FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2014-12-23, 19:07
Na kolejowym szlaku
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 449 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29964
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2020-03-10, 15:09    [Cytuj]

Rogatki kosztują, a lampki to groszowa sprawa.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6813
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-10, 15:16    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Rogatki kosztują, a lampki to groszowa sprawa.

I stosownie do powyższego wykazują też groszową skuteczność. Choćby podczas międzynarodowego ataku TIRrorystycznego na pociąg Bachus koło Parlina w 2007 roku. Furman chorwackiego TIRanozaura stojący przed przejazdem węglówki z Bydgoszczy do Tczewa wyposażonym w takie światła dał po garach skoro tylko przejechał towarowy, mimo że światła nadal migały. Nie mieściło mu się w pale aby bezpośrednio po przejeździe pociągu mógł jechać w przeciwnym kierunku pociąg po drugim torze. Niezależnie od powyższego - groszowy to może być koszt migających lampek przytwierdzanych do rowera. A czujniki uruchamiające światła na przejeździe, a tarcze ostrzegawcze przejazdowe (ToP) ustawiane przy torze przed każdym z przejazdów z automatyczną sygnalizacją, aby maszynista zbliżającego się pociągu wiedział że działa ona prawidłowo?
.http://www.transportszynowy.pl/sygnalizacjaprzejazdowe.php


Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2020-03-10, 15:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 449 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29964
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2020-03-10, 15:25    [Cytuj]

Przekonałeś mnie. Nie montujmy nic. Niech ludzie giną. W końcu to tylko ludzie. :roll:
 
 
<|danielkrk

Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 461
Wysłany: 2020-03-10, 15:28    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Przekonałeś mnie. Nie montujmy nic. Niech ludzie giną. W końcu to tylko ludzie. :roll:


Ludzie nie giną. To są samobójstwa.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6813
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-10, 15:35    [Cytuj]

Laureaci Nagrody Darwina.
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 506
Wysłany: 2020-03-10, 16:00    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Po co w takim razie w ogóle przejazdy strzeżone? Zlikwidować. Będzie taniej. :idea:
Zbyszku, z całym szacunkiem... litości! Bo idąc tym tropem to zlikwidujmy wszelkie skrzyżowania, bo przecież przejazd to jest skrzyżowanie jak 2 x 2 = 4,96 z VAT
PS. Prowadzone jest postępowanie w sprawie Głupka, który objechał półrogatki. Nie da się, niestety, już go wysłuchać co mu strzeliło do łba.
https://echodnia.eu/radomskie/tragedia-na-torach-kolejowych-w-rozkach-pod-radomiem-pociag-roztrzaskal-samochod/ar/c16-14778074
Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2020-03-10, 16:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 449 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29964
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2020-03-10, 16:04    [Cytuj]

Sugestia, aby na każdym przejeździe zainstalować najtańsze światła lub nawet lustra poprawia bezpieczeństwo w ogóle. Zgodzisz się? Debile są, byli i będą. Bezpieczne przejazdy tworzymy dla całej reszty.
Podobna sytuacja jest z drzewami. Zostawić to próchno w cholerę. Najwyżej zginie jakaś matka z dzieckiem jak przed laty w Giżycku. Przecież zdaniem większości drzewa eliminują wariatów drogowych. :roll:
 
 
<|danielkrk

Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 461
Wysłany: 2020-03-10, 16:14    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Sugestia, aby na każdym przejeździe zainstalować najtańsze światła lub nawet lustra poprawia bezpieczeństwo w ogóle. Zgodzisz się? Debile są, byli i będą. Bezpieczne przejazdy tworzymy dla całej reszty.
Podobna sytuacja jest z drzewami. Zostawić to próchno w cholerę. Najwyżej zginie jakaś matka z dzieckiem jak przed laty w Giżycku. Przecież zdaniem większości drzewa eliminują wariatów drogowych. :roll:


Wytłumacz mi czego nie rozumiesz? Że przed KAŻDYM przejazdem bez rogatek masz zasrany obowiązek zrobić STOP ?
Gwarantuję, że gdy zrobisz tak jak każdy kodeks to pod żaden pociąg nigdy nie wejdziesz.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 449 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29964
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2020-03-10, 19:37    [Cytuj]

danielkrk napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:
Sugestia, aby na każdym przejeździe zainstalować najtańsze światła lub nawet lustra poprawia bezpieczeństwo w ogóle. Zgodzisz się? Debile są, byli i będą. Bezpieczne przejazdy tworzymy dla całej reszty.
Podobna sytuacja jest z drzewami. Zostawić to próchno w cholerę. Najwyżej zginie jakaś matka z dzieckiem jak przed laty w Giżycku. Przecież zdaniem większości drzewa eliminują wariatów drogowych. :roll:


Wytłumacz mi czego nie rozumiesz? Że przed KAŻDYM przejazdem bez rogatek masz zasrany obowiązek zrobić STOP ?
Gwarantuję, że gdy zrobisz tak jak każdy kodeks to pod żaden pociąg nigdy nie wejdziesz.


Po co zatem budujemy przejazdy strzeżone i zapory. Przecież wystarczy kodeks. Przecież gwarantujesz, że gdy ktokolwiek zrobi tak jak każe kodeks to pod żaden pociąg nigdy nie wejdzie. Będzie miał Twoją gwarancję!

Odpowiesz jakoś logicznie na to proste pytanie?
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 506
Wysłany: 2020-03-10, 19:51    [Cytuj]

Z takiego samego powodu, dla którego stawia się sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach, znaki STOP, estakady itd... To wszystko jest zależne od współczynnika ruchu, który dla skrzyżowań kolejowo-drogowych nazywa się "iloczyn ruchu" Poczytaj rozporządzenie nr 1744 (Dz.U. 2015 poz. 1744). I wszystko będzie jasne. A i jeszcze art 28 KRD pkt 1 i 2. Tyle wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2020-03-10, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Prem

Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 427
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-03-10, 21:05    [Cytuj]

danielkrk napisał/a:

Wytłumacz mi czego nie rozumiesz? Że przed KAŻDYM przejazdem bez rogatek masz zasrany obowiązek zrobić STOP ?
Gwarantuję, że gdy zrobisz tak jak każdy kodeks to pod żaden pociąg nigdy nie wejdziesz.

Podczas mgły też?
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6813
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-11, 09:04    [Cytuj]

Prem napisał/a:
danielkrk napisał/a:

Wytłumacz mi czego nie rozumiesz? Że przed KAŻDYM przejazdem bez rogatek masz zasrany obowiązek zrobić STOP ?
Gwarantuję, że gdy zrobisz tak jak każdy kodeks to pod żaden pociąg nigdy nie wejdziesz.

Podczas mgły też?

Wtedy można się zatrzymać, zgasić silnik, otworzyć drzwi, posłuchać czy nie nadjeżdża pociąg (zwłaszcza że przed przejazdami maszynista ma obowiązek dawać Rp1). No ale na Mazurach przyjęło się rżnąć przez przejazdy nawet bez zwalniania. Przy kursujących dwóch parach alibi-zugów na dobę daje to całkiem niezłe rezultaty :-D Tylko czasem te rachuby zawodzą, np gdy trafi się ponadplanowa stonka.
I jeszcze co do kosztów zabezpieczeń: te koszty obciążają kolej, nie zarządców i użytkowników dróg. I porem Świerszcz czarno na białem wyjaśnił mi wreszcie dlaczegóż to przewóz towarów przez cały kontynent TIRem wypada taniej niż pociągiem. Bo ciemiężarówki nie muszą spełniać wymogów bezpieczeństwa, jakie obowiązują kolej. A przecież w transporcie nie o bezpieczeństwo chodzi, lecz o jak najszybsze i jak najtańsze dostarczenie towaru do klienta. Niech zrozumie to każdy kto stracił kogoś bliskiego w wypadku z udziałem TIRanozaura. Tymczasem Unia Europejska z uporem godnym lepszej sprawy wymusza na Polsce rezygnację z węgla w imię zmniejszenia emisji CO2. O wiele skuteczniej zadziałałby zakaz transportu drogowego na odległość większą niż powiedzmy 200km. Przy okazji zlikwidowałoby się współczesne niewolnictwo, bo taki szoferak TIRa musi nieraz opuszczać rodzinny dom na długie tygodnie, sypiając w kabinie (bo noclegi w motelach również kosztują) i co więcej na rozkaz swoich mocodawców protestować przeciw godziwym zarobkom - również z tego samego powodu. Jak pieniędzy na utrzymanie rodziny nie starcza - niech wali tacho lub przemyca spirytus. No ale unijne urzędasy boją się narazić lobby transportowemu, więc próbują załatwić sprawę od doopiej strony, np. wydając nakaz aby raz na dwa tygodnie ciężarówka meldowała się w swoim macierzystym kraju. A to z kolei napotyka odpór, że jedynym rezultatem takiej regulacji będą emisja dodatkowych gazów podczas jazdy na pusto.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2020-03-11, 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 506
Wysłany: 2020-03-11, 12:08    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
I jeszcze co do kosztów zabezpieczeń: te koszty obciążają kolej, nie zarządców i użytkowników dróg. ...
Otóż to... Kolei to przejazdy nie są potrzebne. W ogóle...A mimo to kolej inwestuje w urządzenia zabezpieczenia ruchu na przejazdach stosując się do przywoływanego przeze mnie wcześniej rozporządzenia. Często się jednak zdarza, że po tzw "ocenie ryzyka" podnosi się kategorię przejazdu mimo nie spełniania wymogów stawianych przez ww. rozporządzenie.
Co do zatrzymywania się przed przejazdami... już to kiedyś wyjaśniałem. Napisze to jeszcze raz (czym może komuś życie uratuję). Artykuł 28 KRD w punkcie 1 poleca upewnić się czy nie nadjeżdża pojazd szynowy. A w punkcie 2 (drugim) nakazuje: jeżeli nadjeżdża pojazd szynowy masz mu ustąpić pierwszeństwa. Chyba tu jest wszystko jasne i nie podlega dyskusji. W kwestii upewnienia się czy nie nadjeżdża pojazd szynowy. W jaki sposób? No chyba jest to jednoznaczne. Skoro jesteś kierującym to znaczy, że masz wzrok w wystarczającej kategorii aby zobaczyć co z lewa i prawa. A skoro nie widzisz bo masz wzrok do d... (niczego) to znaczy, ze nie możesz prowadzić pojazdów samochodowych. To tak się co nieco zazębia droga z koleją. Aby się upewnić należy się UPEWNIĆ. Należy co najmniej zwolnić do takiej prędkości, która z całą pewnością pozwoli mi na UPEWNIENIE się, poprzez patrzenie w prawo i lewo, czy nie nadjeżdża pojazd szynowy i czy mogę bezpiecznie przejechać. Rozporządzenie nr 1744 poszło jeszcze dalej i nakazuje wystawianie znaków B20 "stop" wszędzie tam, gdzie upewnienie się stwarza pewne problemy ze względu np na profil drogi, toru, drzewa, zabudowania itd. Pojazd szynowy ma być widoczny z pewnej określonej odległości. to tzw. "trójkąt widoczności". Odległość ta jest wskazana w tymże rozporządzeniu na 20 m od skrajnej szyny. Oznacza to, że będąc w odległości 20 m od toru masz widzieć pojazd szynowy będący w określonej odległości od przejazdu. Odległość ta jest zależna od prędkości konstrukcyjnej toru. Dla 120 km/h jest większa od np 60 km/h. No zrozumiałe bo wynika to z fizycznej zależności "prędkość - droga - czas". Jeżeli nie ma zapewnionej tej widoczności o odległości 20 m od toru to następny pomiar ma być wykonany z 10 m. Oczywiście z tej odległości od toru widoczność na ogół jest zdecydowania większa ale wymóg jest taki sam jak dla 20 m. Jak nie ma dalej spełnionego wymogu to następny pomiar wykonuje się z 5 m od toru. Ale tu należy już postawić tenże znak B20. Masz się bezwzględnie ZATRZYMAĆ i upewnić czy możesz bezpiecznie przejechać przez tory. Z 5 m jest również wymóg określonej widoczności ale tu chodzi o czas wynikający z przywoływanej wcześniej zależności fizycznej... Jeżeli kierujący zastosuje się do wszystkich tych warunków NIE MA MOWY że dojdzie do kolizji z pojazdem szynowym. Z prowadzonych przeze mnie postępowań po wypadkach na przejazdach, w każdym przypadku sprawcą był kierujący pojazdem drogowym, który naruszył wspomniany przeze mnie art. 28 KRD. W kilku przypadkach skończyło się to czarnym workiem, kilka razy sprawcy się udało ujść z życiem.
Myślę, ze temat jest wytłumaczony. Przejazdów kat D jest 80% wszystkich przejazdów. Tak mniej - więcej. Najmniej jest przejazdów kat A czyli takich, które obsługuje pracownik kolejowy. Jeśli chodzi o ilość zdarzeń to 98% jest na przejazdach kat D. Zarządca drogi da kasę i przekwalifikujemy je na kat. C lub wyższą. Kolei przejazdy nie są potrzebne a niestety... to kolej je musi budować i potem utrzymywać. Chore!
Dziękuje za uwagę :)
Kontroler ruchu w zakładzie linii kolejowych... gdzieś w Polsce...
PS. W Polsce na 380 tys. km dróg publicznych, występuje ponad 15 000 przejazdów kolejowych...
Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2020-03-11, 12:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
~najmita

Pomógł: 80 razy
Wiek: 66
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6809
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2020-03-11, 12:21    [Cytuj]

Sza-man napisał/a:
Z prowadzonych przeze mnie postępowań po wypadkach na przejazdach, w każdym przypadku sprawcą był kierujący pojazdem szynowym, który naruszył wspomniany przeze mnie art. 28 KRD. W kilku przypadkach skończyło się to czarnym workiem, kilka razy sprawcy się udało ujść z życiem.


Przejęzyczenie?
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 506
Wysłany: 2020-03-11, 12:29    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Sza-man napisał/a:
Z prowadzonych przeze mnie postępowań po wypadkach na przejazdach, w każdym przypadku sprawcą był kierujący pojazdem szynowym, który naruszył wspomniany przeze mnie art. 28 KRD. W kilku przypadkach skończyło się to czarnym workiem, kilka razy sprawcy się udało ujść z życiem.


Przejęzyczenie?

O żesz... poprawiłem ... zdążyłem.... dzięki
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 449 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29964
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2020-03-28, 11:53    [Cytuj]

Nowy most na linii kolejowej w Piszu. Obok zdemontowany fragment starego, zabytkowego mostu. Będzie służył jako atrakcja turystyczna.

most-kolejowy-pisz-1.jpg
Plik ściągnięto 558 raz(y) 61,66 KB

most-kolejowy-pisz-2.jpg
Plik ściągnięto 558 raz(y) 78,68 KB

 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 449 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29964
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2020-03-28, 11:56    [Cytuj]

Ładnie to teraz wygląda.

most-kolejowy-pisz-3.jpg
Plik ściągnięto 551 raz(y) 143,02 KB

most-kolejowy-pisz-4.jpg
Plik ściągnięto 551 raz(y) 124,19 KB

 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6813
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-06, 14:44    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Nowy most na linii kolejowej w Piszu. Obok zdemontowany fragment starego, zabytkowego mostu. Będzie służył jako atrakcja turystyczna.

Nowy most - całkiem podobny do tego zabytkowego, mimo że konstrukcja oczywiście spawana a nie nitowana (to samo powiedzieć można o stylizowanym na zabytkowy mostku drogowym nad Kanałem Mioduńskim). Charakterystyczna asymetryczna geometria dźwigarów podyktowana skośnym przebiegiem toru nad kanałem, i wygięte w łuk górne pasy dźwigarów. Tylko to wygięcie jest jakby mniejsze; może chodziło o zwiększenie prześwitu nad torem na wypadek gdyby linię postanowiono spętać tak jak to ma się stać z linią przez Giżycko?

Tomek Janiszewski
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6813
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-14, 14:40    [Cytuj]

W temacie o S-16 przez WJM Admin rzucił jakiś czas temu hasło: Oriony na tory. No i po raz kolejny się spełniło:
Cytat:
PKP Cargo zamówiło pojazdy szynowo-drogowe Orion
mat. partnera ⚫ 14.04.2020 ⚫ 25

PKP Cargo zamówiło pojazdy szynowo-drogowe Orion

Firma Crystal Traktor dostarczyła pojazdy szynowo-drogowe ORION do PKP Cargo. Pojazdy będą wykorzystywane do prowadzenia prac manewrowych na bocznicy kolejowej w zakładzie spółki PKP Cargo na terminalu Poznań Franowo oraz w zakładzie Cargosped Terminal w Braniewie (o, to nawet w Warmińsko-Mazurskim aby w tematyce Forum było, przyp. mój).
Jak dodaje inż. Konrad Puławski, możliwości jakie oferują maszyny pozwolą przewoźnikowi na wykorzystywanie pojazdu zarówno do prac manewrowych ze składami towarowymi, jak i do prac technicznych wewnątrz zakładu. Zadania narzucane pojazdom, realizowane są przy niskich cenach utrzymania, jak i eksplantacji pojazdu.

− Wydatki na utrzymanie pojazdu, serwisu oraz załogi są dużo niższe w porównaniu do lokomotywy manewrowej. Dodatkowo pojazd ORION zawsze ma możliwość zjazdu z toru i może być wykorzystywany do prac poza dostępem do infrastruktury kolejowej – podkreśla inż. Puławski.

Klimatyzowana dwuosobowa kabina z amortyzowanym siedzeniem operatora oraz dostępem do wszystkich układów kolejowych na panelu bocznym i na komputerze pokładowym, są standardem w pojazdach ORION.

− Nasze maszyny posiadają wszelkie uprawnienia i certyfikaty do bezpiecznej pracy manewrowej na terminalach przeładunkowych. Przywiązujemy do tego dużą wagę, pojazdy projektowane są w oparciu o szybką i efektywną pracę manewrową oraz ergonomię użytkowania – tłumaczy konstruktor.

− W obecnej fazie testów wdrożeniowych stosujemy wysokowydajny kompresor hydrauliczny oraz agregat prądotwórczy zasilany z układu pojazdu przeznaczony dla drużyn remontujących odcinki kolejowe − dodaje.
Producent dąży do tego, aby operator maszyny indywidualnie obsługiwał pojazd wraz z składem wagonów, korzystając z najnowszych rozwiązań technicznych takich jak zaawansowany auto-szczep czy sterowanie zdalne.


Źródło:
.https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-zamowilo-pojazdy-szynowodrogowe-orion-96246.html

Tomek Janiszewski
 
 
~Slaw

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2020
Posty: 960
Wysłany: 2020-05-11, 15:58    [Cytuj]

Spotkałem już to kilka razy i nie znam zastosowania.

IMG_20200511_145538.jpg
Obrobiony kamień z krzyżem.
Plik ściągnięto 21 raz(y) 2,48 MB

IMG_20200511_145407.jpg
Okartowo
Plik ściągnięto 7 raz(y) 2,63 MB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH