FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

N Fun Yachting

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2014-12-23, 19:07
Na kolejowym szlaku
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29296
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-09-26, 19:47    [Cytuj]

Cytat:
Nowe linie kolejowe mają powstać w województwie warmińsko-mazurskim w ramach Programu Kolejowego CPK. W Olsztynie odbyły się w ubiegłym tygodniu Regionalne Konsultacje Strategiczne z przedstawicielami władz wojewódzkich i lokalnych samorządów.

W woj. warmińsko-mazurskim w ramach inwestycji CPK planowany jest nowy 74-kilometrowy odcinek linii nr 29, biegnącej z Giżycka przez Orzysz i Pisz (dalej przez Łomżę do Ostrołęki). Linia ta stanowi fragment zupełnie nowego korytarza kolejowego łączącego – najkrótszą trasą – serce Mazur z Warszawą i CPK.

– Nowa linia kolejowa łącząca Giżycko, Orzysz i Pisz z centralną częścią kraju w znaczący sposób zwiększy dostępność transportową Mazur. Szacujemy, że pociągi z Warszawy do Giżycka będą mogły dojechać o połowę szybciej niż obecnie – mówi Michał Jasiak, koordynator ds. projektów kolejowych CPK.

Natomiast połączenie ze stolicą i nowym lotniskiem Olsztyna i Elbląga, czyli dwóch największych miast woj. warmińsko-mazurskiego, poprawi się dzięki dalszej modernizacji istniejących linii nr 9 i 216, a także dzięki budowie na terenie Mazowsza nowej linii nr 20 (Warszawa Choszczówka – Kątne k. Nasielska).

Zaprezentowana podczas konsultacji wersja trasowania zakłada, że możliwe będzie osiągnięcie czasu przejazdu z Warszawy: do Olsztyna 1 godz. 40 min. (obecnie najkrótszy czas to 2 godz. 40 min.), do Elbląga 2 godz. 20 min. (dziś najkrótsza podróż na tej trasie zajmuje 3 godz.), a do Giżycka – 2 godz. 25 min. (zamiast obecnych 4 godz. 30 min.).

Co więcej, dzięki inwestycjom CPK na Warmii i Mazurach, 76 proc. mieszkańców województwa będzie w stanie w czasie poniżej godziny dotrzeć do stacji pociągów dalekobieżnych, co znacząco poprawi dostępność komunikacyjną Warmii i Mazur.

Łącznie w ramach Programu Kolejowego CPK planowana jest budowa ponad 1600 km nowych linii prowadzących z 10 kierunków do CPK i Warszawy. Tzw. etap zero, który powinien być gotowy przed uzyskaniem przez Port Lotniczy Solidarność zdolności operacyjnej, zakłada wybudowanie 140 km nowej linii dużych prędkości Warszawa-CPK-Łódź.

Każda z 10 kolejowych „szprych”, prowadzących do CPK, składać się będzie z nowych odcinków sieci oraz z wyremontowanych lub zmodernizowanych fragmentów istniejącej infrastruktury. Na potrzeby budowy kolejowego systemu doszło do podziału zadań inwestycyjnych między spółki CPK i PKP Polskie Linie Kolejowe. 29 kwietnia br. Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie, na mocy którego każdy z nowych odcinków torów, którymi pociągi dojadą do CPK i Warszawy, został włączony do wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym.

Łączna długość linii kolejowych w Polsce wynosi dziś ponad 19 tys. km. Od początku lat 90. zostało zlikwidowanych ponad 5 tys. km linii. Nowe inwestycje są potrzebne, ponieważ od lat 80., kiedy zakończono realizację Linii Hutniczej Szerokotorowej, a wcześniej Centralnej Magistrali Kolejowej, nie budowano w Polsce na dużą skalę szlaków kolejowych. Program CPK to pierwszy plan budowy nowej infrastruktury kolejowej od tamtego czasu.

W ubiegłym tygodniu spółka CPK otworzyła oferty w pierwszym dużym przetargu kolejowym: na inwentaryzacje przyrodnicze dla nowych linii kolejowych prowadzących do Portu Lotniczego Solidarność. Szacowana wartość zamówienia to ponad 26 mln zł. Inwentaryzacje są niezbędne na etapie pozyskiwania decyzji środowiskowych, które poprzedzają uzyskanie decyzji lokalizacyjnych i pozwoleń na budowę.

W lipcu decyzją Premiera RP Mateusza Morawieckiego spółka CPK została dofinansowana kwotą 300 mln zł, co jest efektem objęcia nowych udziałów przez Skarb Państwa. Rząd uznał CPK nie tylko za projekt strategiczny dla rozwoju Polski, ale także za opłacalną inwestycję. Według raportu PwC z kwietnia br., budowa lotniczego hubu pod Warszawą jest uzasadniona m.in. prognozami ruchu i zakładaną stopą zwrotu. Według opracowania Baker McKenzie i Polityki Insight z maja br., powstanie CPK może przynieść Polsce od 4 do 7 proc. wzrostu PKB.

TKO.pl
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29296
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-10-15, 23:26    [Cytuj]

Od 20 października na trasę Szczytno-Pisz powrócą pociągi Polregio. Na odcinku Pisz-Ełk działać będzie autobusowa komunikacja zastępcza, a torowisko przejdzie gruntowną przebudowę.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6762
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-16, 11:46    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Od 20 października na trasę Szczytno-Pisz powrócą pociągi Polregio. Na odcinku Pisz-Ełk działać będzie autobusowa komunikacja zastępcza, a torowisko przejdzie gruntowną przebudowę.

Traktorpol zrobił obsuwę na Szczytno - Ełk, po czym zobowiązał się że Szczytno - Pisz odda do użytku "na przełomie sierpnia i września"... i znów zrobił obsuwę, prawie trzymiesięczną. A powodem jeszcze większej obsuwy na Pisz - Ełk jest m.in stary most w Piszu, który został uznany za nienadający się do remontu (w przeciwieństwie do mostu w Rucianem). Teraz pewnie gorączkowo szukają podwykonawcy który wybuduje nowy.

Tomek Janiszewski
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29296
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-10-16, 11:52    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
stary most w Piszu, który został uznany za nienadający się do remontu


Te mosty zostały wybudowane przed wojną. Nic dziwnego, że niektóre nadają się wyłącznie do rozbiórki.
 
 
~Prem

Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 419
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-10-16, 12:25    [Cytuj]

A ja już zaczynam mieć dość tych modernizacji. Po raz drugi w ciągu kilkunastu lat nie da się dojechać z Olsztyna do Działdowa, do Pisza, do Braniewa, do Elbląga. Przestaliby wreszcie ulepszać to, co w sumie i tak jest niezłe, a daliby po prostu pojeździć.
I ciekawe, że dalej nikt nie wspomina o linii Czerwonka - Orzysz.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29296
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-10-16, 12:52    [Cytuj]

Prem napisał/a:

I ciekawe, że dalej nikt nie wspomina o linii Czerwonka - Orzysz.


To wspomnij, bo ja nie mam wiedzy.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6762
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-16, 12:54    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Te mosty zostały wybudowane przed wojną.

W Piszu - zgoda, ale ten z Rucianego praktycznie nie odstaje konstrukcją od mostów budowanych w czasach obecnych. Więc został najpewniej wybudowany znacznie po wojnie.
Cytat:
Nic dziwnego, że niektóre nadają się wyłącznie do rozbiórki.

Dziwne jest natomiast że Traktorpol (ten sam co się babrał pod Warszawą z linią do Białegostoku, z czego jest fotoreportaż na 9 stronie niniejszego wątku) podejmując się wyremontować linię w określonym terminie udawał że nic nie wie o starym moście w Piszu, i teraz nie tylko robi obsuwę za obsuwą ale jeszcze upomina się w związku z powyższem o dodatkową kasę i lekką ręką PKP ją dostaje?

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2019-10-16, 13:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29296
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-10-16, 14:07    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:
Te mosty zostały wybudowane przed wojną.

W Piszu - zgoda, ale ten z Rucianego praktycznie nie odstaje konstrukcją od mostów budowanych w czasach obecnych. Więc został najpewniej wybudowany znacznie po wojnie.


Sam most prawdopodobnie jak większość na Mazurach został wysadzony w powietrze przez uciekających Niemców, a następnie ewentualnie rozkradziony przez wyzwolicieli. Most to jednak nie tylko przęsło, a przede wszystkim przyczółki, a te na 100% są przedwojenne i od tamtej pory zaniedbane, co może powodować, że nie spełniają współczesnych norm nawet po remoncie.

Przykładowo most obrotowy w Giżycku jest stary, ale przyczółki były remontowane i wzmacniane ogromnym nakładem. Kamienie ponumerowano, zdjęto, wykonano przyczółek współczesnymi metodami, a następnie nową konstrukcję obłożono starymi kamieniami.

W Pięknej Górze nikt się tym nie przejmował i po prostu zburzono wykonując nowy-porządny most.
 
 
~najmita

Pomógł: 73 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6414
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2019-10-18, 09:44    [Cytuj]

Wczoraj, późnym wieczorem słychać było sygnały nadawane przez pociąg na trasie Szczytno-Pisz. Widocznie jakiś próbny przejazd...
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6762
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-18, 16:48    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Wczoraj, późnym wieczorem słychać było sygnały nadawane przez pociąg na trasie Szczytno-Pisz. Widocznie jakiś próbny przejazd...

Przejazdy to się tam odbywały niemal non stop. Z tym tylko że za "pociągi" robiły samochody i inne maszyny przystosowane zasadniczo do poruszania się po drogach (lub bezdrożach) którym doprawiono żelazne kółka, jednak opony nadal opierały się na szynach zapewniając napęd. Sam zatem sygnał nie musiał oznaczać że jechał prawdziwy pociąg.
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2019-10-18, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 500
Wysłany: 2019-10-18, 17:35    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
...... którym doprawiono żelazne kółka, jednak opony nadal opierały się na szynach zapewniając napęd.
To się u nas nazywa "PSD" - pojazd szynowo drogowy
 
 
~najmita

Pomógł: 73 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6414
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2019-10-18, 20:05    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
najmita napisał/a:
Wczoraj, późnym wieczorem słychać było sygnały nadawane przez pociąg na trasie Szczytno-Pisz. Widocznie jakiś próbny przejazd...

Przejazdy to się tam odbywały niemal non stop. Z tym tylko że za "pociągi" robiły samochody i inne maszyny przystosowane zasadniczo do poruszania się po drogach (lub bezdrożach) którym doprawiono żelazne kółka, jednak opony nadal opierały się na szynach zapewniając napęd. Sam zatem sygnał nie musiał oznaczać że jechał prawdziwy pociąg.


Tomku, linia ma być otwarta "lada dzień". Dlatego podejrzewam, że mogła być to jazda próbna.
W Piszu tory są już do przejazdu.

PS. W pradawnych czasach po torach poruszały się zarówno "garbate" warszawy jak i nyski z "ryjem". Podobno przewoziły dygnitarzy partyjnych... Miały tylko koła szynowe.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29296
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-10-23, 19:35    [Cytuj]

W Piszu przybędzie kolejowa atrakcja turystyczna. Demontowany właśnie 100-letni, stalowy most kolejowy zostanie przecięty i jego 20-metrowy odcinek zostanie ustawiony w parku nad Pisą i przerobiony na przeszklony pawilon wystawowy.
Most pochodzi z 1918r i powstał z wykorzystaniem zburzonego podczas pierwszej WŚ starego mostu.
 
 
~najmita

Pomógł: 73 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6414
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2019-10-23, 19:48    [Cytuj]

A pociągi już jeżdżą :-D . Dzisiaj mój wnuczek przejechał trasę Szczytno - Ruciane (pod opieką drugiego dziadka).
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29296
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-10-28, 13:51    [Cytuj]

W Piszu kolejna kolejowa inwestycja. Kosztem 600 tys. zł powstanie przejazd przez tory do osiedla domów jednorodzinnych. W tej chwili kierowcy, aby się do niego dostać musieli nadkładać kilometrów.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29296
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-11-14, 22:50    [Cytuj]

Prace modernizacyjne linii kolejowej Szczytno-Pisz zostały zakończone. Stacje Pisz, Ruciane Nida, Jeruty, Spychowo, Świętajno mają nowe perony. Obecnie trwa modernizacja kolejnego odcinka Pisz-Ełk. Cała inwestycja pochłonie 300mln zł.
 
 
~szuwarek13

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 784
Skąd: Ełcki Bór
Wysłany: 2019-11-15, 06:33    [Cytuj]

W Nowej Wsi Ełckiej na rzece Ełk wymieniono most kolejowy ,stary ważył 82 tony a nowy 160 ton w tym celu wykorzystano dźwig Herkules z udźwigiem 650 ton !

74667364-175202340289523-3379429913743327232-n-591072.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 25 raz(y) 66,18 KB

 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 437 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 29296
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-11-15, 10:39    [Cytuj]

 
 
~szuwarek13

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 784
Skąd: Ełcki Bór
Wysłany: 2019-11-15, 13:30    [Cytuj]

Ciekawe po co go zmieniali? przecież stary nie był zły ;-) chociaż lat trochę miał :roll:
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 89 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3861
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-15, 19:45    [Cytuj]

szuwarek13 napisał/a:
Ciekawe po co go zmieniali? przecież stary nie był zły ;-) chociaż lat trochę miał :roll:
Czołgów by nie wytrzymał. ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH