FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
41 wariantów krajowej 16-tki. Wszystkie złe
Autor Wiadomość
Wojgra9

Wiek: 67
Dołączył: 05 Cze 2019
Posty: 25
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2019-08-11, 07:02    [Cytuj]

Most w Kwidzynie ma nietypową konstrukcję. Przy rozpiętościach głównych przęseł 2 x 204 m oraz długości całkowitej – 808,5 m to najdłuższy most typu extradosed w Europie. Mosty typu extradosed łączą w sobie cechy tradycyjnych mostów belkowych i mostów podwieszanych. W widoku ogólnym charakteryzują się tym, że wysokości konstrukcyjne dźwigarów głównych są znacznie mniejsze niż w normalnych mostach belkowych, a pylony są ponad dwukrotnie niższe niż w klasycznych mostach podwieszanych.
 
 
rba555

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 171
Skąd: Warnija
Wysłany: 2019-08-12, 14:45    [Cytuj]

.https://www.youtube.com/watch?v=HuGaA-sXMWE

(Dla tych którym nie chce się oglądać) W powyższej rozmowie pan ratujący Mazury łaskaw był stwierdzić:


1. S-16 przez Mazury jest zła bo przecież obwodnica Warszawy nie idzie przez Stare Miasto
2. Droga przetnie najbardziej cenne turystycznie obszary i zniszczy krajobraz
3. Najwięcej osób przyjeżdża na Mazury z Warszawy, Śląska i Małopolski (pan wie bo żyje z turystyki) a więc potrzebujemy drogi nie wschód-zachód ale z południa na północ :nuts:
4. Jeśli S16 prowadziłaby skądś gdzieś np. z Niemiec na Litwę to pan obrońca nie protestowałby
5. S16 ułatwi komunikację mieszkańcom regionu, ale ilu ich jest? Czy warto wydawać 2,5-5mld żeby z Ełku było szybciej do Olsztyna?
6. Teraz na DK16 jest ruch 3-5 tys. pojazdów na dobę, po wybudowaniu S16 będzie to 23 tys. Różnica tych 18 tys. to będą tiry :nuts:
7. Na estakadzie [moście] o długości 1,2 km [pamiętacie ile napisali w ulotce?] przez Tałty nie zamontuje się ekranów więc hałas z tych tirów będzie niósł się na wszystkie jeziora.
8. Pył z opon, klocków, asfaltu wyląduje prosto do jeziora, a potem my to zjemy (w postaci ryb). Amerykanie badali i tam gdzie są estakady woda jest zła. [Jak powszechnie wiadomo woda w mazurskich jeziorach jest obecnie krystaliczna]
9. Walczymy o to żeby drogę prowadzić skrajem Mazur i nie wpinać jej do TEN-T
10. Nikt nie prowadzi drogi przez Morskie Oko a w tym wypadku tak jest.
11. Na drogę nie godzą się mieszkańcy, stowarzyszenia ale i samorządowcy.
12. Pylony mostu będą wysokie jak Pałac Kutury i dodatkowo będą stały na wzgórzu morenowym
13. Skoro samorządowcy mówią że S16 to będzie śmierć dla Mazur to coś w tym jest, prawda?
14. Spotkania z gdaką były na niskim poziomie, nie potrafiono odpowiedzieć na wiele pytań.
15. My zawsze mówimy o czymś takim jak obwodnica Mazur. Mazury nie są wielkim obszarem - z Mrągowa do Ełku jest około 100 km.
16. W komunikacji z gdaką słyszymy w odpowiedzi że jesteśmy przeciwnikami rozwoju, że chcemy skansenu, że jesteśmy oszołomami, że jesteśmy Warszawiakami którzy pokupowali dacze.
17. W tej chwili protestuje społeczeństwo i samorządowcy.
18. Drogowcy mają alternatywy omijające krainę jezior od północy lub południa.
19. Prowadząc drogę na południe od Puszczy Piskiej będzie łatwiej taniej.
20. Gdy powstawała droga którą obecnie jest DK16 była potrzeba przemieszczania się do stolicy którą wówczas był Berlin. Teraz stolica jest w Warszawie i potrzebujemy innego kierunku.

W dalszej części rozmowa dotyczy niedoszłego Mazurskiego Parku Narodowego.


Adminie, czy organizatorzy protestu przesłali już swoje propozycje odnośnie układu komunikacyjnego na Mazurach? Coś zdaje mi się że będą one zbieżne ze stanowiskiem pana Worobca.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 429 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27698
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-12, 14:49    [Cytuj]

 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 429 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27698
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-12, 14:54    [Cytuj]

rba555 napisał/a:

Adminie, czy organizatorzy protestu przesłali już swoje propozycje odnośnie układu komunikacyjnego na Mazurach? Coś zdaje mi się że będą one zbieżne ze stanowiskiem pana Worobca.


Nie przysłali.
 
 
rba555

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 171
Skąd: Warnija
Wysłany: 2019-08-12, 15:09    [Cytuj]

Szkoda. Mogłoby się wydawać że skoro lobbują za wyprowadzeniem ekspresówki z Mazur to mają gotową ofertę na poprawę warunków drogowych w centralnej i północnej części regionu i wystarczy to tylko przemailować.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 429 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27698
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-12, 15:19    [Cytuj]

Nie mają. Namawiam ich na wizytę w ministerstwie i negocjacji zmiany rozporządzenia (co wymagałoby zmiany dyrektywy UE w sprawie korytarza TEN-T). Mam taki pomysł, aby na odcinku Mrągowo Ełk obniżyć kategorię drogi z S na GP (co bez zmiany w.w. przepisów nie jest możliwe).

Wówczas można będzie DK16 poprowadzić niekoniecznie przez jeziora - np. obwodnicą Giżycka, która z miejsca stałaby się dwupasmówką, ale z rondami zamiast kosztownych i rzadko rozmieszczonych "pętelek".
 
 
rba555

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 171
Skąd: Warnija
Wysłany: 2019-08-12, 15:28    [Cytuj]

Szczerze życzę powodzenia.

Wydaje mi się jednak że w związku z obecną tendencją wyprowadzania krajówek z miast (Olecko, Augustów, Suwałki, Mrągowo, Ełk, Szczuczyn, Stawiski) pomysł ten nie zyska zrozumienia. Sam zresztą, jak już pisałem, mam problem z wyobrażeniem sobie dwupasmówki na wlocie do Giżycka od strony Mrągowa/Kętrzyna.

[Edit]
Mimo, że już nie na Mazurach ale droga ta sama. Jeśli ktoś wątpi, że Orzysz nie jest kluczową lokalizacją przebiegu S16 to proszę:

Cytat:
Inwestycja zaplanowana została na terenie województwa podlaskiego w powiecie
augustowskim jako południowo-wschodnia obwodnica m. Augustów.
Droga krajowa nr 16 na odcinku Augustów – Ogrodniki została wskazana przez resort jako
priorytetowy ciąg drogowy w ramach sieci dróg przystosowanych do potrzeb transportowych wojska.

W związku z powyższym zachodzi konieczność dostosowania parametrów tejże drogi do
przenoszenia obciążeń 11,5 t / oś. Istniejąca droga krajowa nr 16 przebiega przez centrum Augustowa, miasta o charakterze uzdrowiskowym, które przez kilkanaście lat walczyło o wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza jego granice.

Inwestycja przewidziana jest do realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”. Zamawiana
dokumentacja posłuży jako materiał wyjściowy do opracowania Programu Funkcjonalno-
Użytkowego (PFU) na realizację drogi DK16.

Planowana droga DK16 położona jest w obszarze administracyjnym województwa podlaskiego, w powiecie augustowskim. Orientacyjna długość odcinka wynosi ok. 6,5 km.
Opracowywany odcinek należy dowiązać sytuacyjnie i wysokościowo do drogi krajowej nr 8 - odcinek Białobrzegi – Węzeł Augustów (poprzez skrzyżowanie typu rondo) oraz do drogi krajowej nr 16 – przyjęto wstępnie kilometraż 341+700 ist. DK16. Uwaga: W latach 2020 – 2023 planowana jest rozbudowa drogi krajowej nr 16 na odcinku: ul. Turystyczna, Augustów – Głęboki Bród, a w najbliższym czasie ogłoszenie przetargu na opracowanie koncepcji programowej w ramach zadania: „Budowa drogi krajowej Nr 8 na odcinku Sztabin – węzeł
Augustów z obwodnicą Białobrzeg o długości ok. 18,06 km, z podziałem na pododcinki: koniec obw. Sztabina – początek obw. Białobrzeg oraz obwodnica Białobrzeg – węzeł Augustów”. W związku z powyższym w przypadku podpisania umów, w zakresie obowiązków Wykonawcy będzie także uzgodnienie styków z Wykonawcami odcinków sąsiednich.

Droga ekspresowa DK16:
- klasa techniczna: GP
- prędkość projektowa: 80 km/h
- dopuszczalne obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
- kategoria ruchu: min. KR6 (zostanie potwierdzone obliczeniami)
przekrój
- szerokość pasa ruchu: 3,50 m
- szerokość jezdni: 7,00 m
- opaski: 2 x 0,70 m
- szerokość pobocza gruntowego: min. 1,50 m
- skrajnia pionowa drogi głównej: 5,00 m
Ostatnio zmieniony przez rba555 2019-08-12, 15:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 429 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27698
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-12, 16:07    [Cytuj]

rba555 napisał/a:
Sam zresztą, jak już pisałem, mam problem z wyobrażeniem sobie dwupasmówki na wlocie do Giżycka od strony Mrągowa/Kętrzyna.


Jest gotowy projekt całej obwodnicy jako dwupasmowej klasy GP

Wjazd od strony Mrągowa (k. Kanału Wilkaskiego)


Droga na Ketrzyn


Wszystkie odcinki:
https://postimg.cc/6ynCX8bp
https://postimg.cc/8jLDmGcY
https://postimg.cc/nCqyy1vS
https://postimg.cc/7f0LKcm5
https://postimg.cc/bs1q8nXr
https://postimg.cc/KRnSMy88
https://postimg.cc/2V4dR02t
https://postimg.cc/9rZPHcWV
https://postimg.cc/TpntTVRK
https://postimg.cc/nCvMTzk8
https://postimg.cc/4mVRj2nq
https://postimg.cc/4mVqdK6S
https://postimg.cc/PP16zBF3
https://postimg.cc/4mzQDpGB
https://postimg.cc/GHGxWVYW

Źródło:http://www.gizycko.pl/rozbudowa-ul-obwodowej.html
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 429 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27698
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-13, 00:42    [Cytuj]

Wyważony materiał w TVN24 (video)
.https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/s16-na-mazurach,959000.html

Cytat:
I z drogą źle, i bez drogi. Mieszkańcy Mazur mają dylemat, ale S16 ma powstać W tej sprawie racje są po obu stronach, a o kompromis będzie bardzo trudno. Jedni nie chcą wybudowania drogi ekspresowej S16, która biegnie przez Krainę Wielkich Jezior Mazurskich, bo zależy im na zachowaniu krajobrazu i ciszy. Drugim też zależy na ciszy - tym, którzy mieszkają w miejscowościach, przez które przebiegają istniejące drogi krajowe, i którzy liczą na to, że S16 przejmie ruch samochodowy.

Przez Krainę Wielkich Jezior Mazurskich, przez jeziora i przez chronione przyrodniczo tereny, ma przebiegać droga ekspresowa S16. Aby mogła przebiegać przez jeziora, będą musiały powstać potężne żelbetowe mosty. - Ja się tutaj wychowałem, kocham te miejsca, jestem żeglarzem, nie wyobrażam sobie, żebym miał tutaj przepływać pod mostem. Nie tylko zresztą ja. Spotykam żeglarzy, rozmawiam z nimi, wręcz używają wulgarnych słów - mówi Jarosław Kociałkowski z Inicjatywy Społecznej "Ratujmy Mazury". Trasa i mosty - Powstanie kilka dużych obiektów mostowych, największy z nich to jest most nad jeziorem Tałty oraz most nad jeziorem Orzysz. Oprócz tego powstanie szereg obiektów mniejszej długości - tłumaczy Krystyna Szynkowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie. Nie chce tego część mieszkańców, samorządowców i miłośników regionu. Odpowiednie transparenty, plakaty i naklejki można zobaczyć niemal w każdym zakątku Mazur. - Tutaj ludzie żyją z turystyki, ludzie przyjeżdżają, żeby oglądać krajobrazy, żeby mieć spokój, żeby mieć ciszę, a tutaj się okaże, że nagle przyjadą, a tu tir za tirem będzie im nad głową pędził. Przecież to jakiś horror - mówi Krzysztof Worobiec z Inicjatywy Społecznej "Ratujmy Mazury". Prace nad S16 trwają już od ponad dekady. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w tym czasie przeanalizowała czterdzieści jeden wariantów trasy. Dla każdego zrobiono badania przyrodnicze.


- Nawet były robione badania genetyczne obecności DNA żółwi w wodach - informuje Krystyna Szynkowska. Wybrano trzy warianty odcinka S16 przebiegającego przez Krainę Wielkiej Jezior Mazurskich. Wszystkie zaczynają się w Mrągowie i kończą w Ełku. Jedni chcą ciszę zachować, inni uzyskać Budowa drogi miałaby ruszyć w 2025 roku. Szacunkowo będzie nią jeździć 12 tysięcy osobówek i ciężarówek dziennie. - Ona musi być zrobiona. Przez Mazury przejeżdża olbrzymia liczba samochodów, w tym samochody ciężarowe - przekonuje wicestarosta powiatu mrągowskiego Paweł Długoborski. - Osoby korzystające z dróg bardzo ruchliwych na naszym terenie niemalże walczą o życie, korzystając z tych dróg - mówi Hubert Sadownikow, urzędnik Urzędu Gminy Piecki. Jedni walczą o to, by Mazury pozostały ostoją ciszy, drudzy - by wreszcie tę ciszę mieć. Są dziś miejscowości rozjeżdżane przez tiry, a jedna szeroka trasa mogłaby skanalizować ruch z tych mniejszych. - Niebezpiecznie, wąsko. Kręte są drogi - mówi Bogdan Piotrowski, kierowca tira, który jeździ przez Mazury. - Czasami zdarza się, że lusterka rozbijają - dodaje. - Jeżeli nie zrobimy nic, to ruch będzie nadal rósł i będziemy mieli duży problem komunikacyjny - tłumaczy Krystyna Szynkowska. Można odpoczywać w mazurskiej głuszy, ale trzeba też do niej jakoś dojechać. Autor: Katarzyna Górniak / Źródło: Fakty TVN
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 429 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27698
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-18, 00:37    [Cytuj]

Taki mniej więcej byłby widok z pylonów mostu k. Mrówek, gdyby zamontować w nich windę i uczynić z tego atrakcję turystyczną. Co sądzicie o tej inwestycji?

widok-z-pylonu-mostu-1.jpg
Plik ściągnięto 256 raz(y) 82 KB

widok-z-pylonu-mostu-2.jpg
Plik ściągnięto 256 raz(y) 70,37 KB

 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 429 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27698
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-18, 09:20    [Cytuj]

Stanowisko GDDKiA w sprawie mostu (i nie tylko).

Cytat:
Ostatnie tygodnie przyniosły wiele dyskusji nad przyszłością drogi ekspresowej S16 w woj. warmińsko-mazurskim, w szczególności na odcinku Mrągowo - Orzysz - Ełk. Dyskusje te stały się także punktem wyjścia do rozważań o przyszłości komunikacyjnej regionu i jego wizji gospodarczej. Dołączamy do tej debaty, przedstawiając nasze stanowisko w sprawie budowy drogi ekspresowej S16 na terenie Mazur.

S16 - droga dla regionu

Nie ma sprzeczności pomiędzy interesem mieszkańców regionu, a planowaną inwestycją. Budowa drogi ma służyć mieszkańcom województwa warmińsko-mazurskiego oraz turystom. Od lat o jej budowę zabiegają lokalne samorządy i lokalni politycy, ponieważ Warmia i Mazury są najbardziej wykluczonym komunikacyjnie regionem Polski. Rozbudowa „szesnastki” jest wpisana w strategię rozwoju województwa warmińsko-mazurskiego. Od kilkunastu lat działa Stowarzyszenie „Szesnastka“, skupiające lobbujących na rzecz budowy drogi ekspresowej S16.



Ruch drogowy na terenie Mazur jest obecnie rozproszony pomiędzy drogi krajowe nr 16, 59 i 58 oraz drogi wojewódzkie nr 610, 656 i 655. Drogi te posiadają niskie parametry techniczne, od lat nie były modernizowane. Są kręte, przebiegają przez tereny zurbanizowane, bardzo blisko zabudowy mieszkaniowej. Celem budowy przyszłej drogi S16 jest zebranie ruchu z tych dróg i skanalizowanie go w jednym, nowoczesnym korytarzu transportowym, który połączy kluczowe ośrodki regionu oraz zepnie w spójną sieć istniejące drogi, usprawniając lokalne połączenia.



Przy braku S16 rosnący ruch, zwłaszcza turystyczny w okresie letnim, może doprowadzić w najbliższym czasie do wyczerpania przepustowości istniejących dróg. Wzrost ruchu jest nieunikniony, problem komunikacyjny regionu będzie narastał, w rezultacie cel gospodarczy regionu czyli przyciągnięcie jak największej liczby turystów, może zostać zaprzepaszczony z powodu braku dostępności komunikacyjnej.



Mając świadomość powyższych problemów przystąpiliśmy do prac przygotowawczych dla rozbudowy „szesnastki”. Realizujemy to zadanie od 2007 roku. W 2008 roku przeanalizowaliśmy 16 wariantów. Silny nacisk społeczny, aby przeanalizować dodatkowe, zaproponowane w toku konsultacji warianty przebiegu trasy, spowodował, że w 2009 roku podjęliśmy decyzję o zwiększeniu zakresu analiz o warianty zgłaszane przez lokalną społeczność i samorządy podczas spotkań informacyjnych, w tym m.in. wariant przebiegający w okolicach Rynu. W rezultacie analizie poddano 41 wariantów na trasie od Sorkwit do Ełku i zbadano obszar o długości ok. 80 km i szerokości ok. 20 km.



Obecnie jesteśmy na takim etap prac, na którym dzięki wykonanym analizom i pozyskanej wiedzy mogliśmy zawęzić rozpatrywane warianty z ponad czterdziestu do trzech. Jeden z nich zarekomendujemy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.



Obwodnica Mazur

Na spotkaniach informacyjnych często pojawiała się propozycja budowy „obwodnicy Mazur” dla „TIR-ów z Budziska jadących na zachód, w kierunku A1”, która mogłaby przebiegać pod Węgorzewem albo Kolnem. Na wstępie należy wyjaśnić, że nie ma czegoś takiego, jak „droga dla TIR-ów”. Każda droga krajowa z założenia ma służyć wszystkim kategoriom pojazdów. Jeśli występują na niej ograniczenia tonażu, to tylko z powodu niedostosowania jej parametrów do wymaganych obciążeń. Rolą zarządcy drogi jest podjąć działania zmierzające do doprowadzenia jej stanu do wymaganych parametrów.



Zgodnie z rzeczywistymi pomiarami ruchu wykonanymi w 2015 r. w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu przez przejście graniczne w Budzisku przejeżdżało 8,5 tys. pojazdów na dobę, z czego około 5 tys. stanowiły pojazdy ciężarowe. Ponadto tylko część z tych 5 tys. pojazdów to ruch w kierunku zachodnim, czyli w korytarzu planowanej S16. Podstawowym kierunkiem dla nich jest i będzie Warszawa (ruch związany z wymianą handlową Polski z krajami nadbałtyckimi) oraz ruch w kierunku południowym, czyli S19 (Via Carpatia). Dla tak małej liczby pojazdów inwestycja polegająca na budowie tzw. „obwodnicy Mazur”, mimo nawet szacowanych corocznie wzrostów ruchu przez kilkadziesiąt najbliższych lat, nie będzie uzasadniona.



S16 do Mrągowa, a dalej rozproszenie ruchu

Skoro „tzw. obwodnica Mazur” jest ekonomicznie nieuzasadniona, to może wybudować S16 tylko do Mrągowa, a dalej rozproszyć ruch na sieć dróg przebiegających przez Mazury, czyli właściwie zachować stan obecny, poprawiając nieco parametry istniejących dróg? Stworzymy w ten sposób lejek z olbrzymimi korkami, a próby zwiększania przepustowości istniejących dróg przyniosą większe szkody dla środowiska.



Docelowo S16 stanowi element ciągu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii zachód - wschód, na który składają się: S10 Szczecin - Piła - Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz - Grudziądz - Ostróda, S7 Ostróda - Olsztynek, S51 Olsztynek - Olsztyn, S16 Olsztyn – Ełk oraz S61 Ełk - Budzisko. W przypadku wstrzymania realizacji inwestycji, ruch drogowy na całej sieci dróg przebiegających przez Mazury (w szczególności na drogach krajowych nr 16, 58 i 59) nie przestanie rosnąć. Wraz z budową kolejnych odcinków S5, S16 i S61 natężenie ruchu na kierunku wschód - zachód będzie szybko rosło, co doprowadzi w najbliższym czasie do wyczerpania przepustowości istniejącej sieci drogowej. Najgorsza sytuacja będzie w miastach takich jak Ryn, Mikołajki, Orzysz, Pisz, Giżycko, zwłaszcza w okresie letnim, gdy dochodzi do kumulacji ruchu turystycznego.



Obecnie przez Mazury podróżujemy drogami, które także przebiegają przez cenne przyrodniczo tereny. Główny trakt dla ruchu ciężarowego na kierunku wschód – zachód, z powodu ograniczonej skrajni wiaduktów nad DK16, przebiega przez miejscowości Mrągowo - Ukta – Pisz, czyli przez środek Puszczy Piskiej, jednego z największych i najcenniejszych obszarów Natura 2000 oraz przez Mazurski Park Krajobrazowy. Podniesienie parametrów tych dróg (tj. wzmocnienie nawierzchni, poszerzenie jezdni, korekta łuków, budowa obwodnic miejscowości, przebudowa nienormatywnych obiektów mostowych) będzie także wiązało się ze znaczną ingerencją w środowisko naturalne, równie cenne w sąsiedztwie dróg istniejących, jak i w korytarzu planowanej S16. Jednocześnie zachowany zostanie przekrój jednojezdniowy. Efektem takich działań będzie wzrost natężenia ruchu na wszystkich drogach obszaru Mazur (wszak lepsze drogi przyciągną więcej aut) bez znaczącej poprawy ich przepustowości. Wtedy rzeczywiście będziemy mogli powiedzieć, że „TIR-y rozjeżdżają Mazury”. Budowa S16 pozwoli natomiast na skanalizowanie największego ruchu na jednej drodze o wysokich parametrach, zachowanie lokalnego charakteru pozostałych dróg oraz mniejszą ingerencję w pozostały obszar Mazur.



Gdyby udało się w 2025 r. wybudować S16 między Mrągowem a Ełkiem, natężenie ruchu na tym odcinku wynosiłoby 9-12 tys. pojazdów na dobę. Natomiast w 2055 r. prognozowany ruch wynosiłby 18-24 tys. poj. na dobę, z czego około 25-30% stanowiłby ruch ciężki (pojazdy ciężarowe, ciężarowe z naczepami i autobusy). Zaniechanie budowy S16 sprawi, że znaczna część tego ruchu „rozleje” się po istniejącej sieci mazurskich dróg.



Nie taki most straszny…

Rozwiejmy mity, przedstawiając fakty. Podczas prezentacji argumentów przeciwko S16 wykorzystywane były informacje, że w ramach budowy planowana jest m.in. potężna estakada przecinająca jezioro Tałty (największa w Polsce i czwarta w Europie - z pylonami wysokości prawie 150 metrów). W 2012 r. analizowaliśmy zastosowanie różnych wariantów konstrukcji mostów zaproponowanych przez projektantów, w tym obiektów podwieszanych o wysokościach pylonów ok. 80 m i 130 m. Te obiekty nie zyskały akceptacji GDDKiA. Pod względem ekonomicznym (koszt około trzykrotnie mniejszy), technicznym i środowiskowym (mniejsza ingerencja w krajobraz) jako preferowany został wskazany obiekt trzyprzęsłowy skrzynkowy, żelbetowy o rozpiętości przęseł 150-180-150 m (Rys.1).



Informowanie, że nad Tałtami powstanie olbrzymi most podwieszany (niektórzy porównują jego wielkość nawet do Pałacu Kultury) jest, delikatnie mówiąc, wprowadzaniem opinii publicznej w błąd. To właśnie ta propozycja projektantów została przez nas w studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym (II etap) w 2012 r. odrzucona, tymczasem przedstawia się ją jako obowiązującą. Na obecnym etapie nie zostały jeszcze przedstawione przez projektantów konstrukcje obiektów mostowych.



Podsumowanie

Naszym zadaniem jest zrealizowanie inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z zachowaniem wymaganych prawem standardów w zakresie oddziaływania na środowisko. Problemy komunikacyjne prędzej czy później będą musiały zostać rozwiązane. Jako zarządca dróg krajowych patrzymy zarówno na problemy kierowców, jak i mieszkańców w najbliższym sąsiedztwie dróg. Te wydawałoby się sprzeczne interesy musimy godzić. Według naszej najlepszej wiedzy i doświadczenia budowa nowej drogi, posiadającej nowoczesne zabezpieczenia przed negatywnym oddziaływaniem na środowisko jest racjonalnym rozwiązaniem problemów komunikacyjnych regionu. Przeniesienie ruchu z sieci dróg o niskich parametrach na nowoczesną drogę, posiadającą system przejść dla zwierząt, system odwodnienia z urządzeniami oczyszczającymi wodę opadową spływającą z jezdni, ekranami chroniącymi przed hałasem, wpłynie korzystniej na środowisko niż pozostawienie stanu istniejącego.



Rys.1. Zaakceptowana przez GDDKiA koncepcja mostu nad jez. Ryńskim (2012 r.)

https://www.gddkia.gov.pl...gowo-Orzysz-Elk
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13861
Wysłany: 2019-08-18, 09:56    [Cytuj]

Odniosę się do tego:
Cytat:
Ruch drogowy na terenie Mazur jest obecnie rozproszony pomiędzy drogi krajowe nr 16, 59 i 58 oraz drogi wojewódzkie nr 610, 656 i 655. Drogi te posiadają niskie parametry techniczne, od lat nie były modernizowane. Są kręte, przebiegają przez tereny zurbanizowane, bardzo blisko zabudowy mieszkaniowej.
jeżeli tak jest, to należy jak najszybciej przystąpić do modernizacji tych dróg, bo czystą demagogią jest, że jedna droga ekspresowa uzdrowi cały problem komunikacyjny regionu. Ponadto jeżeli jest napisane:
Cytat:
Zgodnie z rzeczywistymi pomiarami ruchu wykonanymi w 2015 r. w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu przez przejście graniczne w Budzisku przejeżdżało 8,5 tys. pojazdów na dobę, z czego około 5 tys. stanowiły pojazdy ciężarowe. Ponadto tylko część z tych 5 tys. pojazdów to ruch w kierunku zachodnim, czyli w korytarzu planowanej S16. Podstawowym kierunkiem dla nich jest i będzie Warszawa (ruch związany z wymianą handlową Polski z krajami nadbałtyckimi) oraz ruch w kierunku południowym, czyli S19 (Via Carpatia). Dla tak małej liczby pojazdów inwestycja polegająca na budowie tzw. „obwodnicy Mazur”, mimo nawet szacowanych corocznie wzrostów ruchu przez kilkadziesiąt najbliższych lat, nie będzie uzasadniona.
to na jakiej podstawie padają stwierdzenia
Cytat:
Skoro „tzw. obwodnica Mazur” jest ekonomicznie nieuzasadniona, to może wybudować S16 tylko do Mrągowa, a dalej rozproszyć ruch na sieć dróg przebiegających przez Mazury, czyli właściwie zachować stan obecny, poprawiając nieco parametry istniejących dróg? Stworzymy w ten sposób lejek z olbrzymimi korkami, a próby zwiększania przepustowości istniejących dróg przyniosą większe szkody dla środowiska.
Jakim to cudem jeżeli ruch jest tak mały, że budowa obwodnicy jest nieuzasadniona wygenerowane zostaną ogromne korki :shock: ?
Moim zdaniem zmodernizowane drogi wojewódzkie i krajowe wymienione w pierwszym akapicie z powodzeniem przejmą ruch. A szkody dla środowiska to dużo większe spowoduje ekspresówka. Nie mówiąc o zdegradowanym krajobrazie-dołączone zdjęcie mostu-dramat!!!. To nic innego jak odcięcie Rynu od szlaku WJM.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 429 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27698
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-18, 10:00    [Cytuj]

zenek napisał/a:
To nic innego jak odcięcie Rynu od szlaku WJM.


Most będzie zawieszony wyżej niż linie wysokiego napięcia po drodze z Rynu do Mikołajek. Będzie można przepłynąć swobodnie pod mostem. Wzgórze, z którego "startować będzie" most jest ok 30m nad lustrem wody.
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13861
Wysłany: 2019-08-18, 10:06    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
zenek napisał/a:
To nic innego jak odcięcie Rynu od szlaku WJM.


Most będzie zawieszony wyżej niż linie wysokiego napięcia po drodze z Rynu do Mikołajek. Będzie można przepłynąć swobodnie pod mostem. Wzgórze, z którego "startować będzie" most jest ok 30m nad lustrem wody.
Zbyszku czyżby wizualizacja kłamała :-P ? ? Na niej ten most wygląda jak replika mostu sztynorckiego. A jeżeli po zaakceptowaniu przebiegu drogi ktoś uzna, że most na wysokości 30m jest zbyt kosztowny i zostanie wprowadzona zmiana do projektu i most będzie wyglądał tak jak na wizualizacji?
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 429 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27698
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-18, 10:19    [Cytuj]

Gołym okiem widać, że ta wizualizacja jest robiona w jakimś Paincie na kolanie. Może być też tak, jak piszesz, ale nie wiem czy z tak stromego wzgórza można "zejść" tak nisko nad lustro wody jak na Kirsajtach (i po co).
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13861
Wysłany: 2019-08-18, 10:31    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Może być też tak, jak piszesz, ale nie wiem czy z tak stromego wzgórza można "zejść" tak nisko nad lustro wody jak na Kirsajtach (i po co).
Zbyszku wzgórze można przekopać. Może się okazać, że będzie to miało uzasadnienie ekonomiczne przy robotach ziemnych. Po drugie wysokie wzgórza są od strony zachodniej, od wschodu już tak nie jest.
Ja po prostu widzę w tych uzasadnieniach inwestycji ze strony inwestora zwyczajne przekłamania, niedomówienia i półprawdy, dlatego nie wierzę w to co pokazują.
 
 
~najmita

Pomógł: 71 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6009
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2019-08-18, 10:34    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Odniosę się do tego:
Cytat:
Ruch drogowy na terenie Mazur jest obecnie rozproszony pomiędzy drogi krajowe nr 16, 59 i 58 oraz drogi wojewódzkie nr 610, 656 i 655. Drogi te posiadają niskie parametry techniczne, od lat nie były modernizowane. Są kręte, przebiegają przez tereny zurbanizowane, bardzo blisko zabudowy mieszkaniowej.
jeżeli tak jest, to należy jak najszybciej przystąpić do modernizacji tych dróg, bo czystą demagogią jest, że jedna droga ekspresowa uzdrowi cały problem komunikacyjny regionu.

Zenku, wymienionych przez Ciebie dróg nie da się za bardzo "unowocześnić". Z prostego powodu, tereny po których przebiegają. Aby wyprowadzić je poza tereny zabudowane należałoby wyciąć kawał Puszczy, osuszyć sporo terenów i wybudować kilkadziesiąt mostów.
 
 
~Świerszcz

Pomógł: 9 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 766
Skąd: Wawa
Wysłany: 2019-08-18, 10:40    [Cytuj]

Most ma być skrzynkowy (ze sprężonego betonu), także to bajanie o pylonach na 150 m można zakończyć
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13861
Wysłany: 2019-08-18, 10:48    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Zenku, wymienionych przez Ciebie dróg nie da się za bardzo "unowocześnić". Z prostego powodu, tereny po których przebiegają. Aby wyprowadzić je poza tereny zabudowane należałoby wyciąć kawał Puszczy, osuszyć sporo terenów i wybudować kilkadziesiąt mostów.
Andrzeju modernizacja tych dróg i tak jest nieunikniona. Jedna ekspresówka nie przejmie z nich całego ruchu. Te drogi ulegają degradacji i wcześniej czy później będą musiały być przebudowane. Dlaczego nie można zacząć poprawy sieci dróg na Mazurach od modernizacji już istniejących dróg? Nie sprostają narastającemu ruchowi -wprowadzić ekspresówkę. Nikt wtedy nawet nie mruknie, że niepotrzebna.
 
 
~najmita

Pomógł: 71 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6009
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2019-08-18, 11:06    [Cytuj]

Zenku, można modernizować TE drogi na niektórych odcinkach ale i tak pozostanie wiele "wąskich gardeł". Nie da się ominąć Rucianego czy Ukty. Drogi te są i będą systematycznie remontowane ale nie należy spodziewać się dróg dwujezdniowych. Ewentualnie na odcinkach drogi trzypasmowe, moim zdaniem najbardziej niebezpieczne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH