FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
41 wariantów krajowej 16-tki. Wszystkie złe
Autor Wiadomość
kazmir

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-11, 20:41    [Cytuj]

Cytat:
Konkludując, STAR też by "gwizd" osiągał, tylko aby go rozpędzić do wartości podobnych do Tira, trzeba by go zrzucić z Giewontu...

E...przesadzasz. Miałem na stanie Stara 660 a na nim centrum dowodzenia na tamtejsze czasy plus dwa agregaty na 220V. Całość ważyła coś koło 8 ton?
Raz udało mi się uzyskać 90 (licznikowe) i to nie z Giewontu, a .........Zegrza Północnego w stronę Legionowa. Dźwięk wibrujących wałów napędowych (napęd na trzy osie) ściskał serce ze strachu.
Star 29 w benzynie to była poezja :-P W zimę "skrzyniakiem" robiło się drift.

W tirach największym wytwarzaniem jazgotu i wycia, jest skrzynia biegów (mniej) most napędowy (więcej) i te "parę" ;-) kół jezdnych. Ogólnie można by rzec układ przeniesienia napędu. Kierowca w swojej luksusowej kabinie tego nie słyszy, ale inni tak i to czasami z wielu kilometrów :-(
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 106 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7145
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2019-06-11, 21:00    [Cytuj]

Cytat:
Wystarczy spojrzeć jak wyglądają obecnie totalnie zakorkowane przez wiele lat Raszyn, Janki czy Marki, Ożarów Mazowiecki itd. Z przykładów bardziej północno-wschodnich - Augustów, Ostrów Mazowiecka, Zambrów. Z powrotem stały się fajnymi, sennymi miasteczkami po wyprowadzeniu ruchu poza centra.


Noo jak w Chojnicach wybudowali obwodnice miejscami dwupasmową to tez twierdzono ,że miasto się odkorkuje. I co, gówno, korki większe niż były. Zamiast przyrody będziecie mieli betonowe estakady na osuszonych i zabetonowanych gruntach i hałas nie do zniesienia, a do tego piękne mury dookoła. Taki żeglarz zamiast słuchać plusku fal i szumu wiatru przy wieczornej bryzie będzie słuchał szumu toczących się tirów. A dlaczego przez jeziora i bagna , a nie obejściem WJM od południa, bo jeziora lasy i bagna są niczyje, a że drożej, a kto bogatemu zabroni. Zbyszku jeszcze tę ekspresówkę będziesz przeklinał/. A do tego przynajmniej 7 lat totalnego syfu podczas ciągnącej się w nieskończoność budowy. Zapytaj się mieszkańców Świecia, jak dosyć mają S-5. Rozgrzebany plac budowy na długie lata i do tego kompletnie zniszczone drogi lokalne, o hałasie nie wspominając.


Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2019-06-11, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 422 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 26476
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-06-11, 21:25    [Cytuj]

Rozumiem, że tęsknisz do czasów, gdy w Polsce nie było dróg szybkiego ruchu, a domu/mieszkania też nie remontujesz, bo przeraża cię rozgardiasz przez pewien czas.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 106 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7145
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2019-06-11, 21:34    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Rozumiem, że tęsknisz do czasów, gdy w Polsce nie było dróg szybkiego ruchu, a domu/mieszkania też nie remontujesz, bo przeraża cię rozgardiasz przez pewien czas.


Tęsknie za czasami, może takie nadejdą że drogi ekspresowe projektuje się z głową, patrząc na korytarze transportowe, a nie z Pipków do Pipków bo kilkoro pipkowian chce mieć pod nosem drogę ekspresową, bo inni pipkowianie mają, a my nie. Jaki problem puścić dk 16 na południe od Olsztynka.


Sławek
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 422 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 26476
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-06-11, 21:54    [Cytuj]

Zapytaj inżynierów, a częściowo sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie wcześniej. Poza tym przy tak dużych inwestycjach zawsze ktoś będzie niezadowolony.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 106 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7145
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2019-06-11, 22:06    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Zapytaj inżynierów, a częściowo sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie wcześniej. Poza tym przy tak dużych inwestycjach zawsze ktoś będzie niezadowolony.


Inżynier zaprojektuje wszystko za co mu płacą. Zadowolony będzie biznes transportowy. Przecież nie bez powodu lokalne samorządy są przeciw.


Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2019-06-11, 22:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 106 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7145
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2019-06-11, 22:29    [Cytuj]

Cytat:
Niestety, opóźni się zakończenie budowy trzech ważnych odcinków trasy ekspresowej S5 budowanej w województwie kujawsko-pomorskim. Chodzi o fragmenty Nowe Marzy - Dworzysko, Dworzysko - Aleksandrowo oraz Białe Błota - Szubin. Wykonawca tej drogi, czyli włoska firma Impressa Pizzarotti, został wezwany do poprawy terminowości wykonywanych prac. Jak podkreśla GDDKiA, wykonawca nie wywiązał się z wręczanych wezwań i prowadził kontrakty niezgodnie z zawartymi umowami. Nie wypełniał też zapisów dotyczących ich realizacji, w tym związanych z postępem robót zgodnym z harmonogramem. Ponadto włoska firma nie regulowała płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów.
Włoska firma, w ramach prowadzonego w 2014 roku przetargu, zadeklarowała, że wybuduje 23,3 km drogi z Nowych Marz do Dworzyska za 590 mln zł, z Dworzyska do Aleksandrowa (22,4 km) za 683 mln zł oraz Białych Błot do Szubina (9,7 km) za 428 mln zł. Stosowne umowy zostały podpisane pod koniec 2015 roku.
Stopień zaawansowania prac na poszczególnych odcinkach drogi S5 jest niestety bardzo niski. Przykładowo odcinek z Nowych Marz do Dworzyska miał być ukończony w grudniu tego roku, a stopień tzw. zaawansowania rzeczowego to zaledwie 23 procent. Fragment z Dworzyska do Aleksandrowa (planowano zakończenie robót na listopad 2019 r.) zaawansowany jest w niespełna 30 procentach. Z kolei odcinek z Białych Błot do Szubina miał być przekazany kierowcom w trakcie wakacji, tymczasem wykonano zaledwie 39 proc. robót. Termin ten jest więc oczywiście nierealny.


Realia, teraz pewnie pól roku na znalezienie nowego wykonawcy i dalsze kilka lat inwestycji.

Sławek
 
 
~Pajki
Karol Pajka

Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 785
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2019-06-12, 06:26    [Cytuj]

A to wszystko dlatego, że w Polsce wciąż jedynym i najważniejszym kryterium przy wyłanianiu przetargów, jest kryterium ceny. A potem niestety dzieje się to, co się dzieje i mamy to, co mamy... Czyli za gówniane pieniądze mamy gówniane drogi w gównianych terminach.
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 57
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13618
Wysłany: 2019-06-12, 06:56    [Cytuj]

Pajki napisał/a:
A to wszystko dlatego, że w Polsce wciąż jedynym i najważniejszym kryterium przy wyłanianiu przetargów, jest kryterium ceny.
To jest nieprawda. Dawny mit, ale jak widać wciąż żywy. Kryterium ceny to obecnie najczęściej 60% wartości oferty. Oczywiście mogą się zdarzyć przetargi gdzie głupota urzędników skutkuje tym, że bierze się pod uwagę tylko i wyłącznie cenę.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 106 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7145
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2019-06-12, 07:10    [Cytuj]

Pajki napisał/a:
A to wszystko dlatego, że w Polsce wciąż jedynym i najważniejszym kryterium przy wyłanianiu przetargów, jest kryterium ceny. A potem niestety dzieje się to, co się dzieje i mamy to, co mamy... Czyli za gówniane pieniądze mamy gówniane drogi w gównianych terminach.


Problem w tym ,że na tych odcinkach już od 2,5 roku właściwie nic się nie dzieje,a firma po okresie zimowym, w którym tez nic nie zrobiła mimo łagodnej zimy w ogóle nie weszła na plac budowy,a GDDiA dopiero teraz ich wyrzuciła z budowy.

Sławek
 
 
~Rafał1960

Pomógł: 9 razy
Wiek: 59
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1482
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 07:27    [Cytuj]

Wszystkie włoskie firmy powinny być eliminowane na etapie składania ofert.
Nawet te z Włoch pod Warszawą :mrgreen:
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6420
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 08:18    [Cytuj]

Świerszcz napisał/a:
8-) Tomek, ubawiło mnie Twoje podejrzenie z tymi syrenami od Sztukasów :mrgreen: więc spróbuję Ci to wyjaśnić. Jako osoba która na wymienionym przez Ciebie STARze (jeszcze 29! :shock: )

Pamiętam obydwa te modele (28 i 29)! Ten pierwszy to diesel, terkotał jak pralka Frania :lol: Na biegu jałowym natomiast przedstawiał się innym użytkownikom drogi: -Starrr-Starrr-Starrr! ;-) Podobnie czynił i nieco od nich wcześniejszy autobus San H100, bezpośredni poprzednik Autosana hadziewiony. Natomiast Star 29, popularny w wojsku i ZOMO był tak jak napisał Kazmir - benzynowy, spaliny jego choć niewidoczne obrzydliwie capiały jakąś smołą, gorsze pod tym względem były tylko starsze od nich, i również benzynowe Stary 25 oraz autobusy San 25, jakie pamiętam jeszcze z wczesnego dzieciństwa, zanim zostały wyparte przez wspomniane wyżej Sany H100 oraz Jelcze Ogórki. Wszystkie te benzynowe pojazdy wydawały w przeciwieństwie do dieslowskich jakieś ni to wycie, ni rzężenie, zdecydowanie jednak cichsze niż współczesne TIRy na Via Baltica. Dodatkowo jeszcze silnik Stara 25 gdy ten nabierał prędkości wydawał miarowy stukot. Możliwe że i w tym wypadku głównym źródłem hałasu były przekładnie (klinicznym wręcz przykładem powyższego były tramwaje 13N zwane wyjącymi parówami, na szczęście wycofane już z ruchu liniowego). Natomiast w Starach i Sanach dieslowskich wycie przekładni zagłuszane było terkotem diesla. Terkot mocniejszego Stara 200 był nieco bardziej przytłumiony.
Cytat:
Konkludując, STAR też by "gwizd" osiągał, tylko aby go rozpędzić do wartości podobnych do Tira, trzeba by go zrzucić z Giewontu..

Takich zaś szczegółów nie pamiętam, bowiem w kabinie Starów nie jeździłem - nawet jako pasażer.


Tomek Janiszewski
 
 
~Świerszcz

Pomógł: 9 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 695
Skąd: Wawa
Wysłany: 2019-06-12, 14:57    [Cytuj]

Cyt. „Takich zaś szczegółów nie pamiętam, bowiem w kabinie Starów nie jeździłem - nawet jako pasażer. „

Nie masz czego żałować. 8-)
 
 
<|Tobo

Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 3007
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2019-06-12, 19:29    [Cytuj]

Może dla odmiany coś odrobinę w temacie :?: ;-)
Obwodnica Łomży (którą może za sto lat będziecie mijać Łomżę w drodze na Mazury) też ma być budowana przez firmę, która zeszła z budowy, cytat z 4lomza.pl:
"Włoska firma Toto Costruzioni, która ma zaprojektować i zbudować większość obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61Via Baltica, zeszła z prowadzonej od kilku lat budowy odcinka S5 w okolicach Poznania. Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKIA potwierdza, że to ta sama firma, ale na razie nie wiadomo czy są jakieś powody, żeby martwić się o realizację przez Włochów naszej inwestycji."
 
 
~Rafał1960

Pomógł: 9 razy
Wiek: 59
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1482
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 23:09    [Cytuj]

Nie rozumiem, czemu włoskie firmy są wyrzucane z placu budów i wracają jak bumerang do kolejnych zadań, mimo że PZP z automatu powinno wykluczać takich oferentów

Cytat:
I. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 1 ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub należyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.

Stosownie do treści art. 24 ust. 1 pkt 1 ustawy, zamawiający wyklucza więc z postępowania wykonawcę w przypadku łącznego spełnienia następujących przesłanek:

1. w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządził on szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie;

2. szkoda nie została przez niego dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania;

3. a contrario niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia jest następstwem okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 422 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 26476
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-06-14, 01:45    [Cytuj]

Rada Miasta Giżycka wydała oświadczenie popierające budowę drogi S16 na Mazurach. Urząd miejski lobbuje również za rozbudową dróg krajowych nr 59 i 63 w granicach administracyjnych Giżycka (obwodnica miasta).
 
 
~najmita

Pomógł: 71 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 5561
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2019-06-14, 09:19    [Cytuj]

Wczoraj, na DK 16 przed Mrągowem (od strony Olsztyna) doszło do wypadku.

Cytat:

2019-06-13 13:55:47 (OST. AKT: 2019-06-13 16:08:55)


Do wypadku doszło dzisiaj (13 czerwca) po godz. 13 w miejscowości Bagienice na trasie między Olsztynem a Mrągowem.

Jak powiedział nam Tomasz Markowski z zespołu prasowego KWP w Olsztynie, do wypadku doszło, kiedy volkswagen jadący z przyczepką w kierunku Olsztyna, rozpoczął skręcanie w lewo, czego nie zauważyli kierowcy dwóch jadących za nim aut. Skalę wypadku powiększył kierowca ciężarówki, który uderzył w ostatni z pojazdów.

Z informacji przekazywanych przez policję wynika, że 3 osoby trafiły do szpitala. Rannych może być jednak więcej.

Droga jest zablokowana. PID informuje o objeździe dla wszystkich pojazdów:
dla samochodów jadących z Olsztyna przez Sorkwity - Warpuny - Mrągowo,
dla samochodów jadących z Mrągowa analogicznie.



Źródło: Gazeta Olsztyńska.
 
 
~Rafał1960

Pomógł: 9 razy
Wiek: 59
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1482
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-16, 12:44    [Cytuj]

Jak ktoś nie uważa to spowoduje wypadek na drodze ekspresowej, autostradzie czy tej z powycinanymi drzewami z pobocza.
Przyczyną wypadku nie jest to, że DK16 jest jaka jest a modernizacja nie startuje
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 422 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 26476
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-06-16, 14:19    [Cytuj]

Rafał1960 napisał/a:
Przyczyną wypadku nie jest to, że DK16 jest jaka jest a modernizacja nie startuje


Nie to, żebym się czepiał, ale nie da się skręcić w lewo na ekspresówce. Dlatego na drogach typu S liczba wypadków jak ten powyżej jest zredukowana do zera.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 106 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7145
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2019-06-17, 01:19    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Rafał1960 napisał/a:
Przyczyną wypadku nie jest to, że DK16 jest jaka jest a modernizacja nie startuje


Nie to, żebym się czepiał, ale nie da się skręcić w lewo na ekspresówce. Dlatego na drogach typu S liczba wypadków jak ten powyżej jest zredukowana do zera.


Zgadzam się ,że na drogach expressowych wypadków jest mniej, ale, że nie da się skręcić w lewo w to już nie uwierzę, Polak wszystko potrafi, skręcić w lewo i pojechać pod prąd do poprzedniego zjazdu, bo go przegapił i trza na wachę zaoszczędzić. Ostatni przykład z tirem, już nie wiem gdzie. Przynajmniej kilkanaście przypadków rocznie. Zbyszku nie ma takiej drogi, która by wyeliminowała głupotę. Co prawda nie da się skręcić w lewo prawidłowo, to fakt.
Cytat:
Wstępne badania wykazały, że kierowca tira, który spowodował karambol na drodze krajowej nr 1 w Częstochowie był pod wpływem środków odurzających. Mężczyzna w piątek wieczorem pomylił zjazdy opuszczając stację benzynową i ruszył pod prąd. Jedna osoba trafiła do szpitala na badania. Dwa tiry, bus i dziewięć samochodów osobowych zostało uszkodzonych. Pierwsze zdjęcia otrzymaliśmy na Kontakt24. (http://www.tvn24.pl)

Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2019-06-17, 01:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH