FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

MTSW 2019

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2012-11-28, 03:10
Chłodzenie Tohatsu 5KM
Autor Wiadomość
raczekp1

Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 128
Wysłany: 2011-08-02, 09:39    [Cytuj]

?Kolego "szg"
szg napisał/a:
raczekp1 - no co Ty tu wypisujesz? Jakie 20 lat? W każdej instrukcji obsługi silnika producent w tabeli pokazuje kiedy i co należy wymienić aby silnik był niezawodny. Wirnik pompy wodnej jest wykonany mimo wszystko z jakiejś tam gumy a ta po latach po prostu traci swoje właściwości, parcieje, twardnieje lub mięknie (w zależności od warunków i typu gumy) wyciera i łamie się. Proces ten jest znacznie krótszy niż 20 lat. Nie wprowadzaj ludzi w błąd :-/ .


słuchaj jak bys miał doczynienia z silnikami w praktyce a nie"z instrukcji" to bys wiedział o czym pisze.
proponuje bys zalogował sie na forum iboats.com to dowiesz sie ile wirniki wytrzymują i o co wtym wszystkim biega.
Producent chce by wymieniac to i owo bo chodzi o kase za częsci za serwis.
sam mam motor z 72 roku sprawdzałem wirnik i jest ok i chłodzenie jest jak sie patrzy.warunkiem jest uruchamianie silnika z zanurzeniem w wodzie.
scuchy wirnik wytrzyma 1 min na ful obrotach
wiec troche polory wobec uznanych producentów, wytwórców motorów

pump%20dry.gif
Plik ściągnięto 964 raz(y) 211,22 KB

Ostatnio zmieniony przez raczekp1 2011-08-02, 09:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~szg

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 2271
Skąd: Pojezierze Lubuskie
Wysłany: 2011-08-02, 12:43    [Cytuj]

Raczekp1 - jak nie wierzysz mi to może uwierzysz komu innemu:

saturn25 napisał/a:
Luz na wałku musi być, a jego wielkość zależy od zużycia przekładni - nie ma się tym co martwić. Jeżeli kupiłeś nowy wirnik to nie ma znaczenia jak go założyłeś. Jeżeli założyłeś stary to szybko zacznie kruszeć Przy tak słabym strumieniu chłodzenia silnika powinieneś wymienić także uszczelniacz wałka - oring, który przechodzi przez pompę wody, tam też często cieknie. Kosztuje 2,5 zł w sklepie z łożyskami i uszczelniaczami.
Chłodzenie powinno siurać jak z węża, a wirnik i uszczelniacz powinno się rutynowo wymienić co 2-3 lata.
Takie chłodzenie jakie było u ciebie jest zdecydowanie za słabe i moze doprowadzić do przegrzania i przytarcia tłoka.

i wielu innym co o tym dawno pisali.
Ty kolego rób oczywiście ze swoim motorkiem co chcesz a ja życzę Ci przyjemnego wiosłowania gdy staniesz np. na środku Śniardw :-?
 
 
raczekp1

Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 128
Wysłany: 2011-08-02, 13:07    [Cytuj]

idea mojej wypowiedzi jesta taka ze wymiana samego wirnika nie jest lekarstwem na wszystko co zwiazne z brakiem chłodzenia lub problemem z cyrkulacja wody.

bardzo często poza wirnikiem jest utrata podcisnienia.podcisnienie ucieka najczęsciej poprze uszczelnienie przy wałku wchodzącym do pompy wody.

dodatko przyczyna są gumowe uszczelk/tulejki w układzie wodnym, najczęsciej pod głowa silnika

84' (27 lat)-wirnik w tym roku
http://www.youtube.com/watch?v=4V9olZfz-rs

81'(30 lat)-wirnik w ubiegłym roku
http://www.youtube.com/wa...Tf76ghbUp4&NR=1
94'(15 lat) bez wymiany
http://www.youtube.com/watch?v=bX8FGYl6B7k
Ostatnio zmieniony przez raczekp1 2011-08-02, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LYNX

Wiek: 52
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 2011-08-02, 20:51    [Cytuj]

Jeżeli się przyda ten schemat to na zdrowie.

M5B-1991.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 463 raz(y) 4,07 MB

 
 
<|piotrw

Pomógł: 19 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 1114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-02, 21:29    [Cytuj]

W sumie nie napisałeś chyba ile lat ma silnik, który użytkujesz. Do troszkę nowszych niż te o których jest załącznik od LYNXa (na zdrowie) - jest poniższy schemat.
Zresztą może przyda się wszystkim "dłubkom" obsługujacym silniki Tohatsu MFS 4-6 KM :-) .

PartsCatalogMFS5B-6B2005.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 1268 raz(y) 4,74 MB

 
 
saturn25

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 258
Wysłany: 2011-08-03, 00:11    [Cytuj]

Z praktyki - silniki starej daty były o wiele trwalsze, jak i ich podzespoły. W czterosuwowych silnikach które rozpoczęto produkować ok 10 lat temu 4,5,6 konne, takie wirniki, a raczej uszczelki i oringi wytrzymują max 6-8 lat, pewnie sam wirnik jeszcze by pochodził, w zależności od warunków eksploatacji. Często awaria jest nieprzewidywalna i kończy się przegrzaniem silnika, nie zauważywszy braku chłodzenia silnik przyciera się i zatrzymuje. Dlatego zalecają wymianę co 2-3 lata.
 
 
ludo52

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 31
Wysłany: 2011-08-03, 01:33    [Cytuj]

papa82
Proponuję jak najszybciej założyć nowy impeler ten ze zdjęcia kwalifikuje się do wymiany a piszesz że go dodatkowo dobrze przygrzałeś (Efekt taki, silnik pracuje a wody ani kropli :/ po chwili zaczęły spaliny się ulatniać zamiast wody ).
Wyciągnięty z puszki musi wglądać tak-http://www.iboats.com/Impeller/dm/cart_id.590926028--session_id.311907884--view_id.498015
Jeszcze jedno, zwracaj uwagę żeby przed uruchomieniem silnika poziom wody sięgał ponad pompę.

raczekp1
Podlinkuj mi te impelery o 10cio letniej i większej trwałości a i przy okazji co to jest ta głowa silnika??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH