FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

N Fun Yachting

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zmniejszyc obroty w silniku Johnson 8 km. 1996 r?
Autor Wiadomość
Gasior

Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-05-23, 22:34   Jak zmniejszyc obroty w silniku Johnson 8 km. 1996 r? [Cytuj]

Witam
Chcialbym uzyskac jak najmniejsze obroty silnika, potrzebne do trolingu. Silnik ciagnie lodz zbyt mocno, chcialbym uzyskac predkosc mniejsza do ciagania plecionki. W jaki sposob zmniejsze obroty silnika bez uszkodzenia sprzetu. Dziekuje z gory za odpowiedz. Pozdrawiam.
Ps. Powinnienem kupic slabszy silnik:-)
 
 
aleksiasty

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 757
Wysłany: 2014-05-25, 19:01    [Cytuj]

Sama zmiana obrotów może być trudna, ale prędkość łatwo zmniejszyć zmieniając skok śruby.
Można poszukać oryginalnej śruby o mniejszym skoku, albo adaptować śrubę dedykowaną do Wichra o regulowanym skoku.
 
 
richiS52

Wiek: 65
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 91
Skąd: Bochum/Niemcy
Wysłany: 2014-05-25, 20:04    [Cytuj]

Ciągać za rufą "dryf" kotwę ;-)
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28631
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2014-05-25, 21:43    [Cytuj]

richiS52 napisał/a:
Ciągać za rufą "dryf" kotwę ;-)


O! To nie jest wcale taki głupi pomysł...
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28631
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2014-05-25, 21:45    [Cytuj]

Właśnie przeczytałem, że niektórzy wędkarze używają do tego niebieskich toreb z ikei ;-)
 
 
Gasior

Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-05-26, 06:26    [Cytuj]

Hehe. I dodatkowo czasze spadochronową:-). Pomysł z kotwą ciekawy, moze nie az tak jak z torba typu ikea:-) ale to odpada. Bedziemy kombinowac z mniejsza sruba. Myslelismy nad zmiana mieszanki, tak by silnik.chodzil wolniej ale podobno mozna wtedy zalatwic zawory. Wszystko to teoryzowanie, chcielibysmyto zastosowac. Moze ktos juz taki zabieg przeprowadzal? Chetnie wyslucham wszelkich pomyslow.
Pozdrawiam
 
 
aleksiasty

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 757
Wysłany: 2014-05-26, 11:06    [Cytuj]

Zaworów nie da się uszkodzić z bardzo prozaicznej przyczyny:
W tym silniku nie ma zaworów, bo to raczej dwusuw.
Zmiana składu mieszanki i tak nie pozwoli zejść z obrotami poniżej "magicznej" granicy 700RPM, czyli z 15% poniżej dotychczasowych, jeśli silnik jest prawidłowo ustawiony.
Poniżej tych obrotów silnik zakrztusi się i zdechnie, bo tak jest zaprojektowany.

I jeszcze jedna uwaga: nie napisałem o mniejszej śrubie, tylko o śrubie o mniejszym skoku.
Skok nie ma żadnego związku z wielkością.
To parametr mówiący o tym, jak daleko śruba przepchnie wodę podczas jednego obrotu.
Średnio jest to 10cali czyli ok. 25cm ale na poszerzonej "Wichrowej" regulacji można zejść nawet poniżej 10cm, czyli uzyskać ustawienie typowo uciągowe do przepychania tratew z drewnem po Jenisieju.
Ostatnio zmieniony przez aleksiasty 2014-05-26, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gasior

Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-05-26, 11:53    [Cytuj]

Silnik jest czterosuwowy. Jesli chodzi o srube to juz kumam o co chodzi. Dzieki za wytlumaczenie. Pozdrawiam
 
 
richiS52

Wiek: 65
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 91
Skąd: Bochum/Niemcy
Wysłany: 2014-05-26, 18:40    [Cytuj]

Gasior napisał/a:
Silnik jest czterosuwowy......

Cos Ty tu nam oczy mydlisz, w poście powyżej piszesz !?

Cytat:
Myslelismy nad zmiana mieszanki, tak by silnik.chodził wolniej ale podobno można wtedy załatwić zawory."

Silnik czterosuwowy nie spala mieszanki :mrgreen:
Myślę że nie wiesz jaki silnik posiadasz, a dryfkotwa spełnia moje oczekiwania, troluje Yamaha, 9,9 Km i czasami gazu muszę dodać, bo za wolno płynę ;-)
PS; Dryfkotwę używam tylko wtedy, gdy troluje z wiatrem, lub z prądem na rzece, ale używam jej bardzo rzadko ;-)

Do jakiej łodzi jest ten Johnson 8 Km zapięty?
 
 
aleksiasty

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 757
Wysłany: 2014-05-26, 19:07    [Cytuj]

richiS52 , każdy silnik spalinowy spala mieszankę, tyle, że paliwowo-powietrzną, a większość dwusuwów ma do tego domieszany olej.
Co do braku zaworów, to oczywiście mój błąd, bo skądeś mi się ubzdurało, że rok produkcji tej katarynki to 1976, co i tak nie zmienia faktu, że każdy mały silnik ma poważne problemy z pracą na ekstremalnie małych obrotach, czyli poniżej 600RPM
 
 
Gasior

Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-05-26, 19:16    [Cytuj]

Silnik jest z 1996 roku, czterosuwowy, 8 konny i tak chodzilo mi o mieszanke paliwo - powietrze. Zatem bedziemy probowac z ojcem zastosowac dryfkotwe. Pozdrawiam

PS. Nikomu nie chce mydlic oczu :), jesli gdzies sie niejasno wyrazilem to przepraszam, wynika to z mojej niewiedzy.
Ostatnio zmieniony przez Gasior 2014-05-26, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
richiS52

Wiek: 65
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 91
Skąd: Bochum/Niemcy
Wysłany: 2014-05-26, 19:21    [Cytuj]

No i wszystko jasne, mnie chodziło po głowie, mieszanka paliwo-olej, jak w dwusuwie ;-)
Ostatnio zmieniony przez richiS52 2014-05-26, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH