FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2014-12-23, 19:07
Na kolejowym szlaku
Autor Wiadomość
~szuwarek13

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 752
Skąd: Ełcki Bór
Wysłany: 2019-03-26, 06:21    [Cytuj]

Pociąg przewożący sprzęt armii amerykańskiej zaczepił o wiadukt

Do zdarzenia doszło w niedzielę (24.03) około godz. 15 w pobliżu miejscowości Imionki koło Olecka. Transport wojskowy jadący z Suwałk do Ełku zaczepił górną częścią ładunku jednego wagonu o krawędź wiaduktu. Uszkodzeniu uległa skrzynia ładunkowa jednego samochodu wraz z ładunkiem, a pojazd na skutek uderzenia został przesunięty na tył platformy kolejowej.
Inne pojazdy znajdujące się na wagonach nie zostały uszkodzone. Nie było też rannych wśród żołnierzy i obsługi pociągu.

Skład został cofnięty w kierunku Wieliczek, a uszkodzony sprzęt prowizorycznie zabezpieczony. Po dwugodzinnym postoju transport ruszył w dalszą drogę.

Przyczyny zdarzenia zostaną ustalone w postępowaniu powypadkowym.
:mrgreen: winny wiadukt ;-) info z Głos Olecka pl.
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 476
Wysłany: 2019-04-05, 18:57    [Cytuj]

Kochani.
Codziennie mamy jakieś zdarzenie na przejazdach kolejowo - drogowych. W sici krążą różne filmy. I takie, które wytykają nam - kolejarzom niedbalstwo i tumiwisizm ale i takie napiętniujące drugą stronę, czyli kierujących pojazdami drogowymi. To co się stało w Puszczykowie to szczyt mistrzostwa w wykonaniu zawodowego kierowcy. Film "wyciekł" dięki "uprzejmości" pracownika PKP PLK. Jest to oczywiście naganne, bo narusza dobre iię tegoż właśnie kierującego. Ale z drugiej strony, strony którą reprezentujemy my - kolejarze, widać niepodważalnie jak nie wolno zachowywać się w takich sytuacjach. Ile paragrafów naruszył kierowca? widzieliście sami, A co powinien zrobić jak już został zamknięty wewnątrz strefy niebezpiecznej? To bardzo proste. NALEŻY WYŁAMAĆ ROGATKĘ nie czekając ani sekundy zwłoki. Od całkowitego zamknięcia rogatek do pojawienia sie na przejeździe pociągu to może być już TYLKO 8 sekund... OSIEM! Bezpiecznik jest tak skonstruowany aby się złamał. Może nieco zaryujemy lakier samochodu, może i szybę zniszczymy. Ale będziemy żyć!. Zapłacimy mandat jak za kolizję plus 6 punktów karnych ale co tam kilkset zł... Drąg zostanie naprawiony z OC pojazdu.

bezpiecznik.png
Plik ściągnięto 1159 raz(y) 5,02 KB

Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2019-04-05, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~szuwarek13

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 752
Skąd: Ełcki Bór
Wysłany: 2019-04-05, 19:04    [Cytuj]

Filmu nie widziałem , ale jak tylko o tym nieszczęściu przeczytałem to od razu pomyślałem o tym że ja bym złamał właśnie rogatkę ,tym bardziej że nie są one teraz metalowe(rura) jak kiedyś? zresztą dawno rogatki nie widziałem to mogę się mylić? Ale na pewno nie siedział bym jak kołek w samochodzie tylko po prostu go opuścił :!: Tyle że teraz takie są czasy że większość ludzi . nie tylko młodzież nie potrafi myśleć :roll: to tak jak z nawigacją która mówi : '' na rondzie prosto'' i potem można w sieci zobaczyć film jak ktoś jedzie przez rabatki :shock: Ale szkoda tych ludzi :-/
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 432 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28035
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-04-10, 12:24    [Cytuj]

Na giżyckim peronie zaobserwowałem ciekawostkę. Wagon drugiej klasy wyposażony w monitoring i WiFi.

DSCN1200.jpg
Plik ściągnięto 1095 raz(y) 20,02 KB

DSCN1199.jpg
Plik ściągnięto 1095 raz(y) 28,98 KB

 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 476
Wysłany: 2019-04-10, 14:01    [Cytuj]

To nie ciekawostka. To zaczyna być już standardem. Teraz siedzę w pociągu KM - jak to nazywa Tomek: "w kiblu" i jest monitoring i jest WiFi.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6692
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-10, 15:25    [Cytuj]

Sza-man napisał/a:
Teraz siedzę w pociągu KM - jak to nazywa Tomek: "w kiblu" i jest monitoring i jest WiFi.

I do tego klyma, a jeżeli to EN57AL - to jeszcze i fotele których nie powstydziłby się żaden wagon dalekobieżny.

Tomek Janiszewski
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6692
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-20, 19:55    [Cytuj]

Być może komuś się ta wiadomość przyda, na wypadek gdyby zahaczył o Warszawę :-P

Pszczoły latają w SKM Warszawa

inf. pras. ⚫ 20.04.2019 ⚫ 0

Od 14 kwietnia br. na terenie zaplecza techniczno-postojowego warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej stanęło pięć uli, w których mieszka około 300 tys. pszczół. W miejscu zlokalizowanym w linii prostej około 6 km od Pałacu Kultury i Nauki, te niezwykle pożyteczne owady mają do dyspozycji ponad 22 ha terenu pełnego zieleni i bogatego w odpowiedni dla nich, różnorodny pokarm – informuje SKM.

W ramach promowania proekologicznej postawy, stołeczny przewoźnik nawiązał współpracę z Panem Marcinem Migdar, pszczelarzem z zamiłowania, który skutecznie łączy codzienną pracę w roli kierownika projektów informatycznych z pasją do pszczół. Jego ule stoją już m.in. na warszawskim Wilanowie oraz na południu Polski, w Beskidzie Niskim.

– Jestem wdzięczny Szybkiej Kolei Miejskiej za tak entuzjastyczne podejście do tematu propagowania pszczelarstwa w środowisku miejskim i wyrażenie zgody na umiejscowienie pasieki na terenie administrowanym przez Spółkę. Dzięki tej decyzji, SKM dołączyła do elitarnego grona firm i instytucji, które promują i wspierają ideę pszczelarstwa miejskiego – mówi Marcin Migdar.

SKM chce w ten sposób podkreślić znaczenie pszczół dla środowiska naturalnego. Ich obecność w mieście jest niezwykle istotna dla prawidłowego funkcjonowania jego ekosystemu. Owady te w dużej mierze odpowiedzialne są za zapylanie roślinności znajdującej się w ogródkach, parkach czy na skwerach.– Zdecydowaliśmy się na ten krok, ponieważ mamy pełną świadomość, że pszczoły są nam ludziom bardzo potrzebne. Bez nich funkcjonowanie otoczenia w którym żyjemy byłoby poważnie zaburzone, a jak wiadomo pszczół w Polsce jest coraz mniej – powiedziała Krystyna Pękała, Prezes Zarządu SKM.

.https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pszczoly-lataja-w-skm-91578.html
 
 
~szuwarek13

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 752
Skąd: Ełcki Bór
Wysłany: 2019-05-01, 06:14    [Cytuj]

"Tagesspiegel": Niemcy skarżą się na awarie pociągów z Polski

Niemiecka SPD i partnerskie partie z Polski i Czech prowadziły w miniony weekend kampanię wyborczą pod hasłem rozbudowy transgranicznych połączeń kolejowych. Awaria polskiego pociągu zakłóciła wspólną eskapadę.

Inicjatorem kolejowej podróży był poseł SPD z Saksonii Matthias Ecke. W dwudniowym wyjeździe uczestniczyli kandydaci do Parlamentu Europejskiego z partii współpracujących z niemieckimi socjaldemokratami - SLD z Polski, CSSD z Czech i PS z Francji. Postoje zaplanowano między innymi w Cottbus, Goerlitz, Jeleniej Górze i Libercu.
Przed wyjazdem Ecke mówił Deutsche Welle, że SPD od dawna zabiega o rozbudowę sieci połączeń kolejowych w rejonie transgranicznym między Niemcami a Polską i Czechami.

Na środek transportu organizatorzy wybrali wagony silnikowe "Link" z bydgoskiej fabryki PESA. Polskie pociągi obsługują między innymi linię Berlin-Kuestrin-Gorzów Wielkopolski. Niemiecki przewoźnik NEB kupił od polskiego producenta jedenaście takich wagonów. Ważnym atutem wagonów PESY jest polska i niemiecka homologacja, co umożliwia bezkonfliktowe przekraczanie polsko-niemieckiej granicy.
Niespodziewana awaria

Jak pisze we wtorek "Tagesspiegel", nazwany "Liczyrzepą" na cześć legendarnej postaci z obszaru Karkonoszy pociąg zdołał przejechać ze stacji Gesundbrunnen w Berlinie do innej berlińskiej stacji Lichtenberg, po czym zepsuł się. Jeden z dwóch wagonów odmówił posłuszeństwa. "To wszystko złom" - cytuje gazeta dyrektora NEB Detlefa Broeckera. 130 polityków, dziennikarzy i gości musiało kontynuować podróż w drugim wagonie.

"Tagesspiegel" podkreśla, że sobotnia awaria nie jest wyjątkiem. Niemiecki przewoźnik walczy od tygodnia z coraz częstszymi uszkodzeniami spowodowanymi awarią pokładowych komputerów.

Awaryjność wagonów PESY wzrasta w przypadku łączenia składów, co zdarza się coraz częściej ze względu na rosnącą liczbę pasażerów. "Komputery nie współdziałają ze sobą" - mówi maszynista.

Szef NEB Broecker skarży się na złą współpracę z PESĄ. Pierwsza partia siedmiu wagonów, którą strona niemiecka kupiła w 2016 roku, też miała usterki, jednak polski producent przysłał do Berlina fachowców, którzy szybko je usunęli.
Skargi na serwis

Tego serwisu na miejscu już nie ma - mówi Broecker. "PESA twierdzi, że wymyślamy sobie awarie" - dodaje. Jak podkreśla, "po tych doświadczeniach" jego firma nie kupi kolejnych wagonów z Bydgoszczy.

Jak pisze "Tagesspiegel", polski producent ma też problemy z Deutsche Bahn. Niemiecki narodowy przewoźnik kupił 70 polskich pociągów do obsługi linii w Północnej Nadrenii-Westfalii i Hesji. Wagony "Links" dostarczone zostały z dwuletnim opóźnieniem. Po serii awarii wycofano je z ruchu po zaledwie trzech tygodniach. Trasa obsługiwana jest przez stary model pociągu. "Nowe pociągi to katastrofa" - pisała regionalna gazeta "Westfalenpost".

"Tagesspiegel" zaznacza, że ze względu na podwójną homologację polskie wagony "Link" są bezkonkurencyjne i nie można zastąpić ich pociągami innych producentów. A ze względu na plany rozbudowy połączeń kolejowych między Niemcami a Polską, potrzeba będzie jeszcze więcej składów.

Redakcja Polska Deutsche Welle :oops:
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 432 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28035
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-07-15, 12:54    [Cytuj]

Zniszczony most na nieczynnej linii kolejowej w okolicy Kruklanek (Grądy Kruklaneckie). Popularne miejsce wśród zakochanych i uwodzicieli. Znacie to miejsce?

Więcej: http://mazury.info.pl/atrakcje/most-kruklanki/

zwalony-most-1.jpg
Plik ściągnięto 725 raz(y) 161,07 KB

zwalony-most-2.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 135,68 KB

 
 
<|danielkrk

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 309
Wysłany: 2019-07-15, 14:28    [Cytuj]

szuwarek13 napisał/a:
"Tagesspiegel": Niemcy skarżą się na awarie pociągów z Polski

Niemiecka SPD i partnerskie partie z Polski i Czech prowadziły w miniony weekend kampanię wyborczą pod hasłem rozbudowy transgranicznych połączeń kolejowych. Awaria polskiego pociągu zakłóciła wspólną eskapadę.

Inicjatorem kolejowej podróży był poseł SPD z Saksonii Matthias Ecke. W dwudniowym wyjeździe uczestniczyli kandydaci do Parlamentu Europejskiego z partii współpracujących z niemieckimi socjaldemokratami - SLD z Polski, CSSD z Czech i PS z Francji. Postoje zaplanowano między innymi w Cottbus, Goerlitz, Jeleniej Górze i Libercu.
Przed wyjazdem Ecke mówił Deutsche Welle, że SPD od dawna zabiega o rozbudowę sieci połączeń kolejowych w rejonie transgranicznym między Niemcami a Polską i Czechami.

Na środek transportu organizatorzy wybrali wagony silnikowe "Link" z bydgoskiej fabryki PESA. Polskie pociągi obsługują między innymi linię Berlin-Kuestrin-Gorzów Wielkopolski. Niemiecki przewoźnik NEB kupił od polskiego producenta jedenaście takich wagonów. Ważnym atutem wagonów PESY jest polska i niemiecka homologacja, co umożliwia bezkonfliktowe przekraczanie polsko-niemieckiej granicy.
Niespodziewana awaria

Jak pisze we wtorek "Tagesspiegel", nazwany "Liczyrzepą" na cześć legendarnej postaci z obszaru Karkonoszy pociąg zdołał przejechać ze stacji Gesundbrunnen w Berlinie do innej berlińskiej stacji Lichtenberg, po czym zepsuł się. Jeden z dwóch wagonów odmówił posłuszeństwa. "To wszystko złom" - cytuje gazeta dyrektora NEB Detlefa Broeckera. 130 polityków, dziennikarzy i gości musiało kontynuować podróż w drugim wagonie.

"Tagesspiegel" podkreśla, że sobotnia awaria nie jest wyjątkiem. Niemiecki przewoźnik walczy od tygodnia z coraz częstszymi uszkodzeniami spowodowanymi awarią pokładowych komputerów.

Awaryjność wagonów PESY wzrasta w przypadku łączenia składów, co zdarza się coraz częściej ze względu na rosnącą liczbę pasażerów. "Komputery nie współdziałają ze sobą" - mówi maszynista.

Szef NEB Broecker skarży się na złą współpracę z PESĄ. Pierwsza partia siedmiu wagonów, którą strona niemiecka kupiła w 2016 roku, też miała usterki, jednak polski producent przysłał do Berlina fachowców, którzy szybko je usunęli.
Skargi na serwis

Tego serwisu na miejscu już nie ma - mówi Broecker. "PESA twierdzi, że wymyślamy sobie awarie" - dodaje. Jak podkreśla, "po tych doświadczeniach" jego firma nie kupi kolejnych wagonów z Bydgoszczy.

Jak pisze "Tagesspiegel", polski producent ma też problemy z Deutsche Bahn. Niemiecki narodowy przewoźnik kupił 70 polskich pociągów do obsługi linii w Północnej Nadrenii-Westfalii i Hesji. Wagony "Links" dostarczone zostały z dwuletnim opóźnieniem. Po serii awarii wycofano je z ruchu po zaledwie trzech tygodniach. Trasa obsługiwana jest przez stary model pociągu. "Nowe pociągi to katastrofa" - pisała regionalna gazeta "Westfalenpost".

"Tagesspiegel" zaznacza, że ze względu na podwójną homologację polskie wagony "Link" są bezkonkurencyjne i nie można zastąpić ich pociągami innych producentów. A ze względu na plany rozbudowy połączeń kolejowych między Niemcami a Polską, potrzeba będzie jeszcze więcej składów.

Redakcja Polska Deutsche Welle :oops:


Bo się [ ... ] nie znają. Muszą na szkolenie do PR w Gdańsku przyjechać. Żeby Pesowiaki działały w trakcji ukrotnionej jest potrzebny ultranowoczesny łącznik jak na trasie Gdynia - Hel jest używany :mrgreen:
ModEdit: usunięto obraźliwe określenie

IMG_20190502_104738.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 3,48 MB

Ostatnio zmieniony przez zenek 2019-07-15, 14:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 88 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3771
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-15, 21:08    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Znacie to miejsce?

Więcej: http://mazury.info.pl/atrakcje/most-kruklanki/
Oczywiście, oprócz samego mostu jest całkiem fajna ścieżka spacerowa po nasypie rozebranej linii w stronę dworca w Kruklankach.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6692
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-06, 10:15    [Cytuj]

danielkrk napisał/a:

Bo się [ ... ] nie znają. Muszą na szkolenie do PR w Gdańsku przyjechać. Żeby Pesowiaki działały w trakcji ukrotnionej jest potrzebny ultranowoczesny łącznik jak na trasie Gdynia - Hel jest używany :mrgreen:

Oczywiście w owej wpiętej między SA bonanzie nie zainstalowano gniazdek i kabla sterowania wielokrotnego, w wyniku czego taki pociąg musi prowadzić dwóch maszynistów: w przednim i tylnym SA, zamiast jednego gdyby bonanzy nie wpinać?

Tomek Janiszewski
 
 
<|danielkrk

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 309
Wysłany: 2019-08-07, 20:31    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
danielkrk napisał/a:

Bo się [ ... ] nie znają. Muszą na szkolenie do PR w Gdańsku przyjechać. Żeby Pesowiaki działały w trakcji ukrotnionej jest potrzebny ultranowoczesny łącznik jak na trasie Gdynia - Hel jest używany :mrgreen:

Oczywiście w owej wpiętej między SA bonanzie nie zainstalowano gniazdek i kabla sterowania wielokrotnego, w wyniku czego taki pociąg musi prowadzić dwóch maszynistów: w przednim i tylnym SA, zamiast jednego gdyby bonanzy nie wpinać?

Tomek Janiszewski

I tu Cię zaskoczę. Jadą w ukrotnionej z jednym maszynistą
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6692
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 09:53    [Cytuj]

danielkrk napisał/a:
Tomek J napisał/a:
danielkrk napisał/a:

Bo się [ ... ] nie znają. Muszą na szkolenie do PR w Gdańsku przyjechać. Żeby Pesowiaki działały w trakcji ukrotnionej jest potrzebny ultranowoczesny łącznik jak na trasie Gdynia - Hel jest używany :mrgreen:

Oczywiście w owej wpiętej między SA bonanzie nie zainstalowano gniazdek i kabla sterowania wielokrotnego, w wyniku czego taki pociąg musi prowadzić dwóch maszynistów: w przednim i tylnym SA, zamiast jednego gdyby bonanzy nie wpinać?

Tomek Janiszewski

I tu Cię zaskoczę. Jadą w ukrotnionej z jednym maszynistą

Zatem czego się tu właściwie czepiać, skoro należycie przystosowali bonanzę do nowej roli? Jak by zaszła taka potrzeba, to i drugą mogliby wpiąć, skoro jeden SA132/133/134/137 jest w stanie tachać pojedynczą. Zamiast bonanz można by wpiąć trzeci SA, ale może ten potrzebny jest w danej chwili gdzie indziej? Alternatywą mogłoby być złomowanie wszystkich bonanz wraz z wycofaniem polsatów z ruchu pasażerskiego (te ostatnie okazały się zresztą niebezpieczne czego dowiodła katastrofa pod Korzybiem gdzie zderzyły się dwa pociągi prowadzone polsatami jadącymi krótszym przedziałem maszynowym naprzód ponieważ maszyniści stojący przy pulpitach byli odwróceni tyłem do kierunku jazdy). Chyba lepiej siedzieć nawet i w nieklimatyzowanej bonanzie z pootwieranymi szeroko oknami niż stać w klimatyzowanym ale przepełnionym SA?

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2019-08-09, 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 476
Wysłany: 2019-08-10, 07:41    [Cytuj]

to co tu było przesunąłęm do innego tematu o wypadkach na przejeździe
Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2019-08-10, 07:56, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 432 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28035
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-10, 08:02    [Cytuj]

Nie wiedziałem czym jest przejazd kategorii D, więc sprawdziłem w wyszukiwarce. Są to przejazdy niewyposażone w systemy i urządzenia zabezpieczenia ruchu. Poniżej ten w Wólce Plebańskiej.



Na Mazurach tego typu przejazdy "bez sygnalizacji" często mają przed samym przejazdem wyprofilowany ostry zakręt zmuszający kierowcę do wzmożonej uwagi. Na takiej "długiej prostej" przez tory moim zdaniem powinny stać światła.
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 476
Wysłany: 2019-08-10, 08:31    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Na takiej "długiej prostej" przez tory moim zdaniem powinny stać światła.
hmmm
Ten przejazd wygląda nieco naczej niż na googlach. Linie P12 i linie spowalniające (takie jak przy "czarnych punktach"). Jezdnia naprawiona. Wygrodzenie słupkami optycznego prowadzenia U1a ...

A tak w ogóle to przesuń to do właściwego tematu
Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2019-08-10, 08:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Prem

Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 391
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-08-13, 14:38    [Cytuj]

Z Gazety olsztyńskiej:
Cytat:

Na przełomie sierpnia i września na trasę Szczytno-Pisz wrócą pociągi. PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały już perony na stacjach w Piszu oraz na kilku przystankach. Dodatkowo ma być wyremontowany most kolejowy na Pisie.
Nowe tory, perony i przystanki. Prace przy przebudowie linii kolejowej na odcinku Szczytno-Pisz powoli dobiegają końca. Jak informują Polskie Linie Kolejowe, ruch pociągów ma być tu wznowiony na przełomie sierpnia i września br. A to bardzo dobra wiadomość dla podróżujących.
Zmodernizowano już perony na stacjach w Piszu i Szczytnie oraz na przystankach: Jeruty, Świętajno, Kolonia, Ruciane – Nida Zachód, Ruciane – Nida, Szeroki Bór. Ten ostatni po interwencji posła Jerzego Małeckiego jest bliżej Szerokiego Boru Piskiego. Na ukończeniu jest z kolei budowa peronu na przystanku Olszyny. Remont linii nr 219, wart około 290 mln zł., to największa inwestycja w kolej na Mazurach od wielu lat. Przypomnijmy. Prace na torach ruszyły w marcu 2018 roku. Przedsięwzięcie podzielono na dwa etapy.
Najpierw ruszyła wymiana torów na odcinku Pisz-Ełk. Później ciężki sprzęt pojawił się na trasie Pisz-Szczytno. W przypadku pierwszego etapu, remont się przedłuża. — Odcinek Pisz-Ełk oddany zostanie w drugim kwartale 2020 roku. Na tym dystansie niezbędne do wykonania są dodatkowe prace — informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK S.A. — Chodzi o kompleksową wymianę konstrukcji na dwóch mostach kolejowych w Piszu i Ełku. Zakres robót określiła specjalnie przeprowadzona ekspertyza. Prace na moście w Piszu obejmą wymianę wyeksploatowanych elementów konstrukcji, w tym przede wszystkim przęseł. Wzmocnione zostaną przyczółki. Na obiekcie zostanie ułożony też nowy tor.
Na 57-kilometrowej trasie między Szczytnem a Piszem ułożono już nowe tory. Jak zapewnia inwestor ma być szybciej i wygodniej. — Zmodernizowane obiekty oferują podróżnym lepszą obsługę. Po przebudowie są wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu — mówi Karol Jakubowski. — Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się także po zmroku. Wygodę umożliwią nowe ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska. Zamontowane zostaną także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się: pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe.
Modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Ełk na odcinku Szczytno – Pisz – Ełk realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. W sumie zmodernizowanych zostanie 14 przystanków i 4 stacje. Podróżujący będą mogli korzystać z odbudowanej stacji w Drygałach w gminie Biała Piska, a także z nowego przystanku Pisz-Wschodni. Dzięki wymianie torów na ponad 100-kilometrowej trasie pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2 godz. Skorzystają mieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły oraz turyści. Inwestycja jest nie bez znaczenia również dla stacjonujących w Bemowie Piskim wojsk NATO.
 
 
<|Tobo

Pomógł: 46 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 3321
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2019-08-13, 17:07    [Cytuj]

Termin ciekawy biorąc pod uwagę, że na trasie jeszcze torów nie ma wszędzie...
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6692
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-14, 15:43    [Cytuj]

Długo milczano na temat linii niby to nie mazurskiej cjhoć dla Mazur a przynajmniej ich południowej części kluczowej, ale...
Cytat:
Kolej wraca na północne Mazowsze. Umowa na modernizację trasy Ostrołęka - Chorzele

Będzie lepszy dostęp do kolei w północno-wschodniej części woj. mazowieckiego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację trasy Ostrołęka -–Chorzele. Dzięki inwestycji wrócą pociągi na nieczynną od 18 lat linię. To zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu. Wartość inwestycji to 314,7 mln zł netto.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe sp. z o. o. podpisały umowę za 314,7 mln zł netto na modernizację linii kolejowej na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Inwestycja ma strategiczne znaczenie zwłaszcza dla północno-wschodniej części Mazowsza. Po zakończeniu prac będzie możliwe wznowienie ruchu pociągów. Zapewni to lepszy dojazd mieszkańców gmin położonych wzdłuż linii kolejowej do Warszawy i do powstających w Chorzelach fabryk. Zyska lepsze warunki transport towarowy.

Wygodne podróże z nowych peronów

Dzięki modernizacji poróżni wygodniej wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanków Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Komfortową obsługę zapewnią nowoczesne perony wyposażone w nowe ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace na odcinku Ostrołęka-Chorzele obejmą prawie 60 km torów.

Szybciej i bezpieczniej

Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami do 80 km/h. Przebudowanych zostanie 20 obiektów inżynieryjnych w tym 14 przepustów i 6 mostów. W ramach prac wymieniona zostanie m.in. konstrukcja 250-metrowego mostu na rzece Narew.

Sprawne podróże zapewni nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy poziom bezpieczeństwa. Roboty planowane są od 2020 roku, a zakończenie w 2022 r. Projekt realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ubiega się o finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

Inwestycja w liczbach

4 stacje
4 przystanki
57 km linii kolejowej
35 przejazdów kolejowo-drogowych
6 mostów
14 przepustów
19 rozjazdów
lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym

.https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/kolej-wraca-na-polnocne-mazowsze-umowa-na-modernizacje-trasy-ostroleka-chorzele-4309/

I komentarz z mojej strony. Podobnie jak w przypadku babranej obecnie linii Szczytno - Ełk, na początek ma być minimalistycznie. W porównaniu ze stanem z 1988 roku kiedy to wracałem tamtędy do domu na przepustki ze służby na wojskowym pododziele w Lipowcu k. Szczytna wypada z obiegu część stacji degradowanych do rangi przystanków. Od Ostrołęki licząc: Zabiele Wielkie oraz Parciaki (chłe chłe chłe, kto kiedyś pisał o niej "wielka stacja rozrządowa" :lol: :-P , twierdząc zarazem że skoro ona leży w ruinie to sens odbudowy całej linii staje się problematyczny), zostają zaś Grabowo, Jastrząbka i Chorzele. Stacje Nowa Wieś Kościelna oraz Olszewka już wtedy były zdegradowane. Ponadto jak wynika z artykułu - całkowitej anihilacji ulega przystanek Raszujka (blisko Chorzel) Dalsza część linii, o której w artykule nie piszą (Chorzele - Wielbark - - Szymany - Szczytno) leży już w gestii Warm-Maz. No ale równocześnie zniknie patatajnia 40km/h więc drastyczne zmniejszenie gęstości mijanek dasie przeboleć. Natomiast niepowetowaną szkodą będzie dla mnie rozbiórka mostu w Ostrołęce. Nie mam złudzeń co do tego że nowy będzie choćby trochę dorównywał mu pod względem piękna :cry:

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2019-08-14, 15:49, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH