FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2014-12-23, 19:07
Na kolejowym szlaku
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 460 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 30716
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2020-06-14, 16:58    [Cytuj]

Od dziś, 14 czerwca nastąpią zmiany w rozkładzie jazdy pociągów w województwie warmińsko-mazurskim. Na wyremontowanej linii Olsztyn – Szczytno – Pisz – Ełk pojawią się 2 dodatkowe pary pociągów. Ktoś z Was jeździ na Mazury koleją?
 
 
~Prem

Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 446
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-06-14, 19:02    [Cytuj]

Ja jeżdżę po Mazurach koleją.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 460 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 30716
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2020-06-14, 19:12    [Cytuj]

A pozostali?
 
 
waalky

Wiek: 62
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 71
Skąd: B-B
Wysłany: 2020-06-14, 22:59    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Ktoś z Was jeździ na Mazury koleją?

Jeździł i to często.
Onegdaj jak czarterowałem swoje Tango, jeździłem co tydzień lub dwa bezpośrednim pociągiem z Bielska-Białej. Wysiadałem rano w Wilkasach, szedłem do przystani Silnova. Tam odbierałem jacht, naprawiałem, sprzątałem i wydawałem nowej załodze. Po czym po południu wsiadałem w ten sam pociąg w drogę powrotną.
Niestety w kolejnym sezonie to połączenie zostało zlikwidowane.
Gdyby istniało nadal, na pewno nie jeździł bym na Mazury samochodem.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 460 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 30716
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2020-06-15, 18:40    [Cytuj]

Cytat:
Modernizacja linii 38 może być ograniczona do odcinka Ełk – Wydminy. Reszta po 2023 roku?

Remont linii kolejowej 38 prawdopodobnie będzie realizowany do 2023 roku w ograniczonym zakresie. PKP PLK tak przygotowały przetarg, że w ramach zamówienia podstawowego znalazł się tylko odcinek od Ełku do Wydmin. Bez elektryfikacji, choć z przygotowaniami do niej.
PKP PLK poszukują wykonawcy modernizacji linii 38 od kilkunastu dni. Linia ma być modernizowana i elektryfikowana po to, aby przejazd od Olsztyna do Ełku możliwy był bez zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową (trakcja elektryczna kończy się w Korszach). Prace miały rozpocząć się w lipcu tego roku, jednak, po rozszerzeniu planowanego zakresu robót (chodzi o wzrost prędkości maksymalnej na linii z obecnych 80 km/h do 160 km/h), rozpoczną się w 2021 roku. Jest jednak mało prawdopodobne, że cała linia zostanie zmodernizowana do końca 2023 roku.

– Zgodnie z zapisami postępowania przetargowego, inwestycja będzie realizowana do 2023 roku. W zakresie podstawowym zawarto prace na odcinku Ełk – Wydminy, zaś w ramach jednej opcji zawarto prace na odcinku Wydminy – Giżycko oraz drugiej – elektryfikację – powiedział Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.

W praktyce oznacza to, że od kwoty jaką zaoferuje wykonawca prac, będzie zależało, czy PKP PLK zdecyduje się na powierzenie mu również elektryfikacji i wykonania odcinka Wydminy – Giżycko (to ponad 70% długości linii). Jeśli najkorzystniejsza oferta będzie zbyt droga, linia 38 będzie modernizowana także po 2023 roku. Wówczas zmodernizowany zostanie odcinek Ełk – Wydminy, powstaną też niektóre nowe elementy srk i teletechniczne od Ełku do Giżycka oraz przygotowane zostaną fundamenty dla słupów trakcyjnych.

Oferty w przetargu na kompleksową przebudowę linii 38 poznamy 16 lipca, o ile PKP PLK nie zmieni terminu otwarcia kopert z propozycjami potencjalnych wykonawców.



Więcej:https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/modernizacja-linii-38-moze-byc-ograniczona-do-odcinka-elk--wydminy-reszta-po-2023-roku-97199.html
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7012
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-15, 23:21    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
A pozostali?

W jaki sposób docieram z Warszawy na Mazury na rejs - wszyscy wiedzą. Zdarzała się jednak sytuacja wręcz odwrócona: dopłynąwszy z Warszawy do Giżycka "Leśnym Dziadkiem" ruszałem na kilkudniowe mikolskie kółeczko, szczególnie gdy trafiał się wydłużony weekend 15 sierpnia. No i gdy była sposobność - wybierałem się z Węgorzewa do Kętrzyna pociągiem turystycznym. Zaliczanie linii Szczytno - Pisz - Ełk po remoncie owszem mam w planach. Przyjemnie będzie popatrzeć na odbudowane stacje Spychowo i Drygały które przed remontem były tylko zapyziałymi przystankami.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2020-06-15, 23:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 460 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 30716
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2020-07-04, 12:10    [Cytuj]

Dworzec kolejowy w Giżycku w tej chwili. :-P

dworzec-kolejowy-gizycko.jpg
Plik ściągnięto 550 raz(y) 130,5 KB

 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7012
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-04, 16:24    [Cytuj]

A więc jednak całkiem popularny i potrzebny jest ten śmieszny pociąg z Gdyni do Warszawy przez Białystok, i dalej do Krakowa. Na dodatek przez (polityka? ;-) ) Włoszczowę Północ!

Tomek Janiszewski
 
 
~najmita

Pomógł: 88 razy
Wiek: 66
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 7149
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2020-07-04, 17:30    [Cytuj]

Kiedyś tylu ludzi mieściło się w jednym wagonie przy pustym korytarzu :lol:

PS. Nie wspominając o miejscach w kibelku...
Ostatnio zmieniony przez najmita 2020-07-04, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 7 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 539
Wysłany: 2020-07-06, 07:59    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
... śmieszny pociąg z Gdyni do Warszawy przez Białystok, i dalej do Krakowa. ....
Ten "śmieszny" pociąg przez pewien czas miał oficjalną nazwę "Tour de Pologne" i łączył Katowice z 3miastem via Opoczno Płd, Wa-wa, Biały stok, Giż (właśnie) ... Sam z niego kilka razy skorzystałem od Opoczna zaczynając :) Teraz widzę, że rusza z Krakowa (35104) i "zaczepia" jeszcze Tomaszów Maz... Skierniewice... Rusza z Krakowa o 7:36 a w 3miescie jest o 21:22 (Gdynia). A odpowiednio dla mnie: Z Opoczna 9:13 a w Giżycku o 16:23. W zasadzie wolę jazdę samochodem bo i szybciej i o dowolnej porze...
Dodam tylko, ze to jedyne bezpośrednie połączenie
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7012
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-07, 09:58    [Cytuj]

Cytat:
Warmia: Pierwsza od lat nowa bocznica uruchomiona dzięki współpracy PLK z prywatną firmą
Jakub Madrjas ⚫ 06.07.2020 ⚫ 51

W miniony piątek (3 lipca) w fabryce Egger w Biskupcu Reszelskim zainaugurowano działalność bocznicy kolejowej. Do zakładu wjechał pierwszy, a zatem historyczny transport kolejowy.
Jak informuje odbiorca, ładunkiem był klej z niemieckiej fabryki Grupy Egger w Wismarze. Skład inaugurujący pracę bocznicy miał jednocześnie charakter testowy dla wdrożonych procedur i procesów. Już wkrótce zakład planuje uruchomienie stałych dostaw składów transportujących klej. Tą drogą będzie przywożony także surowiec w postaci zrębki i drewna okrągłego. W zależności od zapotrzebowania i możliwości optymalizacji łańcucha logistycznego planowany jest także wywóz z fabryki gotowych produktów – czytamy w informacji.

Transport koleją jest możliwy dzięki modernizacji przez PLK infrastruktury kolejowej na trasie Czerwonka – Biskupiec Reszelski, a także samej stacji w Biskupcu Reszelskim. Porozumienie w tej sprawie podpisano dwa lata temu, a przebieg prac relacjonowaliśmy tutaj. Wartość modernizacji to 18,6 miliona złotych. Przyfabryczną bocznicę w całości zbudowała firma Egger. Jak podkreśla, jest to pierwszy od wielu lat tego typu obiekt zbudowany „od zera” w województwie warmińsko-mazurskim. Jego budowa to szansa na rozwój lokalnej infrastruktury kolejowej.

Obsługę bocznicową poprowadzi licencjonowany operator, który zapewni bezpieczny i sprawny przepływ na terenie zakładu. – Zrównoważony rozwój jest jednym z priorytetów Grupy Egger. Stąd także nasze nastawienie na transport kolejowy, który jest ekologiczną alternatywą względem transportu drogowego. Uruchomienie bocznicy jest spełnieniem złożonych wcześniej obietnic, dotyczących ograniczenia transportu przez miasto – podkreślił Michał Serafin, Dyrektor Logistyki i Członek Zarządu Egger Biskupiec cytowany w komunikacie. Planowany ruch kolejowy ma odbywać się w miarę możliwości poza godzinami szczytu, tak aby jego wpływ na ruch lokalny był jak najmniejszy.


.https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/warmia-pierwsza-od-lat-nowa-bocznica-uruchomiona-dzieki-wspolpracy-plk-z-prywatna-firma--97545.html

Tak prawdę mówiąc wahałem się czy nie wrzucić tego newsa do tematu o S-16. Wszak Biskupiec leży przy tej drodze, i uruchomienie alternatywnego transportu kolejowego sprawi że mniej TIRanozaurów będzie przewalało się przynajmniej na zachód od tego miasta (firma znajduje się w rękach niemieckich). Ale i transportów w kierunku wschodnim niedasie wykluczyć, tym samym udrożnienie toru między Biskupcem a Orzyszem zmniejszyłoby presję na budowę odcinka S-16 przez WJM. W obecnej sytuacji firma nie musi nawet starać się wypuszczać transportów poza godziami szczytu do czego zobowiązuje się w ostatnim akapicie tekstu, bowiem między Biskupcem a Czerwonką kolejowy ruch lokalny nie istnieje, od Czerwonki zaś do Poznania i dalej do Niemiec ciągnie się dwutorowa magistrala. Taka kolejowa S-16. Choć najpewniej autor tekstu miał na myśli wpływ ruchu pociągów na drogowy ruch lokalny tam gdzie bocznica przecina drogi. To też nie w pełni logiczne: jeden pociąg na przejazdach drogowych miałby bardziej zakłócać ruch niż równoważny mu sznur TIRanozaurów ciągnących do samej niemieckiej granicy?

Tomek Janiszewski
 
 
~najmita

Pomógł: 88 razy
Wiek: 66
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 7149
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2020-07-07, 10:38    [Cytuj]

Zawsze wydawało mi się, że firma Egger jest firmą Austriacką. Kiedyś nawet próbowałem zatrudnić się w jej oddziale w północnej Anglii.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 460 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 30716
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2020-07-07, 10:55    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Zawsze wydawało mi się, że firma Egger jest firmą Austriacką. Kiedyś nawet próbowałem zatrudnić się w jej oddziale w północnej Anglii.


Mądre samorządy pilnują, aby każda większa firma działająca na ich terenie miała siedzibę u nich. Taki mały szczegół zapewnia wpływy podatkowe. W Biskupcu działa firma Egger Biskupiec Sp. z o.o. Z kolei firma Egger Polska ma siedzibę w Poznaniu.
 
 
~najmita

Pomógł: 88 razy
Wiek: 66
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 7149
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2020-07-07, 11:24    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
najmita napisał/a:
Zawsze wydawało mi się, że firma Egger jest firmą Austriacką. Kiedyś nawet próbowałem zatrudnić się w jej oddziale w północnej Anglii.


Mądre samorządy pilnują, aby każda większa firma działająca na ich terenie miała siedzibę u nich. Taki mały szczegół zapewnia wpływy podatkowe. W Biskupcu działa firma Egger Biskupiec Sp. z o.o. Z kolei firma Egger Polska ma siedzibę w Poznaniu.


Odnosiłem się do wypowiedzi TomkaJ, że firma znajduje się w rękach niemieckich.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7012
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-07, 12:22    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Odnosiłem się do wypowiedzi TomkaJ, że firma znajduje się w rękach niemieckich.

Na jedno wychodzi, jedni i drudzy szprechają tak samo, z Austrii też wywodzi się "najsłynniejszy" spośród Niemców ;-) Po prawdzie to zasugerowałem się tym oto fragmentem:
Cytat:
Jak informuje odbiorca, ładunkiem był klej z niemieckiej fabryki Grupy Egger w Wismarze.

Zatem dziękuję za sprostowanie. Istotne dla tematu było to że pociągi z Biskupca będą jeździć na południowy zachód a więc w stronę Olsztyna a nie Ełku. Aczkolwiek na w dalszej perspektywie celowe może okazać się również uruchomienie przewozów z kierunku wschodniego, szczególnie gdyby miało chodzić o dowóz drewna do fabryki.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2020-07-07, 12:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
~najmita

Pomógł: 88 razy
Wiek: 66
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 7149
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2020-07-07, 12:57    [Cytuj]

Nie wiem jakiego materiału drzewnego używają w Biskupcu, ale do produkcji płyt OSB wykorzystuje się wszelkie odpady i zużyte przedmioty wykonane z drewna, np: stare meble, stare elementy budowlane, itp.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Wiek: 57
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7012
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-07, 14:04    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Nie wiem jakiego materiału drzewnego używają w Biskupcu, ale do produkcji płyt OSB wykorzystuje się wszelkie odpady i zużyte przedmioty wykonane z drewna, np: stare meble, stare elementy budowlane, itp.

Znaczyłoby to że celowe byłoby przywrócić ruch kolejowy także z kierunku północnego i południowego, tj na liniach odpowiednio Czerwonka - Lidzbark Warmiński - Sągnity, oraz Biskupiec - Szczytno, bo i tam mógłby się znaleźć surowiec. Niestety ta pierwsza została doszczętnie zaorana kilka lat temu, na drugiej zaś urządzono śmieszkę rowerową :evil:

Tomek Janiszewski
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 460 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 30716
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2020-07-07, 14:08    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Nie wiem jakiego materiału drzewnego używają w Biskupcu, ale do produkcji płyt OSB wykorzystuje się wszelkie odpady i zużyte przedmioty wykonane z drewna, np: stare meble, stare elementy budowlane, itp.


Są to raczej odpady tartaczne niż lakierowane śmieci typu stare meble.
 
 
~Prem

Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 446
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-07-10, 19:24    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
A więc jednak całkiem popularny i potrzebny jest ten śmieszny pociąg z Gdyni do Warszawy przez Białystok, i dalej do Krakowa.

A wiecie, że jest inny, śmieszny pociąg? Z Warszawy do Olsztyna przez Malbork - Elbląg. Ostatnio w Iławie prawie się na niego nabrałem.
 
 
<|Sza-man

Pomógł: 7 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 539
Wysłany: 2020-07-10, 22:38    [Cytuj]

no dobra...pociąg 28100 z Lublina do Szczecina "Bolko"... i teraz uwaga, bedę podawał stacje pośrednie te wazniejsze z punktu widzenia trasy właśnie:
1 Radom... no ok.
2. Kielce... hmmmm
3. Włoszczowa... Teraz się będzie działo :)
4. Katowice
5. Opole
6. Wrocław
7. Legnica .. teraz będą jaja...
8. Głogów
9. Zielona Góra ... a co...
10. Rzepin
11. Kostrzyn
12 Gryfino
Czas jazdy od 5:20 (z Lublina) do 17:39 (do Szczecina)
Da się? da! Ile to kilometrów? tak z mapy googla linie proste między w/w punktami dało 850 km

bolko.png
Plik ściągnięto 1 raz(y) 173,01 KB

Ostatnio zmieniony przez Sza-man 2020-07-10, 22:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH