FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2011-04-20, 21:49
Pętla mazurska
Autor Wiadomość
~Rafał1960

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 2435
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-27, 21:38    [Cytuj]

Ależ to super pomysł. Żeglarze na Nidzkim by się ucieszyli.

Ja dalej obstawiam, że gdyby połączyć Tajty z Dejgunami to ożywiono by i Dejguny i za jednym zamachem omijane Tajty. I koszt przekopu kanału 2-5 km między Tajtami a Dejgunami nie byłby na poziomie 170 mln. Może 10% tej kwoty.

Poza tym jak widzieliśmy remont kanału Niegoćińskiego gdzie kosztorys był potraktowany luźno to koszt takiej motorowodnej pętli nie zamknie się w 170 bańkach
 
 
<|MirekMors
MirekMors

Pomógł: 97 razy
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 7519
Skąd: Wawer
Wysłany: 2021-10-27, 22:14    [Cytuj]

Kanał Tajty-Dejguny sposobem gospodarczym "za śwagrem" można udrożnić za "bańkę". Niestety jak pokazują choćby odbiory tunelu pod Ursynowem procedury urzędnicze są dłuższe niż sama budowa.
 
 
~Piotr Lewandowski

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 4223
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-27, 22:36    [Cytuj]

MirekMors napisał/a:
Niestety jak pokazują choćby odbiory tunelu pod Ursynowem procedury urzędnicze są dłuższe niż sama budowa.
Zdaje się, że przy prawidłowej budowie są jednak krótsze, na Ursynowie podobno sporo poprawek.
 
 
<|MirekMors
MirekMors

Pomógł: 97 razy
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 7519
Skąd: Wawer
Wysłany: 2021-10-27, 22:43    [Cytuj]

Oczywiście. Gdy rząd chce się pochwalić robi szybki odbiór, a potem wychodzą kwiatki jak np. na wawerskim odcinku. Przyczepić można się zawsze i do wszystkiego. Tyle, że jest to strzał samobój. Kolejne przetargi muszą być droższe o te poprawki in spe.
 
 
~Rafał1960

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 2435
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-27, 22:56    [Cytuj]

MirekMors napisał/a:
Kanał Tajty-Dejguny sposobem gospodarczym "za śwagrem" można udrożnić za "bańkę". Niestety jak pokazują choćby odbiory tunelu pod Ursynowem procedury urzędnicze są dłuższe niż sama budowa.

Czy nie byłaby to atrakcyjna odnoga szlaku WJM? Tajty i Dejguny jako fajna opcja.
Jakaś marina na Dejgunach.. Naprawdę trochę wody by doszło do halsowania.

A gdyby jeszcze poprawić po Niemcu 5,5 km kanału Mazurskiego i śluzę to dodatkowo mielibyśmy piękne jezioro Rydzówka. I też ożywione turystycznie tereny.

Te dwie inwestycje zamknęłyby się pewnie kwotą mniejszą niż 170-200 baniek i nie ingerowałyby tak w przyrodę jak tunele i przekopywanie wąskich jezior.
 
 
~Piotr Lewandowski

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 4223
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-28, 07:21    [Cytuj]

Rafał1960 napisał/a:
Te dwie inwestycje zamknęłyby się pewnie kwotą mniejszą niż 170-200 baniek i nie ingerowałyby tak w przyrodę jak tunele i przekopywanie wąskich jezior.
Na obydwu akwenach są faktycznie przestrzegane strefy ciszy. Trzeba by je znieść.
 
 
~Piotr Lewandowski

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 4223
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-28, 07:22    [Cytuj]

MirekMors napisał/a:
Kolejne przetargi muszą być droższe o te poprawki in spe.
A to nie lepiej od razu budować dobrze?
 
 
toldi

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2020
Posty: 59
Wysłany: 2021-10-28, 09:25    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
Moja "pętelka" to od ręki ołówek w paincie ;-) Ale o co chodzi widać. Pewnie utopia, ale czy gorsza od półkilometrowego tunelu żeglugowego?


A dlaczego nie Twój pomysł i jeszcze tunel? Popieram oba
A do tego połączenie z Augustowem i Ostrudą
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 111 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 8199
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2021-10-28, 10:31    [Cytuj]

toldi napisał/a:
Tobo napisał/a:
Moja "pętelka" to od ręki ołówek w paincie ;-) Ale o co chodzi widać. Pewnie utopia, ale czy gorsza od półkilometrowego tunelu żeglugowego?


A dlaczego nie Twój pomysł i jeszcze tunel? Popieram oba
A do tego połączenie z Augustowem i Ostrudą


Jak szaleć to szaleć proponuje połaczyć wszystko ze wszystkim, przekopami śluzami, kanałami, rurami, windami, a hitem bedzie połączenie WJM z Morskim Okiem. Kto bogatemu zabroni :mrgreen:

Sławek
 
 
<|Tobo
Tobo

Pomógł: 66 razy
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 4835
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2021-10-28, 10:57    [Cytuj]

Rób sobie jaja, rób. A "moja pętelka" leci prawie wszędzie po naturalnych ciekach. Kilka śluz i fajnie było z Ełku do Węgorzewa popłynąć. Wiadomo - na silniku - ale jak jako żeglarze pływamy kanałami mazurskimi, czy po Żuławach, czy spływy Wisłą (a nawet Pisą i Narwią na WJM) - to relacje z fajnych wypraw pasują?

Na szybko i tanio jest do zrobienia - a raczej użeglowienia, bo szeroki dość ciek już jest - jest pętla Śniardwy (Kwik) - Białawka - Kocioł - Roś. Tam są dwa jazy (chyba tylko dwa), zastąpić śluzą, podnieść mostki (bodajże 3, w tym jeden na krajówce) - i tyle. Roś by ruchu dostała, Pisz skorzystał.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 111 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 8199
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2021-10-28, 11:43    [Cytuj]

Cytat:
Rób sobie jaja, rób. A "moja pętelka" leci prawie wszędzie po naturalnych ciekach. Kilka śluz i fajnie było z Ełku do Węgorzewa popłynąć. Wiadomo - na silniku - ale jak jako żeglarze pływamy kanałami mazurskimi, czy po Żuławach, czy spływy Wisłą (a nawet Pisą i Narwią na WJM) - to relacje z fajnych wypraw pasują?

Owszem tylko kto za to zapłaci, obowiam się, że jak tak dlej pójdzie to za owe pińcest + :mrgreen: będzie mozna nabyc bilet na autobus, miejski rzecz jasna. jak to fajnie wydaje się nie swoje pieniądze i to w dodatku w wiekszości drukowane. Przypominam ,że mamy zbudować nową zaporę na Wislę, bo jedno szambo to za mało aby zrewitalizowac drogę E-40. Co prawda ta droga wiedzie przez Białoruś i wchodnią Ukrainę, ale co tam. Tu kilka miliardów, tak kilkaset milionów. Stać nas. Tymczasem ważne da kraju iwestycjie np w nowoczesną energetyke leżą odłogiem.

Sławek
 
 
<|MirekMors
MirekMors

Pomógł: 97 razy
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 7519
Skąd: Wawer
Wysłany: 2021-10-28, 12:28    [Cytuj]

Sławek defetysta ;-) Jak to kto zapłaci ? Nasze wnuki zapłacą...
A merytorycznie: ten sezon spędziłem głównie na pojezierzu Iławsko-Ostródzkim. VI, VII, VIII. I powiem wam - miałem duży niedosyt żeglowania. Co innego "myknąć kanałami te 1,5 godz. z N na S, a co innego takie samo płynięcie, ale nie na rozległe akweny, a na pojedyncze jeziora. Powoli stawało się to męczące. Zapewniam was - popłyniecie 2 razy - pierwszy i ostatni.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 466 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 31177
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2021-10-28, 13:06    [Cytuj]

Jako ciekawostkę powiem, że opierając się na doniesieniach historycznych - szlak kanałem Elbląskim powstał wbrew rachunkowi ekonomicznemu, który zakładał dopłacanie do inwestycji przez 150 lat. Na taki okres obliczano amortyzację inwestycji.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 111 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 8199
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2021-10-28, 13:12    [Cytuj]

Cytat:
Sławek defetysta ;-) Jak to kto zapłaci ? Nasze wnuki zapłacą.

I bedą nas przeklinac po wsze czasy. A może zamiast kopać te WJM starać się rozpowszechniać troche inny model żeglarstwa. Mamy Bałtyk coraz cieplejszy, morskie wody osłonięte. jest gdzie pływać, nie potrzeba niczego kopać, budować tuneli z wodą, wydać 170 ml ( na dzień dzisiejszy według ostrożnych szacunków, nie licząc przekopou Głaźnej, być może śluzy na niej i nowego mostu przez drogę ) tylko po to aby udostepnić do żeglugi jedno nie za wielkie jezioro w kształcie długiej kichy. A jeżeli już to wybudwać dwa porządne slipy, drogę i dostosowaną przyczepę z ciagnikiem do przewozu niedużych jednostek.

Sławek
Ostatnio zmieniony przez Sławek 2021-10-28, 13:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 111 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 8199
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2021-10-28, 13:16    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Jako ciekawostkę powiem, że opierając się na doniesieniach historycznych - szlak kanałem Elbląskim powstał wbrew rachunkowi ekonomicznemu, który zakładał dopłacanie do inwestycji przez 150 lat. Na taki okres obliczano amortyzację inwestycji.

I nigdy się ta inwestycja nie zwróciła ze względu na szybki rozwój kolei. Kolej była szybsza i mniej problemowa, miała lepszą logistykę.

Sławek
 
 
<|MirekMors
MirekMors

Pomógł: 97 razy
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 7519
Skąd: Wawer
Wysłany: 2021-10-28, 14:39    [Cytuj]

Potem ten sam mechanizm zadziałał gdy pojawiły się TIRy. Następnie... urodził się T.J. :mrgreen:
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7528
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-04, 09:07    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
Rób sobie jaja, rób. A "moja pętelka" leci prawie wszędzie po naturalnych ciekach.

A pewien jesteś że wystarczy wody do zasilania aż dwóch kanałów żeglownych ze śluzami wiodących z Jeziora Brzozolasek: jednego przez Wiartel na Nidzkie, drugiego do Pisy? I jeszcze przydałoby się zachować trochę tej wody na potrzeby istniejącego naturalnego cieku łączącego Brzozolasek z Pogubiem Wielkim i Małym, z którego to ostatniego jeziora wypływa rzeczka Rybnica uchodząca do Pisy między Kozłem a Ptakami. Narysować łatwo, papier jest cierpliwy :oops:
Cytat:
Na szybko i tanio jest do zrobienia - a raczej użeglowienia, bo szeroki dość ciek już jest - jest pętla Śniardwy (Kwik) - Białawka - Kocioł - Roś. Tam są dwa jazy (chyba tylko dwa), zastąpić śluzą, podnieść mostki (bodajże 3, w tym jeden na krajówce) - i tyle. Roś by ruchu dostała, Pisz skorzystał.

To natomiast może mieć ręce i nogi.

Tomek Janiszewski
 
 
toldi

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2020
Posty: 59
Wysłany: 2021-11-05, 14:08    [Cytuj]

Można zrobić zbiornik buforowy by zaoszczędzić połowę wody (jak w Bydgoszczy), lub pompować wodę z powrotem (niestety w użytkowaniu droższa wersja )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH