FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

MTSW 2019

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2013-05-30, 00:10
bom grota
Autor Wiadomość
~Sławek
Sławek

Pomógł: 106 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7263
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2011-10-31, 22:57    [Cytuj]

Zagle oprócz oczywiście 3 DL , czy jak im tam maja kontrukcje panelowa. Od pewnego czsu chodzi mi po łysej głowie pomysł aby zmieniac profil ( krój zagla ) w zaleznosci od prędkosci i tak jak zauwazył Rober kata natarcia.. Kto wie , czy za jakis czas panel nie nie będzie się hował lub wydłużał w panelu. Takie regulowane zagle. Dobra, ok wiem ,że odleciałem idę po piwo :mrgreen:

Sławek
 
 
kemot
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-31, 22:59    [Cytuj]

przynieś dwa :mrgreen:
 
 
Szaman3
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-31, 23:01    [Cytuj]

Sławek, zrób sobie wysuwane klapy na żaglu :lol:
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 186 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13250
Wysłany: 2011-10-31, 23:09    [Cytuj]

I wprowadźmy dodatkowe komendy do kursu na patent.

Flapy 20,
Flapy 10
Falpy 0

:mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez pough 2011-10-31, 23:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 194 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9134
Wysłany: 2011-10-31, 23:15    [Cytuj]

Skrzydło z America's cup - wydaje mi się, że kolejnym etapem już przy tej technologii spokojnie można robić zmianę smukłości.

Saturn25 - nie chodzi o regaty. Pisałem o bezpieczeństwie i ewentualnych skutkach nieświadomej decyzji.
Ostatnio zmieniony przez plitkin 2011-10-31, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 106 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7263
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2011-10-31, 23:26    [Cytuj]

Smiejcie sie , smiejcie , ale rok temu na Pucharze Ameryki były przeciez otwierane klapy jak w samolocie , którymi sterował gośc z antenkami w plecaku. Swiat nalezy do ludzi szalonych :mrgreen:

Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2011-10-31, 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 194 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9134
Wysłany: 2011-10-31, 23:31    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Smiejcie sie , smiejcie , ale rok temu na Pucharze Ameryki były przeciez otwierane klapy jak w samolocie , którymi sterował gośc z antenkami w plecaku. Swiat nalezy do ludzi szalonych :mrgreen:

Sławek


Mogę się mylić, ale sterowanie było ręczne. Człowiek z plecaczkiem był taktykiem? A trymerzy klap byli bez plecaczków. Chyba że mi się pomieszało...
Fakt faktem, że technologia pozwala już robić to o czym pisze Sławek. Prędkość 20 knt przy 6-7 knt wiatru jest dla mnie poprostu rewelacyjnym wynikiem.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 186 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13250
Wysłany: 2011-10-31, 23:39    [Cytuj]

No dobra. A teraz przewrotne pytanie.
Bardziej smukły czy mniej smukły grot.
Który z nich wytwarza większą siłę przechylającą? ;-)
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 88 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3738
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-31, 23:41    [Cytuj]

@kemot - wydaje mi się, że podniesienie bomu grota może i poprawi pracę, ale tylko dołu foka, czyli tej widocznej pod bomem części, górę zasłoni bardziej niż do tej pory. Więc Twoje przypuszczenie jest raczej słuszne.

Żagle a skrzydła - czytuję sobie czasem do poduszki książkę Franka Bethwaite'a "High Performance Sailing". I autor dosyć kategorycznie sprzeciwia się zbyt daleko posuniętym analogiom. Głównie dlatego, że skrzydła są optymalizowane na bardzo wąski zakres warunków - wysokie prędkości i małe kąty natarcia - aby wylądować trzeba wysunąć klapy a i tak co i raz słyszymy o problemach z siłą nośną, sterownością, katastrofach etc. Jego zdaniem szukając analogii należałoby wrócić do pionierskich czasów lotnictwa, dwupłatowców etc. , ale jak pisze cała współczesna, naukowa aerodynamika zaczęła się nieco później i brak naukowych danych o najstarszych konstrukcjach.

Drugi argument (mój) - skrzydła na katamaranach AC 45 mają 2 główne regulacje - kąta trymu całego skrzydła szotem i głębokości wybrzuszenia. Gdyby wystarczyło skrzydło wyłącznie "poluzować" lub "wybrać" stosownie do warunków - nikt nie bawiłby się w regulacje głębokości. Zdaje się też, że duża część tajemnicy sukcesu BMW Oracle w regatach AC to wynalezienie pędnika sprawnego jak skrzydło, ale do zastosowania w szerokim zakresie warunków - jak żagiel. Do tego podział skrzydła na sekcje ("klapy") umożliwiające skręt żagla stosownie do gradientu wiatru pozornego. I wreszcie coś, co nie do końca łapię, ale było wyraźnie widać, ze skrzydło umożliwiało zbalansowanie siły ciągu (raczej przednia część) i przechylającej (raczej tylna). Wtedy na kursach pełnych jechali cały czas na jednym pływaku,, co w przypadku katamaranów jest olbrzymim zyskiem. Alinghi chcąc wynurzyć nawierzny pływak w słabym wietrze musiało przebierać całego grota lub mocno ostrzyć, co czyniło żeglugę żałośnie nieefektywną i nieporadną w porównaniu z BWM Oracle, które cały czas jechało pełniej, za to szybciej.
Ostatnio zmieniony przez Piotr Lewandowski 2011-10-31, 23:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 106 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7263
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2011-10-31, 23:55    [Cytuj]

PIotr ale zgodzisz sie ,że wraz ze wzrostem prędkości należy zagiel wypłaszczyc, tak a by maksymalnie zachowac przepływ laminarny opływu powietrza, oczywiście w kursach bajdewindowych.
Sła przechylająca zalezy nie tylko od smukłości zagla , ale od oporu wody względem kadłuba , jego kształtu , zafalowania. zasad jest taka ,że im szybciej jacht zegluje tym siła przechylajaca maleje na korzyść wektora prędkości. jacht płynacy w slizgu jest bardziej stabilny. Zeglowałem na 420 , 470 więc coś na ten temat wiem. Więc takiej prostej zalezności nie ma. Woda jest innym srodowiskiem niż powietrze. Ale popatrz sobie na katamarany lub na te jachty na hydroskrzydłach np ćme. Wszystkie te jachty maja smukłe ozaglowanie

Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2011-10-31, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH