FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
41 wariantów krajowej 16-tki. Wszystkie złe
Autor Wiadomość
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13911
Wysłany: 2019-04-24, 10:08    [Cytuj]

Colonel napisał/a:
To, że "korytarz" transportowy istnieje jest faktem i żadne dywagacje tego nie zmienią.
Fakt jest taki, że póki co ten "korytarz" transportowy nie istnieje. Powstanie dopiero wraz z wybudowaniem S 16 (jeżeli do tej inwestycji dojdzie). Powstaje S 8 i S 19 (Via Carpatia) i to na te drogi powinien być skierowany tranzyt z państw bałtyckich.
Pisałem już wielokrotnie. Nie jest w interesie Polski budowanie korytarzy transportowych wschód-zachód. Tym bardziej korytarza, który skróci drogę do Europy Zachodniej z państwa bałtyckich niszcząc przy okazji szczególnie cenne tereny.
 
 
<|Tobo

Pomógł: 46 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 3317
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2019-04-24, 10:18    [Cytuj]

Zapraszam na ten nieistniejący korytarz w dniach roboczych, w godzinach pracy. Może ktoś zauważy, ile tam ton przejeżdża.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6688
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-24, 10:22    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Pisałem już wielokrotnie. Nie jest w interesie Polski budowanie korytarzy transportowych wschód-zachód. Tym bardziej korytarza, który skróci drogę do Europy Zachodniej z państwa bałtyckich niszcząc przy okazji szczególnie cenne tereny.

Nie każdy pisujący na tym Forum musi reprezentować interesy Polski :evil:

Tomek Janiszewski
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6688
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-24, 10:40    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
Zapraszam na ten nieistniejący korytarz w dniach roboczych, w godzinach pracy. Może ktoś zauważy, ile tam ton przejeżdża.

Jeżeli masz na myśli "korytarz" przez Poznań, Warszawę (z alternatywą w postaci ominięcia stolicy przez Płock, Ciechanów i Różan), Ostrołękę, Łomżę i Augustów - to nie jest to żaden korytarz lecz jego proteza. Istotnie przewala się tamtędy wiele tysięcy ton huczącego i wyjącego paskudztwa, ale znaczna część towarów wożona jest drogą morską bezpośrednio do portów w państwach bałtyckich, np. z Lubeki a więc z z zupełnym pominięciem terytorium Polski. Gdy faktycznie powstanie efektywny korytarz drogowy, np. Szczecin - S6 - Gdańsk - S7 - Ostróda - S16 - Augustów - S61 lub S8 - granica państwa, to część lub nawet całość towarów przewożonych dotąd statkami zostanie przerzucona na drogi. Z oczywistego powodu: pod względem szybkości przewozu transport morski przegrywa nie tylko z TIRami ale nawet z koleją. I ci co liczą na to że zaznają odczucia ulgi srodze się rozczarują: w miastach przeciętych dotąd krajówkami składającymi się na protezę korytarza istotnie zniknie nawała TIRanozaurów, ale skoro tylko ze swoich miast się wyplączą celem pojechania gdzieś dalej- zostaną zmuszeni do walki o życie na wymarzonej ekspresówce opanowanej przez całe kolumny TIRów. Ale wówczas na płacz i zgrzytanie zębów będzie już za późno :cry:

Tomek Janiszewski
 
 
~karcit

Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 305
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-24, 13:15    [Cytuj]

Tylko widzisz, jazda z TIR'ami na bezpiecznej 2-pasmówce nie jest tak uciążliwa jak jazda z ich 3-krotnie mniejszą ilością drogami krajowymi i lokalnymi.

Przykład:
Przejedź się trasą W-wa - Augustów przez Białystok. Pomiędzy Warszawą a Białymstokiem ruchu ciężarówek za bardzo nie odczuwasz, za to pomiędzy Białymstokiem a Augustowem to jest droga przez mękę.
 
 
rba555

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 181
Skąd: Warnija
Wysłany: 2019-04-24, 13:27    [Cytuj]

Jaka zatem powinna powstać droga?

- ekspresówka z całym omawianym dobrodziejstwem inwentarza?
- quasi ekspresówka jednojezdniowa omijająca miejscowości gdzie się da a gdzie się nie da idąca obecnym śladem; z ograniczeniem tonażowym?
- żadna; wylać nowy równy asfalt a resztę zostawić jak jest?

Są na forum mieszkańcy regionu, są przedsiębiorcy przewożący towar wte i wewte, są tacy którzy przyjadą pokręcą się po regionie i pojadą, są tacy którzy dojadą do portu, popływają i odjadą.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6688
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-24, 13:28    [Cytuj]

karcit napisał/a:
Tylko widzisz, jazda z TIR'ami na bezpiecznej 2-pasmówce nie jest tak uciążliwa jak jazda z ich 3-krotnie mniejszą ilością drogami krajowymi i lokalnymi.

Nie jest uciążliwa tak długo póki nie dostanie się fioła z powodu niekończących się, obskurnych ścian ekranów. Już kierowcy na A-2 między Warszawą i Łodzią skarżą się na powyższe dolegliwości.
Cytat:
Przejedź się trasą W-wa - Augustów przez Białystok. Pomiędzy Warszawą a Białymstokiem ruchu ciężarówek za bardzo nie odczuwasz, za to pomiędzy Białymstokiem a Augustowem to jest droga przez mękę

Co do tego nie mam najmniejszych wątpliwości. Dlatego nie mam samochodu i wcale za nim nie tęsknię. Nie mogę tylko pojąć dlaczego jeszcze za kumuny dwa ówczesne miasta wojewódzkie (Białystok i SUwałki) łączyło tak niewiele pociągów (choćby z przesiadką w SUkółce) że występowały w środku dnia wielogodzinne dziury w rozkładzie jazdy. Ale tamto jawi się dziś jak Wersal. Zamiast trzygodzinnej dziury między pociągami mamy dziś... trzy pary połączeń regionalnych na dobę. I wspomniany wcześniej przedstawiciel pekapiarnianej betoniarni który produkował się na Forum skwapliwie wychwycił że w ostatnich latach ruch samochodowy między Białymstokiem a SUwałkami wzrósł kilkakrotnie, a jedyny wniosek jaki z powyższego wysnuł to... pilna potrzeba rozbudowy ósemki do drogi dwujezdniowej. Nad jedną z istotnych przyczyn powyższego stanu rzeczy przeszedł do porządku dziennego.

Tomek Janiszewski
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 188 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13352
Wysłany: 2019-04-24, 13:38    [Cytuj]

rba555 napisał/a:
Jaka zatem powinna powstać droga?...

Nie wiem. Nie jestem mieszkańcem regionu i nie mogę mieszkańcom narzucać swoich zachcianek.

Natomiast:
Jeżeli skanalizowanie ruchu TIR czy ruchu tranzytowego turystycznego (taki też istnieje w sezonie), ma podnieść bezpieczeństwo mieszkańców - to jestem za.

Jeżeli taka droga ma pomóc mieszkańcom regionu i firmom w regionie zlokalizowanym w skomunikowaniu się z ważnymi węzłami krajowymi - to popieram taką wolę mieszkańców i jestem za.

Ze swojej strony jeżeli przy okazji taka trasa pozwoli turyście na szybsze osiągnięcie celu, a jednocześnie pozwoli nie zakłócać spokoju mieszkańców terenów przez które turysta musi przejechać, to czemu nie? - ale tutaj się nie narzucam - niech to pozostanie w gestii mieszkańców.
Ostatnio zmieniony przez pough 2019-04-24, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6688
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-24, 13:39    [Cytuj]

rba555 napisał/a:
Jaka zatem powinna powstać droga?

Są na forum mieszkańcy regionu, są przedsiębiorcy przewożący towar wte i wewte, są tacy którzy przyjadą pokręcą się po regionie i pojadą, są tacy którzy dojadą do portu, popływają i odjadą.

Na innym forum jest przedsiębiorca (na tym zresztą też był ale wziął się i usunął) który mieszkańcem regionu nigdy nie był ale przewozi towar wte i wewte i jeśli tylko zostanie mu to umożliwione - jego flotylla TIRanozaurów ruszy na tranzytowy podbój Mazur o ile tylko będzie mu po drodze ponieważ jako przedsiębiorca transportowy ma obowiązek dbać o jak najlepszy wynik finansowy przedsięwzięcia, a dobro przyrody oraz mieszkańców terenów które na jego biznesie ucierpią nie obchodzi go nic ale to nic. Jest też na jednym i drugim forum przynajmniej jeden taki który przypłynie do portu, pokręci się po regionie, popływa i odpłynie.

Tomek Janiszewski
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 431 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27977
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-04-24, 13:52    [Cytuj]

Garść faktów. Pomiar rzeczywisty z 2015r.

Natężenie ruchu na drogach dojazdowych do Olsztyna:
• DK 16 Olsztyn – Barczewo — 16 459 poj./dobę
• DK 51 Olsztyn – Stawiguda — 14 033 poj./dobę
• DK 16 Olsztyn – Gietrzwałd — 12 215 poj./dobę
• DK 51 Olsztyn – Dobre Miasto — 9 148 poj./dobę

Liczenie samochodów na drogach odbywa się co 5 lat. Samochodów przybywa.

.https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/17538/Rusza-Generalny-Pomiar-Ruchu
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6688
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-24, 14:38    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Garść faktów. Pomiar rzeczywisty z 2015r.

Natężenie ruchu na drogach dojazdowych do Olsztyna:
• DK 16 Olsztyn – Barczewo — 16 459 poj./dobę
/.../
• DK 16 Olsztyn – Gietrzwałd — 12 215 poj./dobę
/.../

A wot i ciekawostka :?: Od strony Barczewa (czyli od wschodu) wjeżdża do Olsztyna zdecydowanie więcej samochodów niż po tej samej szesnastce, ale od zachodu :shock: Czy nie może mieć to związku z wykluczeniem komunikacyjnym terenów na wschód od Olsztyna rozumianym inaczej niż definicja przyjęta na Forum? Nie jako zagęszczenie dróg krajowych oraz ich standard, lecz jako dostępność komunikacji publicznej. Wystarczy zauważyć że na zachód od stolicy regionu wybiegają trzy linie kolejowe, na wschód zaś - tylko dwie. Naturalnym przedłużeniem linii Iława-Olsztyn jest linia Olsztyn - Korsze, do linii Elbląg - Olsztyn na upartego dałoby się podpiąć linię Olsztyn - Szczytno. Brakuje natomiast logicznego przedłużenia ciągu komunikacyjnego Działdowo - Nidzica - Olsztyn. Tymczasem na osi nieistniejącej nigdy trasy leży - Lidzbark Warmiński, gdzie jednak zamiast wybudować nową linię do Olsztyna - zaorano tory do Bartoszyc i Czerwonki :evil:

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2019-04-24, 14:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rba555

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 181
Skąd: Warnija
Wysłany: 2019-04-24, 14:55    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:

A wot i ciekawostka :?: Od strony Barczewa (czyli od wschodu) wjeżdża do Olsztyna zdecydowanie więcej samochodów niż po tej samej szesnastce, ale od zachodu :shock: Czy nie może mieć to związku z wykluczeniem komunikacyjnym terenów na wschód od Olsztyna rozumianym inaczej niż definicja przyjęta na Forum?


Nie wiem jaka jest definicja przyjęta na forum ale może mieć to związek z tym, że część ruchu ze wschodniego kierunku DK16 gubi się na S51 na południe od Olsztyna. Przytoczony przez admina GPR2015 zresztą był prowadzony chyba jeszcze przed ukończeniem budowy tej ostatniej, teraz znaczenie DK16 do Ostródy spadło jeszcze bardziej, w zasadzie jeżdżą tylko miłośnicy.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6688
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-24, 15:13    [Cytuj]

rba555 napisał/a:

Nie wiem jaka jest definicja przyjęta na forum.

Definicja jest taka jak u Majakowskiego. Mówimy: komunikacja, myślimy: samochód. :-P

Cytat:
ale może mieć to związek z tym, że część ruchu ze wschodniego kierunku DK16 gubi się na S51 na południe od Olsztyna.

To oczywiście z całą pewnością ma miejsce, ale powinna mieć też miejsce sytuacja zupełnie symetryczna: część ruchu ze zachodniego kierunku DK16 gubi się na DK53 na południowy wschód od Olsztyna. Wszak kierujący się na Ostrołękę, Łomżę, Białystok, Siedlce, Lublin skorzystaliby z DK16 przynajmniej na ukończonym odcinku do Mrągowa w zasadzie tylko wtedy gdyby było miłośnikami... szybkiej jazdy, nawet za cenę późniejszego survivalu na niezmodernizowanej części trasy.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2019-04-24, 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rba555

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 181
Skąd: Warnija
Wysłany: 2019-04-24, 15:27    [Cytuj]

DK53 nie przejmuje żadnego ruchu bo komfort i bezpieczeństwo jazdy są zerowe. To taka typowa warmińsko-mazurska krajówka jak omawiana w tym wątku tyle że z nowszym asfaltem - zakręt w zakręt, przez wioski, przez miasteczka, z rowerzystami, ze sprzętem rolniczym, z pijanymi audicami. Ot, lokalsi jeżdzą bo którędy mieliby dojechać do województwa.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6688
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-24, 15:57    [Cytuj]

Więc którędy jeździ się obecnie z Olsztyna na Ostrołękie? Wsio że przez Mrągowo a potem przez Ruciane, mimo że 58 nie jest w niczym lepsza od 53? Czy w ogóle omija się Olsztyn i całe Mazury kierując się dużo wcześniej np. siódemką w Ostródzie do Mławy a potem sześdziesiątką przez Ciechanów do Różana? Mimo wszystko jeszcze kilkanaście lat temu gdy przyszło mi dymać z buta z kanistrem w Ostrołęce aż do stacji przy wylotówce na Szczytno, to TIRów jechało tamtędy niemało...

Tomek Janiszewski
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 431 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27977
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-04-24, 16:08    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:
Garść faktów. Pomiar rzeczywisty z 2015r.
Natężenie ruchu na drogach dojazdowych do Olsztyna:
• DK 16 Olsztyn – Barczewo — 16 459 poj./dobę
/.../
• DK 16 Olsztyn – Gietrzwałd — 12 215 poj./dobę
/.../

Czy nie może mieć to związku z wykluczeniem komunikacyjnym terenów na wschód od Olsztyna rozumianym inaczej niż definicja przyjęta na Forum? Nie jako zagęszczenie dróg krajowych oraz ich standard, lecz jako dostępność komunikacji publicznej. Wystarczy ...


Wystarczy spojrzeć na liczby, aby zauważyć, że tyle osób nie zmieści się do żadnego pociągu. Nawet przyjmując, że większość aut porusza się wyłącznie z kierowcą.

Komunikacja publiczna jest droga i niewygodna dla rodziny z dziećmi. Na trasie z Giżycka do Olsztyna i z powrotem samochód kombi spali ok 12l paliwa na trasie "od drzwi, do drzwi". Czyli jakieś 60zł.
Ta sama trasa pokonana pociągiem PKP ze zniżką na kartę dużej rodziny 70zł, bez zniżki 110zł, ze zniżkami dla uczniów przy dwójce dzieci 72zł. Do ceny należy doliczyć bilety komunikacji miejskiej w Olsztynie.

To może się opłacać osobie samotnej lub parze. Pozostałym jakby nie liczyć, nie opłaca się.
 
 
rba555

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 181
Skąd: Warnija
Wysłany: 2019-04-24, 16:22    [Cytuj]

Ja jeżdzę z Olsztyna do Ostrołęki zazwyczaj kanałami via Jedwabno, Wielbark, Myszyniec. Z kierunków bardziej na zachód od Olsztyna jeżdżą raczej przez Nidzicę i Chorzele, ewentualnie Mława i Przasnysz.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6688
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-24, 19:16    [Cytuj]

rba555 napisał/a:
Ja jeżdzę z Olsztyna do Ostrołęki zazwyczaj kanałami via Jedwabno, Wielbark, Myszyniec.

Czyli nawet nie krajówką tylko drogami wojewódzkimi a może jeszcze niższej rangi, o ile z Wielbarka do Myszyńca jedziesz przez Księży Lasek. Mam jednak nadzieję że TIRroryści jeszcze na ten sam pomysł nie wpadli? :shock:
DK53 chyba mimo wszystko nie jest aż taką karykaturą drogi krajowej jak DK16 między Mrągowem a Orzyszem, gdzie co kilka km trafia się skrzyżowanie z łamanym pierwszeństwem. Niekiedy podwójne, jak np. w nomen omen Woźnicach. Dwa kilometry dalej można też się pięknie grzebnąć, i ocknąć się dopiero przejeżdżając nad kanałem przez most w Szymonce. Dwukrotnie jako pasażer byłem też świadkiem jak kierowca autokaru, a następnie osobówki zagapił się w Orzyszu i zamiast na Pisz pojechał na Ełk W tym pierwszym przypadku skończyło się to zresztą nieplanowaną krajoznawczą wycieczką przez Ełk, Prostki, Grajewo, Szczuczyn, Stawiski aż do skrzyżowania w malutkiej wiosce Korzeniste, gdzie kierowca wrócił na zamierzoną trasę. Z pewnością takich kfiatkuf na mazurskich drogach jest o wiele więcej, i jedna S-16 problemu nie rozwiąże.

Tomek Janiszewski
 
 
~karcit

Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 305
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-24, 21:59    [Cytuj]

I w końcu zrozumiałem twoje zamiłowanie do kolei. Tam maszynista drogi nie wybiera. Jest kierowany z zewnątrz więc się nie pomyli i drogi nie zgubi.
Tylko to mi się kłóci z zamiłowaniem do żeglarstwa, przecież tu nawet dróg nie ma. Znaków często też, a jakoś trafiasz tam gdzie chcesz. Wot i ciekawostka.
Ostatnio zmieniony przez karcit 2019-04-24, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6688
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-25, 09:33    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Wystarczy spojrzeć na liczby, aby zauważyć, że tyle osób nie zmieści się do żadnego pociągu. Nawet przyjmując, że większość aut porusza się wyłącznie z kierowcą.

Do jednego pociągu na dobę (a raczej alibi-zuga bo tylko na taką nazwę on wówczas zasługuje) 16 tys. osób istotnie się nie zmieści. Ale zmieściłoby się do 200 wagonów 2kl, każdy z 80 miejscami siedzącymi. Z tych wagonów można by sformować np. 13 pociągów, każdy z 15-16 wagonów. Zakładając ze te pociągi nie będą jeździć głuchą nocą, to i tak w godzinach 6-21 wypadałby niespełna 1 pociąg na godzinę. Na linii dwutorowej, takiej jak magistrala Iława-Olsztyn-Korsze można by wypuszczać pociągi co 20 minut, bo tyle z dużym zapasem zająłby przejazd między sąsiednimi stacjami. Po wyposażeniu linii w blokadę samoczynną czas przejazdu od semafora do semafora zająłby już tylko pojednycze minuty, i stosownie do powyższego mogłaby wzrosnąć częstotliwość ruchu pociągów. Oznacza to z jednej strony że jest olbrzymia rezerwa jeśli idzie o zdolność przewozową kolei, i spokojnie mogłaby przejąć wszystkie osoby podróżujące samochodami. Zarazem oznacza też że jest w Olsztynie potencjalny popyt na kolejowe przewozy pasażerskie, bez porównania większy niż obecny. Oczywiście nie wszystkie pociągi musiałyby mieć 16 wagonów i przemierzać dystans np. od Ełku do Torunia, duża część z nich mogłaby być osobowymi kiblami i zapewniać częsty dowóz do Olsztyna osób na krótsze dystanse, np. między Czerwonką a Ostródą. Wszak nie inaczej jest pod Warszawą, na przykładzie jednej tylko linii do Skierniewic (linia historycznej Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej). Do Pruszkowa oddalonego od granic Warszawy o kilka km dociera SKM (czyli taki tramwaj na kolejowych torach), spora część kibli Kolei Mazowieckich kończy bieg w Grodzisku Mazowieckim pozostałe zaś - w Żyrardowie, zaś do położonych już w innym województwie Skierniewic docierają niemal wyłącznie nowoczesne, komfortowe Impulsy oraz pociągi piętrowe. Dalej jeżdżą już tylko pociągi dalekobieżne, do Łodzi, Katowic a nawet Wrocławia czy Wisły. I jakoś nikt nie alarmuje że jeśli natychmiast nie wybuduje się nowych połączeń drogowych w/w miast, to kolej pod Warszawą się zatka. Jeżeli pasażerowie w godzinach szczytu podróżują dziś w tłoku - to nie ze względu na brak miejsca na torach tylko z powodu niedostatków taborowych po całych dziesięcioleciach zwijania kolei w całym kraju. Rozwiązaniu tego problemu służyć ma bezprecedensowy zakup kilkudziesięciu pociągów elektrycznych FLIRT dla Kolei Mazowieckich. Jak to się ma wobec polityki transportowej Warmińsko-Mazurskiego gdzie stare kible zamiast zmodernizować - w większości zezłomowano, z nowego taboru zaś zakupiono... jednego trójczłonowego Elfa z PESA, oraz jednego dwuczłonowego Impulsa z Newagu. Do kolekcji brakuje im już tylko czteroczłonowego Flirta ze Stadlera w Siedlcach, chyba że w ofercie trafi się jednoczłonowy, tak będzie taniej a sztuka się liczy. :-P
Cytat:
Komunikacja publiczna jest droga i niewygodna dla rodziny z dziećmi.

Ale czy samochód wygodny jest dla samych dzieci, wprasowanych w ciasne foteliki? W czasach gdy sam się prasowałem i głuchłem na tylnej kanapie rodzinnego kaszlaka nie było przynajmniej przymusu używania tych wynalazków.
Cytat:
Na trasie z Giżycka do Olsztyna i z powrotem samochód kombi spali ok 12l paliwa na trasie "od drzwi, do drzwi". Czyli jakieś 60zł.

Oczywiście nie liczysz kosztów zakupu auta, obowiązkowych ubezpieczeń, przeglądów, napraw, opłat za parkowanie, czy wreszcie opłat za przejazd ekspresówką gdy już zostanie wprowadzona.
Cytat:
Ta sama trasa pokonana pociągiem PKP ze zniżką na kartę dużej rodziny 70zł, bez zniżki 110zł, ze zniżkami dla uczniów przy dwójce dzieci 72zł. Do ceny należy doliczyć bilety komunikacji miejskiej w Olsztynie.

Jak kolej nie prowadzi sensownej polityki promocyjnej, to tak ma. Na przełomie ustrojów mieszkańcy warszawskich i podwarszawskich terenów położonych wzdłuż linii otwockiej masowo odwracali się od kibli i wybierali prywatne gratobusy konkurujących między sobą firm i urządzające sobie istne wyścigi szczurów po wąskiej ul Patriotów, blokujące przystanki komunikacji miejskiej póki kierowca nie sprzeda biletów wszystkim pasażerom tłoczącym się przed jedynymi otwartymi drzwiami z przodu pojazdu. W tym czasie popołudniowe kible z Warszawy do Otwocka wiozły nielicznych pasażerów, te powrotne zaś nie zatrzymywały się po drodze i nie zabierały pasażerów w ogóle, ponieważ opłata na rzecz PKP PLK pobierana od przewoźnika za taki podsył była niższa niż za rozkładowy pociąg dostępny dla pasażerów. Kres temu teatrzykowi absurdów położył dopiero walący się żelbetowy wiadukt na wylotówce w stronę Pruszkowa. Wówczas włodarze miejscy wyłożyli kasę na rzecz kolei w zamian za honorowanie w pociągach biletów komunikacji miejskiej. Spowodowało to taki szturm na pociągi dotyczasowych pasażerów gumobusów, nie tylko tych prywatnych ale i utrzymywanych przez miasto, że ten z założenia przejściowy stan postanowiono utrzymać również po odbudowie wiaduktu, dostrzegłszy elementarny fakt że pogardzana kolej może efektywnie wspierać komunikację miejską i podmiejską. W efekcie większość gratobusiarskich linii padła, pozostali w nich tylko ci w świadomości których pociągi są stare, brudne i śmierdzące i wiecznie się spóźniają, a w wagonach piją, palą biją i kradną. W ostatnich latach Olsztyn przystąpił do intensywnych prac remontowych infrastruktury kolejowej na wybiegających z miasta liniach, ale dopóki nie zaczną tam myśleć po warszawsku i nie zrozumieją że "oferta" czterech pociągów do Olsztynka na dobę nie jest żadną ofertą, to na nowe perony będą paskudziły ptaszki, a sąsiednie gminy jak Stawiguda czy Jonkowo będą żądały od metropolii nowych połączeń autobusowych, lub nawet same fundowały sobie busy dla dowozu mieszkańców do centrum miasta. Warszawa już kilkanaście lat temu zrozumiała ze taka polityka nie ma sensu.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2019-04-25, 09:53, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH