14:16    [Cytuj]

Komunikat Nawigacyjny nr 30/2017

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Warszawie informuje, że od dnia 04.07.2017 r. na Kanale Piękna Góra rozpoczęły się prace związane z rozbiórką starego i budową nowego mostu drogowego w km 71+448 drogi wojewódzkiej nr 592.

W związku z powyższym informujemy, że na kanale wystawione zostało dodatkowe oznakowanie żeglugowe brzegowe informujące o prowadzonych robotach, zgodnie z załączonym schematem. Znaki A.1 obowiązywały będą w momencie niezbędnego dla bezpieczeństwa zamknięcia drogi wodnej w newralgicznych etapach prac. O czasowym zamknięciu Kanału Piękna Góra poinformujemy w oddzielnym komunikacie nawigacyjnym. Dotychczasowe oznakowanie kanału (zaznaczone na schemacie kolorem szarym) jest nadal obowiązujące.

Oznakowanie dotyczące nowego mostu drogowego zamontowane zostanie po jego wykonaniu (znaki A.10, D.1a, C.2 i C.3).

W chwili obecnej trwają prace związane z budową mostu tymczasowego, dotyczą one bezpośrednio światła kanału lub jego sąsiedztwa. W związku z powyższym prosimy o stosowanie się do aktualnego oznakowania oraz do poleceń osób kierujących ruchem na kanale ze strony Wykonawcy.

Mapa oznakowania

Komunikat zamieszczono na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469) oraz art. 43 ust.6 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz.U. z 2013 r. poz. 1458)
 
 
zenek

Pomógł: 230 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12065
Wysłany: 2017-07-04, 14:27    [Cytuj]

Musze przyznać, że poniższy fragment komunikatu wygląda bardzo nieciekawie:
Cytat:
Znaki A.1 obowiązywały będą w momencie niezbędnego dla bezpieczeństwa zamknięcia drogi wodnej w newralgicznych etapach prac. O czasowym zamknięciu Kanału Piękna Góra poinformujemy w oddzielnym komunikacie nawigacyjnym.

Mając na uwadze zamknięcie Kanału Niegocińskiego, to jachty znajdujące się na Tajtach mogą zostać najzwyczajniej w świecie uwięzione. A co z flotami czarterowymi mających swoje macierzyste porty na Tajtach?
 
 
~familiant

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1067
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-07-04, 14:30    [Cytuj]

zenek napisał/a:
A co z flotami czarterowymi mających swoje macierzyste porty na Tajtach?

Na koszt budowniczych RZGW albo UŻŚ wynajmować helikopter do przenoszenia jachtów ;-)
 
 
<|jacekV

Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 361
Skąd: Jasienica
Wysłany: 2017-07-04, 14:55    [Cytuj]

familiant napisał/a:
Komunikat Nawigacyjny nr 30/2017

RZnaki A.1 obowiązywały będą w momencie niezbędnego dla bezpieczeństwa zamknięcia drogi wodnej w newralgicznych etapach prac. O czasowym zamknięciu Kanału Piękna Góra poinformujemy w oddzielnym komunikacie nawigacyjnym.


I nadal wszyscy (większość) twierdzą że remont kanału...

https://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=12523&postdays=0&postorder=asc&start=760

...jest przemyślany, a narzekanie na brak wyobraźni planujących remont to jedynie postawa roszczeniowa, marudnych i zmierzłych żeglarzy... nie daj boże z Warszawy (choć ja wypraszam sobie :mrgreen: )
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6523
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-07-04, 15:20    [Cytuj]

jacekV napisał/a:
familiant napisał/a:
Komunikat Nawigacyjny nr 30/2017

RZnaki A.1 obowiązywały będą w momencie niezbędnego dla bezpieczeństwa zamknięcia drogi wodnej w newralgicznych etapach prac. O czasowym zamknięciu Kanału Piękna Góra poinformujemy w oddzielnym komunikacie nawigacyjnym.


I nadal wszyscy (większość) twierdzą że remont kanału...

https://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=12523&postdays=0&postorder=asc&start=760

...jest przemyślany, a narzekanie na brak wyobraźni planujących remont to jedynie postawa roszczeniowa, marudnych i zmierzłych żeglarzy... nie daj boże z Warszawy (choć ja wypraszam sobie :mrgreen: )


Przeciez o tym było wiadomo od dawna, więc skąd teraz owo zdziwienie. po drugi ów kanał nie jest jeszcze zamknięty więc jest czas aby go opuścić. Nie da się rozebrać mostu i go wybudować bez zamknięcia choćby czasowego toru wodnego pod nim.

Po drugie, gdzie oni wszyscy byli gdy były wydawane decyzje lokalizacyjne, wodno-prawne i na budowę dla mostu i kanału. Wtedy trzeba było się domagać zharmonizowania działań. Po trzecie most nie służy tylko wodniakom ( w zasadzie w ogóle im nie służy ) ale zmotoryzowanym w tym okolicznym mieszkańcom. A im zależy na jak najszybszym ukończeniu nowego mostu, a nie czekanie aż wykonają kanał. Można oczywiście najpierw wykonać kanał, a potem most, lub na odwrót, ale znowu jak znam życie podniosłyby się głosy, ( pewnie tych samych ) czemu nie w jednym terminie.
itd., itd. itd.

Sławek

Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2017-07-04, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|jacekV

Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 361
Skąd: Jasienica
Wysłany: 2017-07-04, 15:24    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
po drugi ów kanał nie jest jeszcze zamknięty więc jest czas aby go opuścić.


Nie da się "na zapas" opuścić akwenu przez jachty z kilku firm czarterowych...

Sławek napisał/a:
Nie da się rozebrać mostu i go wybudować bez zamknięcia choćby czasowego toru wodnego pod nim.


To oczywiste, dlatego pisałem o braku wyobraźni...
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6523
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-07-04, 15:32    [Cytuj]

jacekV napisał/a:
Sławek napisał/a:
po drugi ów kanał nie jest jeszcze zamknięty więc jest czas aby go opuścić.


Nie da się "na zapas" opuścić akwenu przez jachty z kilku firm czarterowych...

Sławek napisał/a:
Nie da się rozebrać mostu i go wybudować bez zamknięcia choćby czasowego toru wodnego pod nim.


To oczywiste, dlatego pisałem o braku wyobraźni...


A masz taką wyobraźnie ,że ów most służy głównie zmotoryzowanym i mieszkańcom. A o tym ,że będą takie inwestycje to wiadomo było od dawna i właściciele flot mogli działać już wcześniej. patrz post wyżej.

Sławek
 
 
<|jacekV

Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 361
Skąd: Jasienica
Wysłany: 2017-07-04, 15:38    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Można oczywiście najpierw wykonać kanał, a potem most, lub na odwrót,


Mam taką samą wyobraźnię jak Ty... i jeszcze nie widzę w tym nic złego...

Ponadto, patrzę na to z boku... bo nie jestem ani mieszkańcem, ani właścicielem firmy czarterującej... a jednak odrobina wyobraźni co się może dziać w skrajnym przypadku nałożenia się dwóch inwestycji związanych z jednym odcinkiem szlaku, doskwiera mi mimo wszystko...
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 172 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12220
Wysłany: 2017-07-04, 15:38    [Cytuj]

jacekV napisał/a:
Sławek napisał/a:
po drugi ów kanał nie jest jeszcze zamknięty więc jest czas aby go opuścić.


Nie da się "na zapas" opuścić akwenu przez jachty z kilku firm czarterowych...


W tym jednej dużej jak najbardziej lokalnej (nie warszawskiej) - funyo, bo to Ty odwoływałeś się do kierunku Warszawskiego pisząc:
funyo napisał/a:
O ile się orientuję, wykonawcą nie jest lokalna firma, więc nikt tutejszy na tym nie zarabia - ot, jedna warszawska firma zleciła robotę drugiej (może też warszawskiej) firmie na prowincji.
Celem jest poprawa jakości wodnej przeprawy dla (w większości warszawskich) przyjezdnych turystów.

Raczej cienki argument przeciw słusznym IMHO głosom, że inwestycje choć potrzebne, to przygotowane absolutnie bez głowy i bez wyobraźni...
Ostatnio zmieniony przez pough 2017-07-04, 15:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~extant

Pomógł: 322 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14449
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-07-04, 15:47    [Cytuj]

Swoją drogą ciekawe co tak na prawdę kryje się pod tymi określeniami z komunikatu RZGW: "moment niezbędnego dla bezpieczeństwa zamknięcia drogi wodnej w newralgicznych etapach prac" oraz "czasowe zamknięcie Kanału Piękna Góra" - czy to będą przerwy po kilka godzin gdzieś w środku tygodnia, czy też pełne dni wraz z weekendami ??

Próbowałem dodzwonić się teraz do RZGW ale bezskutecznie. Spróbuję jeszcze raz jutro rano, może uda się dowiedzieć czegoś konkretniejszego na ten temat.
 
 
funyo

Pomógł: 126 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 5037
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-07-04, 17:09    [Cytuj]

Robert, nie wyrywaj moich słów z całego kontekstu, jakim była m.in. wypowiedź Andrzeja, odnośnie zarabiania na tej inwestycji przez lokalesów. Nie zamierzam w ten sposób debatować.
Nie zaprzeczysz chyba, że największym "beneficjentem" tego remontu są turyści (również z Warszawy).
A że nie zgrano w czasie dwóch remontów to inna sprawa, która dopiero ciągu ostatnich kilkunastu postów przybrała na sile. Trochę to wygląda na brak argumentacji "malkontentów" - skoro narzekanie na remont jednego kanału nie zyskało odpowiedniego poparcia, należy dołożyć do tego remont drugiego kanału. Można by dołożyć też złe planowanie harmonogramu otwarcia mostu - to dopiero będzie efekt!
Całe szczęście, że wstrzymano się z planowaną przebudową obwodnicy...
Zdajesz sobie chyba jednak sprawę, że za każdym z tych remontów, czy utrudnień stoi inny inwestor (firma czy instytucja), skądinąd pozyskujący środki na inwestycje? Wiesz, jak trudno skooperować takie działania? Spodziewasz się, że urzędy będą się dogadywać?
Przecież przez niedogadanie między miastem a gminą w całej Polsce zdarzają się kilkusetmetrowe odcinki niewyremontowanej drogi.
Ludzie, nie tylko urzędnicy, nie potrafią się dogadać w prostszych sprawach - ile debatowaliście nad zasadami wyścigu przed regatami forumowymi?
Swoją drogą narzekają Ci, którzy korzystają z przepraw kilka razy w sezonie - znam osobiście właściciela dużej firmy czarterowej stacjonującej na Tajtach, Giżycczanina, który na pytanie o utrudnienia odpowiedział, że nie widzi w tym żadnego problemu i nie spędza mu to snu z powiek.
Może więc po prostu za bardzo ten problem demonizujecie?
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 66 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1365
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-04, 17:25    [Cytuj]

funyo napisał/a:

A że nie zgrano w czasie dwóch remontów to inna sprawa, która dopiero ciągu ostatnich kilkunastu postów przybrała na sile. Trochę to wygląda na brak argumentacji "malkontentów" - skoro narzekanie na remont jednego kanału nie zyskało odpowiedniego poparcia


Niestety przeginasz
O tej głupocie pisaliśmy od dawna
Możesz się o tym przekonać czytając znacznie wcześniejsze wypowiedzi.
Była mowa o tym , że może grozić całkowite odcięcie flot i przystani Tajt od jezior.
Tak jak by komuś na tym zależało .

Z wypowiedziami Sławka , że te floty łącznie z pomostami przystani i całym zapleczem w tym budowlanym mogą opuścić jezioro nie chce się dyskutować bo nie ma o czym.
Sławku - wystarczy tylko troszeczkę rozpoznania terenu , wyobraźni i myślenia.
I nie mydl ludziom oczu - nic nie nakazywało jednocześnie robić te inwestycje i w takim ślimaczym tempie.
Nie zachowuj się jak usłużny idiota.
Swoimi wypowiedziami działasz na szkodę między innymi zaprzyjaźnionej ze mną jednej z największych flot czarterowych na Mazurach , pracująca od ponad 30 lat i popatrz - komuna jej nie zaszkodziła , III RP i IV RP nie ale teraz może mieć kłopoty.
Przez takie myślenie jak prezentujesz albo przez premedytację.
Dla ułatwienia - były pisma w tej sprawie i zapowiedź , że kanały jednocześnie nie będą zamknięte ?
Premedytacja czy pomyłka urzędników ?
A może sprawa dla prokuratora ?
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Drago 2017-07-04, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 66 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1365
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-04, 17:29    [Cytuj]

funyo napisał/a:

Swoją drogą narzekają Ci, którzy korzystają z przepraw kilka razy w sezonie - znam osobiście właściciela dużej firmy czarterowej stacjonującej na Tajtach, Giżycczanina, który na pytanie o utrudnienia odpowiedział, że nie widzi w tym żadnego problemu i nie spędza mu to snu z powiek.
Może więc po prostu za bardzo ten problem demonizujecie?


A może wypowiadał się na podstawie odpowiedzi jakie dostał a ten komunikat może zmieniać sytuację ?
Oby Nie
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 172 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12220
Wysłany: 2017-07-04, 17:32    [Cytuj]

@funyo
Paweł. Czy ty naprawdę uważasz, że tu chodzi o malkontentów z forum, ktorzy słusznie wskazują na błędy. Czy zablokowanie biznesu firmom czarterowym z Tajt w tym lokalnych nic dla Ciebie nie znaczy? Ważniesze by malkontenci nie narzekali? :shock:

Porównanie dogadywania przebiegu regat słabe. Przebieg regat niezależnie od rozstrzygnięcia nie przeszkadzał publicznie.
Celem uzgodnień była zabawa.
Publiczne drogi wodne to już nie zabawa!
Ostatnio zmieniony przez pough 2017-07-04, 17:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 66 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1365
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-04, 17:33    [Cytuj]

Jeżeli myślicie , że konkurencja firm z Tajt tego komunikatu nie wykorzysta to jesteście albo naiwni albo żyjecie w ułudzie
 
 
zenek

Pomógł: 230 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12065
Wysłany: 2017-07-04, 17:36    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Przeciez o tym było wiadomo od dawna, więc skąd teraz owo zdziwienie. po drugi ów kanał nie jest jeszcze zamknięty więc jest czas aby go opuścić. Nie da się rozebrać mostu i go wybudować bez zamknięcia choćby czasowego toru wodnego pod nim.

Po drugie, gdzie oni wszyscy byli gdy były wydawane decyzje lokalizacyjne, wodno-prawne i na budowę dla mostu i kanału. Wtedy trzeba było się domagać zharmonizowania działań.
Sławku bardzo Cię proszę, ale nie brnij dalej, bo takimi wypowiedziami tylko pogrążasz urzędników, którzy podejmowali decyzje o czasie inwestycji i ich harmonogramie.
Wynika z tego co piszesz, że to kompletni dyletanci, którzy widzą jedynie własne zadania i kompletnie nie interesuje ich co będą w tym czasie robić inni na tym terenie i jakie będą skutki uboczne ich decyzji, choćby dla przedsiębiorców prowadzących swoje firmy na tym terenie!

A tak na marginesie, to ta wystająca stalowa kładka widoczna na zdjęciu zamieszczonym przez Margaritę, to jakiś dramat. W tym miejscu i tak dochodziło do wielu kolizji. W "Nettcie" często wystarczyło posiedzieć kilkanaście minut na ławeczce nad kanałem aby doczekać się jakiegoś zdarzenia. Teraz do kompletu jest jeszcze stalowa kładka! Super!
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6523
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-07-04, 18:16    [Cytuj]

Cytat:
Sławku bardzo Cię proszę, ale nie brnij dalej, bo takimi wypowiedziami tylko pogrążasz urzędników, którzy podejmowali decyzje o czasie inwestycji i ich harmonogramie.


Ale pojęcia nie masz o wydawaniu decyzji. Po to się zawiadamia strony, aby mogły zgłaszać w ustawowym terminie wnioski i uwagi. Jeżeli nikt się nie zgłosił to później żale do Pana Boga. Niewątpliwie floty czarterowe stacjonujące na Tajtach taką stroną były. Ogłoszenie o postępowanie w sprawie wydania decyzji lokalizacyjnej, pozwolenia wodno-prawnego , środowiskowej, były wywieszone do wiadomości opinii publicznej.
Przyznam Ci rację jak tych działań ze strony urzędników nie było.

Sławek
 
 
zenek

Pomógł: 230 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12065
Wysłany: 2017-07-04, 18:37    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Ale pojęcia nie masz o wydawaniu decyzji.
Co Ty powiesz :-P ?
Sławek napisał/a:
Po to się zawiadamia strony, aby mogły zgłaszać w ustawowym terminie wnioski i uwagi. Jeżeli nikt się nie zgłosił to później żale do Pana Boga. Niewątpliwie floty czarterowe stacjonujące na Tajtach taką stroną były. Ogłoszenie o postępowanie w sprawie wydania decyzji lokalizacyjnej, pozwolenia wodno-prawnego , środowiskowej, były wywieszone do wiadomości opinii publicznej.
Dalej pogrążasz urzędników! A zatem czy Twoim zdaniem Sławku urzędnik jest tak głupi, że sam nie wpadnie na pomysł, że zamknięcie jeziora Tajty spowoduje poważne perturbacje w firmach, które tam prowadzą swoją działalność?
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 172 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12220
Wysłany: 2017-07-04, 18:42    [Cytuj]

zenek napisał/a:
/.../A tak na marginesie, to ta wystająca stalowa kładka widoczna na zdjęciu zamieszczonym przez Margaritę, to jakiś dramat. W tym miejscu i tak dochodziło do wielu kolizji. W "Nettcie" często wystarczyło posiedzieć kilkanaście minut na ławeczce nad kanałem aby doczekać się jakiegoś zdarzenia. Teraz do kompletu jest jeszcze stalowa kładka! Super!

Ta stalowa kładka przy przechodzeniu na Kisajno wymusi pod mostem pójście dłużej prosto i dopiero składanie się w prawo.
Czy nie sądzicie, że duże jachty z długim masztem będą miały kłopot ze zmieszczeniem topu masztu przed boczną zachodnią ścianą mostu?
 
 
~Margarita

Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 19 Sie 2009
Posty: 702
Wysłany: 2017-07-04, 19:23    [Cytuj]

Kurczę, jak odzyskać to, co napisałam - długie było :cry:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH