FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

Boatshow 2017
Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Most w Pięknej Górze - przebudowa
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22522
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-06-01, 13:39   Most w Pięknej Górze - przebudowa [Cytuj]

Nie będzie nowego mostu w Pięknej Górze?

Stary most drogowy (DW Giżycko-Kętrzyn) nad kanałem w Pięknej Górze k. Giżycka od wielu lat wymaga przebudowy. Kanał w tym miejscu zakręca. Jachty na zakręcie pod mostem często zaczepiają masztem o filar. Szczególnie niebezpiecznie jest gdy jacht mija się tam z wielotonowym ze statkiem żeglugi pasażerskiej.

Most jest w złym stanie technicznym. Jego kamienne przyczółki oparte są na drewnianych palach. Wg specjalistów w przyszłości może dojśc do katastrofy, gdyż pomimo ograniczeń tonażowych przejeżdżają po nim ciężarówki chcąc zaoszczędzić kilkadziesiąt kilometrów objazdu.
Most posiada wyłącznie jezdnię, co powoduje olbrzymie zagrożenie dla rowerzystów i pieszych, chcących się przedostać na drugą stronę kanału.

Właśnie dobiegają końca prace projektowe związane z budową nowego mostu. W budżecie województwa są zaplanowane środki na rozpoczęcie budowy jeszcze w tym roku... tymczasem 18 kwietnia wojewódzki konserwator zabytków wpisał stary most do rejestru zabytków, co blokuje całą inwestycję.

Gmina Giżycko dąży do wykreślenia mostu z rejestru. Odbywają się liczne spotkania różnych urzędników w tej sprawie.

Wg projektu nowy most miał mieć przęsło o długości 18m, co umożliwiłoby w przyszłości wyprostowanie i poszerzenie obecnego wąskiego przejścia wodnego. Miał być również szerszy, co poprawiłoby komunikację drogową pomiędzy miastami Giżycko-Kętrzyn oraz będzie posiadał osobny ciąg pieszo rowerowy, co diametralnie zwiększy bezpieczeństwo mieszkających tam ludzi i turystów.

Zaktualizowano temat wątku

most-piekna-gora-1.jpg
Plik ściągnięto 6863 raz(y) 43,07 KB

most-piekna-gora-2.jpg
Plik ściągnięto 64 raz(y) 137,36 KB

most-piekna-gora-3.jpg
Plik ściągnięto 83 raz(y) 170,74 KB

 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6599
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2016-06-01, 14:16    [Cytuj]

Cytat:
Filary starego mostu oparte są na drewnianych palach.


:?:
Ja tu żadnych filarów nie widzę. Most ma konstrukcję belki wolno podpartej na dwóch kamiennych przyczółkach. Prawdopodobnie przyczółki osadzone są na drewnianych palach wbitych w dno oraz ściance szczelnej z bali drewnianych.

Poza tym nic w tym moście nie widzę wyjątkowego aby wpisywać go do rejestru zabytków.


Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2016-06-01, 14:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22522
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-06-01, 14:18    [Cytuj]

Poprawiłem. Chodzi oczywiście o przyczółki. :oops:

Sławku czy jesteś przeciwnikiem przebudowy tego mostu, analogicznie do sytuacji w Ogonkach? Wszak ludzie pływają, samochody jeżdżą. :-P
 
 
~extant

Pomógł: 340 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14711
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-06-01, 14:58   Re: Most w Pięknej Górze stał się zabytkiem. [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
... tymczasem 18 kwietnia wojewódzki konserwator zabytków wpisał stary most do rejestru zabytków, co blokuje całą inwestycję...

:!: :-(

mazury.info.pl napisał/a:
...Gmina Giżycko dąży do wykreślenia mostu z rejestru. Odbywają się liczne spotkania różnych urzędników w tej sprawie...

Nie pozostaje zatem nic innego jak trzymać kciuki za pozytywny skutek działań urzędników z gminy Giżycko.
 
 
zenek

Pomógł: 236 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12381
Wysłany: 2016-06-01, 15:08    [Cytuj]

Dramat! Bardziej zakutych rycerzy wśród urzędników jak konserwatorzy zabytków nie ma :evil: !
 
 
jakobian

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 73
Skąd: Gizycko
Wysłany: 2016-06-01, 15:46    [Cytuj]

Niestety konserwator blokuje nie tylko tego typu inwestycje, stanowisko tego urzędu jest tak samo mocno przerośnięte i zadumane w sobie jak RDOŚ i GDOŚ.
Rozumiem że wpisanie danego obiektu do rejestru wymagało jakichkolwiek konsultacji, czy trwające prace projektowe wymagały decyzji środowiskowej oraz celu publicznego? jeśli tak to na tym etapie konserwa powinna już dawno dać do zrozumienia że nie ma szansy na przebudowę a nie w momencie gdzie ta przebudowa miała ruszać zgodnie z informacjami RZGW na spotkaniu w UM Giżycko.
 
 
~juzekp

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 483
Skąd: Baden-Baden
Wysłany: 2016-06-01, 16:22    [Cytuj]

Inwestor powinien zaskarżyć do sądu konserwatora o zwrot kosztów poniesionych w związku z przygotoaniem tej inwestycji !!!
Co za cholerny wygłup :roll: :roll: :roll:
 
 
<|MirekMors

Pomógł: 94 razy
Wiek: 58
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 6691
Skąd: Wawer
Wysłany: 2016-06-01, 16:26    [Cytuj]

Tutaj powinienem wpisać wszystkie przekleństwa jakie znam. Ale wysłucha je tylko ekran. A myślałem, że już nic w tym (...) kraju mnie nie zadziwi. Tu nie ma przyszłości !
 
 
Lugosi

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2015
Posty: 31
Wysłany: 2016-06-01, 17:32    [Cytuj]

:evil: To jest chyba jakiś koszmarny żart
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 79 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3410
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-01, 17:35    [Cytuj]

A nie może go przypadkowo jakiś statek kominem zawadzić albo tir przeciążyć do lekkiego zawalenia włącznie? Akurat w tym miejscu nowy most jest bardzo potrzebny w kierunkach zarówno WE jak i NS.
 
 
D@reC

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 174
Skąd: Jura krak-częst...
Wysłany: 2016-06-02, 18:03    [Cytuj]

Przykłady bezmyślnych działań naszych konserwatorów zabytków można w internecie znaleźć wiele :evil: ostatnio nawet głośno było w TV o bardzo niebezpiecznym skrzyżowaniu podciągniętym pod zabytek więc nie da rady go przebudować kiedyś głośno było też o Karwieńskich Błotach Drugich "piękne" pola rolne z kanałami wybudowanymi przez Holendrów i przebudowanymi wielokrotnie i "każdy" mieszkaniec i wczasowicz szuka zabytku na tych polach i nie może się dopatrzyć :-)
 
 
~juzekp

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 483
Skąd: Baden-Baden
Wysłany: 2016-06-02, 19:45    [Cytuj]

Jak tak dalej pójdzie to i kanały wpiszą na tą "zakazaną listę" (bo przecież też już są stare) , a wtedy juz d... blada - po Mazurach :roll: :roll: :evil: :evil:
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22522
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-06-04, 22:05    [Cytuj]

Tak to wygląda "z lądu". Samochody ledwo mieszczą się obok siebie. Dla pieszych nie ma już miejsca.

most-piekna-gora-6.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 128,93 KB

most-piekna-gora-7.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 115,89 KB

 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22522
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-06-04, 22:08    [Cytuj]

Ruch na moście jest wahadłowy, przynajmniej wg oznakowania.

most-piekna-gora-8.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 165,35 KB

 
 
<|MirekMors

Pomógł: 94 razy
Wiek: 58
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 6691
Skąd: Wawer
Wysłany: 2016-06-04, 22:48    [Cytuj]

To oznakowanie reguluje jedynie pierwszeństwo na tym odcinku. Do wahadła potrzebne są światła.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22522
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-06-04, 22:54    [Cytuj]

Dwa większe samochody tam się nie miną jednocześnie. Stąd ten znak. Prądu tam nie ma (do świateł).
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6599
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2016-06-06, 07:21    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Poprawiłem. Chodzi oczywiście o przyczółki. :oops:

Sławku czy jesteś przeciwnikiem przebudowy tego mostu, analogicznie do sytuacji w Ogonkach? Wszak ludzie pływają, samochody jeżdżą. :-P


Zbyszku most ma szerokość 9 m i do drogi wodnej najniższej kategorii jeszcze sporo mu brakuje ( przypomnę 20 m ) Most w Ogonakach na 5 m a rzeka nie wiele więcej. Tutaj droga wodna istnieje oficjalnie, więc wszystkie obiekty na niej powinny spełniać normy dla niej przewidziane. To jest owa subtelna różnica.
Co do meritum to śledząc ów wątek remontu kanału odnosiłem wrażenie, że została już wydana dla inwestycji decyzja budowlana, budżet dopięty i pozostało tylko wyłonić wykonawcę.
A teraz dowiaduje się ,że nie uzgodniono jeszcze wielu rzeczy. Takie rzeczy uzgadnia się na wstępnym etapie realizacji inwestycji.
Na zabytkach się nie znam, ale owe kamienne przyczółki ( mogą być tylko obłożone kamieniem ) można obłożyć na nowo i będzie taki sam zabytek, tyle że szerszy :-D .

Sławek
 
 
<|MirekMors

Pomógł: 94 razy
Wiek: 58
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 6691
Skąd: Wawer
Wysłany: 2016-06-06, 08:29    [Cytuj]

Złośliwa aluzja do Warszawy ? ;-)
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22522
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-06-06, 09:51    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Zbyszku most ma szerokość 9 m i do drogi wodnej najniższej kategorii jeszcze sporo mu brakuje ( przypomnę 20 m ) Most w Ogonakach na 5 m a rzeka nie wiele więcej. Tutaj droga wodna istnieje oficjalnie, więc wszystkie obiekty na niej powinny spełniać normy dla niej przewidziane. To jest owa subtelna różnica.


Nie wiem skąd wziąłeś 20m. Klasyfikacja śródlądowych dróg wodnych nic nie wspomina o szerokości mostu, tylko o prześwicie.

Nowy most (o ile ktoś w końcu zlikwiduje niepotrzebny urząd "konserwatora ruin") będzie miał długość przęsła 18m

Stary most powstawał w podobnej technologii jak most obrotowy, którego przyczółki były murowane z kamienia. Dopiero po remoncie i wzmocnieniu został jedynie kamieniami obłożony.

.http://www.wroc.uzs.gov.pl/klasyfikacja-drogi-wodne-253

klasyfikacja śródlądowych dróg wodnych.png
Plik ściągnięto 68 raz(y) 112,4 KB

 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6599
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2016-06-06, 10:03    [Cytuj]

Wklejam

http://www.rzgw.gda.pl/cm...warzeglRZGW.pdf

Pomyliłem się , gdyż najniższa kategoria drogi wodnej ma mieć szerokość 12 m.( droga kategorii Ia ) Most w Ogonkach ma szerokość 5 m. Most w Pięknej górze ma 9 m i do tego nieprawidłowy promień skrętu, więc powinien zostać przebudowany.

Most w Ogonkach ma prześwit 3 m ( przynajmniej taki jest znak na moście ) więc prześwitem odpowiada parametrami, które zamieściłeś. jedynie szerokość się nie zgadza.

A skoro most w Ogonkach parametrami prześwitu odpowiada drodze wodnej Ia to w czym widzisz problem. Jednak droga taka nie powstanie bo rzeka nie spełnia wymogów drogi wodnej. Ponieważ Sapina nie jest kanałem tylko rzeką to dotyczą jej inne parametry. Minimalna szerokość szlaku żeglownego w rzece to 15 m, a nie 20 jak błędnie napisałem, ale to i tak ma się nijak do owych 5 m przy moście. Przypominam ,że Sapina jest nie wiele szersza.

Wszystkie drogi regionalne oprócz drogi III musza mieć prześwit nie mniejszy niż 3 m, co oczywiście wcale nie oznacza ,że nie może być większy.

Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2016-06-06, 10:17, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH