FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2014-12-23, 19:07
Na kolejowym szlaku
Autor Wiadomość
<|danielkrk

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 306
Wysłany: 2018-12-01, 09:11    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
danielkrk napisał/a:

Przed każdym szlabanem i tak robię stop. Za dużo już wypadków było na strzeżonych przejazdach
- zatrzymanie nie wynikające z warunków ruchu drogowego jest wykroczeniem. I nierozsądne w/g mnie– prowokowanie dzwonka z tyłu – osoba jadąca za Tobą nie spodziewa się, że bez powodu zatrzymasz się bo taki masz nawyk (nic to, że jego wina pewnie będzie, ale stres, nerwy i problemy niepotrzebne).

Tomek Ty chyba prawko w czipsach znalazłeś :shock: Zatrzymanie przed przejazdem nielegalne i nierozsądne??
Jak dla mnie jesteś kandydatem do nagrody Darwina :evil:
Słyszałeś kiedyś o takim rajdowcu jak Janusz Kulig? Pani zapomniała opuścić rogatki... Dostała dwa lata w zawiasach, a chłopa nie ma :cry:
A dla Twojej refleksji dwa dodatkowe przykłady
https://www.tvn24.pl/pozn...one,362951.html
https://www.tvn24.pl/pozn...rte,805080.html
W sieci takich filmów jest pełno.
Ostatnio zmieniony przez danielkrk 2018-12-01, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|Tobo

Pomógł: 46 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 3275
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2018-12-01, 09:39    [Cytuj]

Po pierwsze to sobie daruj osobiste wycieczki, dla mnie to co o swojej jeździe pisałeś to właśnie przykład – jak pokazać innym, że jesteś “wstaw sobie sam epitet” ! Guzik ci do mego prawo jazdy (skąd wiesz, że je mam?)!
Pisałeś już gdzieś, że jeździsz (ze względu na dzieci) po trasie 80km/h – ciągle jesteś wyprzedzany, a tu jest główna przyczyna wypadków – twoja prędkość jest niedostosowana do ruchu – powodujesz zagrożenie także i dla siebie i swoich pasażerów - koleś wyprzedzający ciebie jak będzie walił na czołówkę - nie masz gwarancji, że ciebie nie zepchnie. A w temacie – czy ja sugeruję, żebyś nie upewnił się czy nie jedzie pociąg ?! Piszesz ”Przed każdym szlabanem i tak robię stop.” - dla mnie to idiotyczne, prowokowanie, że ktoś z tyłu nie spodziewa się kolesia z przodu, który ma swoje zasady i zawsze się zatrzymuje i przywali z tyłu. Co z tego, że pewnie jego będzie wina, tylko po co prowokować? Jak jest dobra widoczność to po co?
A jak się tak boisz to do pociągu albo autobusu wsiadaj, ewentualnie na rower i lasami zasuwaj.

W chipsach możesz znaleźć paragrafy na swoje nawyki:
"Art. 46
1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z
dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa
ruchu drogowego lub jego utrudnienia.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 186 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13328
Wysłany: 2018-12-01, 10:01    [Cytuj]

danielkrk napisał/a:
...Przed każdym szlabanem i tak robię stop. Za dużo już wypadków było na strzeżonych przejazdach

Zgadzam się w 100%. Też przed każdym, strzeżonym czy niestrzeżonym przejazdem, robię stop i popieram ten nawyk.
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 469
Wysłany: 2018-12-01, 10:59    [Cytuj]

Koledzy i koleżanki (oboje sympatyczni oczywiście). Już tu kilka razy pisałem czym się zajmuję zawodowo. Jak ktoś mi jeszcze raz napisze tu, że zatrzymanie się przed przejazdem jest wykroczeniem to ponownie mu przypomnę: miałem kolegę co tak głupio gadał. Mieszkał naprzeciw cmentarza. Teraz mieszka naprzeciw domu. Tyle. Przejazd jest sygnalizowany odpowiednio wcześniej znakami drogowymi A9/A10, G1a/b/c, G3/4 (opcjonalnie), często B20. No to jak ten z tyłu może być zaskoczony, że ktoś przed nim się zatrzymał aby się upewnić czy nie zbliża się pojazd szynowy? Art.28 pkt 1 i 2 polecam ponownie. Kodeksu drogowego. Oczywiście. I obym nie musiał prowadzić kiedykolwiek postępowania po wypadku na przejeździe kolejowo-drogowym z waszym (koleżanki i koledzy sympatyczni oczywiście) udziałem w roli głownej.

PS. Wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w miejscowości Wólka Plebańska (koło Końskich). Straty kolei przekroczyły uzyskane od ubezpieczyciela pojazdu drogowego dutki. Jak myślicie? Kto teraz beknie z własnej kieszeni? Dożywotnio bo straty w miliony poszły. Nie słuchajcie tych co uważają, że zatrzymanie się przed przejazdem jest blokowaniem ruchu drogowego. Oni "wiedzą lepiej". Macie swój rozum i podejmujcie dobre decyzje. Zgodne z przywołanym przeze mnie przepisem.

PS2.
Cytat:
"Art. 46
1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia.
A czego dotyczy ten zapis? Przejazdu kolejowo-drogowego? No z całym szacunkiem...
Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2018-12-01, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|Tobo

Pomógł: 46 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 3275
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2018-12-01, 13:47    [Cytuj]

Każdy ma swój rozum, nie uważam jednak, że upewnienie się czy nie nadjeżdża pociąg wymaga "w każdym przypadku" zatrzymania. Są przejazdy gdzie jest świetna widoczność , nie ma stopu, po co więc zatrzymywać się? Osobiście zawsze zwalniam na przejazdach, zerkam - bo nie wierzę urządzeniom, ludziom - potrafią nawalić, ale to albo mój rozum mi mówi czy widzę dobrze i wystarczy zwolnić, czy źle widzę i nawet zatrzymać się, albo myślą za mnie inni i stoi STOP.
Chciałem zwrócić uwagę, że zatrzymanie ot tak dla zasady, bez uzasadnienia bezpieczeństwem, może (nic to , że nie nasza wina będzie) spowodować, sprowokować raczej dzwonka z tyłu.
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 469
Wysłany: 2018-12-03, 07:38    [Cytuj]

Oczywiście, Masz rację. Ale przedmiotem rozważań (po raz kolejny) jest zatrzymanie przed przejazdem jako blokowanie ruchu w kontekście wykroczenia drogowego. I tylko w tym kierunku była moja pisemna wypowiedź.
 
 
~szuwarek13

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 745
Skąd: Ełcki Bór
Wysłany: 2018-12-06, 17:28    [Cytuj]

/https://fakty.interia.pl/polska/news-rmf-podwykonawcy-astaldi-blokowali-centralna-magistrale-kole,nId,2716156 :roll:
Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2018-12-06, 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~szuwarek13

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 745
Skąd: Ełcki Bór
Wysłany: 2018-12-30, 08:33    [Cytuj]

Szykują nowe połączenie kolejowe z Ukrainą. Pociągi mają jeździć z Lublina przez Chełm

Przedstawiciele najwyższego szczebla spółek Grupy PKP i Kolei Ukraińskich (Ukrzaliznycia) spotkali się w warszawskiej siedzibie PKP S.A. Rozmawiali o obecnym funkcjonowaniu oraz możliwościach rozwoju połączeń pasażerskich i towarowych pomiędzy naszymi krajami.

Chodzi m.in. połączenie pasażerskie z Lublina do Lwowa, prawdopodobnie oparte na przesiadce w Chełmie. Ponadto omawiano możliwości rozwoju przewozów towarowych z wykorzystaniem szerokiego toru biegnącego przez przejście graniczne Izow – Hrubieszów. W tym przypadku beneficjentem mogą być PKP LHS, które specjalizują się w przewozach kontenerowych i transporcie kombinowanym. Perspektywa ta wymaga jeszcze odpowiedniego rozwoju infrastruktury transgranicznej oraz sprecyzowania warunków taryfowych przewozu ładunków
Spotkanie kolejarzy poprzedziło wcześniejsze wystąpienie ministrów infrastruktury Polski Andrzeja Adamczyka i Ukrainy Wołodymyra Omelana. Obaj poinformowali o planach uruchomienia nowych połączeń kolejowych między Lublinem i Lwowem oraz Przemyślem i Niżankowicami w obwodzie lwowskim.

– Jeśli uda się to nam uzgodnić, to dojdzie do korekty rozkładu jazdy pociągów w czerwcu przyszłego roku albo korekty rozkładu zimowego 2019 r. Na pewno nie będzie to trwało długo – zapewnił na wspólnej konferencji prasowej minister Andrzej Adamczyk. Dodał też, że do uruchomienia nowych połączeń zostanie wykorzystana istniejąca infrastruktura kolejowa. Wymienione projekty nowych połączeń kolejowych określił jako niewielkie i łatwe do zrealizowania.

Na tym tle nieporównanie większe znaczenie ma drogowy projekt Via Carpatia, który dzięki wsparciu Ukrainy może być wpisany w sieć bazową TEN-T, czyli transeuropejską sieć bazową.
Via Carpatia to planowany szlak międzynarodowy, który ma przebiegać z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. Ma docierać m.in. do rumuńskiego portu w Konstancy nad Morzem Czarnym oraz greckich Salonik nad Morzem Egejskim. Ukraina chce połączyć się z tą trasą, modernizując drogi od Odessy do granicy z Polską.

Zapowiadane niedawno dodatkowe połączenie z Przemyśla do Lwowa właśnie zostało uruchomione 20 grudnia.

info z dziennikwschodni.pl
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 469
Wysłany: 2019-02-17, 15:02    [Cytuj]

Kochani... wczoraj znowu doszło do tragicznego w skutkach wypadku na przejeździe kolejowo drogowym. Zginęły dwie osoby. Strażacy, wycinając po kawałku samochód spod ED160 do końca nie wiedzieli ile osób było w samochodzie. Totalna miazga. Przejazd prawidłowo osygnalizowany z samoczynną sygnalizacją przejazdową (ssp). Do tego B20 i linia bezwzględnego zatrzymania P12. "Edyta" pchała wrak samochodu przed sabą ponad 500m. Zdjęć poszukajcie sobie w internecie. Miejscowość Ciebłowice. Ja swoich nie zamieszczę... przez delikatność lub wrażliwość innych.. jak kto woli. Somochód to Zafira. Była... Wszystko zmieszane, zrolowane...
Nie będe wam tu przytaczał art.28 pkt. 1 i 2 KD. Bo i po co. Ale może ta smutna informacja kogoś zastanowi zanim bezmyślnie wjedzie na przejazd. Bo ja się teraz będę bujał z tym tematem wyjaśniając wszystkie okoliczności zdarzenia.
Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2019-02-17, 15:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-26, 15:39    [Cytuj]

Mam nadzieję że flirtującej EDytce wielka krzywda się nie stała, bo to zacny pociąg?

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski

Ps. Wcześniej w tym samym zapewne miejscu inny aparat nie zechciał odebrać należnej mu Nagrody Darwina:


Cytat:
Wypadek w Ciebłowicach Dużych. Golfem wjechał pod pociąg

Beata Dobrzyńska

●05.07.2017 13:31
●aktualizacja: 05.07.2017 13:31
●Tomaszów Mazowiecki NaszeMiasto.pl


O wyjątkowym szczęściu może mówić 31-letni kierujący vw golfem, który mimo tego, że wjechał na przejazd i zderzył się z pociągiem nie odniósł poważniejszych obrażeń.

Do zdarzenia doszło w poniedziałek, 3 lipca 2017r. o godzinie 16:55 na przejeździe kolejowym w Ciebłowicach Dużych.

31-latek kierujący vw golfem nie zatrzymał się i wjechał w jadący pociąg osobowy relacji Kraków-Szczecin. Kierującemu autem na szczęście nic się nie stało. Uszkodził jedynie bok samochodu. Podczas oględzin okazało się, że golf zarysowała 8 wagonów pociągu. Kierujący pociągiem oraz samochodem byli trzeźwi. Pociąg ruszył w dalszą trasę.

Okoliczności tego zdarzenia wyjaśniają policjanci z Tomaszowa Mazowieckiego.


Źródło:

.http://tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl/artykul/wypadek-w-cieblowicach-duzych-golfem-wjechal-pod-pociag,4174496,art,t,id,tm.html
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2019-02-26, 15:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 469
Wysłany: 2019-02-26, 20:38    [Cytuj]

To ten sam przejazd. Ale Edyta o własnych siłach juz nie pojechała. Została ściągnięta lokomotywą innego przewoźnika. Strażacy też trochę dołozyli do uszkodzeń, Musieli "zmodyfikować co nieco sprzęg samoczynny aby wydobyć spod pociągu to co zostało z Zafiry.
Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2019-02-26, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~szuwarek13

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 745
Skąd: Ełcki Bór
Wysłany: 2019-03-11, 16:50    [Cytuj]

Ełk

Przywrócenia połączeń kolejowych na trasie z Ełku do Orzysza i z Ełku do Olecka chce Paweł Czemiel, doradca Ministra Infrastruktury i radny do sejmiku wojewódzkiego. Wszystko w ramach tak zwanej Piątki Kaczyńskiego. Jednym z jej filarów jest właśnie transport.

Obecnie oba odcinki, zarówno z Ełku do Orzysza, jak i z Ełku do Olecka, są zamknięte dla ruchu pasażerskiego. Ten drugi wymaga dodatkowo elektryfikacji. Ta mogłaby zostać w 85 procentach sfinansowana z rządowego programu Kolej Plus. Pozostałe 15% do modernizacji trakcji miałby dołożyć samorząd województwa.

Istnieje także szansa na przywrócenie ruchu pasażerskiego na linii kolejowej Olecko – Gołdap. Niestety, tam sytuacja jest dużo gorsza. Odcinek jest całkowicie nieprzejezdny, także dla pociągów towarowych. Trakcję trzeba byłoby zatem zbudować od podstaw. Przywrócenie ruchu pociągów na tym odcinku uzależnione jest jednak od decyzji samorządu województwa warmińsko-mazurskiego.
Jak ocenia Paweł Czemiel – roczny koszt reaktywacji połączenia z Ełku do Olecka wynosi około 700 tysięcy złotych
Info z Radio5
 
 
~szuwarek13

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 745
Skąd: Ełcki Bór
Wysłany: 2019-03-12, 17:25    [Cytuj]

PKP Cargo ogłosiło postępowanie na sprzedaż 159 szt. wraków lokomotyw.
Na oferty PKP Cargo czeka do 20 marca. Lokomotywy wybrane do kasacji stacjonują w całej Polsce: Łodzi, Wrocławiu, Czechowicach-Dziedzicach, Nowym Sączu, Jaworznie, Żurawicy, Tczewie, Bydgoszczy, Tarnowskich Górach, Opolu, Rybniku, Skarżysku-Kamiennej, Szczecinie, Czerwieńsku, Lesznie i Poznaniu. Są to lokomotywy różnych typów: przeważają SM42 i ST43, ale są też DM30, SM31, ET22, ET41, SU45, SM48 i jedna SM03 (o numerze 100).

– Lokomotywy przeznaczone do kasacji utraciły swoje cechy użytkowe. Pojazdy te oo dawna nie są już używane przez PKP Cargo do pracy operacyjnej i ten tabor jest dla nas zbędny. Z analiz ekonomicznych wynika również, że ewentualny remont lokomotyw byłby zbyt kosztowny, a przez to nieopłacalny – poinformował "Rynek Kolejowy" Krzysztof Losz, rzecznik prasowy PKP Cargo.

Jedną ze starszych lokomotyw jest np. ST43-05 z 1965 roku, skreślona ze stanu w 2017 roku. Wówczas ze stanu skreślono prawdopodobnie 145 lokomotyw. Przewoźnik nie potwierdził tej liczby, ale stwierdził wówczas, że skreślono tabor w bardzo złym stanie technicznym, od dłuższego czasu wyłączony z eksploatacji, dla którego naprawa jest ekonomicznie nieuzasadniona.

W 2017 roku PKP Cargo wystawiło na zezłomowanie 126 wraków lokomotyw. W ubiegłym roku spółka sprzedawała raczej wagony – w planie zapisano pozbycie się 2300 sztuk.
:-/ Info z Rynek Kolejowy
 
 
<|piotrw

Pomógł: 19 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-25, 18:20    [Cytuj]

Dziś pokazano plany rozbudowy sieci kolejowej związane z obsługą projektowanego CPK w Baranowie miedzy Warszawą a Łodzią.

I jest tam odcinek na Mazury do Giżycka przez Ostrołękę, Łomżę i Pisz. W radiowej trójce dodali, że taka sieć jest do realizacji docelowo do 2040 roku ... .

CPK.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 201,65 KB

 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13859
Wysłany: 2019-03-25, 19:04    [Cytuj]

Jak czytam takie rewelacje jak ta powyżej, to przypomniał mi się ten numer:



Czyżby powrót do przeszłości :-P ?
 
 
~darkor54

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 1585
Wysłany: 2019-03-25, 19:27    [Cytuj]

a ja już myślałem jak to będzie fajnie - do Pisza ok. 1:20 h i później rozbudowanymi połączaniami PKS do Niedźwiedziego Rogu - razem ok. 2 h i będę w porcie .... ale do 2040 to mogę nie doczekać a nawet jeśli to raczej żeglarstwo będzie już tylko wspomnieniem... ech :-(
A tak już poważniej - kolega, specjalista kartograf, przed chwilą omawiał ze mną tę mapę i stwierdził, że jest jedna z najlepiej zrobionych map propagandowych jakie ostatnio widział... ;-) Jak to było z tym ludem?....
Ostatnio zmieniony przez darkor54 2019-03-25, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 469
Wysłany: 2019-03-25, 21:22    [Cytuj]

Tak lukam na tą.. tę ...ten ... map... i widzę, ze w mojej okolicy będzie (albo i nie) rewolucja. Bezpośrednie połączenie Radomia z Ostrowcem Św. z pominięciem S-ka Kam... I powiem wam, że pomysł nie jest nowy. Mianowice w roku bodajże 1941, czyli za okupacji niemieckiej, rozpoczęto budowę obecnej linii nr 22 Tomaszów Maz. - Radom. Niemcy, siłami okolicznych mieszkańców, wybudowali linię dwutorową do obecnej stacji Radom Krychnowice. Wtedy to się nazywało Potkanów czyli tak jak obecny przystanek osobowy między Krychnowicami a Radomiem. A na tejże stacji Potkanów zaczynał się nasyp, którego obecnie widać pozostałości po prawej stronie jadąc do Radomia. Nasyp kierował tor na mosty pod Sandomierzem. Taka dywersyfikacja dla mostów pod Dęblinem. Od Potkanowa do Radomia był, tak jak obecnie, szlak jednotorowy. Jadąc w kierunku Radomia, po lewej stronie widać ruiny niedokończonej lokomotywowni. Jest jesień 1944 roku i wobec zbliżającego się frontu Niemcy zaprzestali inwestycji. Nasyp kończy się około 2 km od stacji Radom Krychnowice w kierunku na SE jeszcze przed linią nr 8 (szlak Radom - Rożki). A co się stało z linią 22, czyli torem który budowali Niemcy? Przyszli ruskie i rozebrali w 1945-6. Ponownie linię odtworzono od roku 1947? 8? ale już jako jednotorową. Pod koniec lat 70-tych wybudowano drugi tor od Radzic (stacja koło skrzyżowania z linią nr 4 CMK) do Radom Krychnowice właśnie. Nie mam informacji kiedy wybudowano łącznicę Wolanów - Rożki czyli tor łączący linię 22 z linią 8 z pominięciem stacji Radom.
Zasadność budowy toru na mosty pod Sandomierzem wydaj się obecnie bez sensu. Bo i teraz nie ma potrzeby do S-ka Kam wjeżdżać żeby pojechać z Radomia do Ostrowca Św. Obecnie jeździ tak kilaka TeeLeK na kierunek Sandomierz.
Taka ciekawostka z tamtych czasów: obciążenie linii od Tomaszowa do Radomia było tak duże, że stacje lub posterunki odstępowe były tak praktycznie co 10 km. Nie istniejące dziś stacje to Zygmuntów, Wieniawa, posterunki odstępowe Chronów, Podbór… Ten ostatni istniał do czasu wybudowania drugiego toru. Pracował tam w ostatnich latach jego istnienia mój znajomy dyżurny ruchu – teraz od kilku lat emeryt. Zygmuntów zlikwidowany w roku 1992 a Wieniawa w roku 1996. Na Wieniawie pracowałem ja… Pracowałem również na Przysusze, Wolanowie i Radomiu Krychnowicach…. A stacja Drzewica podlegała mi jak byłem zawiadowcą. Kiedyś..
Taki kawałek historii.

A jeszcze dodam o tych planach na połączenie stacji Kielce via Końskie na kierunek Tomaszów Maz. Jednym przypomniał sie Trzeci oddech kaczuchy, a mnie a mi sie przypomniał niejaki Cezary Baryka :) Budowa linii kolejowej przez góry (pasmo Tumlińskie w Górach Świętokrzyskich)... kupa kasy. Tylko nie wiem po co. Jak już koniecznie to łącznica Blizyn - Suchedniów. Teren w miarę "równinny". No ale ja o tym nie mam pojęcia przecież.
Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2019-03-25, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-25, 21:30    [Cytuj]

szuwarek13 napisał/a:
Ełk

Przywrócenia połączeń kolejowych na trasie z Ełku do Orzysza i z Ełku do Olecka chce Paweł Czemiel, doradca Ministra Infrastruktury i radny do sejmiku wojewódzkiego. Wszystko w ramach tak zwanej Piątki Kaczyńskiego. Jednym z jej filarów jest właśnie transport.

Obecnie oba odcinki, zarówno z Ełku do Orzysza, jak i z Ełku do Olecka, są zamknięte dla ruchu pasażerskiego. Ten drugi wymaga dodatkowo elektryfikacji.

Jakieś pomieszanie z poplątaniem. Pęt z prundem nie ma zarówno na linii z Ełku do Orzysza, jak i z Ełku do Olecka (jak sama nazwa wskazuje - połączenia do tego ostatniego miasta były obsługiwane przez parowozy Ol49 ;-) ) Dziś można by z miejsca uruchomić przewozy w oparciu o spalinowe zespoły trakcyjne (nieprawidłowo nazywane szynobusami - produkcję tych ostatnich zakończono kilkanaście lat temu, wraz z pojazdami serii SA109), których będzie wkrótce w nadmiarze, w następstwie elektryfikacji odcinka Korsze - Ełk i zastąpienia pojazdów SA106 i SA133 kiblami względnie nowoczesnymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi.
Problem z linią (a właściwie z ogryzkiem Ełk-Orzysz) jest zupełnie innej natury. Jest nim mentalność burmistrza Orzysza (przynajmniej tego rządzącego w roku 2014; nie wiem czy rządzi nadal). Rozmawiałem z nim osobiście, oczywiście o jego entuzjastycznym poparciu dla tzw. Wielkiej Pętli Mazurskiej, mającej rzekomo przyłączyć Orzysz do żeglarskiego szlaku WJM. Przy okazji zapytałem też dlaczego nie ma pasażerskich pociągów do Ełku (mimo wyremontowania tego odcinka na potrzeby wojska), w wyniku czego chcąc dojechać z Giżycka musiałem zdać się na prywatne autobusy. Usłyszałem że... tak, oczywiście. Powodem powyższego jest BSE czyli brak sensu ekonomicznego. Z takimi decydentami istotnie niedasie :-(
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-25, 21:48    [Cytuj]

Dzięki Sza-man za przypomnienie kawałka historii. Czy jednak odcinek Radom - Wolanów nie był dwutorowy, do czasu degrengolady sieci kolejowej na przełomie ustrojów? Jakiś czas temu stały tam chyba stare słupy trakcyjne, jakby po rozebranym drugim torze. Dziś ta linia mści się za wieloletnie zaniedbania, jej stan nie pozwala w pełni wykorzystywać możliwości objazdu rozbabranego odcinka LK8 Radom-Strzyżyna. Do tego jeszcze brakuje łącznicy pozwalającej wjechać od strony Radomia na CMK z pominięciem Idzikowic, prosto na Warszawę. Na skandal zakrawa fakt że obsługę komunikacyjną położonej w woj. łódzkim Drzewicy zapewniają wyłącznie... Koleje Mazowieckie. Ale nie z Tomaszowem i Łodzią, lecz z Radomiem. Łódź ma to w doopie. :evil:
Co zaś do sensu budowy linii Radom-Ostrowiec, to jest on taki że obsłużyłoby się powiatową Iłżę. Obecna trasa z pominięciem Skarżyska zapewnia wprawdzie obsługę Szydłowca, ale przez tę stację i tak przejeżdżają pociągi Warszawa - Kielce, więc powinno to wystarczyć. Jadąc pod same Skarżysko aby ominąć je łącznicą nadkłada się sporo drogi, a poza Szydłowcem obsługuje się głównie Starachowice i... przesławny Wąchock, którym jeszcze do niedawna rządził nie burmistrz lecz sołtys ;-)

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski

Ps. A konieczność zmiany czoła na stacjach takich jak Skarżysko (w rel. Radom-Ostrowiec) nie stanowi już takiego problemu jak kiedyś, gdy do dyspozycji są nowoczesne EZT jak Flirt czy Dark, a w przypadku Kolei Mazowieckich - także wagonowe składy Push-Pull. Jeden z nich kursuje na Radomiaku, zmuszonym objeżdżać remontowaną LK8 przez Idzikowice.
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2019-03-25, 21:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 469
Wysłany: 2019-03-25, 23:00    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
..... Czy jednak odcinek Radom - Wolanów nie był dwutorowy, do czasu degrengolady sieci kolejowej na przełomie ustrojów? Jakiś czas temu stały tam chyba stare słupy trakcyjne, jakby po rozebranym drugim torze. ...
No fakt, przypomniałeś mi o tym kawałku toru. Na odcinku Radom Krychnowice - Radom istniał fragment lini dwutorowej. Był jeszcze tako posterunek odgałęźny Radom Południowy (?) zastrzelcie mnie... już nie pamiętam tego epizodu. Około roku 1998? spaliła się DREWNIANA nastawnia od podpalonych w okolicy łąk. Nastawni juz nie odbudowano i zlikwidowano posterunek odgałęźny (przejście z linii jednotorowej w dwutorową. Tor nr 1 został zamknięty a w stacji Radom Krychnowice zabudowano za ostatnim rozjazdem wykolejnice Wk28. Sieć została zdjęta od dawnego PODG Radom Południowy do kabiny trakcyjnej "Krychnowice". Stąd te słupy. Zupełnie niedawno, przy modernizacji tej linii (22) wybudowano te słupy i teraz tylko nieliczni pamiętają, że był tu tor... Nastawnia Radom Południowy (?) była w miejscu zbiegnięcia się linii 8 i 22 jakieś 3-4 kilometry przed stacją Radom.

A jeszcze a ‘propos wspomnianego wcześniej nasypu. Widać go na mapie wujka „G” w trybie satelity. Nasyp kończy się na drodze 744
Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2019-03-25, 23:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH