FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2011-04-20, 22:49
Pętla mazurska
Autor Wiadomość
~Buber
Zgórmysyn

Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 622
Skąd: Z Karkonoszy.
Wysłany: 2010-11-30, 18:59    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Koledzy przepiękna dyskusja. Tomek J ma bardzo dużą wiedzę i jest za to bardzo ceniony nie tylko na tym forum (chylę czoła). W sprawie pętli nie ma jednak do końca racji albo wszyscy inni postradali zmysły. Proszę sprawdzić wyniki ankiety na stronie internetowej rozpoczynającej ten wątek - 375 głosów za pętlą, 2 przeciw (w tym Tomka J). Czy większości coś się dziwnego udzieliło, czy po prostu mają rację i połączenie Tyrkło-Niegocin jest potrzebne. Pozdrawiam

Świnte słowa. Ja bym dodał że wszędzie gdziekolwiek (na necie) się Tomek pojawi to mi przychodzi na myśl jedna postać - Don Quixote. Staromodny, lekko na bakier z rzeczywistością, widzący świat przez tylko i wyłącznie swoje okulary i tak często obrażający tak wielu ludzi (ale na ogół pośrednio, coby się nikt nie czepił), że po prostu smutno, starszy, śmieszny pan. Szkoda że tomek za młody był żeby przeżyć a za stary (najwyraźniej) żeby przeczytać hasło dzieci-kwiatów - żyj i daj żyć innym. Szkoda że ta wiedza o pływaniu po Mazurach jest zawsze okraszona takimi dodatkami, że (mi) się tego po prostu odechciewa czytać. Ten jad, ta zawiść, te ciągłe przytyki - na co to komu?

Każde nowe połączenie pomiędzy jeziorami będzie dobre. I tyle. Bo ruch, a co za tym idzie, pieniądze, dotrze do większej ilości ludzi. Poza tym - łódek przybywa, a jezior nie. Już w lecie nie ma za bardzo gdzie stanąć, więc powiększanie dostępnego akwenu nie jest takie głupie.
Szkoda że mostek w Ogonkach (ze święcajtów na Stręgiel) nie został podwyższony - właśnie go skończyli, i byłem tam we wrześniu tangiem, mierzyłem cumą, raczej by nie przeszło. No, ale widać nie było takiej potrzeby....
 
 
~Siga2
Siga2

Pomógł: 47 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1265
Wysłany: 2010-11-30, 19:23    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
Potencjalni inwestorzy powinni zwrócić się choćby w kierunku jeziora Orzysz: z dołączenia tak wielkiego akwenu do systemu WJM byłby bardziej konkretny pożytek niż z realizacji czyichś chorych ambicji (czyżby na pohybel znienawidzonym ekoterrotystom?) z których nie zyska się ani metra kwadratowego żeglownej wody. Chyba że zamiast drogi na skróty zainwestuje się w normalną śluzę na Głaźnej.

Nie jestem ekoterrorystą , jestem za tym żeby uatrakcyjnić szlaki mazurskie ale Tomek ma wg .mnie zdecydowanie rację w dwóch sprawach
1 .Atrakcyjne i bardzo duże jezioro jakim jest Orzysz i włączenie go do systemu WJM pewnie byłoby zdecydowanie ciekawe turystycznie .
2 . Zrobić PORZĄDNE połączenie poprzez wykonanie śluzy na Łażnej Strudze .Wykonanie tego bez śluzy spowoduje że te małe jeziora "po drodze" które dzisiaj w sezonie opadają o kilkadziesiąt cenrymetrów włączone do systemu opadaną o 70 cm i dodatkowo razem z naturalnymi wodami będą w sezonie obniżać się jeszcze bardziej . Jeżli ktoś widział np. Roś sprzed kilku lat kiedy była obniżona woda o ponad metr ,może sobie wyobrazić jak będą wyglądały tamte maluchy -- po prostu ich nie będzie .
Podkreślam że jestem za połączeniem tych systemów ,ale niech nikt tego nie robi byle jak tylko z tego powdu żeby było i żeby odnieść dorażny sukces .
Ostatnio zmieniony przez Siga2 2010-11-30, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adasko767

Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 386
Skąd: Ełk Hafnarfjördur
Wysłany: 2010-11-30, 19:30    [Cytuj]

ej Siga zagalopowales sie i geografia sie klania. Łażna struga to nie te rejony. chyba chodzi o Głażna struge?
 
 
~Siga2
Siga2

Pomógł: 47 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1265
Wysłany: 2010-11-30, 19:44    [Cytuj]

adasko767 napisał/a:
ej Siga zagalopowales sie i geografia sie klania. Łażna struga to nie te rejony. chyba chodzi o Głażna struge?
.
Przepraszam za literówkę .Chodzi o Głażną Strugę łączącą jezioro Buwełno z jeziorem Wojnowo . Pisząc o jeziorach maluchach miałem też na myśli - Ublik Duży i Ublik Mały.
Wszystkie jeziora są na WJM ;-)
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13863
Wysłany: 2010-11-30, 20:07    [Cytuj]

Nie sądzę aby ktokolwiek zdrowo myślący był za inwestycją, która doprowadzi do degradacji niektórych jezior. Wykonanie połączenia w kierunku jeziora Orzysz jest jak najbardziej zasadne. Podobnie ewentualne połączenie Śniardw z Rosiem przez Białoławki i Kocioł. Jednak Wielka pętla powinna być realizowana w pierwszej kolejności, oczywiście z kanałem, nawet długim i śluzą -jeśli to konieczne. Nie zapominajmy o "majaczącym" w tle Mazurskim Parku Narodowym. Ma powstać w południowej części WJM. Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że "odstraszy" pewną część żeglarzy i skieruje na północ. Jeżeli chcemy zmniejszyć tłok i degradację Jagodnego, Tałt, Bocznego, Ryńskiego-to zabiegajmy o powstanie Pętli jak najszybciej. Pozdrawiam
 
 
ŁukaszDz

Pomógł: 9 razy
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 191
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-11-30, 20:49    [Cytuj]

Cytat:
w pierwszej kolejności załatwić sprawę gigantycznego harcerzowiska które zaanektowało (oczywiście przy aprobacie władz) praktycznie cały teren wokół północnego krańca Tyrkła, w tym jedyne miejsce gdzie można w miarę latwo i bezpiecznie zwodować jacht. "Leśny Dziadek" był zrzucany w nowym miejscu, i do dziś dziwię się że przyczepka nie zapadła się po osie w takim błocku


Kategorycznie nie zgodzę się z tym, że oni przeszkadzają. Ja w lipcu zeszłego roku przeprawiając się z Tyrkła na Buwełno skorzystałem z ich pomocy. Nasza otwartopokładówka (jakieś 350kg) została wyniesiona kilkanaście metrów na rękach i położona na przyczepie. Ponadto poczęstowali nas herbatką i kanapkami (była już gdzieś 22) oraz podwieźli własnym samochodem do Cierzpięt po samochód z przyczepą podłodziową który nas miał przetransportować, a kierowca nie mógł trafić do celu.

Może wystarczy ich poprosić?:)

Co do tematu to nie wiem natomiast, czy każda inwestycja zdewastuje totalnie środowisko, ale mogę szczerze przyznać, że każdorazowe przejście Głaźnej Strugi jest fantastycznym przeżyciem. Dokonałem tego jedynie kilka razy i nad jej zniszczeniem (przebudowaniem) bym bardzo ubolewał. Zrobienie z tego całego systemu zwykłego kanału Niegocin-Śniardwy będzie estetyczną stratą dla Mazur.

Obiektywnie jednak nie da się nie zauważyć ogromnych pozytywów ewentualnej przeprawy, jak lokalny rozwój i takie tam. Jak już Siga2 napisał, niech to nie będzie działanie doraźne. Niech to nie będzie rewolucja tylko ewolucja bez niszczenia aktualnego systemu, zmiany poziomu lustra wody (chciałbym się dostać kiedyś na ublik ;-) ) i przebudowania G. Strugi. To chyba jest wykonalne, szczególnie, że każdy typ przeprawy, który nie będzie zwykłym betonowym kanałem będzie dodatkową atrakcją.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6658
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 21:22    [Cytuj]

ŁukaszDz napisał/a:
Kategorycznie nie zgodzę się z tym, że oni przeszkadzają. Ja w lipcu zeszłego roku przeprawiając się z Tyrkła na Buwełno skorzystałem z ich pomocy. Nasza otwartopokładówka (jakieś 350kg) została wyniesiona kilkanaście metrów na rękach i położona na przyczepie. Ponadto poczęstowali nas herbatką i kanapkami (była już gdzieś 22) oraz podwieźli własnym samochodem do Cierzpięt po samochód z przyczepą podłodziową który nas miał przetransportować, a kierowca nie mógł trafić do celu.

Może wystarczy ich poprosić?:)

Nieśmiało zauważę tylko tyle, że opisywałem sytuację z roku 2009. Może ktoś w międzyczasie przemówił im do rozsądku, względnie akurat tamci mieli na pieńku z traktorzystą? W każdym razie sytuację z ub roku ilustrują zdjęcia.
Cytat:
chciałbym się dostać kiedyś na ublik ;-)
Skoro już potrafisz dostać się na Buwełno - to i dalsza przeprawa tak na Ublik Wlk jak i na Zielone bedzie całkiem łatwa i nie tak dramatyczna. Spróbuj!
Cytat:
każdy typ przeprawy, który nie będzie zwykłym betonowym kanałem będzie dodatkową atrakcją

Z tego też względu chodzi mi po głowie mini - śluza samoobsługowa ze stałym progiem piętrzącym i pojedynczymi wrotami obsługiwanymi ręcznie. Jednyną ingerencją w kanał byłoby usunięcie największych ograniczających prześwit głazów ptzy pozostawieniu tych mniejszych, tak aby charakter cieku zachować. Wtedy to Buwelno stałoby się dostępne nie tylko dla kajaków, odkrytopokladówek i Orionów ale takze Sasanek i Micro. No ale wtedy zaprotestują ci na Tangach, Dreamerach i Twisterach...
.

P1040945.JPG
... a urwistym i grząstkim brzegiem schodzącym do błotnistej i zarośniętej zielskiem zatoczki
Plik ściągnięto 638 raz(y) 476,36 KB

P1040946.JPG
Dlatego "Leśny Dziadek" musiał zostać zwodowany w innym miejscu,nieco na zachód od dotychczasowego pomiędzy tym oto koślawym i przytopionym pomostem...
Plik ściągnięto 615 raz(y) 544,31 KB

P1040947.JPG
To było odwieczne miejsce do wodowania i wyciągania jachtów nad Tyrkłem. Łagodne i twarde zejście do wody. W 2009 roku korzystenie z niego było niemożliwe, chyba że harcerze rozebraliby namioty uniemożliwiające dojazd ciągnikiem z jachtem na przyczepie.
Plik ściągnięto 609 raz(y) 501,11 KB

Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2010-11-30, 21:43, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
ŁukaszDz

Pomógł: 9 razy
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 191
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-11-30, 21:42    [Cytuj]

Pisząc "w lipcu zeszłego roku" miałem właśnie na myśli 2009 ;-) Ale ja może miałem u nich "chody" jako instruktor zhp :-P

W każdym razie nasze wyciągnięcie(tyle, że na rękach) musiało nastąpić dokładnie w tym samym miejscu co przedstawiłeś na zdjęciach. Ale teraz już wiem kto tam tak rozorał to podejście, że mieliśmy błotną kąpiel :-P

Na Ublik na pewno się wybiorę, tyle że do niedawna po prostu o nim nie wiedziałem.
A przez Strugę na tę chwilę przejdzie nie tylko Orion, ale nawet poczciwy mak 606. On jest chyba wiekszy ;-)
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6658
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 22:15    [Cytuj]

ŁukaszDz napisał/a:
Pisząc "w lipcu zeszłego roku" miałem właśnie na myśli 2009 ;-)

UUUU! :-( Kompletna ślepota z mojej strony :oops:
Cytat:
W każdym razie nasze wyciągnięcie(tyle, że na rękach) musiało nastąpić dokładnie w tym samym miejscu co przedstawiłeś na zdjęciach. Ale teraz już wiem kto tam tak rozorał to podejście, że mieliśmy błotną kąpiel :-P

Sprawdziłem datę przy zdjęciach: 31 lipca 2009 roku, tuż przed południem. Jeżeli więc wodowałeś się wieczorem któregokolwiek innego lipcowego dnia - znaczy że to właśnie Ty rozoraleś to miejsce własnymi buciorami, bo niewiele lepiej ono wyglądalo zanim się zwodowałem :-P :lol: ;-) A gdybyś tak mógł wodować się w miejscu pokazanym na pierwszym zdjęciu - pewnie wystarczyłoby zdjąć buty i podwinąć nogawki. Przypuszczam że na to miejsce nie zwrócileś nawet uwagi. Ale o tym że tam kiedyś wodowano jachty pamiętał traktorzysta.
Cytat:
Na Ublik na pewno się wybiorę, tyle że do niedawna po prostu o nim nie wiedziałem.

Jak na Ublik Wlk - to koniecznie i na Ublik Mały (Zielone) o ile tylko zmieścisz się w przepuście pod dawnym nasypem kolejowym (tzn o ile nie będzie w nim za płytko). Tam jest dopiero niesamowicie, klimat prawie jak nad Morskim Okiem! ;-)
Cytat:
A przez Strugę na tę chwilę przejdzie nie tylko Orion, ale nawet poczciwy mak 606. On jest chyba wiekszy ;-)

Tak pisał p. Wojciech Kuczkowski w "Przewodniku po WJM" (ale Głaźną Strugę opisał nieprecyzyjnie, jakby na podstawie relacji osób trzecich: powalający prąd jest tylko na kilkudziesięciometrowym odcinku poniżej drugniego mostka i pod samym mostkiem a nie na "większości" rzeczki). Mam jednak poważne wątpliwości czy wtedy gdy komuś udało się dopłynąć Makiem na Ublik Wlk - istniał ów betonowy mostek o którym pisałem w swojej relacji. Tam naprawdę ledwo co się zmieściłem, co pokaże dodatkowe zdjęcie, też z ub. roku. Ten mostek bardzo przydałoby się podwyzszyć (tj zbudować od nowa) bo jest zdecydowanie najniższy spośród wszystkich czterech między Wojnowem a Zielonem.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski

P1040890.JPG
...i top masztu także!
Plik ściągnięto 655 raz(y) 599,46 KB

P1040889.JPG
Kabina przeszła...
Plik ściągnięto 646 raz(y) 597,53 KB

 
 
ŁukaszDz

Pomógł: 9 razy
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 191
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-11-30, 22:55    [Cytuj]

Cytat:
Przypuszczam że na to miejsce nie zwrócileś nawet uwagi.


Z tamtego miejsca nie raz korzystałem, bo nie raz się przeprawiałem już. Ale przyznam szczerze, że gdy dopływaliśmy to w pierwszej chwili doznaliśmy ciężkiego szoku widząc te "zabudowania" ;-)

Sprawdziłem sobie kiedy ja byłem i wychodzi, że 19 lipca, więc zwracam honor, bo jednak to my wczesniej trochę naruszylismy brzeg wyciągając łódkę ręcznie ;-)
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6658
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 15:04    [Cytuj]

Siga2 napisał/a:
2 . Zrobić PORZĄDNE połączenie poprzez wykonanie śluzy na Łażnej Strudze

Mogę się mylić - ale chyba miejsce obecnej Szamborury byłoby optymalne? Oczywiście, trzeba by ją wyburzyć i postawić śluzę z mostem - ot coś w sylu Guzianki. Tam też powinien powstać dom dla śluzowego - w dalszej części Głaźnej Strugi, w terenie bardzo trudno dostępnym wyobrazić sobie tego nie potrafię. Oczywiście, oznaczałoby to ostateczny koniec Głaźnej Strugi jaką znamy dziś, tym bardziej że konsekwentnie należałoby wyburzyć ów drugi mostek (wykreślając go uprzednio z rejestru zabytków) ponieważ jest zbyt wąski - tylko 2,5 metra, ewentualnie wybudować go od nowa, z zachowaniem dotychczasowego wyglądu... tylko trochę szerszy. Za to pozwoliłoby to zminimalizować ilość prac ziemnych służących przekształceniu rzeczki w żeglowny kanał - ponieważ przynajmniej w dolnej części poszerzy się ona i pogłębi niejako automatycznie, w wyniku spiętrzenia wody przez śluzę. No i najważniejsze: Buwełno oraz przyległe jeziora nie stracą na tym nic a nic.
Oby te argumenty dotarły wreszcie do decydentów zanim zdecydują się utopić publiczną kasę w prokekcie który zrealizowany niewłaściwie przyniesie niepowetowane szkody a conajwyżej pozwoli obłowić się paru dyletantom i cwaniaczkom :evil:

Tomek Janiszewski
 
 
~familiant

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1211
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2010-12-01, 16:51    [Cytuj]

[quote="Tomek J" tym bardziej że konsekwentnie należałoby wyburzyć ów drugi mostek (wykreślając go uprzednio z rejestru zabytków) ponieważ jest zbyt wąski - tylko 2,5 metra, [/quote]
mostek zabytkowy - praktycznie nie używany, a więc i nie przydatny do niczego - zdemontować i sprzedać komuś kto ma kasę i na swojej posiadłości będzie chciał mieć ozdobę np. nad stawikiem z karpiami. Przy okazji. Bzdurą są zakazy używania silników czyli tzw. strefy ciszy. Współczesne silniki robią mniej hałasu niż pijackie śpiewy tzw turystów a równocześnie nie zanieczyszczają środowiska - w przeciwieństwie do pawi walonych do wody przez tzw turystów ;-) Myślenie w sprawie silników pozostało z czasów kiedy „panowały” słynne dwusuwy.
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13863
Wysłany: 2010-12-01, 16:52    [Cytuj]

No nareszcie zaczynasz myśleć we właściwym kierunku. Zamiast wszystko negować w zarodku przedstawiasz bardzo sensowne rozwiązania. :-D . Pozdrawiam
 
 
~familiant

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1211
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2010-12-01, 17:58    [Cytuj]

zenek napisał/a:
No nareszcie zaczynasz myśleć we właściwym kierunku. Zamiast wszystko negować w zarodku przedstawiasz bardzo sensowne rozwiązania. :-D . Pozdrawiam

o co Tobie biega?
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 88 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3754
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 18:14    [Cytuj]

familiant napisał/a:
o co Tobie biega?
Mimo kolejności postów mam wrażenie, że post Zenka nie był do Ciebie ;-)
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13863
Wysłany: 2010-12-01, 18:15    [Cytuj]

familiancie posty pisaliśmy jednocześnie. Mój odnosił się do wypowiedzi Tomka J. Przecież w końcu dopuścił powstanie Wielkiej Pętli, a nie poddał wszystko totalnej krytyce na zasadzie "liberum veto". Pozdrawiam
 
 
~familiant

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1211
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2010-12-01, 18:55    [Cytuj]

:-D
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6658
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 21:31    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Mój odnosił się do wypowiedzi [b]Tomka J. Przecież w końcu dopuścił powstanie Wielkiej Pętli, a nie poddał wszystko totalnej krytyce na zasadzie "liberum veto"

Hmm, pewien jesteś powyższego? :-P
Bynajmniej nie dopuściłem powstania Wielkiej Pętli w końcu. Dopuszczałem od zawsze: wcale mi się nie uśmiechało wznosić własnoręcznie kamiennej śluzy do jednorazowego użytku ilekroć zamierzalem wpłynąć na Buwełno, i jeszcze zastanawiać się w drodze powrotnej czy aby kajakarze nie ubiegli mnie w jej rozbiórce, co oczywiście oznaczałoby konieczność budowy od nowa, tym razem po to aby rozebrać ją samemu niemal natychmiast. Każdy, także i ja wolalby zapłacić te 6 czy 12zl za śluzowanie i przepłynąć na Buwełno bez wysiłku, tak jak dziś przepływa się przez Guziankę na Nidzkie. Ale dopuszczałem budowę Pętli nie po trupach, tj bez żadnej śluzy na Głaźnej Strudze i w konsekwencji za cenę opadnięcia wód Buwełna, wyraźnego zmniejszenia się jego powierzchni (w szczególności koło Cierzpięt jest dość płytko, tam brzeg odsunąłby się o przynajmniej kilkadziesiąt metrów), całkowitej utraty żeglowności połączeń pomiędzy Buwełnem, Ublikiem i Zielonem, wreszcie osuszenia Bagna Nietlice (wszystko jedno, czy tylko w nastepstwie samego tylko obniżenia poziomu Buwełna i wód gruntowych w okolicy, czy też jeszcze dodatkowo w następstwie wykopania kanału
połączenia Buwełno - Śniardwy przez bagno, gdyby na taki wariant się zdecydowano.
A teraz w miarę możliwości postaraj się odrobić lekcje i odszukaj te posty które na zasadzie faktów prasowych sprawiły że takie błedne wrażenie odniosłeś co do mojego stanowiska odnośnie budowy Pętli. Przynajmniej jeden taki post znajdziesz w tym wątku, na poprzedniej stronie.
Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2010-12-01, 21:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13863
Wysłany: 2010-12-01, 21:57    [Cytuj]

Jak dla mnie to możesz zdania nie zmieniać. Dalej protestuj i ustawiaj się w konfiguracji 375 głosów za, Ty +1 przeciw. Przepraszam, iż odniosłem błędne wrażenie. Więcej błędu nie popełnię. Pozdrawiam
 
 
~familiant

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1211
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2010-12-01, 22:18    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Jak dla mnie to możesz zdania nie zmieniać. Dalej protestuj i ustawiaj się w konfiguracji 375 głosów za, Ty +1 przeciw. Przepraszam, iż odniosłem błędne wrażenie. Więcej błędu nie popełnię. Pozdrawiam

szkoda czasu i atłasu :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH