FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozbudowa dróg wodnych E-70 i E40 na lata 2016-2020 do 2030

Czy potrzebujemy nowych dróg wodnych w Polsce?
Zdecydowanie tak.
78%
 78%  [ 29 ]
Tak, ale... [uzasadnij na forum]
8%
 8%  [ 3 ]
Raczej nie, bo... [uzasadnij na forum]
0%
 0%  [ 0 ]
Zdecydowanie nie.
13%
 13%  [ 5 ]
Głosowań: 37
Wszystkich Głosów: 37

Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 466 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 31195
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2018-08-06, 20:28    [Cytuj]

Pavvel napisał/a:
... praca dla miejscowych, kasa dla regionu,


To niestety mit. W Giżycku, żeglarskiej stolicy Polski, jedynie 4% miejscowych firm świadczy szeroko pojęte usługi turystyczne (w tym noclegi i gastronomia).
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 112 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 8234
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2018-08-06, 21:14    [Cytuj]

Cytat:
Ktoś zupełnie niedawno obiecywał jakieś barki z kontenerami płynące Wisłą i Bugiem na Białoruś i Ukrainę. Biorąc pod uwagę doświadczenia z obietnicami z wielu lat to... to myślę, że ten raport jest najważniejszy. Potem będzie jakiś studium wykonania projektu, itd... A potem kilku gości ze szpadlami i rozpacz, że kabel w poprzek..


Adamie, a co na tą Białoruś miałbyś wysyłać. Może wpierw warto zapoznać się z wymianą handlową miedzy obydwoma krajami. Do transportu taniej wódy, fajek i wachy w jedną stronę transport wodny nie jest niezbędny :mrgreen: Martwi mnie jedno znowu na rzeki mówi się cieki wodne, czyli rzeka już nie potrzebna. Ważne jest uregulowane koryto z cieczą, czyli płynącym syfem. I już widzę owe rzesze turystów płynących śmierdzącą wodę w celach rekreacyjnych. Na Narwi i Pisie nic się nie zmieniło. Zmieniły się jachty oraz porty WJM. Teraz nie opłaca się pchać przez tydzień na WJM. O wiele wygodniej mieć tam jacht i dojechać do niego już niedługo w 2 godziny z Warszawy. jestem ciekawy jakie będzie obłożenie turystyczne owego kanału, który w sumie był drożny, tylko odmulono kilka fragmentów. Ach te wybory. :mrgreen:

Sławek
 
 
~Adam Żyszkowski

Pomógł: 55 razy
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 1321
Skąd: Strzyboga
Wysłany: 2018-08-06, 21:38    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Adamie, a co na tą Białoruś miałbyś wysyłać.


Ja nic, ale ktoś bardzo ważny i jeszcze bardziej mądry w telewizorni i radio obiecywał, że jakieś barki z Gdańska, Elbląga, itd....

Obłożenie turystyczne będzie pewnie porównywalne z np. Notecią albo Nogatem.
 
 
~najmita

Pomógł: 91 razy
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 7531
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2018-08-07, 07:56    [Cytuj]

Nie znam się, ale ...
Dlaczego roboty planują zacząć (zaczęli) od dołu? Jak zaczną pogłębiać Narew i Pisę to w WJM zabraknie wody :shock: .
Moim zdaniem lepiej byłoby zacząć od spiętrzenia Pisy, a potem kształtować koryta Pisy i Narwi :roll:
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 112 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 8234
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2018-08-07, 08:24    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Nie znam się, ale ...
Dlaczego roboty planują zacząć (zaczęli) od dołu? Jak zaczną pogłębiać Narew i Pisę to w WJM zabraknie wody :shock: .
Moim zdaniem lepiej byłoby zacząć od spiętrzenia Pisy, a potem kształtować koryta Pisy i Narwi :roll:


Bo oni niczego nie zaczęli, tylko wybory w Warszawie się zbliżają.

Sławek
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 112 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 8234
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2018-08-07, 08:26    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Nie znam się, ale ...
Dlaczego roboty planują zacząć (zaczęli) od dołu? Jak zaczną pogłębiać Narew i Pisę to w WJM zabraknie wody :shock: .
Moim zdaniem lepiej byłoby zacząć od spiętrzenia Pisy, a potem kształtować koryta Pisy i Narwi :roll:


Bo oni niczego nie zaczęli, tylko wybory w Warszawie się zbliżają. Natomiast podpiętrzenie Rosia rzeczywiście by się przydało, pisałem o tym w ramach postów na temat "WSW"

Sławek
 
 
~najmita

Pomógł: 91 razy
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 7531
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2018-08-07, 08:36    [Cytuj]

Sławku, o wyborach piszemy w innym dziale :-D .
Ktoś napisał projekt rozbudowy, ktoś go zatwierdził, ktoś go realizuje... Tylko zastanawiam się dlaczego prace mają być wykonywane "od dołu" :roll: Nawet jeśli w ogóle nie będą wykonane...

Takie informacje wyczytałem powyżej.
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6403
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2018-08-07, 16:41    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Pavvel napisał/a:
Wszystko jedno. Może być katapulta, platformy jak w kanale Elbląskim, przekop, tunel. Ważne żeby była chęć i pieniądze. Wygląda na to że obecna ekipa rządząca w temacie dróg wodnych ma jedno i drugie.
Koszty zamknięcia pętli kilka lat temu chyba szacowano na 300mln zł.


A do czego Ci owa pętla ? Po to aby dwa urocze jeziora zmienić w jachtostrade pędzących na silnikach jachtów. Do tego od razu ośrodki , keje betony itp. Niech te jeziora zostaną trudno dostępne bo w tym ich urok. Nie wszyscy pragną tłoku i hałasu. jak tak Ciebie rajcuje tłok to masz Bełdany



Na Mazurach jest 1000 jezior i dla wszystkich wystarczy. Jakaś inwestycja wodna na WJM po 200 latach by się przydała. Jedni mają takie zdanie, inni takie. Zwolenników pętli nie było wcale tak mało. Bardachu z Bełdan nie trzeba kopiować, wystarczy na samych jeziorach połączonych kanałami wprowadzić zakaz pływania na silniku.
 
 
<|Tobo
Tobo

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 4928
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2018-08-07, 19:13    [Cytuj]

artiosso napisał/a:
... wystarczy na samych jeziorach połączonych kanałami wprowadzić zakaz pływania na silniku.
- jak to "wystarczy" widziałeś chyba dość dobrze na Dobskim np. ;-)
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6403
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2018-08-07, 19:23    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
artiosso napisał/a:
... wystarczy na samych jeziorach połączonych kanałami wprowadzić zakaz pływania na silniku.
- jak to "wystarczy" widziałeś chyba dość dobrze na Dobskim np. ;-)


No tak, masz rację.
Zakładam to wszystko w warunkach egzekwowalności prawa.
 
 
Pavvel

Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 31
Wysłany: 2018-09-07, 21:00   Retencja! [Cytuj]

„Powódź? Susza? Retencja!”
https://www.gov.pl/gospod...ozwoju-retencji

Cytat:
Minister Gróbarczyk przedstawił Program Rozwoju Retencji
Podczas XXVIII Forum Ekonomicznego odbywającego się w dniach 4-6 września 2018 roku w Krynicy odbył się panel dyskusyjny „Powódź? Susza? Retencja!”, na którym minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk przedstawił pierwszy w historii ogólnopolski kompleksowy Program Rozwoju Retencji.

Coraz silniej odczuwane zmiany klimatu skutkujące ekstremalnymi zjawiskami hydrologicznymi, takimi jak powódź i susza, wymagają spójnych i dobrze przemyślanych rozwiązań, ułatwiających przystosowanie. Jednym z nich jest niewątpliwie, niedocenione dotychczas retencjonowanie wody.

„Dziś chcemy ogłosić Program Rozwoju Retencji. Jest to konieczne, bo Polska jest na końcu wśród krajów UE, jeśli chodzi o gromadzenie wody. Mamy możliwość zwiększenia retencjonowania wody ponad dwukrotnie.” – mówił minister Gróbarczyk podczas panelu.

Zasoby wodne w Polsce są małe. Na jednego mieszkańca przypada średnio 1600 m3 wody w ciągu roku. Jest to trzy razy mniej niż wynosi średnia dla Europy (4500m3/rok). Ponadto są rozmieszczone nierównomiernie – na południowych, wyżynnych i górskich terenach jest ich więcej niż w środkowej i północnej części Polski. Są to tereny częściej borykające się z deficytem wody.

„Stoimy przed dużym wyzwaniem związanym ze zmianami klimatu. Już dziś cierpimy z powodu suszy i powodzi. Dlatego musimy przeciwdziałać tym zjawiskom. Pierwszy element Programu Rozwoju Retencji to ujednolicenie programów retencyjnych dla całej Polski. Drugi natomiast to zwiększenie bezpieczeństwa wodnego.” – podkreślił minister.

„Program będzie zakładał bardzo szerokie i kompleksowe podejście, czyli zbiorniki, duża retencja, mała retencja i mikroretencja. W przyszłym roku chcemy wpisać go w program wieloletni i przygotować się do pozyskania środków z nowej perspektywy unijnej.” – dodał.

Do tej pory możliwości dla ochrony przed powodzią i suszą nie były w pełni wykorzystane. Objętość zmagazynowanej wody w istniejących zbiornikach retencyjnych w Polsce wynosi około 4 mld m3. Stanowi to niewiele ponad 6,5% objętości średniego rocznego odpływu z wielolecia. Natomiast według szacunków warunki fizyczno-geograficzne w naszym kraju stwarzają możliwość jej zmagazynowania do 15% średniego rocznego odpływu.

„Program będzie kompleksowym rozwiązaniem wykorzystującym wszystkie środki retencjonowania wód. Do końca roku chcemy skonsultować program z samorządami. W siedem lat chcemy zrealizować Program Rozwoju Retencji, który dwukrotnie usprawni gromadzenie wody w Polsce. Musimy przełamać ten impas.” – mówił minister Gróbarczyk podczas podsumowania dyskusji.

W panelu wzięli udział także - zastępca dyrektora Departamentu Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej, Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Małgorzata Bogucka-Szymalska, prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Przemysław Daca, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska Sławomir Mazurek, zastępca prezesa zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Artur Michalski oraz Wiceprezes Zarządu ENERGA INVEST Sp. z o.o. Maria Stępniewska.
Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2018-09-07, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 466 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 31195
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-06-14, 23:04    [Cytuj]

Ktoś tu twierdził, że po polskich rzekach nic nie pływa. Zbiornikowiec we Włocławku.

 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 466 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 31195
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2021-12-31, 17:42    [Cytuj]

Inny punkt widzenia.

 
 
<|Tobo
Tobo

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 4928
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2022-01-04, 10:27    [Cytuj]

Cóż... Argumenty konkretne. Z dowodami rzeczowymi trudno dyskutować.
 
 
toldi

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2020
Posty: 65
Wysłany: 2022-01-04, 19:51    [Cytuj]

Nie do końca prawdziwe te argumenty. Wypowiadał się "maszynista". Jakby gadał "sternik" byłoby na odwrót. :mrgreen:
Transport kolejowy jest droższy dużo od wodnego.
Problem pewnie polega na tym, że odległość mała a węgiel w kopalni trzeba załadować na wagony, podwieźć do kanału i przeładować na barki. Przy tak małej odległości , prawdopodobnie , jak już jest załadowany na wagonie, to lepiej go zawieźć do elektrowni.
Ostatnio zmieniony przez toldi 2022-01-04, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH