FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
HONDA BF 10 - Paliwo w oleju
Autor Wiadomość
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-11-23, 18:57   HONDA BF 10 - Paliwo w oleju [Cytuj]

Witam
Proszę o informacje czy ktokolwiek miał podobny przypadek z jakim borykam się od dłuższego czasu.
W silniku HONDA BF 10 rok produkcji 2003 dostaje się paliwo do oleju.
Zaznaczam, iż dokonałem kilku napraw takich jak:
- wymiana uszczelki pod głowicą.
-wymiana pompy paliwa.

Czy ktoś ma doświadczenie z takim przypadkiem z takim silnikiem i rozwiązał go ?
 
 
Cuma

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-11-23, 22:34    [Cytuj]

Tak się zastanawiam jaka masz pompkę paliwowa, czy membranową? Jeśli masz tam membranę to stawiam na uszkodzenie własnie tej części.Sprawdz i napisz co stwierdziłes?
 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-11-24, 11:15    [Cytuj]

Bardzo dziękuje za tą podpowiedź jednakże pompkę już wymieniłem na nową (koszt 450z). Wymiana nie pomogła :-(

Nadal paliwo w oleju
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-11-24, 12:37   Re: HONDA BF 10 - Paliwo w oleju [Cytuj]

GrzegorzF napisał/a:
... W silniku HONDA BF 10 rok produkcji 2003 dostaje się paliwo do oleju.
...

A poza tym paliwem w oleju nie ma żadnych innych objawów typu np. zalewanie się silnika, trudny rozruch, wysokie zużycie paliwa, ... ??
 
 
wodnik szuwarek

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 56
Wysłany: 2015-11-24, 16:00    [Cytuj]

Pomiar ciśnienia w cylindrze też dużo może powiedzieć o stanie technicznym silnika, jeżeli poniżej normy to już wiadomo skąd bierze się paliwo w oleju.
 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-11-24, 17:17    [Cytuj]

Silnik pali idealnie. Beż żadnych problemów.
Jednym z objawów, które zaobserwowałem podczas pływania to duszenie się przy gwałtownym dodaniu gazu.
Po wyciągnięciu silnika na zimę zaobserwowałem, iż śruba od regulacji składu paliwa ma uszkodzony delikatnie oring i wykręcona była na 4,5 obrotu dodatkowo świece były koloru mocno czarnego.
Jednakże nie podejrzewam, iż taki stan może doprowadzić do tego że silnik pompuje paliwo do oleju.
Co do sprawdzenia ciśnienia w Cylindrze nie robiłem jeszcze tego. Ale czy niskie ciśnienie nie powodowało by to, iż ślinik spalał by olej i przez tym nadmiernie dymił ? Co w moim przypadku nie ma miejsca.
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-11-24, 17:32    [Cytuj]

GrzegorzF napisał/a:
...
Jednym z objawów, które zaobserwowałem podczas pływania to duszenie się przy gwałtownym dodaniu gazu.
Po wyciągnięciu silnika na zimę zaobserwowałem, iż śruba od regulacji składu paliwa ma uszkodzony delikatnie oring i wykręcona była na 4,5 obrotu dodatkowo świece były koloru mocno czarnego.
...

Wyczyść i wyreguluj dobrze gaźnik. Sprawdź stan zaworu iglicowego i pływaka.
 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-11-26, 16:52    [Cytuj]

Gaźnik rozebrałem i przeczyściłem.
Wygląda na to ze zawór iglicowy trzyma.
Pływak w nienaruszonym stanie.
Przy ręcznym teście - pompowanie paliwa gruszą zawór trzyma.
W związku z brakiem możliwości pomiaru sprężania we własnym zakresie silnik oddałem do Mechanika.
O rezultacie poinformuje.

Zastanawia mnie dalej te 4,5 obrotu wykręcona śruba mieszanki i czarna świeca. ??????
W manualu serwisowym znalazłem informacje,iż powinno to być 2-7/8
Dodatkowo pompka przyspieszająca gaźnika działa popranie – dozuje paliwo. Czyli zgodnie z logiką to duszenie przy gwałtownym dodaniu gazu z małych obrotów nie jest przez zbyt małą dawkę paliwa a może jednak przez zbyt dużą.
Ale czy to możliwe, że wtedy paliwo nie spala się w pełni w komorze silnika i ląduje w oleju?????
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-11-26, 17:31    [Cytuj]

GrzegorzF napisał/a:
... Dodatkowo pompka przyspieszająca gaźnika działa popranie – dozuje paliwo. Czyli zgodnie z logiką to duszenie przy gwałtownym dodaniu gazu z małych obrotów nie jest przez zbyt małą dawkę paliwa a może jednak przez zbyt dużą.
Ale czy to możliwe, że wtedy paliwo nie spala się w pełni w komorze silnika i ląduje w oleju?????

No właśnie dlatego pisałem powyżej, żebyś porządnie wyregulował gaźnik. Zbyt bogata mieszanka, do tego czasami pompka swoje jeszcze doda, silnik się dusi, zapłony wypadają i... paliwo ląduje w oleju. Swoją drogą kompresję też warto byłoby sprawdzić.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13371
Wysłany: 2015-11-26, 18:18    [Cytuj]

Czy zaobserwowałeś to tylko podczas pracy silnika, czy po przerwie?

Sprawdziłbym, czy paliwo nie sączy się z gaźnika przez otwarty zawór dolotowy do cylindra i dalej do komory korbowej gdy silnik jest zgaszony i podniesiony do poziomu przy jednoczesnym skręceniu na jeden z boków. Może takie położenie pozwala na wylanie się paliwa z komory pływakowej do cylindra i dalej do komory korbowej.

Czy poziom oleju się podnosi, czy mimo przedostawania się paliwa jest taki sam albo maleje?
 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-11-26, 21:19    [Cytuj]

Zaobserwowałem to podczas pracy silnika.
Silnik nigdy nie jest podnoszony. Na jachcie pracuje w studzience.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13371
Wysłany: 2015-11-26, 21:37    [Cytuj]

No dobrze, ale ten poziom oleju podnosi się, utrzumuje czy opada podczas pracy silnika, gdy to paliwo się tam dostaje?
 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-11-26, 21:42    [Cytuj]

Z dnia na dzień przy pływaniu podnosi się.
Inaczej bym tego nie zauważył.
 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-12-01, 11:42    [Cytuj]

Spotkałem się z opinią, iż przyczyną tego typu przypadłości może być uszkodzony termostat.
Czy ktokolwiek miał taka przypadłość i rozwiązał ją w taki sposób ? -wymiana termostatu
Co o takiej teorii myślicie?
 
 
funyo

Pomógł: 162 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 6893
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-12-01, 17:23    [Cytuj]

Nie jestem pewien, czy ten silnik ma w ogóle termostat :?:
Obstawiam zużyte pierścienie, ew. rysy na gładziach cylindrów.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13371
Wysłany: 2015-12-01, 18:04    [Cytuj]

A zużyte pierścienie raczej nie powodują ubytku oleju, przez spalanie gdy ten dostaje się do komory spalania?

Paliwo podczas pracy IMHO ale się nie upieram, raczej nie spływa do komory korbowej. Raczej niespalone jest wyrzucane przez wydech. Nie ma sądzę by będące w postaci mgły rozpylonej nad tłokiem spływało poniżej tłoka.

Ja stawiam (fachowcem nie jestem) na jakąś wadę w pobliżu pompki membranowej paliwa, albo w samej pompce, mimo, że była wymieniana jak gdzieś doczytałem.
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-12-01, 18:27    [Cytuj]

pough napisał/a:
... Paliwo podczas pracy IMHO ale się nie upieram, raczej nie spływa do komory korbowej. Raczej niespalone jest wyrzucane przez wydech. Nie ma sądzę by będące w postaci mgły rozpylonej nad tłokiem spływało poniżej tłoka...

W przypadku np. zbyt bogatej mieszanki (dodatkowo wzbogaconej pompką) i wypadaniu zapłonów, zanim otworzą się zawory wydechowe, przez jakiś czas sprężona mieszanka paliwa z powietrzem znajduje się nad tłokiem. Wtedy właśnie może (również przy zużytych pierścieniach i/lub gładzi cylindra) paliwo przedostawać się pod tłok, do strefy niższego ciśnienia, czyli do komory korbowej.
Ostatnio zmieniony przez extant 2015-12-01, 18:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-12-01, 20:35    [Cytuj]

funyo napisał/a:
Nie jestem pewien, czy ten silnik ma w ogóle termostat :?:
Obstawiam zużyte pierścienie, ew. rysy na gładziach cylindrów.



Co do termostatu - na rysunku nr 5. czyli jest.

Zdaje sobie sprawę że takie pytanie może być dość kontrowersyjne Niektórzy mogą powiedzieć dlaczego i jaki to ma związek z całym problemem????

Na jednym z forum zagranicznym doczytałem się, iż uszkodzenie termostatu może powodować zbyt niską temperaturę pracy silnika co może skutkować takimi objawami.

Co o tym myślicie?

Clipboard01.jpg
Plik ściągnięto 15284 raz(y) 42,84 KB

 
 
~najmita

Pomógł: 72 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6100
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2015-12-01, 20:40    [Cytuj]

Czy jest jakiś problem z wymianą termostatu? Lub ze sprawdzeniem przy jakiej temperaturze otwiera się?
 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-12-01, 20:46    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Czy jest jakiś problem z wymianą termostatu? Lub ze sprawdzeniem przy jakiej temperaturze otwiera się?



Dobre pytanie. Czy jest taka możliwość ? Chodzi mi o sprawdzenie przy jakiej temperaturze otwiera.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH