FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stacjonarny Diesel Lister Petter
Autor Wiadomość
~Luke

Pomógł: 19 razy
Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-22, 22:50    [Cytuj]

extant napisał/a:
Luke napisał/a:
...Na jacht wymagałby alternatora, rozrusznika i przede wszystkim skrzyni biegów.

Nie :-)

Ale "nie" co do którego punktu? :)
 
 
~extant

Pomógł: 340 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14654
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-04-22, 22:57    [Cytuj]

1, 2, 3 :mrgreen:
 
 
~Luke

Pomógł: 19 razy
Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-22, 23:04    [Cytuj]

No dobra: rozrusznik - mam latać pod pokład żeby odpalić silnik? Alternator - skoro już mam ten stacjonarny zamiast przyczepnego, to niech on będzie przynajmniej samowystarczalny, czyli niech sam napędza wentylator wietrzenia swojej komory, bo ciasno zabudowany na pewno będzie takiego wietrzenia wymagał. A wentylator raczej elektryczny. Skrzynia biegów - no ja wiem, że Wietierok nie miał wstecznego i dało się, ale luz chociaż miał...
 
 
Gierza

Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 35
Wysłany: 2016-04-23, 08:16    [Cytuj]

Luke napisał/a:
A mi zabrakło informacji na temat mocy tych silniczków.
Do stylowej retro-łódki wędkarskiej ten silnik pasowałby jak ulał :)
Na jacht wymagałby alternatora, rozrusznika i przede wszystkim skrzyni biegów.

Jak chcesz więcej wiedzieć to postaram się w niedziele włożyć zdjęcie z książki serwisowej. Tam będzie dużo. Bo ten silniczek można regulować na wiele sposobów. I można tez zmniejszać i zwiększać maksymalną moc poprzez grubość podkładki pod pompą wtryskową.
Co do rozrusznika. To nie jest konieczny. Silnik jest malutki. Do odpalenia na linkę, lub korbę potrzeba tyle siły co do kosiarki ogrodowej. Myśle ze jak bym żonie pokazał technikę odpalania to nie miała by problemu z uruchomieniem.
Co do przekładni. To owszem. Trzeba sobie pokombinować.
 
 
Gierza

Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 35
Wysłany: 2016-04-23, 08:25    [Cytuj]

Luke napisał/a:
No dobra: rozrusznik - mam latać pod pokład żeby odpalić silnik? Alternator - skoro już mam ten stacjonarny zamiast przyczepnego, to niech on będzie przynajmniej samowystarczalny, czyli niech sam napędza wentylator wietrzenia swojej komory, bo ciasno zabudowany na pewno będzie takiego wietrzenia wymagał. A wentylator raczej elektryczny. Skrzynia biegów - no ja wiem, że Wietierok nie miał wstecznego i dało się, ale luz chociaż miał...

Odsyłam kilka postów wyżej. Opisałem dość jasno osprzęt.
Co do schodzenia pod pokład. To ile schodków masz z pokładu do kabiny? 2-3? I tyle. A silniczek będzie i tak pod schodami. Nie uważam aby to był wielki problem. Jak sparujesz silnik z przekładnią przy kole zamachowym. Na zdjęciu jest tam zamontowana zapalarka na sznurek. To zapalarkę montujesz od strony przekładni (wbudowanej). Tam tez możesz podłączyć alterka na pasek klinowy oczywiście.
 
 
Gierza

Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 35
Wysłany: 2016-04-23, 08:28    [Cytuj]

Luke- zadajesz pytania na które są jasne odpowiedzi. Nie buj się. To tylko dwie strony postów. Zalecam przeczytanie ze zrozumieniem. Dzięki. A jak coś ci umknie to pytaj odpowiem raz jeszcze.
 
 
~Luke

Pomógł: 19 razy
Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-23, 10:53    [Cytuj]

Gierza napisał/a:
Luke- zadajesz pytania na które są jasne odpowiedzi. Nie buj się. To tylko dwie strony postów. Zalecam przeczytanie ze zrozumieniem. Dzięki. A jak coś ci umknie to pytaj odpowiem raz jeszcze.

Ja doskonale wiem, co Ty sprzedajesz i z jakim wyposażeniem, a te moje pytania to była polemika z extantem na temat zastosowania w jachcie!
A co do mocy, to chodzi mi o wartość orientacyjną, czy to jest 4KM, czy raczej 10KM...
 
 
Gierza

Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 35
Wysłany: 2016-04-23, 15:39    [Cytuj]

Nie ma mnie w domu. Nie pamietam jakie rozpiętości mocy ma ten motorek. Wstawię zdjęcie z książki serwisowej. Jutro.
 
 
Gierza

Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 35
Wysłany: 2016-04-23, 23:40    [Cytuj]

Wstawiam.

image.jpeg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,78 MB

 
 
Gierza

Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 35
Wysłany: 2016-04-23, 23:50    [Cytuj]

Nr2

image.jpeg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 1,85 MB

 
 
Gierza

Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 35
Wysłany: 2016-04-23, 23:51    [Cytuj]

Nr3

image.jpeg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 1,73 MB

 
 
Gierza

Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 35
Wysłany: 2016-04-23, 23:51    [Cytuj]

Nr4

image.jpeg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 1,59 MB

 
 
Gierza

Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 35
Wysłany: 2016-04-23, 23:57    [Cytuj]

I nie widzę nigdzie mocy wyjściowej. Licząc oczywiście od obrotów. Postaram się coś wypatrzeć i podać szanownym forumowiczom. Gdzieś widziałem ( moje książki) ze ten motorek ma od 3km to 5-6km. Ale nie wiem jak to jest. Proszę o chwilkę. Sam nie wiem co napisać.
 
 
~Luke

Pomógł: 19 razy
Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-24, 00:13    [Cytuj]

Gierza napisał/a:
I nie widzę nigdzie mocy wyjściowej. Licząc oczywiście od obrotów. Postaram się coś wypatrzeć i podać szanownym forumowiczom. Gdzieś widziałem ( moje książki) ze ten motorek ma od 3km to 5-6km. Ale nie wiem jak to jest. Proszę o chwilkę. Sam nie wiem co napisać.

Moc jest, podana w zależności od obrotów. Wszystko się zgadza, przy maksymalnych obrotach 3600 obr/min moc też jest maksymalna i wynosi ok. 3,5 KM.

Myślę (niech mnie ktoś poprawi) że przy dużym momencie obrotowym jaki pewnie ma ten dieselek i zastosowaniu w związku z tym dużej śruby, "skuteczność napędowa" do łodzi wypornościowej może być porównywalna z 7KM silnikiem doczepnym... Czy źle myślę?
 
 
Gierza

Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 35
Wysłany: 2016-04-24, 11:18    [Cytuj]

Na zdjęciu nr3 jest cała gama dostępnych mocy. I potwierdzam ze 3,5 km można porównać do 7km zaburtowej benzynki. Dodam że silnik ma wbudowaną przekładnię 1:2. Wiec można wyciągnąć 7km kosztem zmniejszenia obrotów. Oczywiście rewers do ludki tez ma swoją redukcje obrotów co daje kolejne zwiększenie mocy przekazanej na śrubę. Można wiec pokusić się o twierdzenie ze silnik pracujący 1000 obr/min daje 10km/350obr/min śruby. A do takiej mocy, odpowiednio dobrana śruba i można popchnąć 8 metrowy jacht.
 
 
~extant

Pomógł: 340 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14654
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-04-24, 13:23    [Cytuj]

Gierza napisał/a:
... Można wiec pokusić się o twierdzenie ze silnik pracujący 1000 obr/min daje 10km/350obr/min śruby. A do takiej mocy, odpowiednio dobrana śruba i można popchnąć 8 metrowy jacht.

Tiaaa... a przy 3 obr/min to już nawet... Titanica by popchnęła (gdyby oczywiście nie zatonął) ;-) :mrgreen: :-P

Żadna przekładnia mechaniczna nie zwiększa mocy, a wręcz przeciwnie, ponieważ jej sprawność jest zawsze poniżej 100%, to moc na wyjściu przekładni nieznacznie spada. Przekładnia zmienia jedynie: prędkość obrotową i moment obrotowy.

Jeżeli prędkość obrotowa na wyjściu przekładni maleje to moment obrotowy wzrasta i na odwrót... a moc pozostaje (nie licząc strat) na mniej więcej stałym poziomie.
Ostatnio zmieniony przez extant 2016-04-24, 13:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Gierza

Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 35
Wysłany: 2016-04-24, 14:54    [Cytuj]

Dziękuje za konstruktywne sprostowanie. I oczywiście Ze siła tarcia zabiera jakąś cząstkę mocy z silnika. I zgadza się że żadna przekładnia nie doda mocy silnikowi. Chodziło mi o to że kosztem straty obrotów możemy zakręcić większa śrubą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH