FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2012-11-28, 03:32
evinrude 9,9hk
Autor Wiadomość
merek

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 11
Wysłany: 2012-05-31, 21:58   evinrude 9,9hk [Cytuj]

Witam może ktoś podpowiedzieć mi co się dzieje? mam silnik Evinrude 9,9 hk. przy odpalaniu czasem tylko strzeli wymieniałem świece cewki od takiego modelu i dalej jest tak samo iskra jest paliwo dostaje nie wiem co jest grane
 
 
kemot
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-31, 22:35    [Cytuj]

a "ssanie " działa ?
 
 
merek

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 11
Wysłany: 2012-05-31, 22:56    [Cytuj]

tak działa i dziwi mnie to że nawet jak mu podlałem pod świece jest tak samo strzeli i nic :-/
 
 
kemot
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-31, 23:00    [Cytuj]

sprawdź ciśnienie w cylindrach
 
 
merek

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 11
Wysłany: 2012-05-31, 23:41    [Cytuj]

a co do ciśnienia to jakie powinno być?
Ostatnio zmieniony przez merek 2012-05-31, 23:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
merek

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 11
Wysłany: 2012-05-31, 23:46    [Cytuj]

właśnie o tym nie pomyślałem :-| znaczy że mógł być przegrzany przez poprzedniego właściciela i są tego skutki uboczne :-/ nie podobała mi się cewka podtopiona. ok zobaczymy po sprawdzeniu ciśnienia :
 
 
merek

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 11
Wysłany: 2012-06-01, 09:20    [Cytuj]

Wszystko zgadza się nie wiele zostało ciśnienia z tego wynika że silnik był przegrzany i to nie słabo i nie wiem czy coś mu jeszcze pomoże . Dzięki kolego za rade
Ostatnio zmieniony przez merek 2012-06-01, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kemot
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-01, 11:48    [Cytuj]

nie znam silnika...
to 2T czy czterosuw?

nie poddawaj się tak łatwo, czasami niewielkim nakładem pracy da się usunąć usterkę,
Jeśli jesteś z okolic W-wy pomogę osobiście
Ew. podrążymy temat zdalnie...
Ostatnio zmieniony przez kemot 2012-06-01, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
merek

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 11
Wysłany: 2012-06-01, 12:07    [Cytuj]

To jest 2T takie same jak Jonsony serce niczym się nie różni. Myślisz że wymiana pierścieni oczywiście i uszczelek mogła by uleczy ten silnik czy masz jakieś pomysły ?
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2012-06-01, 12:19    [Cytuj]

Szczerze powiedziawszy, to chyba najlepiej ten silnik zezłomować. To straszny staroć i z częściami mogą być poważne problemy a nigdy nie ma pewności czy uszkodzenie nie jest bardziej rozległe, np. poza podtopioną cewką szlag mógł też trafić inne elementy układu zapłonowego, mogą być wypalone uszczelki itp.
 
 
~Adam Żyszkowski

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 1229
Skąd: Strzyboga
Wysłany: 2012-06-01, 12:41    [Cytuj]

merek napisał/a:
To jest 2T takie same jak Jonsony serce niczym się nie różni. Myślisz że wymiana pierścieni oczywiście i uszczelek mogła by uleczy ten silnik czy masz jakieś pomysły ?


kemot 2T to po prostu zweitakt, czyli oleju do paliwa mus nalać :-)

merek dwusuwy są proste jak schemat cepa, tam w zasadzie nie ma się co zepsuć. Jeżeli ma paliwo i iskrę to poszukałbym po stronie zapłonu, może być rozregulowany, czyli iskra pada nie w tym momencie co powinna. Z Twojego postu wynika, że silnik czasem strzeli (rozumiem, że w gaźnik), to tym bardziej wskazuje na rozregulowany zapłon.

Przypuszczam, że silnik Twój jest dwucylindrowy (ma aż 9,9hp), może są po prostu zamienione miejscami fajki na świecach?

Pierścienie i uszczelki to ostateczność, według mnie, ale ciśnienie w cylindrach możesz sprawdzić. Każdy przyzwoity mechanik samochodowy powinien mieć odpowiednie urządzenie do tego. Przy próbie uruchomienia powinieneś czuć na szarpance jak "przeskakuje" kompresja w cylindrze (cylindrach). Nie rozkręcaj go za szybko.

Nie wiem skąd jesteś, ale możesz go zawieźć też do jakiegoś serwisu motorowodnego. Moje suzuki 9,9dt w zeszłym roku chodziło tylko na niskich albo prawie maksymalnych obrotach :-) Zawiozłem je do [informacja komercyjna], ten zmienił jakąś dyszę w gaźniku, coś tam poprawił i silnik teraz hula jak malowanie. Tylko pijus straszny w porównaniu z hondą 5km, ale cóż, 2x mocniejszy dwusuw musi więcej chlać ;-)

AdminEdit: Wyedytowano nazwę i lokalizację serwisu. Tego typu informacje mogą być wysłane na PW lub umieszczone w działach komercyjnych.
Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2012-06-01, 12:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
merek

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 11
Wysłany: 2012-06-01, 12:53    [Cytuj]

Zmieniłem elektrykę zapłon itp. a jak strzela to właśnie nie w gaznik puści chmurę i nic.
kombinacje robiłem i z kablami nie pomaga
 
 
kemot
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-01, 13:47    [Cytuj]

jeśli to 2T to pozostaje sprawdzić czy pierścienie nie przekleiły sie od nagaru - czasami wystarczy rozebrać oczyścić i działa.
Tak jak pisał Adam , 2T jest wyjątkowo proste w budowie i diagnoza po dostaniu sie do tłoków powinna być prosta
Jesli będziesz go wyrzucał to rzucaj w moją strone ;-)
 
 
merek

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 11
Wysłany: 2012-06-01, 14:47    [Cytuj]

Jak jesteś zainteresowany złomkami to jestem w stanie coś załatwić zależy co cię interesuje?
 
 
raczekp1

Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 128
Wysłany: 2012-06-01, 17:27    [Cytuj]

masz szczescie posiadac jeden z najlepszych silników 2suwowych z grupy małych silników.juz takch nie robią wiec złomowac nie warto.

sam widziłem jak dla goscie wywaliło dziure, korbowód dolnego tłoka wybił dziure w bloku,
gosc na górnym cylindrze przepłynał jezioro do przystani

sam miałem takie 2 silniki/wciaz pływają u nowych włascicieli/ i robiłem remont w jednym silniku bedącym na stanie kolegi.wiec moge powiedzic ze znam je jak własna kieszen, znam od srubki.

mysle ze mogłęs zamienic kolejnsc kabli idących z cewki na świece.typowy objaw takie strzelanie.

a co do kompresji to w tym remontowanym po wymianie pierscien 8.5bar/120psi na kazdym cylindrze

jesli twój był przygrzany to na bank termostat siadł,zamknieta pozycja. doszło do przedrzania głowicy i jej zwichrowania.
wiec szlif głowcy za 20zł+ nowa uszczelka + termostat i jazda
 
 
merek

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 11
Wysłany: 2012-06-01, 22:23    [Cytuj]

Ok tylko podajcie jakieś namiary kto się tym zajmuje mieszkam blisko warszawki ;-)
tylko proszę o te namiary na e mail bo widzę że zaraz kasują wiadomości albo cośtu widze że można wysłać wiadomość prywatną. Dzięki z góry :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH