FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2012-11-30, 12:47
Mercury vs Tohatsu
Autor Wiadomość
Kubek

Wiek: 54
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-02, 23:30   Mercury vs Tohatsu [Cytuj]

Witam.
Po długich rozmyślaniach i analizach zdecydowałem się na kupno silnika zaburtowego o mocy 3,5 konia. Zastanawiam się jeszcze nad producentem. W grę wchodzi Mercury i Tohatsu. Cena tych silników jest prawie identyczna, obydwa silniki mają 5 lat gwarancji, myślę, że obydwa silniki będą miały podobną trwałość, parametry też praktycznie takie same.
Pozostaje do rozważenia sieć serwisowa i tu moje pytanie. Który z wymienionych producenów ma lepiej rozwiniętą sieć serwisową? Może jest tak, że warsztaty które serwisują Mercury robią również Tohatsu (lub odwrotnie)?
Może ktoś z towarzystwa ma argumenty innego typu przemawiające na korzyść lub niekorzyść któregoś z tych silników.
W ciągu najbliższych kilku dni muszę podjąć decyzję i dokonać zakupu.
Będę wdzięczny za każdy głos w dyskusji.
Pozdrawiam.
Piotr.
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2011-04-02, 23:45    [Cytuj]

Oba te silniki to to samo tylko z rożnymi nalepkami. Zdejmij czapeczkę z jednego i drugiego, porównaj sobie co jest w środku i kup ten tańszy. Czyli Mercurego :-)
Części do obu są te same, jakoż i serwisy.
 
 
Kubek

Wiek: 54
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-03, 11:34    [Cytuj]

Dziękuję!
Klikam gdzie trzeba.
 
 
~saturn25

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 260
Wysłany: 2011-04-03, 20:25    [Cytuj]

Co do marki, to bierz tańszy, oba silniki są dobre, serwis musisz zobaczyć szam gdzie masz pod ręką i po ile. Mi w salonie Seata w Bydgoszczy wołali za serwis jak za samochód. 250 zł za samą robociznę plus graty.

Do czego ten silnik ma być ?
Jeżeli do jachtu to jednak polecam 4 KM, gdyż ma biegi przód tył i gaz w manetce,
Manewrowanie takim 3,5KM silnikiem bez przekładni i gazu w rumplu jest dużo trudniejsze, ma dużo mniejsza sprawność. Tak na prawdę jak kupisz jeszcze tańszy 2,5KM to nie odczujesz różnicy fizycznie, gdyż śruba jest ta sama.
Ostatnio zmieniony przez saturn25 2011-04-03, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marekj

Pomógł: 42 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 3333
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-04-03, 21:22    [Cytuj]

Dokładnie też radzę zakup silnika przynajmniej z biegami, a wtedy najczęściej gaz jest w rumplu. Jeśli już bez przekładni to ze sprzęgłem odśrodkowym. Ja pływam z hondą 2km ze stałym sprzęgłem i jest to upierdliwe.
Ostatnio zmieniony przez marekj 2011-04-03, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krasnolud

Pomógł: 2 razy
Wiek: 69
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 51
Skąd: wieś Warszawa
Wysłany: 2011-04-03, 22:53    [Cytuj]

Kup jednak Mercurego bo ma tańsze części i więcej serwisów i weż z biegamibo życie prostsze
pozdrawiam
 
 
Kubek

Wiek: 54
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-03, 23:57    [Cytuj]

Chyba nie dokońca rozumiem.
Silniki, zarówno Tohatsu jak i Mercury o mocy 3,5 konia< mają "gaz w rumplu" przynajmniej tak są opisywane w necie.
Rozważałem również Hondę 2,3 konia( w zeszłym roku pisałem o tym w temacie "jaki silnik do foki" czy coś takiego ) , ale w tym silniku brak mi chłodzenia cieczą i śruba ma tylko 2 "skrzydełka" (tohatsu i mercury 3 skrzydełka).
Łódka to "Foka 2". Masa całości z 2 osobową załogą i urlopowymi gratami to około 750 kilo.
Wydaje mi się, że 3,5 konia to do takiej łodzi optimum.
Wiem, że Tomek Janiszewski pływa "Orionem" z Warszawy na mazury na Hondzie 2,3 ale Tomek pływa solo i jego łódka nie jest obciążona.
Honda waży 12 kilo, mercury i tohatsu to masa 17 kilo, natomiast silnik o mocy 4 koniki to średnio 23 kilo i ta masa jest już trudna do zaakceptowania, bo będę pawężą wodę orał.
Zrozumiałem, że silniki 3,5konia nie mają sprzęgła odśrodkowego?
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2011-04-04, 09:32    [Cytuj]

Rozumiem, Kubek pisze o czterosuwach. One mają już gaz w rumplu i i biegi(przynajmniej N i F, a R łatwo osiągnąć obracając kolumnę-żaden problem). Wątpliwości Saturna 25 dotyczą chyba starszych modeli, czyli Mercurego 3,3 / Tohatsu 3,5 w dwusuwie. Pierwszy z nich miał gaz w rumplu, drugi na panelu przednim obudowy, rzeczywiście niezbyt ergonomiczne rozwiązanie, ale mam dwa takie silniki i daje się nimi pływać bez problemów. Obie konstrukcje miały zestaw biegów N/F i R uzyskiwany poprzez obrót kolumny. Śmiem twierdzić, że często jest łatwiejszy w obsłudze niż standardowe 'wajhowanie" podczas którego można pomylić bieg.
Oba te silniku poza różnicą w operowaniu gazem i obudową (Mercury miał łatwiej zdejmowaną 'czapeczkę" i był czarny a Tohatsu- szary). , były identyczne.
Obecne wersje 3,5 w czterosuwie różnią się już tylko naklejkami, nawet kolorem już nie :-)
 
 
marekj

Pomógł: 42 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 3333
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-04-04, 11:32    [Cytuj]

Kubek napisał/a:
Rozważałem również Hondę 2,3 konia( w zeszłym roku pisałem o tym w temacie "jaki silnik do foki" czy coś takiego ) , ale w tym silniku brak mi chłodzenia cieczą i śruba ma tylko 2 "skrzydełka"

Chłodzenie powietrzem to zaleta bo się nie zatyka w odróżnieniu od chłodzenia wodą.
Obecna Honda ma śrubę trójskrzydełkową, gaz w rumplu i sprzęgło odśrodkowe.
http://www.hondamarine.pl...nda/honda-bf-23

Cytat:
Łódka to "Foka 2". Masa całości z 2 osobową załogą i urlopowymi gratami to około 750 kilo.
Wydaje mi się, że 3,5 konia to do takiej łodzi optimum.

Honda 2KM bez problemu wypchnęła ze Sztynortu na Kisajno pod sporą falę i wiatr Janmora 20 z 6 ludźmi na pokladzie czyli jednostkę sporo cięższą od foki.
Cytat:
Wiem, że Tomek Janiszewski pływa "Orionem" z Warszawy na mazury na Hondzie 2,3 ale Tomek pływa solo i jego łódka nie jest obciążona.
Honda waży 12 kilo, mercury i tohatsu to masa 17 kilo, natomiast silnik o mocy 4 koniki to średnio 23 kilo i ta masa jest już trudna do zaakceptowania, bo będę pawężą wodę orał.
Zrozumiałem, że silniki 3,5konia nie mają sprzęgła odśrodkowego?

To też przemawia za Hondą ale wiem że Mercury i Tohatsu tańsze. Skup się na tym żeby był wyłączany bieg najlepiej chyba na sprzęgle odśrodkowym ale wajha też jest do przyjęcia.
 
 
Kubek

Wiek: 54
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-05, 22:58    [Cytuj]

Silnik zakupiony.
Stanęło na Tohatsu, bo miał niższą cenę niż Mercury.
Sprzedawca potwierdził, że Tohatsu i Mercury są robione na tej samej linji produkcyjnej w fabryce Tohatsu.
Co do parametrów to czterosów, moc 3,5 konia, chłodzenie cieczą, gaz w rumplu, biegi F + N + wsteczny przez obrót kolumny.
Mam nadzieję, że się sprawdzi ni nie będzie z nim problemów.
W lipcu ruszam na tym silniku z Jachranki na jezioro Roś i dalej ale to już głównie pod żaglami. Jak wrócę to opiszę wrażenia własne i załogantki.
Dzięki wszystkim za głos w debacie.
Pozdrawiam.
Piotr.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 454 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 30199
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2011-04-05, 23:16    [Cytuj]

Żeby było ciekawiej. W USA silniki Tohatsu sprzedawane są pod marką NISSAN

http://www.nissanmarine.c...rs_manuals.html
http://www.tohatsu.com/tech_info/manuals.html
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2011-04-06, 08:07    [Cytuj]

Dalsze tego typu ciekawostki: z tego, co się doszukałem, marka Tohatsu należy do koncernu Nissana i w Europie przejęła zaburtową Volvo Pentę. Podobno wytwarzają też główne części( przede wszystkim korpusy z 'flakami") do wszystkich silników , które potem są przez poszczególne firmy wyposażane na swoją modłę. Znaczy np. blok Yamahy i Mercurego o tej samej mocy, to jest ich wyrób. Z wszystkich firm, chyba już tylko Honda ma silniki rdzennie własne. Reszta to Nissan/Yamaha z różnymi nalepkami i kolorkami. Żeby było jeszcze ciekawiej, Mercury w USA to Force ( choć nie wszystkie, jak zauważyłem).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH