FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jacht 27/28 stopy
Autor Wiadomość
~Siga2
Siga2

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1311
Wysłany: 2021-10-12, 17:37    [Cytuj]

Aż strach coś wpuscic gdy fachowcy oglądają :-> . Dobrze że nie dalem filmu gdy pływam na genakerze, to dopiero bylby obciacb :-D , albo jak krecilem film o dobijaniu i odbijaniu na żaglach...,albo jak sam robilem wszystkie manewry na 28. Bardzo się staralem, nakręcilem film, a potem jak go obejrzałem to aż mnie skręciło jak patrzyłem na to dziadostwo i faceta ktory miota się po łódce jak potluczony :-D
Wracając do mx 28, nawet jak icki nie są w poziomie to i tak łódka zapycha jak oendolino..
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 109 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 8178
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2021-10-13, 08:34    [Cytuj]

Siga2 ja cofam ten fok samohalsujący, ja cofam wszystkie takie foki na świecie. :mrgreen: Nie było moją intencją obrażanie Ciebie lub podważanie Twoich umiejętności i wiedzy żeglarskiej. Jest to pewne moje skrzywienie zawodowe. Nie mniej jest to forum żeglarskie i jeżeli porozmawiamy to może bedzie to z pożytkiem dla nas wszystkich. Nie mnjej na dzień dzisiejszy temat foka samohalsujacego uważam za zamkniety.

Sławek
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 121 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 4523
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-13, 15:12    [Cytuj]

Fok samohalsujący ma swoje zalety i swoje wady.
Gdyby nautyczne zalety były wyższe niż wady to zapewne były by stosowane na jachtach regatowych.
Pokazywanie ich zalet tak jak i pokazywanie wad nie jest niczym złym.
Przecież foki samohalsujące można stosować tez na innych jachtach a znam takie które do tego od razu były budowane stoczniowo.
Nawet jeden regatowy - POLSKIFF czyli LG 499 który miał foka samohalsującego.
 
 
~Siga2
Siga2

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1311
Wysłany: 2021-10-13, 15:12    [Cytuj]

Sławek ,Ty nic nie cofaj .Wbrew pozorom mam duży dystanś do swojego żeglowania :-> . Na tyle duży że od wiosny przesiadam sie na motokrówkę i ruszam w swiat poza mazurski , a na swojej mx 24 evo popływam może tydzien w roku ,reszte czasu bedą zeglować Sigi juniory -- O wlasnie !!! ich należy się cvzepiać -- Niech się uczą :-D
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 109 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 8178
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2021-10-13, 15:22    [Cytuj]

To i tak jesteś lepszy ode mnie, bo ja już to tylko żeglarz teoretyk :mrgreen: Gdyby nie rodzina to moja sasanka wrosła by w plac, na którym zimuje. W tym roku znowu mi się nie udało pożeglować. za to w prowadzeniu Riba nikt mnie tutaj nie przebije :mrgreen:

Sławek
 
 
~Siga2
Siga2

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1311
Wysłany: 2021-10-13, 15:44    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
Fok samohalsujący ma swoje zalety i swoje wady.
Gdyby nautyczne zalety były wyższe niż wady to zapewne były by stosowane na jachtach regatowych.
Pokazywanie ich zalet tak jak i pokazywanie wad nie jest niczym złym.
Przecież foki samohalsujące można stosować tez na innych jachtach a znam takie które do tego od razu były budowane stoczniowo.
Andrzej 100 % racji.. Podstawowa zaleta to leniwa jednoosobowa obsluga jachtu, lub lightowe rodzinne żeglowanie. Następna zaleta to potraktowanie tego żagla jako foka sztormowego. Wbrew pozorom jeżeli chce się żeglować skutecznie to samohals wymaga uwagi i pracy szotem. Wadą bywa zrównoważenie jachtu tzn. Jezeli przy standardowych żaglach jacht jest zrównoważony to z automatu po zmianie foka na samohalsujący zmienia się zrównoważenie żaglowe. Trzeba sobie to dobrze dopracować. Za to po zalożeniu refów na grocie jacht znowu z automatu robi się zrównoważony. Wada o której pisalem jest brak dobrego żeglowania na wiatrach pelnych / chyba że pakujemy foka na wytyk / bo przelatuje lewa prawa / aż szkoda szyn, wózka i żagla /. Brak możliwosci trymowania zagla na wózkach szotowych- minus, wąskie prowadzenie na kursach ostrych - plus, wąskie prowadzenie na kursach pełnych- minus. Mniejsza pow. żagla na wiatrach slabych - minus, na silnych- plus itd. itp. Z lenistwa nie zmieniam tego żagla na zwykłego foka praktycznie wogóle, ale dokladam driftera/ coda. Kilkukrotnie z tegoż lenistwa startowalem na tym foku w regatach,nigdy nie byłem ostatni .Kilka razy nawet wypadłem na tle innych startujących bardzo przyzwoicie. Na regatach Northmana na 27 starujących maxusów 28 byłem chyba 6 co uważam za ogromny sukces, tymbardziej że warunki byly slabowiatrowe, a moja łódka tonę cięższa od pozostalych. Zatem ten samohals nie jest taki najgorszy.
Slawek, w tym roku mialem frajdę plywania na ribie sędziowskim w trakcie regat polskiej ligi żeglarskiej. Rib ribem, ale fenomenalnie widać walkę na wodzie i widać każdy błąd jaki popełniają załogi. Dla mnie to było fantastyczne przeżycie i nauka.... Żeglowania. Chcialbym jeszcze móc kiedyś skorzystać z zaproszenia na sędziowskiego riba
Ostatnio zmieniony przez Siga2 2021-10-13, 15:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~Piotr Lewandowski

Pomógł: 94 razy
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 4212
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-13, 16:22    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
Nawet jeden regatowy - POLSKIFF czyli LG 499 który miał foka samohalsującego.
A z zagranicznych 49-er, F50 (SailGP), International 18 i pewnie parę innych, więc ktoś tam jednak jakieś zalety dostrzegł ;-)
 
 
Andrzej Witek

Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 114
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2021-10-13, 18:30    [Cytuj]

[quote="Sławek".....Nie mnjej na dzień dzisiejszy temat foka samohalsujacego uważam za zamkniety.

Sławek[/quote]
Jak by tu,łagodnie....Sławku po uj wchodzisz w tematy na których sie ,kompletnie,nie znasz.

Śmiecisz.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 109 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 8178
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2021-10-13, 18:31    [Cytuj]

Piotr Lewandowski napisał/a:
Andrzej Drago napisał/a:
Nawet jeden regatowy - POLSKIFF czyli LG 499 który miał foka samohalsującego.
A z zagranicznych 49-er, F50 (SailGP), International 18 i pewnie parę innych, więc ktoś tam jednak jakieś zalety dostrzegł ;-)


Ba ale 49 er to zupełna inna koncepcja jachtu. jacht tursytyczny nie żegluje z szybkoscią 20 W, a skoro jacht żegluje wzgledem wiatru pozornego to i trymowanie żagli będzie zupełnie rózne w M28, czy w 49er.

Sławek
 
 
~Piotr Lewandowski

Pomógł: 94 razy
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 4212
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-13, 18:47    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Ba ale 49 er to zupełna inna koncepcja jachtu. jacht tursytyczny nie żegluje z szybkoscią 20 W, a skoro jacht żegluje wzgledem wiatru pozornego to i trymowanie żagli będzie zupełnie rózne w M28, czy w 49er.
Z tym nikt nie polemizuje.
 
 
~Piotr Lewandowski

Pomógł: 94 razy
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 4212
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-13, 18:49    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
Fok samohalsujący ma swoje zalety i swoje wady.
Gdyby nautyczne zalety były wyższe niż wady to zapewne były by stosowane na jachtach regatowych.
Tylko z tym.
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 121 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 4523
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-13, 19:40    [Cytuj]

Czepiasz się :lol:
Ale niech Ci będzie tylko wytłumacz mi dlaczego w regatach nie widziałem ani jednego Mx28 czy 22 oraz innych z fokiem samohalsującym wtedy kiedy na czas regat nawet podpory masztu czy pantografy były demontowane dla poprawy zdolności nautycznej ?

Wracając do LG 499 na jakim żeglowałem.
Na pewno lepszy trym foka byłby skuteczniejszy ( gdyby nie był samohalsujący ) ale wtedy zabrakło by wiszącej na trapezach rąk dwuosobowej załodze ( sternik + załogant ).
Z wiatrem to nie miało znaczenia bo pracował genaker a na wiatr zazwyczaj sternik tylko sterował a grotem pracował załogant.
I głównie ta współpraca w utrzymani optymalnej szybkości i w konsekwencji chodzenia na wiatr była najważniejsza.
To samo widać tez na wyścigach skiffów australijskich.

I wracając do tych MX i innych - w ich przypadku taki fok samohalsujący w wyścigu byłby mało skuteczny.
Nie taki jest cel jego stosowania.

Ale masz racje , nie wyraziłem się na początku precyzyjnie :-)
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 109 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 8178
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2021-10-14, 10:09    [Cytuj]

Cytat:
Wracając do LG 499 na jakim żeglowałem.


No Andrzeju szacun.

Sławek
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 121 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 4523
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-14, 14:16    [Cytuj]

Dzięki Sławku ale to trochę przesada.
Przez ok 2 lata przez Polskiffy przewinęło się ok 16 osób.
Inicjatorem i głównym motorem był Jacek Winnicki , jeden z właścicieli Lamiplastu.
Byliśmy amatorami i zapaleńcami.
Fajne zdjęcia są na stronie Leszka Gonciarza w opisie tej łódki i kiedyś były na stronie Lamiplastu.

A teraz wracając do podstawowego wątku.
Nasz kolega nie takiego jachtu potrzebuje chociaż fok samofalsujący może sobie zamontować.

Gdybym był na jego miejscu to ponownie zweryfikował bym potrzebę posiadania dwóch zamykanych kabin rufowych.
Na tak małych jednostkach, nastawiając się na pływanie z bliskimi i przyjaciółmi nie widzę żadnego uzasadnienia dla komplikowania sobie i innym życia przez budowanie na jachcie pudełek na ludzi.
Jeżeli zrezygnuje z tego warunku to otwiera się szerokie pole wyboru i tu też posłuchał bym dlaczego Siga2 zdecydował się na mniejszy jacht chociaz jego MXx 28 był super wyposażony ( a właściwie między wierszami nam już to powiedział )

Jeżeli Kolega zakłada żeglowanie z rodziną, dziećmi , wnukami to chyba należy sobie zadać pytani czy oni będą chcieli i jak długo i co potem zrobi na tym większym jachcie wymagającym więcej miejsca w portach , więcej siły na rzekach i dzikich jeziorkach Chociażby dlatego że będzie cięższy i będzie miał większa powierzchnie powierzchni kadłuba na wiatr nie licząc wielkości masztu i ożaglowania.

Od razu powiem że dlatego zmieniłem 6,5 m Focusa na większe Bolero bo to mi dawało możliwość pływania z zaprzyjaźnionymi załogami co nie jest bez znaczenia przy spadku kondycji a jednocześnie dawało ( daje ) większa szybkość na słonawym i słonym i większy komfort na fali.
Do pływania po Mazurach i rzekach ( pływaliśmy też Wisłą z W-wy przez Bydgoszcz , Wartę , Odrę do Szczecina ) pozostał bym na Focusie .

Pozdrawiam
 
 
~Luke

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1361
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-14, 14:25    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:

Na tak małych jednostkach, nastawiając się na pływanie z bliskimi i przyjaciółmi nie widzę żadnego uzasadnienia dla komplikowania sobie i innym życia przez budowanie na jachcie pudełek na ludzi.

Mam zgoła odmienne zdanie, posiadając zamykaną kabinę rufową na jachcie 26ft. Dla mnie świetny wynalazek, po zamknięciu się nie przeszkadzam nikomu chrapaniem, mogę poczytać do późna przy świetle, w końcu mogę się odciąć od znajomych, jak ja chcę iść spać, a oni jeszcze "imprezują". Pamiętajmy tylko, że każde drzwi zabierają więcej przestrzeni bytowej, niż wynika to tylko z ich wymiarów ;) (muszą mieć gdzie się otwierać, kabina musi mieć jakiś przedsionek, którego w przypadku braku drzwi być nie musi).
 
 
Yapcco

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-20, 11:41    [Cytuj]

W moim wykonaniu temat wymiany łódki umarł śmiercią naturalną.

Antile 27
bezpośrednio od producenta mogę mieć na sezon 2023
w znanych firmach które zabudowują skorupę dostałem termin 2025 !!!!!

Trochę szczęka mi opadła. Pewnie wrócę do tematu za jakiś czas.
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 219 razy
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 10206
Wysłany: 2021-10-20, 12:33    [Cytuj]

Yapcco napisał/a:
W moim wykonaniu temat wymiany łódki umarł śmiercią naturalną.

Antile 27
bezpośrednio od producenta mogę mieć na sezon 2023
w znanych firmach które zabudowują skorupę dostałem termin 2025 !!!!!

Trochę szczęka mi opadła. Pewnie wrócę do tematu za jakiś czas.


No niestety,, takie czasy. O czym pisałem wyżej:
Cytat:
. W tej sytuacji jesteś skazany na czekanie, gdyż wg mojej wiedzy wszędzie terminy są najwcześniej na 2023.


A jak nie zamówisz na 2023 w najbliższym czasie, to za jakiś czas będzie to 2024. Lub 2025.
Ostatnio zmieniony przez plitkin 2021-10-20, 12:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Luke

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1361
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-20, 12:45    [Cytuj]

plitkin napisał/a:


No niestety,, takie czasy. O czym pisałem wyżej


A jaki jest powód takiej sytuacji? Brak fachowców (wyjechali?) Ilość zamówień (dlaczego tak wzrosła?) czy inne przyczyny?
Obecnie mam ten sam problem z remontem i zastanawiam się co się zmieniło na przestrzeni paru lat.
 
 
<|Tobo
Tobo

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 4790
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2021-10-20, 16:44    [Cytuj]

Zastanawiam się kiedy rodacy za nowymi jachtami zaczną rozglądać się po za granicami naszego kraju. Tylko czy jest za czym i warto?
 
 
~Luke

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1361
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-20, 16:52    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
Zastanawiam się kiedy rodacy za nowymi jachtami zaczną rozglądać się po za granicami naszego kraju. Tylko czy jest za czym i warto?

Rozumiem że masz na myśli jachty na śródlądzie?
Większość jachtów które mają jako-takie lub dobre wyposażenie mieszkalne, to jachty morskie, z oczywistych względów niezbyt wygodne na śródlądziu. Tak że moim zdaniem ten kierunek nie będzie popularny.
Natomiast jachty, które są bardziej "śródlądowe" to tzw. day-sailery, które z kolei nie sprawdzą się w polskiej specyfice żeglowania "podróżniczego", czyli mieszkalnego.
A do pływania day-sailerem i mieszkania w tym czasie w hotelu jeszcze baaardzo długa droga, głównie ekonomiczna...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH